انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 105 از 119:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
نابغه ای که گوگل در 18 سالگی استخدام کرده بود حالا استارت آپ 15 میلیون دلاری دارد

افراد زیادی شانس این را پیدا نمی کنند که قبل از تمام کردن دانشگاه در گوگل کار کنند. ولی برای Larry Gadea داشتن شغل در گوگل درست بعد از پایان دبیرستان و در سن 18 سالگی امری عادی محسوب می‌شد. حالا پس از گذشت چند سال، او صاحب استارت آپ 15 میلیون دلاری خود است.



گادا برنامه‌نویسی را از 8 سالگی آغاز کرد؛ او عاشق کامپیوتر بود و تا قبل از دبیرستان بازی کامپیوتری می‌ساخت. ولی ساخت یک Plug-in برای Google Desktop Search باعث شد تا او در رادار گوگل دیده شود. چیزی که او ساخته بود به کاربران کمک می‌کرد تا فایل‌ها را پیدا کرده و در کامپیوترشان فهرست کنند؛ چیزی که پیش از آن Google Desktop Search قابلیتش را نداشت. این امر ویژگی جستجو را بسیار کاربردی‌تر کرد و خیلی زود استفاده از آن متداول شد.
لری گادا در این مورد می‌گوید:

در آن زمان Google Desktop Search اجازه پلاگ‌این نمی‌داد و کار من در واقع نوعی هک بود که گوگل را مجبور می‌کرد به پلاگ‌این ها قابلیت اجرا دهد.

یک روز وقتی که او دانش‌آموز دبیرستانی بود، ایمیلی تصادفی از گوگل دریافت کرد. او که ترسیده بود که شاید کار غیر قانونی انجام داده است، با نگرانی ایمیل را باز کرد. در ایمیل نوشته شده بود:

چرا این کارها را به تنهایی انجام می‌دهی؟ چرا با ما این کارها را انجام نمی‌دهی؟

لری گادا ادامه می‌دهد:

آن‌ها از من خواستند تا بصورت تمام وقت با آن‌ها همکاری کنم و من خیلی هیجان زده بودم که در 18 سالگی پیشنهادی از گوگل دریافت کرده‌ام.

ولی یک مشکل بزرگ وجود داشت؛ گوگل نمی‌دانست که گادا این قدر جوان است.با توجه به این که لری گادا یک نوجوان کانادایی بود، برای کار تمام وقت در آمریکا نیاز به ویزا داشت و از آنجا که مدرک دانشگاهی نداشت، غیر ممکن بود که ویزای او تأیید شود.
بنابراین بجای کار تمام وقت در گوگل، گادا در طول تابستان قبل از رفتن به دانشگاه در دفتر مرکزی Mountain View گوگل به کارآموزی پرداخت. پس از این که دوره کارآموزی او تمام شد، گوگل پیشنهاد جدید به او داد. گوگل او را به عنوان یکی از اولین مهندسان گوگل کانادا (Google Canada) استخدام کرد و به او اجازه داد که طی 4 سال تحصیل دانشگاهی خود به صورت پاره‌وقت کار کند.
بعد از کالج، گادا خواست که چیز جدیدی را امتحان کند. توییتر یک استارت‌آپ تازه‌ای بود؛ بنابراین گادا از رییس خود در گوگل درخواست کرد که آیا او می‌تواند بین گادا و توییتر ارتباط برقرار کند؟

رییسم مرا به یکی از بنیان گذاران توییتر یعنی او ویلیامز معرفی کرد. من با آن‌ها مصاحبه کردم و آن‌ها اولین کسانی بودند که به من پیشنهاد دادند.

در سه سال بعد گادا بعنوان یکی از مهندسان پشتیبانی در توییتر مشغول به کار شد. در اینجا بود که Murder را درست کرد؛ فناوری بهینه‌سازی دیتاسنتر که نقش مهمی در کاهش Fail Whales (اصطلاحی که از آن برای کرش‌های متعدد توییتر در سال‌های ابتدای کارش استفاده می‌شد) ایفا کرد.
ولی در سال 2012 گادا خواست تا کار جدیدی را امتحان کند. این بار او می‌خواست تا شرکت خود را راه‌اندازی کند.
او تقریباً یک سال زمان صرف کرد تا ایده‌ای برای شروع کارش پیدا کند. در نهایت این ایده در حین دیدن دوستانش در شرکت اپل و گوگل به ذهنش رسید.

خیلی عجیب بود که اپل و گوگل به محض ورود به شرکت از شما می‌خواستند تا اطلاعات خود را در کامپیوتری در قسمت پذیرش تایپ کنید؛ ولی شرکت‌های کوچک‌تر چنین فناوری نداشتند. شخصی که در قسمت پذیرش کار می‌کرد باید میز کارش را ترک می‌کرد تا فرد مورد نظر شما را پیدا کند یا این که اصلا کسی نبود که به داد شما برسد.

گادا بعدها متوجه شد که شرکت‌های بزرگ به کمک مهندسان خود نرم‌افزار کنترل ورود افراد یا ارباب رجوع را توسعه داده‌اند؛ ولی شرکت‌های کوچکتر منابع لازم برای انجام چنین کاری را در اختیار نداشتند.
در سال 2013 گادا نرم‌افزاری به نام Envoy ساخت که می‌شد از آن در اداره‌ها برای ثبت نام افراد و ردیابی ملاقات کننده‌ها استفاده کرد. روال کار این طوراست که افرادی که وارد اداره می‌شوند از طریق یک نرم‌افزار آیپد اطلاعات خود را وارد می‌کنند و عکس آن‌ها هم از طریق آیپد ثبت می‌شود. جدیدترین نسخه از این نرم‌افزار حتی اعلاناتی را به آیفون می‌فرستد و تصویر افراد را روی اپل واچ نمایش می‌دهد. بنابراین وقتی شما کارمند اداره‌ای باشید و کسی که قرار است با شما ملاقات کند وارد اداره می‌شود، شما بالافاصله متوجه می‌شوید که او آمده و در حال حاضر کجا است از این رو می‌توانید به استقبال او رفته یا او را راهنمایی کنید.
خیلی زود Envoy معروف شد و در بیش از 1000 اداره از جمله در شرکت‌هایی مثل Airbnb، Pandora، GoPro و تسلا مورد استفاده قرار گرفت و تمام این اتفاقات بدون هیچ تبلیغاتی و فقط از روی تبلیغ چهره به چهره بود که افرادی که از این نرم افزار رضایت داشتند آن را به شرکت‌های همکار خود هم معرفی می‌کردند.
شاید این موفقیت‌ها بهتر بتواند به ما در درک سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری شرکت Andreessen Horowitz با همکاری کریس دیکسون دیگر کارآفرین آمریکایی در Envoy کمک کند. این سرمایه‌گذاری پس از پرداخت 1.5 میلیون دلار از سوی مارک بنیوف- مدیرعامل Salesforce، آدام دی آنجلو- مدیر عامل Quora و جرمی استاپلمن مدیر عامل Yelp در نوامبر سال 2014 است.
دیکسون در مورد لری گادا می‌گوید:

اگر امروز چرخی در سیلیکون ولی بزنید، تقریباً به هر استارت آپی که سر بزنید در قسمت پذیرش با نرم افزار Envoy مواجه می‌شوید. تقریباً این نرم‌افزار تبدیل به یک الزام در اداره‌ها شده است. لری یک اعجوبه و کارآفرین فوق‌العاده در سیلیکون ولی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سرویس استریم موسیقی اپل عصر فردا همراه با بروزرسانی iOS 8.4 منتشر خواهد شد

اپل از ساعت 19:30 فردا بروزرسانی iOS 8.4 را برای گجت‌های خود منتشر خواهد کرد. این کمپانی به همراه بروزرسانی جدید خود سرویس موسیقی استریم خود را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.



از عصر فردا اپل بروزرسانی iOS 8.4 را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود منتشر خواهد کرد. بروزرسانی جدید سیستم‌عامل اپل شامل اپلیکیشن بروزشده‌ی پخش موسیقی خواهد شد که سرویس استریم موسیقی اپل نیز به همراه آن عرضه می‌شود. همچنین از فردا Beats 1 نیز راه‌اندازی خواهد شد. این سرویس در واقع ایستگاه رادیویی 24 ساعته‌ی اپل است که در آن دی‌جی‌هایی نظیر زِین لاو از لس آنجلس، اِبرو داردین از اپل و خولیو آدِنوگا از لندن به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این ایستگاه را می‌توان در بیش از 100 کشور گوش داد.
پس از رونمایی از سرویس استریم موسیقی اپل، کاربران قادر خواهند بود تا از این سرویس بصورت رایگان در طول دوره‌ی سه ماهه‌ی اولیه استفاده کنند. پس از دوره‌ی سه ماه باید مبلغ 9.99 دلار را بصورت ماهیانه پرداخت کرد. در صورت عضویت در اشتراک خانوادگی، با پرداخت 14.99 دلار بصورت ماهیانه، 6 نفر می‌توانند ا ز این سرویس استفاده کنند. علاوه بر سرویس استریم موسیقی، اپلیکیشن جدید موسیقی اپل، امکان ارتباط با سرویس Connect را نیز فراهم می‌کند. Connect سرویسی مشابه شبکه‌های اجتماعی است که در آن هنرمندان قادرند تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه کاربران نمی‌توانند از سرویس موسیقی اپل بصورت رایگان و با دیدن تبلیغات استفاده کنند، در صورت عدم پرداخت اشتراک ماهیانه پس از دوره‌ی سه ماهه، کاربران می‌توانند از Beats 1 و سرویس Connect استفاده کنند. نسخه‌ای از این نرم‌افزار در اواخر پاییز سال جاری برای اندروید نیز ارائه خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
محققان محدودیت ظرفیت شبکه‌های فیبر نوری را رفع کردند

به تازگی در مؤسسه Qualcomm سن دیه گو، مهندسان با افزایش قدرت سیگنال‌های اپتیکی تا 20 برابر مقدار پایه، محدودیت‌های انتقال داده فیبر نوری را شکسته‌اند.



مهندسان معمولاً مقدار قدرت سیگنال را برای ارسال و دریافت سریعتر داده‌ها زیاد می‌کنند. ولی در یک نقطه، این افزایش قدرت باعث ایجاد تداخل می‌شود و مقدار داده‌های ارسالی را آنقدر کاهش می‌دهد تا عملاً هیچ داده‌ای ارسال نمی‌شود.
اما با استفاده از قابلیت جدید، این بار مهندسان قادر بودند تا اطلاعات را 7400 مایل بدون نیاز به تقویت‌کننده الکترونیکی گران‌قیمت برای تقویت سیگنال‌ها، ارسال کنند.
در واقع ابتکار موجود در این روش، ناشی از شانه‌‌های فرکانسی عریض است که انحرافات سیگنالی را قابل پیش‌بینی می‌کنند و در نقطه پایانی فیبر نوری اطلاعات بطور کامل قابل دستیابی هستند که این به این مفهوم است که ظرفیت شبکه فیبر نوری دنیا قابل افزایش است.
نیوکولا الیس از موسسه Qualcomm می‌گوید:

سیستم فیبر نوری کنونی در واقع شبیه به باتلاق است. هرچه بیشتر تقلا کنید، زودتر غرق می‌شوید. هر چه نیروی بیشتری به سیگنال اضافه کنید، انحراف سیگنال بیشتری خواهید داشت. روش ما این محدودیت قدرت را حذف می‌کند که کمک می‌کند تا مقدار مسافتی که سیگنال‌ها قادرند در فیبرهای نوری بدون تقویت‌کننده ارسال شوند بیشتر می‌شود.

تقویت‌کننده‌های الکترونیکی راه حل پر هزینه‌ای برای ارسال سیگنال‌ها هستند؛ ولی مشکل اختلالات سیگنالی را رفع نمی‌کنند. این در حالی است که شانه‌های فرکانسی ذکر شده این مشکل را حل می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نیروی دریایی آمریکا سالانه‌ 9 میلیون دلار برای پشتیبانی از ویندوز ایکس پی به مایکروسافت پرداخت می‌کند

با وجود پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی توسط مایکروسافت، اما شماری از سازمان‌ها همچنان به استفاده از این سیستم‌عامل ادامه می‌دهند؛ نیروی دریایی آمریکا نیز از جمله‌ی همین سازمان‌ها است که سالانه 9 میلیون دلار به مایکروسافت پرداخت می‌کند.



سال گذشته مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی پایان داد و اعلام کرد که دیگر بروزرسانی امنیتی را برای مشکلات موجود در این سیستم‌عامل ارائه نخواهد داد؛ با این حال شماری از کمپانی‌ها و سازمان‌ها همچنان از این نسخه استفاده می‌کنند و در قبال پشتیبانی صورت گرفته، مبلغی را به ردموندی‌ها پرداخت می‌کنند تا در برابر حملات احتمالی صورت گرفته از سوی هکرها در امان بمانند.
نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در نظر دارد تا سیستم‌های خود را به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل این کمپانی بروز کند. این بخش از ارتش انتظار دارد تا عملیات بروزرسانی را تا 12 جولای 2016 به پایان برساند.
البته احتمالاتی نیز مبنی بر ایجاد تأخیر در این بروزرسانی وجود دارد؛ بطوریکه براساس قرارداد مایکروسافت با ارتش، پشتیبانی از ویندوز ایکس پی توسط مایکروسافت می‌تواند تا 8 ژوئن 2017 نیز ادامه داشته باشد که در این صورت مبلغ پرداخت شده از سوی نیروی دریایی به 31 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
استیون دیویس، سخنگوی فرماندهی سیستم‌های فضا و دریایی ارتش در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

نیروی دریایی آمریکا وابسته به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی قدیمی است که این نرم‌افزارها نیز به ویندوزهای قدیمی وابسته هستند. تا زمانی که نرم‌افزار‌های مورد استفاده توسط ارتش بروزرسانی شوند، باید سرویس‌های کنونی پشتیبانی شوند.

اگرچه مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ایکس پی را در آوریل 2014 پایان داد، اما نیروی دریایی در خصوص این موضوع واکنشی نشان نداد تا اینکه در جولای 2014، دریاسالار تد برنچ، مدیر ارشد اطلاعات نیروی دریایی آمریکا دستور داد تا تمام پی‌سی‌های نیروی دریایی تا آوریل 2015 به ویندوز ایکس پی بروز شوند. همچنین در صورت عدم برخورداری از مشخصات فنی مناسب، سیستم‌های مورد نظر کنار گذاشته شوند.
دیویس به این نکته اشاره کرده که بخشی از کامپیوترها بروزرسانی شده‌اند، هرچند بخش بزرگی که در داخل کشتی‌ها، ناوها و زیردریایی‌ها قرار دارند، هنوز بروزرسانی نشده‌اند.
نیروی دریایی آماری در خصوص تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز ایکس پی خود نداده، اما رقم 9 میلیون دلاری حکایت از این دارد که تعداد پی‌سی‌های این ارگان چندان زیاد نیست.
مسأله‌ی استفاده از ویندوز ایکس پی تنها محدود به نیروی دریایی نیست؛ چراکه 44 درصد از کسب و کارها هنوز از این نسخه‌ی ویندوز استفاده می‌کنند. براساس آمارهای منتشر شده در حال حاضر بیش از 15 درصد از پی‌سی‌های جهان از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سوالات عجیب اپل در مصاحبه‌های استخدامی

شرکت اپل به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین و هیجان انگیزترین محل‌های کاری شناخته شده است. بنابراین تعجبی ندارد اگر بفهمیدکه به دست آوردن یک شغل در آنجا کار راحتی نیست.
اپل، مثل گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ، سوالاتی تکنیکی بر پایه تجربه کاری پیشین شما و چند معمای دشوار می‌پرسد.
ما نوشته‌های اخیر سایت کاریابی گلس‌در را بررسی کردیم و از آن بعضی از سخت‌ترین سوالات مصاحبه‌ای را که از کاندیداها پرسیده شده، پیدا کردیم.
از بعضی خواسته شده بود تا مساله‌های ریاضی دشوار را حل کنند و از دیگران خواسته بودند که مساله‌هایی آسان اما به اندازه کافی مبهم را حل کنند که نیازمند تمام توجه و حواس آن‌هاست.

۱. به من بگویید که در زندگی‌تان چه کاری انجام داده‌اید که به طور ویژه‌ای به آن افتخار می‌کنید؟
۲. چه شکست‌هایی خورده‌اید و چه چیزهایی از آن‌ها آموخته‌اید؟
۳. یکی از مشکلات جالبتان را توصیف کنید و بگویید چطور حل‌اش کردید؟
۴. چگونه به یک کودک ۸ ساله توضیح می‌دهید که مودم چیست و چه کاربردی دارد؟
۵. چه چیزی شما را امروز به اینجا کشانده است؟
۶. شما صد سکه در اختیار دارید و آن‌ها را روی میزی صاف قرار داده‌اید و هر کدام از آن‌ها یا از رو یا از پشت روی میز قرار گرفته‌اند. ده تای آن‌ها به رو و نودتای آن‌ها به پشت هستند. شما نه می‌توانید آنها را لمس کنید و نه ببینید و نه هیچ کاری که بتواند به شما نشان دهد که کدام طرف سکه رو به بالاست. سکه‌ها را به دو گروه تقسیم کنید به طوری که در هر گروه به تعداد مساوی سکه‌هایی رو به بالا قرار بگیرند.
۷. پنج سال دیگر می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟
۸. چرا می‌خواهید به شرکت اپل ملحق شوید و اگر در این شرکت استخدام شوید، دل‌تان برای چه چیزی در محل کار فعلی‌تان تنگ می‌شود؟
۹. خود را توصیف کنید، چه چیزی به شما هیجان می‌بخشد؟
۱۰. چگونه یک تستر را امتحان می‌کنید؟
۱۱. اگر شما را استخدام کنیم، دوست دارید بر روی چه موضوعی کار کنید؟
۱۲. سه جعبه وجود دارد، یکی از آنها فقط محتوی سیب، یکی فقط پرتغال و دیگری هم سیب و هم پرتغال است. برچسب‌های این سه جعبه به شکل اشتباهی چسبانده شده‌اند به طوری که هیچ برچسبی محتوای درست جعبه را نشان نمی‌دهد. شما فقط می‌توانید یک جعبه را باز کنید و بدون نگاه کردن درون آن یک میوه را بیرون بکشید و ببینید. چگونه می‌توانید با دیدن آن میوه به سرعت تمامی جعبه را به درستی برچسب‌گذاری کنید؟
۱۳. آیا تا به حال با تصمیمات یک مدیر مخالفت کرده‌اید و اگر پاسخ‌تان مثبت است، چگونه مخالفت‌تان را ابزار کرده‌اید؟ مثالی مشخص بزنید و توضیح دهید که این مخالفت را اصلاح کرده‌اید، چه نتیجه‌ای به دست آورده‌اید و آن شخص امروز شما را چگونه توصیف خواهد کرد.
۱۴. ما چرا باید شما را استخدام کنیم؟
۱۵. آیا فرد خلاقی هستید؟ به چه چیز خلاقانه‌ای می‌توانید فکر کنید؟
۱۶. یک تجربه تحقیر کننده را توصیف کنید.
۱۷. چه چیزی مهم‌تر است، حل مشکل مشتری یا ایجاد تجربه خوب برای او؟
۱۸. شما فردی مثبت به نظر می‌رسید، چه چیزهایی می‌تواند روحیه‌تان را خراب کند؟
۱۹. به من نشان دهید که چگونه فقط از طریق صدای‌تان به یک مشتری نشان می‌دهید که تمایل به کمک به او دارید؟
۲۰. با توجه به یک اپلیکیشن مانند آی‌تونز که عکس‌ها را جمع‌آوری می‌کند و در مرور زمان استفاده نشود، شما چه استراتژی‌ای برای کنار گذاشتن عکس‌های غیرقابل استفاده در طول زمان به کار می‌برید؟
۲۱. در چهار سال گذشته بهترین روز شما چه روزی بوده است؟ بدترین روزتان چطور؟
۲۲. روزانه چه تعداد کودک متولد می‌شوند؟
۲۳. زمانی که به عنوان یک مشتری وارد یکی از فروشگاه‌های اپل می‌شوید، چه چیزی در مورد فروشگاه نظرتان را جلب می‌کند و در زمان ورود چه احساسی دارید؟
۲۴. اگر دو عدد تخم مرغ داشته باشید و بخواهید بدانید که از حداکثر طبقه‌ای که می‌توانید تخم‌مرغ را بیندازید بدون آن که تخم‌مرغ بشکند،‌ چگونه این کار را می‌کنید؟ راه حل بهینه چیست؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فیس بوک در حال آزمایش آپلودر برای iOS‌ است

شنیده‌ها حکایت از این دارد که فیس‌بوک در حال آزمایش یک آپلودر تصاویر برای سیستم عامل iOS است. با استفاده از این قابلیت می‌توان فیلترها، متن دلخواه و استیکرهای فیس بوک را روی تصاویر مورد نظر اضافه کرد.



فیس بوک در حال آزمایش یک آپلودکننده‌ی تصاویر جدید برای سیستم عامل iOS‌ است که قابلیت‌های جدیدی را به اپلیکیشن این کمپانی اضافه خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، تصاویر در زمان آپلود با استفاده از یک خط عمودی به دو نیم خواهد شد و فیلترهای اعمال شده روی نیمی از تصویر اعمال خواهد شد. از جمله‌ی فیلترهای موجود می‌توان به Vintage، Golden، Fall، Muted، Sepia، Summer، Orange، Winter و Snow اشاره کرد. یک کلید که علامت چوب جادویی روی آن قرار گرفته امکان دسترسی به انواع فیلترها، متون، کراپینگ و استیکرها را به همراه قابلیت تگ کردن در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
به نظر می‌رسد پس از دریافت 3 میلیارد دلار در پایان سال 2013 میلادی توسط اسنپ‌چت از فیس بوک، بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان در پی انتقام از سرویس پیام رسان تصویری است.
گمانه‌ها حکایت از این دارد که ارزش کنونی اسنپ‌چت بالغ بر 10 میلیارد دلار است که از این‌رو می‌توان تصمیم ایوان اشپیگل در رد پیشنهاد خرید توسط فیس بوک را منطقی خواند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
Blitab: اولین تبلت بریلی برای افراد نابینا و کم بینا

برای اولین بار در جهان، اولین تبلت بریلی با نام Blitab توسط تکنولوژی مبتنی بر مایع به جهت ایجاد حس لمسی نوشتن خط بریل، گرافیک و نقشه برای نابینایان و کم‌بینایان توسعه داده شد.



استارت‌آپ استرالیایی Blitab Technology که تبلت جدید بریلی را توسعه داده، مدعی شده که این تکنولوژی انقلابی، می‌تواند به منظور ایجاد و گسترش دنیای دیجیتالی به افراد نابینا و کم‌بینا مفید واقع شود، این استارت‌آپ اعلام کرده که پس از تبلت Blitab، اولین گوشی‌هوشمند بریلی را نیز توسعه خواهد داد.
اسلاوی اسلاوو مدیر ارشد و بنیانگذار Blitab Technology در طول کنفرانس Hello Tomorrow پاریس که مصاحبه‌ای با IBTimes UK داشت، گفت:

ما در حال ساخت اولین تبلت لمسی برای افراد نابینا و کم‌بینا هستیم. کاری که ما در حال انجام آن هستیم،‌ ایجاد یک تکنولوژی جدید است که خط بریل را به دنیای دیجیتالی انتقال داده و راه‌حلی نوین و نوآورانه را برای استفاده‌ی نابینایان از دستگاه‌های الکترونیکی بدون عناصر مکانیکی ارائه می‌کند. این تکنولوژی انقلابی است که ما قصد داریم یک مشکل بزرگ را با آن برطرف کنیم و این مشکل مربوط به افراد نابینا است. تکنولوژی جدید به حد کافی اندازه‌ی خوبی دارد؛ از این‌رو به راحتی می‌توانیم تصاویر لمسی مانند نقشه‌ها و گرافیک را بر روی تبلت نمایش دهیم. از جمله‌ی این نمایش‌ها می‌توان به اشکال هندسی اشاره کرد که این اشکال می‌توانند ابزاری آموزشی برای افراد نابینا و کم‌بینا قرار گیرند. در حال حاضر برخی تکنولوژی و دستگاه‌هایی وجود دارد که قیمت آن‌ها بسیار گران بوده و تنها خطوط بریلی را تولید می‌کنند. این دستگاه‌ها ۴۰ سال قبل توسعه داده شده و به دلیل عدم عرضه‌ی نوآوری در این زمینه، تنها این محصولات در بازار برای افراد نابینا در دسترس است. ما دارای این عقیده هستیم که افراد نابینا باید در حوزه‌ی دیجیتالی که ما در آن زندگی می‌کنیم، نیز فعالیت داشته باشند. در این عصر دیجیتال که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها حضور پررنگی دارند، باید افراد نابینا نیز از آن‌ها استفاده کنند. این افراد از حق وب‌گردی، خواندن و دانلود کتاب‌ها برخوردار هستند. تنها یک درصد از کل کتاب‌های جهان به زبان بریلی چاپ شده که البته تولید و چاپ این دسته از کتاب‌ها بسیار گران است.

دستگاه‌های مشابه موجود در بازار مکانیکی بوده و تنها اجازه‌ی اجزای یک خط از بریل را می‌دهد. علاوه بر این، دستگاه‌های مذکور قیمت سه برابر تبلت جدید را دارند؛ تبلت Blitab با قیمت ۲٫۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد. همچنین تولید دستگاه‌هایی مانند Anagraph پیش از عرضه به بازار متوقف شده است. تبلت Blitab از حباب‌های مایع به منظور تولید نوشته‌های لمسی یا تصاویر کمک می‌گیرد، همچنین تکنولوژی مذکور این امکان را فراهم می‌کند که متون را از فلش، مرورگرها و تگ‌های NFC خوانده و آن‌ها را به متن قابل لمس کردن و خواندن افراد نابینا تبدیل کند.
در انگلستان مؤسسه‌هایی مانند RNIB و بانک Barclays به دلیل پتانسیل‌ بالای این تکنولوژی برای کمک کردن به افراد نابینا، علاقه‌ی زیادی به تبلت Blitab نشان داده‌اند. در حال حاضر نمونه‌های اولیه‌ی این تبلت در حال ساخت است؛ اما اگر سرمایه‌گذاری‌های حول این تکنولوژی بیشتر باشد، استارت‌آپ Blitab Technology امیدوار است تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ آن‌ را روانه‌ی بازار کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نتایج سرویس ترجمه‌ی گوگل محاوره‌ای‌ تر می‌شود

یکی از نقاط ضعف سرویس ترجمه‌ی گوگل، ارائه‌ی نتایجی است که معمولاً از لغات نامتعارف و رسمی در آن‌ها استفاده شده است. حال گوگل اعلام کرده که به کمک کاربران، این مشکل حل شده است.



براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوگل، سرویس ترجمه‌ی غول جستجو در مورد تشخیص مکالمات و متون محاوره‌ای نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است. در صورتی که بخواهیم بسیاری از عبارات محاوره‌ای را بصورت تحت الفظی ترجمه کنیم، معانی متفاوتی به دست خواهد آمد. برای مثال در صورتی که معادل عبارت Is everything alright را پیش‌تر در زبان هندی وارد می‌کردیم، یک ترجمه‌ی تحت الفظی که نادرست نیز بود، توسط سرویس ترجمه‌ی گوگل ارائه می‌شد؛ حال آنکه این مشکل رفع شده و می‌توان عبارت صحیح را دریافت کرد.
این مهم از طریق مشارکت افراد داوطلب ممکن شده است. این افراد با ترجمه‌ی عبارت‌های مختلف و مقایسه‌ی کیفیت ترجمه‌‌ی عبارت‌های وارد شده توسط کابران، این مشکل را حل کرده‌اند. گوگل اعلام کرده که کیفیت این بخش از سرویس ترجمه‌ی خود را روز به روز افزایش خواهد داد؛ بطوریکه در طول زمان سرویس ترجمه‌ هر زبان را بهتر از پیش فرا خواهد گرفت.
این موضوع در کنار قابلیت ترجمه‌ی آنی می‌تواند بسیار کاربردی‌تر باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت درصدد خرید AMD است

مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت سازنده‌ی چیپ‌‌های پردازشی AMD است تا این شرکت در حال تنزل را خریداری کند.



مذاکرات بین مایکروسافت و ای‌ام‌دی ماه‌ها است که آغاز شده، اما از جزئیات و نتایج آن خبری در دست نیست. کارشناسان ارزش ای‌ام‌دی را ۱.۸ میلیارد دلار تخمین می‌زنند که خرید آن برای مایکروسافت که ذخیره‌ی ۹۵.۳ میلیارد دلاری دارد، از لحاظ مالی کار آسانی خواهد بود.
ای‌ام‌دی چیپ‌های پردازشی و گرافیکی برای کامپیوترها را می‌سازد؛ اما وظیفه‌ی اصلی آن در بازار گجت‌ها، تأمین چیپ‌های مورد استفاده در ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ است. اگر خرید این شرکت توسط مایکروسافت محقق شود، می‌تواند صرفه‌جویی مالی زیادی برای مایکروسافت داشته باشد. مایکروسافت و سونی در ازای تولید هر کنسول، صد دلار به ای‌ام‌دی پرداخت می‌کنند.
علاوه بر صرفه‌جویی مالی، فروش کنسول‌های سونی به طور مستقیم برای مایکروسافت سود رسانی خواهد داشت. اما مایکروسافت در این زمینه تنها نیست و سامسونگ نیز برای خرید ای‌ام‌دی علاقه نشان داده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بزودی OK Google بصورت آفلاین هم کار خواهد کرد

به تازگی بروزرسانی جدیدی برای اَپ رسمی گوگل عرضه شده که قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد حالا امکان استفاده از قابلیت OK Google بصورت آفلاین هم فراهم است.



استفاده از دستور OK Google ساده و مطمئن است؛ ولی در حال حاضر فقط وقتی می‌توان روی آن حساب کرد که ابزار هوشمند شما آنلاین باشد. هروقت ابزار هوشمند شما آفلاین باشد (یا این که شما تصور کنید که آنلاین هستید ولی مشکلی در اتصال شما وحود داشته باشد) گوگل شما را مطلع می‌سازد که دسترسی به این قابلیت در حال حاضر ممکن نیست. ولی به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شرایط عوض شود.
گوگل بروزرسانی جدیدی را برای نرم افزار رسمی گوگل در اندروید آماده کرده است که به نظر می‌رسد قابلیت دستورات آفلاین OK Google را ارائه می‌کند. به تازگی رشته کدهای بررسی شده از آخرین فایل APK نرم افزار گوگل نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند از دستور OK Google به صورت آفلاین استفاده کنند. این قابلیت در حالت آفلاین برای دستوراتی مثل تماس بگیر، پیام بفرست، موسیقی پخش کن و وای فای را روشن کن در دسترس است و سایر فرمان‌ها شاید بعدها قابل استفاده باشند؛ ولی در حال حاضر فقط این 4 فرمان در کدها دیده شده است.
اما موارد دیگری که نرم افزار بروز رسانی شده گوگل خواهد داشت شامل دستورات صوتی برای تنظیم روشنایی صفحه و میزان صدا، میان‌برهای یادآورها و هشدار بابت شبکه‌های غیر ایمن خواهد بود. هرچند هنوز نسخه 4.7 این نرم افزار در گوگل پلی قرار دارد، ولی برای دانلود نسخه 4.8 آن می‌توانید از اینجا اقدام کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 105 از 119:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA