انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 59 از 62:  « پیشین  1  ...  58  59  60  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
تار و مار بافت‌های سرطانی در ۴۵ دقیقه با «پنجه خرس»


محققان موفق به طراحی دستگاهی شدند که در عرض 45 دقیقه تومورهای روده را پیش از شدت گرفتن سرطان از بین می‌برد. این دستگاه پیشرفت بزرگی در زمینه پیشگیری از ابتلا به سرطان روده به حساب می‌آید.
به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، محققان بیمارستان عمومی ساوث‌همپتون برای نخستین بار در انگلستان از دستگاه جدیدی موسوم به «Bear Claw» (پنجه خرس) برای حذف بافت‌های سرطانی روده استفاده کرده‌اند. آن‌ها در روشی موسوم به FTRD در عرض 45 دقیقه بافت‌های سرطانی بیمار را از بین بردند.
بعضی از بیماران برای حذف پلیپ‌های روده (ساقه گوشتی که در سطح روده رشد می‌کند) باید تحت عمل‌های جراحی سنگینی قرار بگیرند، البته در صورتی که درمان را پس از عمل رها کنند احتمال پیشرفت سرطان یک در 10مورد است.
روش‌های دیگری غیر از عمل جراحی از جمله قطع پلیپ‌ها به وسیله سوزن متصل به یک لوله انعطاف‌پذیر و سوزاندن پلیپ‌ها به وسیله سیم حامل جریان برق وجود دارد، اما در صورتی که سلول‌های تومور تحت دیواره روده قرار داشته باشند، هیچکدام از این روش‌ها موثر نیستند. اگر جراحان تنها سلول‌های سطح روده را خارج کنند احتمال پیشروی سرطان هنوز باقی است و در نتیجه ممکن است دیواره روده پاره شده و خطر جدی زندگی فرد را تهدید کند.
در این صورت برای زنده ماندن تنها یک راه باقی می‌ماند که آن هم عمل جراحی بسیار سنگینی است که نیازمند برشهای بزرگی در سطح شکم است.
دستگاه انقلابی جدید، کار خود را با کاهش خطر سوراخ شدن روده و بدون نیاز به چاقوی جراحی انجام می‌دهد. FTRD اساساً یک بطری متصل به لوله‌ای باریک و انعطاف‌پذیر است که به اندازه دستگاه‌های کلونوسکوپی بوده و از طریق مقعد وارد روده می‌شود.
این وسیله دارای یک دکمه مکانیکی است که با فشار دادن آن بافت‌های سرطانی توسط گیره‌ای دندانه‌دار از روده جدا شده و به داخل لوله مکیده می‌شود.
پنجه خرس اصطلاحی است که به خاطر شکل ظاهری این وسیله توسط پزشکان استفاده می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نخستین عمل سزارین با مشارکت مادر در آلمان

در شهر باد اوین‌هاوزن آلمان زنی هنگام جراحی سزارین به خارج کردن نوزاد از شکمش کمک کرد. این نخستین بار بود که این عمل در آلمان صورت می‌گرفت. کارشناسان نسبت به ساده جلوه دادن "سزارین با مشارکت مادر" هشدار می‌دهند.



بیمارستان باد اوین‌هاوزن نخستین کلینیک در آلمان است که روش جدید زایمان را به کار برده است. اوکسانا، مادر آلمانی، پنجمین بچه خود را با این روش به دنیا آورد. او پیش از این دو بچه دیگر را با عمل سزارین و بیهوشی کامل به دنیا آورده بود.
اوکسانا مانند بسیاری از مادرانی که تحت چنین شرایطی فرزندشان را به دنیا آورده‌اند، احساس بیگانگی با نوزادش کرده بود و طول کشیده بود تا این احساس از بین برود.
برای به کارگیری روش تازه "سزارین با مشارکت مادر" اوکسانا را تنها به طور موضعی بی‌حس کردند. همه چیز در اتاق عمل استریل شده بود و اوکسانا و پزشک جراح آماده انجام سزارین بودند.
هر روز چند عمل سزارین در اتاق جراحی بیمارستان باد اوین‌هاوزن انجام می‌شود. اما عمل اوکسانا با جراحی‌های پیشین فرق داشت. چون اوکسانا نه تنها چگونگی عمل سزارین را مشاهده کرد، بلکه اجازه داشت خود نوزاد را، پس از گشودن شکم به وسیله جراح، بلافاصله با کمک پزشک از شکم بلند کند و بر پارچه‌‌ای روی سینه خود قرار دهد.
نوزاد ماکسیمیلیان نام گرفته، ۴ کیلو و صد گرم وزن دارد و ۵۷ سانتیمتر قدش است.


ایده‌ای از استرالیا
این ایده که بگذارند مادر موقع عمل سزارین کمک کند، از استرالیا می‌آید. برای نخستین بار یک پزشک استرالیایی این عمل را در کشورش انجام داد.
پس از اینکه مانفرد اشمیت، سرپزشک بیمارستان باد اوین‌هاوزن از این روش سزارین باخبر شد، درباره آن فکر کرد. او سپس درباره این موضوع با همکاران پزشک خود و قابله‌ها بحث کرد و دلیلی برای تردید درباره انجام چنین روشی نیافت.
اما به نوشته "اشپیگل آنلاین"، برخی پزشکان به این روش عمل زایمان انتقاد می‌کنند. از جمله اکهارد اشلویسنر، مدیر بخش زایمان کلینیک دانشگاه ینا می‌گوید: «این روش با هیچ یک از استدلال‌های پزشکی قابل توجیه نیست. به نظر من در این روش امکان ابتلا به عفونت بیشتر است.»
به گفته دکتر اشلویسنر، به‌‌ویژه مادران در معرض خطر عفونت هستند. در جریان عمل سزارین، مانند همه عمل‌های جراحی دیگر، نباید هیچ‌گونه عامل بیماری‌زا وارد زخم شود.
از این رو خانم اوکسانا هنگام عمل جراحی دست‌کش‌های جراحی در دست داشت و بازوهای او با پارچه‌های استریل پوشانده شده بودند.
وولفگانگ هنریش، مدیر کلینیک طب زایمان در برلین به "اشپیگل آنلاین" می‌گوید که نباید هیچ تماس پوستی میان مادر و نوزاد در این حالت برقرار شود. خطر عفونت برای نوزاد هم وجود دارد، برای همین مادر نمی‌تواند بچه را به طور مستقیم روی سینه‌اش قرار دهد، بلکه تنها می‌تواند روی دستمال روی سینه‌اش بگذارد. از این رو، این متخصص زایمان تردید دارد که روش "استرالیایی" واقعا برای مادر نتیجه‌ای در بر داشته باشد.
وولفگانگ هنریش خود از سال ۲۰۱۲ روشی را به کار می‌برد که به آن "تولد سزارینی" می‌گوید. این روش هم از استرالیا می‌آید. در این روش جراح اندکی پیش از آنکه بچه را از شکم مادر خارج کند، پارچه‌ای که روی شکم مادر کشیده شده را کنار می‌زند. در نتیجه پدر و مادر می‌توانند ببینند که چگونه نخست سر نوزاد پدیدار می‌شود.
اگر پدر بخواهد می‌تواند با قیچی استریل بند ناف را ببرد و نوزاد را به دست قابله بدهد تا سپس قابله نوزاد را روی سینه مادر قرار ‌دهد. پس از آن بار دیگر پارچه حفاظتی بالا کشیده می‌شود و جراح به بستن زخم شکم مادر می‌پردازد. این عمل سزارین نسبت به عمل‌های سزارین معمولی با سرعت کمتری انجام می‌گیرد.
پزشکان انتظار دارند که هر دو نوع عمل ارتباط میان نوزاد و مادر را تقویت کنند. اما اشلویسنر در این مورد تردید دارد و هشدار می‌دهد که نباید نسبت به خطراتی که چنین روشی در بردارد بی‌توجه بود.


"سزارین باید انتخاب دوم باشد"
اشلویسنر می‌گوید: «سزارین باید مانند هر گونه عمل جراحی‌ تنها در صورتی انجام گیرد که دلیل پزشکی داشته باشد.»
او نسبت به خطراتی هشدار می‌دهد که مادر را تهدید می‌کند، مثل بیهوشی، خونریزی هنگام جراحی و عفونت هنگام ترمیم زخم. او همچنین می‌گوید که کودکان پس از سزارین بیشتر به بیماری‌های آلرژیک و بیماری قند مبتلا می‌شوند.
اشلویسنر پیش‌بینی می‌کند که با وجود خطر عفونتی که مادر و کودک را تهدید می‌کند، "سزارین با مشارکت مادر" طرفدارانی پیدا کند. او می‌نویسد: «بهره‌برداری اقتصادی از نظام درمانی باعث شده که میان کلینیک‌های زنان و زایمان رقابت به وجود بیاید. بدین دلیل پزشکان به خواست زنان باردار عمل می‌کنند.»
نخستین عمل جراحی سزارین با مشارکت مادر در آلمان موفقیت‌آمیز بوده و حال مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وزیر بهداشت: احتمال عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی زیاد است

وزیر بهداشت ایران در ارتباط با مسمومیت ۳۳ زائر شیعه عربستانی در مشهد گفت که امکان عمدی بودن این حادثه زیاد است.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، روز دوشنبه ۱۸ خرداد در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت: «با توجه به شواهد فکر می‌کنم که از نظر پزشکی احتمال عمدی بودن این حادثه بیشتر از سهوی بودن آن است. این احتمال وجود دارد مگر اینکه خلافش ثابت شود.»
رسانه‌های داخلی ایران روز یکشنبه از مسمومیت و فوت تعدادی از زائران عربستانی در مشهد خبر دادند که تعداد آنها در وهله اول ۲۳ نفر ذکر شده‌بود.
بنا بر گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین آمار ارائه‌شده نشان می‌دهد که تعداد زائران عربستانی مسموم‌شده ۳۳ نفر بوده که ۱۵ تن از آنان کودک و ۱۴ نفر بزرگسال (هفت زن و هفت مرد) بوده‌اند.
به نوشته این خبرگزاری، سه نفر از آنان شامل یک دختر ۱۴ساله و دو پسر حدود سه‌ساله به‌علت وخامت شدید حال عمومی در بیمارستان امام رضا و نیز یک کودک سه‌ساله از این کاروان در یکی دیگر از بیمارستان‌های مشهد فوت شده است.
وزیر بهداشت ایران روز دوشنبه در این ارتباط افزود: «در این مورد با توجه به مسائلمان با عربستان، این موضوع باید خیلی جدی گرفته شود و به سرعت اطلاع‌رسانی شود و هرکس که تخلفی کرده یا کم توجهی داشته باید با آن برخورد شود.»
علی‌اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این باره توضیح داده‌است که «بر اساس بررسی‌های انجام شده، مسئولان هتل در طبقه پنجم این هتل اقدام به سم‌پاشی با استفاده از قرص آلومینیوم فسفید (سموم ارگانه فسفره) کرده بودند که گاز ناشی از این سم به دیگر طبقات منتقل و سبب مسمومیت تعدادی از زائران عرب‌زبان شده است.»
در همین حال به گزارش تسنیم، ابراهیم رئیسی، دادستان کل ایران، از بازداشت پنج نفر در ارتباط با این حادثه و پلمب شدن هتل محل وقوع حادثه خبر داده‌است.
وی افزود: «وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها زیر نظر دادگستری مشهد در حال فعالیت هستند؛ البته سم به تهران ارسال شده است تا سم‌شناسی روی آن انجام شود.»
همان‌گونه که وزیر بهداشت ایران روز دوشنبه اشاره کرده است، در روابط بین ایران و عربستان در ماه‌های اخیر مسائل تنش‌آمیزی پیش آمده‌است که «آزار و اذیت جنسی» دو نوجوان ایرانی در جده عربستان یکی از این موارد است.
به گفته مقامات ایرانی، در هفته دوم تعطیلات نوروز سال جاری، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، ماموران فرودگاه جده به بهانه مشکوک‌ شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌‌اند.
به دنبال انتشار خبر این اتفاق و چندین مورد اعتراض و تظاهرات در تهران و شهرهای دیگر، علی جنتی، وزیر ارشاد، روز ۲۴ فروردین، اعلام کرد که سفر حج عمره زائران ایرانی تا زمان محاکمه و مجازات این ماموران متوقف می‌‌شود.
مقامات سعودی وعده «اشد مجازات» برای ماموران خاطی فرودگاه جده را داده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
داروی امیدبخش برای بیماران سرطان ریه

یک داروی جدید برای مبارزه با نوعی از سرطان ریه می تواند امید به زندگی در بیماران را بیش از دو برابر کند.
پژوهشگران می گویند این داروی جدید که در مقایسه با شیمی درمانی، مسمومیت کمتر و کارآیی بیشتری دارد، سیستم مقاومت بدن را بویژه برای مقابله با نوعی از سرطان ریه افزایش می دهد.
تحقیقات آزمایشگاهی روی ۵۸۲ نفر از بیماران سرطان ریه نشان می دهد که استفاده از اپدیوو، که یکی از سه داروی تائید شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن در آمریکا است، خطر مرگ در مورد نوعی از بیماران را در مقایسه با شیمی درمانی تا ۲۷ درصد کاهش داده است.
به علاوه، مصرف این دارو به کوچکتر شدن غدد ناشی از سرطان ریه در ۲۰ درصد از این بیماران منجر شده است، اما این میزان در شیمی درمانی سنتی، از ۱۲ درصد بیشتر نشده است.
کشیدن سیگار و دود ناشی از آن می تواند از جمله دلایل ابتلا به سرطان ریه باشد.
نتایج تحقیقات جدید در این خصوص، اواخر هفته گذشته در کنفرانس «جامعه غدد شناسان بالینی آمریکا» که در شیکاگو تشکیل شده بود، اعلام شد.


=========================


نخستین داروی دیجیتالی جهان عرضه شد

محققان دانشگاه ایالتی آریزونا یک دستگاه پوشیدنی جدید طراحی کرده‌اند که به تغییر خلق‌وخو کمک می‌کند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، دستگاه Thync با سطوح پایینی از انرژی الکتریکی، به مغز ارتعاش وارد می‌کند تا فرد را آرام کرده یا به وی سرزندگی ببخشد.
در حقیقت، Thync که شبیه یک مثلث پلاستیکی سفید‌رنگ است، می‌تواند نخستین داروی دیجیتالی جهان برای بسیاری از اهداف و مقاصد به شمار برود.
این سیستم که توسط جیمز تیلر و ایسی گولدواسر ابداع شده، یک دستگاه بی‌سیم با قابلیت جفت شدن با آیفون و آی‌پد است و طی پنج دقیقه می‌تواند کاربر را آرام یا پرانرژی کند.
دستگاه مذکور از سیگنال‌دهی عصبی برای فعالسازی عصب‌ها و تغییر حالت ذهنی آن‌ها استفاده می‌کند.
برنامه اندرویدی برای Thync بزودی به بازار ارائه خواهد شد و کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند نوع دوره، شدت و طول آن را انتخاب کنند.
سیستم Thync به عنوان یک دستگاه پزشکی در نظر گرفته نمی‌شود و از این رو تحت آزمایش خاصی قرار نگرفته است.
قیمت این دستگاه 299 دلار است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
سوئد: نخستین کلینیک ویژه 'مردان قربانی تجاوز جنسی' افتتاح می‌شود


بیمارستانی در استکهلم قرار است نخستین کلینیک اضطراری برای رسیدگی به وضعیت مردان قربانی تجاوز جنسی را افتتاح کند.
این بیمارستان در حال حاضر بخشی شبانه‌روزی برای ارایه خدمات فوری به زنانی دارد که هدف تجاوز یا تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.
به گفته مقام‌های این بیمارستان، از ماه اکتبر مردان و پسرانی هم که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند در این محل پذیرش می‌شوند.
رسانه‌های سوئد می‌گویند سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ مورد تجاوز به مردان و پسران در این کشور ثبت شده است.
دکتر لوتی هلستروم به رادیو سوئد گفته است: "تصور عمومی این است که مردان نمی‌توانند هدف تجاوز قرار بگیرند."
به گفته این پزشک، موضوع تجاوز به مردان در جامعه همچنان "تابو" محسوب می‌شود اما وقوع آن بیش از تصور بسیاری افراد است.
خانم هلستروم درباره لزوم افتتاح این بخش در بیمارستان می‌گوید بسیار مهم است که مردان هم حقی برابر برای دسترسی به خدمات اضطراری داشته باشند.
اقدام این بیمارستان، در بازگشایی مرکز رسیدگی به مردان قربانی تجاوز جنسی، با استقبال "انجمن آموزش روابط جنسی سوئد" مواجه شده است.
اینگر بجورکلوند سخنگوی این انجمن به رسانه‌های محلی گفته است این کلینیک ویژه مردان به "افزایش آگاهی درباره تجربه‌های تعرض جنسی در میان مردان کمک می‌کند."



===========================================

توصیه سازمان بهداشت جهانی به سعودی ها: ادرار شتر ننوشید !

به گزارش پارسینه، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، اعلام کرد: بهتر است از مصرف شیر شتر و گوشت آن پرهیز شود، در غیر این صورت شیر شتر باید پیش از مصرف استرلیزه و گوشت آن باید خوب پخته شود.
به نوشته روزنامه عربستانی سبق، سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره نزدیک شدن به شترها یا نوشیدن مستقیم شیر از آن ها و یا خوردن گوشت آن ها بدون پاک کردن و خوب پختن، هشدار داد و به شدت بر ضرورت پرهیز از نوشیدن ادرار شتر تاکید کرد.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تاکید کرد که پژوهش های پزشکی مشخص کرده اند که مبتلایان به بیماریِ خطرناکِ کرونا، به سبب نزدیک شدن به شترها و لمسِ مستقیمِ آن ها به این ویروس آلوده شده اند.
این پژوهش، منشأ ویروس کرونا را خفاش ها می داند که از این جانوران به شترها منتقل شده است.
بر پایه این پژوهش، بیماران دچار دیابت، نارسایی کلیه و همچنین بیماران ریوی بیش از دیگران در معرض دچار شدن به ویروس کرونا و انتقالِ آن از شترها و حیوانات به انسان هستند.
برخی از مردم عربستان، با استناد به فتوای عجیب شماری از مفتیان وهابی، ادرار شتر را دارویی شفابخش می دانند و برای درمان بسیاری از بیماری های خود آن را می نوشند.
عربستان، به عنوان کانون بیماری خطرناک کرونا شناخته می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اوضاع اولین داوطلب پیوند سر جهان چگونه است؟


قرار است اولین پیوند سر بر روی یک شخص انجام شود و احتمال مرگ نیز بسیار بالا است. با این حال آن شخص می‌گوید که نگران نیست زیرا هدف پیشبرد علم است.
به گزارش پارسینه والری اسپیریدونوف با پزشکی ایتالیا گفتگو کرد و قرار است که آن پزشک سر والری را برای اولین بار در تاریخ پیوند بزند. این تصمیم در همایش روز جمعه آکادمی آمریکایی جراحی‌های ارتوپدیک و عصب‌شناسی گرفته شد.
سرجیو کاناوِرو جراح و عصب‌شناس ایتالیایی است که می‌خواهد تا سال 2017 سر «والری اسپیریدونوف» روسی را بر روی یک بدن سالم پیوند بزند. این پزشک اطمینان دارد که شانس زنده ماندن والری 90 درصد است. این دو تاکنون تنها از طریق ویدئوکنفرانس با هم دیدار داشته‌اند.
والری اسپیریدونوف 30 ساله است و به بیماری تحلیل عضلانی نخاعی یا «سندروم وردینگ هوفمن» مبتلا است. او در مصاحبه‌ای در روز جمعه گفت که اصلا نگران این پیوند نیست و آن‌ها تنها دارند کار علمی انجام می‌دهند. اسپیریدونوف می‌گوید: «اگر خوب پیش برود من از شر تمام محدودیت‌های کنونی‌ام خلاص می‌شوم و می‌توانم مستقل زندگی کنم تا زندگی بهتری داشته باشم.»
کاناورو در همایش مریلند گفت که در سال اول پس از این پیوند، والِری می‌تواند با بدن جدیدش راه برود و دیگر نیازی نیست مثل الان روی صندلى‌ چرخ‌دار بنشیند. این پزشک ایتالیایی برنامه‌های خود را برای همکاران و پزشک‌های دیگر بازگو کرد و برخی نسبت به این مسئله خوش‌بین نیستند.
سر بیمار قرار است بریده شود و خنک نگه داشته شود، سپس در چند مرحله پیوند صورت خواهد گرفت. بنا به گفته این پزشک پیوند نخاع مشکل‌ترین قسمت این عمل خواهد بود. گفتنی است تا به امروز کسی موفق به این کار نشده است.
این عمل 36 ساعت طول خواهد کشید و یک تیم 100 نفر پزشکی با او همکاری خواهند کرد. پس از عمل نیز اگر والری اسپیریدونوف زنده بماند باید حدود سه تا چهار هفته در یک کمای مصنوعی نگه داشته شود. با این حال، لجستیک مکان عمل می‌تواند خود مشکل‌زا باشد، زیرا کاناورو می‌گوید کسب رضایت اخلاقی از کشورهای غربی برای چنین عملی دشوار است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
"تب کریمه کنگو" در ایران تا کنون سه قربانی گرفته است

وزارت بهداشت از ابتلای ۹ نفر به "تب کریمه کنگو" در ایران از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت که تا کنون سه تن از بیماران جان باخته‌اند. این وزارتخانه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در افرادی تاکید کرد که با دام سروکار دارند.



خبرگزاری ایسنا از قول دکتر محمدرضا شیرزادی، رئیس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت، اعلام کرد که شایع‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو "ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی دام بویژه در مناطق روستایی" است.
به گفته شیرزادی تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که توسط کنه‌ میان دام‌ها منتشر می‌شود. انسان در صورت ذبح دام، دستکاری و گزش کنه یا تماس با دامی که ویروس در بدن آن وجود دارد به این بیماری مبتلا می‌شود.
حتی فردی که در بیمارستان تحت درمان است می‌تواند این بیماری را به دیگران انتقال دهد. این بیماری در دام‌ها علایم خاصی ندارد و از ظاهر دام نمی‌توان متوجه وجود ویروس شد.
شیرزادی درباره نحوه انتقال بیماری تب کریمه کنگو گفت که ویروس این بیماری داخل بدن کنه است و نیم ساعت پس از گزش کنه این ویروس وارد بدن دام می‌شود و یک هفته در بدن دام ماندگار است و در صورتی که دام در این یک هفته ذبح شود خطرناک است.
وی افزود که روستاییان باید هنگام تماس با دام از کندن کنه‌های روی بدن دام خودداری کنند و پس از خروج از محل نگهداری دام‌ها لباس‌های خود را تعویض کنند و دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.
شیرزادی همچنین توصیه کرد افرادی که دامدار نیستند هنگام رفتن به مناطق روستایی از تماس با دام خودداری و از وسایل حفاظتی استفاده کنند.


دو مورد بیماری در چالوس و نوشهر
خبرگزاری تسنیم نیز از قول محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گزارش داد که در دو هفته گذشته دو مورد ابتلای بیماری تب کریمه کنگو در شهرهای چالوس و نوشهر دیده شده است.
مورد اول به کشاورزی ۳۹ ساله در چالوس مربوط است که گوسفند بیمار خود را ذبح و از گوشت آن استفاده کرده است. این شخص به دلیل مراجعه دیرهنگام به بیمارستان فوت کرده است.
در مورد دوم مرد ۸۵ ساله‌ای در نوشهر به دلیل ذبح دام و تماس مستقیم با دام آلوده مبتلا شده که تحت درمان قرار گرفته و رو به بهبود است.
به گفته محمد مهدی گویا، وقتی بیماری مشکوک به ابتلا به این بیماری است باید تحت شرایط ویژه‌ای نگهداری شود و درمان دارویی او آغاز شود.


اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دامپزشکی کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرده و در آن از مردم خواسته است که با توجه به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما و فعالیت مخزن بیماری (کنه‌ها) مراقب سلامتی خود باشند.
از جمله رفتارهایی که در این اطلاعیه به آن توصیه شده می‌توان از جمله به این موارد اشاره کرد: خودداری از کشتار دام در بیرون از کشتارگاه‌ها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی، نگهداری لاشه حداقل به مدت ۲۴ ساعت در اتاق سرد کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی، خودداری از مصرف جگر به صورت خام و چند مورد دیگر.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یک حادثه شرم آور در جامعه پزشکی؛ اینسناگرام بازی با بدن بیمار!

پارسینه:در اینستاگرام می چرخی. عکسی نظرت را جلب می کند.. عکس نیم تنه خونی مردی. اول فکر می کنی یک فاجعه دیگر در خاورمیانه.. بعد می فهمی اتفاق خیلی نزدیک تر از اینهاست. فاجعه برای سوژه این عکس -که خودکشیِ ناموفقی داشته - اتفاق نیفتاده. فاجعه را زمانی حس می کنی که هشتگ ها و کامنتهای زیر عکس را می خوانی.
داستان این است: دکتری جوان عکس مریض اورژانسی اش را از سرِ خوشی در اینستایش آپلود کرده و با همکارهایش در مورد کِیس حرف می زنند.
حتما هیجان انگیز و خنده دارو "لایک خور"است: تن مرد جوانی که خودش را بطرز ناجوری زخمی کرده.
گرسنه اند. گرسنگی ای که فقط با تحقیر از بین می رود. گرسنگی روحی که دارد از زجر انسان لذت می برد... کامنت گذاران- دکتر و همکارهایش- به مریض فحش ناموسی می دهندو اورا خرو ...خل اعظم می خوانند، تحقیرش می کنند، مشکلش را با متلک و شیرین زبانی و شوخیهای جنسی به هم شرح و بسط می دهند و آخر هر جمله یک اسمایلی ِ چشمک و چند اسمایلی قهقهه تایپ می کنند. زمانی که اخلاق ، اخلاق حرفه ای فقط یک جوک مسخره است : " سویساید؟!! دلم هوای این مریضا رو کرده ....اعظم !!"
خودت را میبینی که زجر کشیده و درمانده افتاده ای زیر دستشان. وقتی حتی آنقدر تمرکز نداشتی که خودت را کامل ناکار کنی. به تو می خندند. به هم چشمک می زنند و به تو می خندند. به تن رنجور زشتت، به تتوهای "مبتکرانه" و مسخره ات. به سیگار کشیدنت ، فقرت ، به حال خراب روحی و جسمی ات می خندند.. و سر آخر یکی شان کامنت میگذارد که :" ایییی ملت روانی ان. تمیز بمیرین دیگه !"
به زجر تو می خندند و "حال " می کنند آنانکه بهشان پناه برده ای. از این ترسناک تر؟
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گسترش موج اعتراض پرستاران به بیمارستان های مختلف تبریز

موج اعتراض صنفی پرستاران تبریزی پس از بیمارستان های کودک، شهدا، الزهرا و مدنی به بیمارستان های رازی،سینا، امام رضا و طالقانی تبریز نیز رسیده است.
به گزارش اعتدال پرس، تجمع اعتراض آمیز پرستاران بیمارستان های تبریز در اعتراض به طرح تازه وزارت بهداشت به نام "طرح پرداخت حقوق مبتنی بر عملکرد" ، از روز سه شنبه هفته گذشته و از بیمارستان کودکان تبریز آغاز شد. پس از آن پرستاران بیمارستان های شهدا، مدنی و الزهرای تبریز نیز دست به اعتصاب زدند. پرستاران بیمارستان رازی و امام رضای تبریز نیز در ادامه این اعتراضات دست به اعتصاب زده اند.
بنابر این گزارش تجمع و اعتصاب پرستاران بیمارستان رازی که از نظر شمار پرستاران معترض از بیمارستان های دیگر تبریز بیشتر بوده است و پرستاران با درد دست داشتن دست نوشته هایی ضمن اعتراض به "طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد"، خواهان اجرای کامل "قانون تعرفه گذاری" شده اند.
اعتدال پرس با اشاره به اینکه اکثر پرستاران تبریزی بر این باور هستند که در اجرای "طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد" به حقوق پرستاران توجهی نشده است.
اعتراض پرستاران در بیمارستان های تبریز پس از آن پرداخت حقوق خرداد ماه پرستاران بیمارستان کودکان تبریز آغاز شد. مسئولان وزارت بهداشت از "طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد" به عنوان بخشی از ساماندهی نظام سلامت یاد کرده اند اما پرستارات معترض تبریزی یه سایت اعتدال پرس گفته اند که "اجرای این طرح نه تنها باعث حل مشکلات آنها نشد، بلکه مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است."
یکی از پرستاران بیمارستان رازی تبریزدرباره دلیل اعتراض پرستاران گفته است: " قانون طرح تعرفه گذاری در چهارم تیر سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما این طرح تصویب شده به مرحله اجرا درنیامد و به جای اجرای این قانون طرحی با عنوان طرح پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد به مرحله اجرا رسید که موجب اعتراض پرستاران اکثر بیمارستان های تبریز شد" چرا که "طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد حقوق پرستاران را در نظر نگرفته و پرداخت حقوق ها ناعادلانه است."
به گفته این پرستار معترض به اجرای طرح تازه وزارت بهداشت "به دنبال اعتراض پرستاران در بیمارستان های مختلف، پرستاران بیمارستان رازی تبریز نیز از روز پنج شنبه به اجرای طرح پرداخت حقوق پرستاران بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اعتراض کردند چرا که پرستار بیش تر از هر کسی در بیمارستان زحمت بیمار را می کشد، اما در زمان دریافت حقوق کمترین حقوق را می گیرد."
سایت نصرنیوز هم از آغاز اعتراض پرستاران در بیمارستان های "سینا" و "طالقانی" تبریز خبر داده و نوشته است: "در روزهای اخیر پرستاران بیمارستان های کودکان، شهید مدنی، سینا و برخی دیگر از بیمارستان های دولتی کلانشهر تبریز به نشانه اعتراض نسبت به شکاف موجود بین حقوق دریافتی شان و دیگر حقوق صنفی دست از کار کشیدند و اعتراض خود را اعلام کردند."
این سایت با اشاره به اینکه "دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص هیچ اطلاع رسانی نکرده و حتی آماده پاسخگویی به رسانه های نیست"، نوشته است: "در روزهای اخیر اتاق عمل بیمارستان فوق تخصصی قلب مدنی تبریز به دلیل اعتصاب پرستاران یک روز تعطیل شد."
نصرنیوز تاکید کرده است که "عدم پاسخگویی به مطالبات صنفی پرستاران آسیب جدی به بیماران بیمارستان های دولتی تبریز وارد کرده است."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نورون مصنوعی ساخته شد

دانشمندان علوم پزشکی با تولید نورونهای مصنوعی گام بلندی به سوی درمان اختلالات عصبی برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نورونها وظیفه انتقال سیگنالها در مغز را بر عهده دارند، فرآیندی که طی آن در هر ثانیه بالغ بر یک تریلیون بیت جابجا می شود.

این سلولها از منتشرکننده های عصبی شیمیایی برای انتقال سیگنالها در مغز استفاده می کنند. تاکنون دانشمندان علوم پزشکی قادر بودند تا با هک کردن این سیگنالها آن هم با استفاده از محرک الکتریکی با تغییرات شیمیایی ناشی از داروهای مختلف، تلاشهایی برای درمان اختلالات عصبی انجام دهند.

اکنون تیمی از دانشمندان علوم پزشکی در سوئد نورون مصنوعی ساخته اند که قادر به برقراری ارتباط شیمیایی با نورونهای ارگانیکی است. با استفاده از این فناوری جدید گذرگاههای عصبی مغز دستخوش تغییر شده و در نتیجه می توان به درمان بهتر اختلالات عصبی امیدوار بود.

نورونهای مصنوعی دقیقا به همان روشی کار می کنند که نورونهای مغزی عملکرد پیچیده و حساس خود را ارایه می کنند: آنها سیگنالهای شیمیایی را شناسایی کرده و به طور الکتریکی از یک سوی سلول عصبی به سوی دیگر آن منتقل می کنند و در ادامه منتشرکننده های نورونی شیمیایی را به عنوان نوعی واکنش طبیعی آزاد می کنند.

نورونهای مصنوعی تولید شده توسط دانشمندان سوئدی از پلیمرهای زیست الکترونیکی ارگانیک ساخته شده است.
آنها ضمن آزمایش موفقیت آمیز این فناوری جدید پزشکی در محیط آزمایشگاهی به این سطح از امیدواری رسیده اند که از این نورونها برای ترمیم ضایعات عصبی در مغز افرادی که به دلیل بیماری یا تروما آسیب جدی دیده استفاده مؤثر کنند.

این نورونها فعلا در حد و اندازه سرانگشت هستند اما دانشمندان سوئدی امیدوارند تا در آینده نسخه کوچکتر آنه را با قابلیت کاشت در مغز ارایه کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 59 از 62:  « پیشین  1  ...  58  59  60  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA