انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ایران
  
صفحه  صفحه 45 از 48:  « پیشین  1  ...  44  45  46  47  48  پسین »

Interesting news from Iran | اخبارهای جالب و خواندنی از ایران


مرد

 
بازداشت ۱۵۰ تن در هتل بین المللی شهریار تبریز به اتهام روزه‌خواری

ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی روز دوشنبه با حضور در هتل بین المللی شهریار تبریز نزدیک به 150 تن را به اتهام "روزه خواری" بازداشت کردند.
به گزارش وقت نیوز، در جریان اجرای طرح برخورد با "روزخواری" در تبریز، عصر یک شنبه "حدود 150 نفر آقا و خانم که با حضور در کافی شاپ هتل شهریار تبریز سفارش غذا داده بودند، بازداشت شدند."
بنابراین گزارش، ماموران پس از حضور در محل هتل شهریار تبریز، 150 تن از مهمانان این هتل را به اتهام روزه خواری در ملاء عام بازداشت کرده و با سه دستگاه اتوبوس و ون به پلیس امنیت اخلاقی منتقل کردند اما مقام های نیروی انتظامی توضیحی در خصوص دلایل بازداشت گروهی نزدیک به 150 تن به شکل گروهی به اتهام "روزه خواری" در این هتل بین المللی ارائه نکرده اند.
سایت نصرنیوز هم خبر داده است که بازداشت گروهی 150 تن به اتهام روزه خواری در هتل شهریار تبریز "موجب ایجاد ترافیک شدید در بلوار ائل گؤلی تبریز" شد.
حسین ابراهیمی مدیر هتل بین المللی شهریار که خود نیز در شمار بازداشت شدگان بود پس از آزادی ضمن اعتراض به شیوه برخورد ماموران به سایت وقت نیوز گفت: "برخورد نیروهای انتظامی را غیر متعارف و توهین آمیز بود."
وی با تاکید براینکه "بیشتر حاضران در کافی شاب هتل مسافران بودند و به دلیل عمومی بودن محل ممکن است افرادی هم از بیرون و در پوشش مسافردر میان آن ها وجود داشته باشند"، گفت: "درحالی که رویکردهای دولت تدبیر و امید و تاکید استاندار آذربایجان شرقی حمایت از سرمایه گذاران و جذب گردشگران است برخوردهای تند و بعضا افراطی می تواند اثرات سوء به این رویکرد داشته و اهداف عالیه آن را زیر سووال ببرد."
مدیر هتل بین المللی شهریار همچنین گفت که "من به همراه تعدادی از دستگیرشدگان از عصر دوشنبه و تا ساعت پنج بامداد سه شنبه در بازداشت بودم بدون اینکه کسی در باره جرم و یا اتهام بنده حرفی زده باشد."
هنل بین المللی شهریار تبریز، هتل پنج ستاره و از جمله مجهزترین و شیک ترین هتل های در تبریز است که همه روزه به ویژه در ایام تابستان با ترافیک گردشگران خارجی و مسافران داخلی رو به رو است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مشاهده نادرترین گل جهان در رودسر

مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودسر در ارتفاعات 2 هزار و 150 تا 2 هزار و 70 متری، موفق به رویت بوته سوسن چلچراغ شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، علی درویشی امروز در جلسه محیط زیست شهرستان رودسر گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در راستای وظایف قانونی محوله و پایش زیست محیطی مناطق در ماموریت اجرایی مشترک به همراه معاونت فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست جهت شناسایی رویشگاه گیاه سوسن چلچراغ به قریه جواهردشت چابکسر عزیمت کردند.
وی اضافه کرد: پس از عبور از مناطق جورکلامچال و علم سر در ضلع جنوبی منطقه ونستان در ارتفاعات 2150 تا 2070 متری بوته گل سوسن چلچراغ را مشاهده کردند.
دوریشی ادامه داد: رویشگاه مذکور دارای پوشش درختچه‌ای و در بالادست جنگل تنک افرا و بعد منطقه صخره‌ای کوهستانی است و با روستای جواهردشت حدود 7 کیلومتر و با قریه جیرکل و سجیران حدود 6 کیلومتر فاصله دارد.
به گزارش ایسنا، سوسن چلچراغ برای نخستین بار توسط گیاه‌شناس فرانسوی به نام (لدربوری) شناخته شد و پس از معرفی این گل به دولت ایران در همان زمان از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان یک میراث ارزشمند ثبت جهانی و در فهرست اثر طبیعی ملی قرار گرفت.
سوسن چلچراغ یکی از گونه‌های تیره سوسن است و زمان گلدهی آن نیمه دوم خرداد و اوایل تیر ماه است، شکوفه‌های این گل با رنگ سفید و به صورت واژگون باز می‌شود، انتهای گلبرگ‌های آن پوشیده از دانه‌های برجسته و پرچم‌های بسیار بلند است و ارتفاع آن بین 50 تا 70 سانتی متر و گاهی به یک متر هم می‌رسد.
‌منطقه ونستان در محدوده منطقه شکار ممنوع اشکورات قرار دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اولین گروه سربازان وظیفه به محیط‌بانان سازمان محیط زیست پیوستند

اولین گروه سربازان وظیفه در ایران به عنوان محیط‌بان دراختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند.
به گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست ایران، ۱۴۰سرباز دیپلم و زیر دیپلم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و از سهمیه پلیس پیشگیری ناجا برای محیطبانی انتخاب شد‌ند. ۵۱ نفر از آنها در خرداد به چند استان ایران اعزام شده‌اند.
بنا براین گزارش، این سربازان آموزشهای لازم برای محیط بانی را دیده‌اند. نظارت برعملکرد و وضعیت خدمتی آنها برعهده فرماندهی یگان حفاظت سازمان محیط زیست است.
در سالهای اخیر شکار غیرقانونی، تخریب محیط زیست و تجاوز به عرصه‌های زیست محیطی، نگرانی‌های بسیاری را در میان طرفداران محیط زیست بر انگیخته است. سازمان حفاظت محیط زیست بارها اعلام کرده بود که تعداد محیط‌بان‌های این سازمان در برابر سطح مناطق حفاظت شده و تحت نظارت آنها، بسیار اندک است.
تابستان گذشته، فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست ایران، کمبود نیروی انسانی را مهمترین چالش این سازمان عنوان کرد و گفت که برای ۱۷ میلیون هکتار منطقه حفاظت شده در ایران، تنها ۳ هزار نفر محیط بان وجود دارد.
به گزارش مهر، سرهنگ حمیدرضا خیلدار با بیان اینکه به صورت میانگین در هر شش هزار کیلومتر یک محیطبان وجود دارد افزوده بود: «این رقم در برخی استانها همانند استان فارس به هر ۴۰ هزار کیلومتر یک محیط بان می‌رسد.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شورای شهر اردبیل تصویب کرد: واگذاری قبر‌ در قبال آزاد کردن یک زندانی

شورای شهر اردبیل به مصوبه‌ای رای داد که بر اساس آن، در ازای آزادی یک زندانی، قبر رایگان دو طبقه به فرد خیر واگذار شود.
به گزارش سبلان نیوز، اعضای شورای شهر اردبیل شامگاه چهارشنبه به درخواست شهرداری مبنی بر صدور مجوز واگذاری یک قبر دو طبقه به عنوان تشویق به یکی از خیرین به شرط آزاد کردن یک زندانی رای دادند.
بنابراین گزارش به نقل از فارس، تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل با مخالفت جدی، با واگذاری این قبر در قبال آزادی یک زندانی اعلام کردند که نباید چنین روشی به مدلی تبدیل شود که اسباب سوءاستفاده و یا بدآموزی برای دیگران تلقی شود.
«ناصر ناطق درآبادی»، با انتقاد از این رویه شورا در واگذاری‌های بدون شناخت از فرد خیری که می‌خواهد در قبال دریافت یک قبر دوطبقه، یک زندانی را آزاد کند، گفت: «ما این فرد را اعم از خیر و بدهکار نمی‌شناسیم و بدون شناخت نمی‌توانیم رای بدهیم.»
وی افزود: «اگر اعضای شورای شهر با این صدور مجوز موافقت کنند، رویه‌ای را بنیان می‌نهند که هر کس بدهکار شد، در قبال دریافت یک قبر از سوی شاکی، می‌تواند زمینه آزادیش را فراهم کند.»
سرپرست شهرداری اردبیل نیز گفت: «طی نامه‌ای از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، فردی معرفی شده تا در قبال واگذاری یک قبر که ارزش آن یک ونیم میلیون تومان است، بیش از 7 تا 8 میلیون تومان بدهی طرف مقابل را پرداخت کند تا زمینه آزادی یک زندانی فراهم آید.»
«خلیل احمدیان» ادامه داد: «به دلیل آن که فرد زندانی توان پرداخت این مبلغ را ندارد، فرد شاکی اعلام کرده در قبال دریافت امتیاز یک قبر دو طبقه، به آزادی فرد زندانی رضایت دهد.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پایه‌های کاخ ۲۵۰ ساله جهان‌نما در اصفهان کشف شد

در ادامه کاوش‌های تاریخی خیابان چهارباغ و دروازه دولت اصفهان، پایه‌های کاخ جهان‌نما و همچنین یک حوض متعلق به دوره صفوی کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی شجاعی اصفهانی، سرپرست هیأت کاوش، گفته است اکنون که همه پایه های این کاخ کشف شده است، می‌توان با اطمینان از ابعاد کاخ و چگونگی ساخت آن صحبت کرد.
به گفته او ظل‌السلطان، فرزند ناصرالدین شاه و حاکم اصفهان در دوره قاجار، چندین بنای تاریخی و باغ متعلق به دوران صفوی، از جمله این کاخ را که قدمتی ۲۵۰ ساله داشته و در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده بود، تخریب کرد.
عملیات کاوش در محدوده دروازه دولت و چهارباغ اصفهان از مدتی پیش با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شده است.
علی شجاعی گفت:‌ "طول شمالی- جنوبی کاخ جهان‌نما ۱۷.۵ متر بوده و بخش‌هایی از محدوده شرقی- غربی کاخ همچنان در زیر آسفالت دو طرف خیابان باقی مانده است."
او همچنین درباره‌ حوض کشف شده در این محوطه نیز گفت: "این حوض در جنوب کاخ و یکی از ۷ یا ۸ حوضی است که در سراسر خیابان، از جهان‌نما تا سی و سه پل، توسط شاه عباس صفوی ساخته شده بود. آب جاری در نهر میان چهارباغ پس از ورود به این حوض از طریق کانالی که از زیر بخش‌هایی از کاخ عبور می‌کرد به خارج از خیابان چهارباغ منتقل می‌شده است."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تهرانی ها در روز چقدر کله پاچه میخورند؟

شرایط زندگی در شهرهای بزرگ عادت های مردم را تغییر می دهد. یکی از عادت هایی که تحت تأثیر عوامل مختلف مانند ساعت کار، قیمت ها و حتی ترافیک دستخوش تغییر می شود، عادت های غذایی است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگاهی به روند رو به رشد تعداد رستوران ها، فست فودها و سایر واحدهای فروش غذا و مواد خوراکی مانند بستنی فروشی ها و انواع آبمیوه فروشی ها و.... بخوبی نشان می دهد که « خوردن» به یکی از تفریحات عمومی و نسبتا ارزان ایرانی ها تبدیل شده است؛ ارزان بودن این تفریح به معنای پایین بودن قیمت غذاهای فست فودی یا سایر خوردنی ها نیست. بلکه در مقایسه با تفریحاتی مانند خرید لباس، رفتن به سینما و تئاتر و کنسرت، غذاخوردن در رستوران ها نسبتا کم هزینه تر است.
همین اقبال بیشتر به خوردن غذا بیرون از خانه، صنوف قدیمی تر را در این حوزه دچار تحولاتی کرده است؛ یکی از این صنوف، کله پزی ها هستند.
600 واحد صنفی کله پزی در تهران طی شبانه روز گردش مالی حدود 480 ملیون تومان دارند که دستکم 156میلیون تومان از این گردش برایشان سود است.
یکی دو سالی می شود که اگر ساعت های پایانی شب هم از کنار یک مغازه کله پزی عبور کنید به احتمال زیاد مشتریانی را می بینید که مشغول خوردن کله پاچه هستند آن هم به عنوان شام! گرچه این اتفاق تقریبا تمام طول روز هم تکرار می شود تا جایی که به گفته «رضا رواسیان»، رئیس اتحادیه طباخان چند وقتی می شود که کله پزها تقریبا 7 در 24 شده اند.
رئیس اتحادیه طباخان در توضیح اینکه چرا طی سال های اخیر مردم ترجیح می دهند ظهر یا حتی شب کله پاچه بخورند ، می گوید: « عادتهای غذایی مردم تغییر کرده است. الان مردم به غذا خوردن در رستوران ها و فست فودها و... به چشم تفریح نگاه می کنند برای همین هم دلشان می خواهد این تفریح تنوع داشته باشد. از اینکه مدام ساندویچ و پیتزا و... بخورند خسته می شوند. به همین خاطر هم سراغ خوردنی های دیگر می روند که یکی از آن ها کله پاچه است».
رواسیان می گوید:« قبل از انقلاب در سراسر تهران 100 مغازه کبابی بیشتر نبود. تعداد رستوران های چلوکبابی به 30 نمی رسید. کمتر کسی اسم جوجه کباب را شنیده بود ولی الان در هر کوچه فرعی هم ساندویچ فروشی های زنجیره ای می بینیم. این مسئله روی فروش کله پزی ها تأثیر منفی گذاشته است».
رئیس اتحادیه طباخان با اشاره به تغییر عادت غذایی مردم می گوید:« همکاران من ناگزیر شده اند ساعت کاریشان را با عادت غذایی مردم تغییر دهند. ما هم می خواهیم در ساعت هایی که مردم برای تفریح به خیابان ها می آیند فعال باشیم تا بلکه سهمی از هزینه هایی که مردم برای خورد و خوراک می پردازند، داشته باشیم. به همین خاطر برخلاف گذشته که کله پزی ها فقط صبح های زود فعال بودن الان تقریبا تمام طول روز آماده پذیرایی از مشتری ها هستند».
رواسیان از «کاهش شدید مشتریان صبح های کله پزی ها» گلایه می کند و می گوید: « قبل از انقلاب در تهران با 700 هزار نفر جمعیت همین مقدار کله پاچه می فروختیم که الان در تهران 9 میلیون نفری می فروشیم!»
از رئیس اتحادیه طباخان در مورد تعداد کله پاچه ای که روزانه فروخته می شود، پرسیدیم و گفت:« در حال حاضر هر روز بین 10 تا 12 هزار دست کله پاچه در تهران و حومه توزیع و مصرف می شود».
به گفته رواسیان« قیمت هر دست کله پاچه بین 36 تا 40 هزار تومان متغیر است. کله پزی ها هر دست کله پاچه را بین 20 تا 27 هزار تومان می خرند».
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کازینو‌های "زیرزمینی" در بالاترین طبقات آسمان‌خراش‌های تهران

آن‌چه می‌خوانید گزارشی است از کازینوهای زیرزمینی تهران٬ از داخل برج‌های فرشته و نیاوران تا درون ‌خانه‌های دوستان٬ به روایت افرادی از داخل آن‌ها. گزارشی درباره شیفته‌های پوکر در ایران که گاه میلیونی بازی می‌کنند.



در برخی از برج‌های خیابان‌های شمال تهران چندین میلیون نفری٬ درهایی وجود دارند که وقتی به رویتان گشوده شوند٬ به دنیای پوکربازهای حرفه‌ای وارد می‌شوید. البته این درها به روی هر کسی گشوده نیست. محمد اما یکی از آن‌هاست که درها با اسمش باز می‌شوند. او کل تعداد کسانی را که به این کازینو‌ها راه دارند "نهایتاً ۱۰۰ نفر" می‌داند: «متعلق به حلقه محدودی است که جامعه از آن بی‌اطلاع است.»
کازینوهای مجلل زیرزمینی تهران در حالی به فعالیت مشغول‌اند٬ که بر اساس قوانین جزایی ایران همه‌ی افرادی که در خرید و نگهداری "آلات قمار"٬ ایجاد فضای آن و "مبادرت به آن" دخیل هستند مجرم شناخته می‌شوند و جرایم نقدی٬ شلاق و زندان در انتظار آن‌هاست.
محمد (نام مستعار) در گفت‌وگو با دویچه وله فارسی می‌گوید که "به دلیل ممنوعیت قانونی٬ این پدیده که مورد نیاز همه جوامع است٬ به صورت زیرزمینی در ایران رشد کرده است." او تعداد این کازینوها را که صرف‌نظر از جمع‌های دوستانه و خانوادگی به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند٬ حدود ۱۰ کازینو در تهران می‌داند. محمد می‌گوید: «از بچه‌های ۲۳- ۲۴ ساله می‌آیند تا آدم‌های ۷۰ ساله که دوران بازنشستگی‌شان را می‌گذرانند و تعداد آن‌ها از بقیه بیش‌تر است٬ آدم‌هایی که زن و بچه‌شان را فرستاده‌اند "آن طرف" و تفریح‌شان همین است.»
او تاکید می‌کند "تفریح دیگری این‌جا وجود ندارد."


رقم‌های میلیونی جا به جا شده روی میزها
تفریحی که محمد می‌گوید افراد راه‌یافته به کازینوهای تهران به دنبال آن هستند کم‌خرج نیست. به گفته او افراد " به محض ورود ۱۰ میلیون تومان ژتون می‌خرند٬ و در سه چهار ساعت بازی روی میزی که ۱۰ نفر دور آن هستند دست کم ۲۰۰ میلیون تومان جا به جا می‌شود." او می‌گوید: «خب همین برای یکسری از بچه‌ها هم که به امید پولدار شدن می‌آیند وسوسه‌انگیز است چون حجم زیادی از پول جا‌به‌جا می‌شود.»
اما جدا از آن دسته از افراد که "برای پولدار شدن" سر میز پوکر می‌آیند٬ یک دسته دیگر هم هستند که به صورت برنامه‌ریزی شده "به دنبال کسب و کارند." محمد می‌گوید: «آن‌هایی که جا را گرفته‌اند٬ و نوشیدنی می‌دهند و مدیریت می‌کنند کارشان این است.»
به گفته محمد آن‌چه مرسوم است این است که "صاحب کازینو" از هر میز در طی چهار پنج ساعت بازی پنج میلیون تومان می‌گیرد که "حداقل اگر دو بار در روز آن‌جا بازی شود٬ روزی ۱۰ میلیون تومان درآمد برای جایی که روزانه شاید تنها یک میلیون تومان هزینه داشته باشد حاصل می‌شود."
او می‌گوید در این کازینوها "آن برداشت عمومی که قمار خانمان‌سوز است" درباره همه صدق نمی‌کند ٬"توی این محافل یکسری می‌بازند٬ یکسری بیچاره می‌شوند٬ اما یکسری می‌برند."


مردان و زنانی که پوکر حرف اول را برایشان می‌زند
بنا بر مشاهدات محمد حدود پنج درصد کسانی که برای بازی به کازینوهای تهران می‌آیند زن هستند. او می‌گوید در این کازینوها که در خیابان‌های فرشته٬ نیاوران و برخی دیگر از خیابان‌های پرقیمت تهران هستند٬ نه مصرف الکل بالاست نه از این کازینوها برای سکس استفاده می‌شود. او می‌گوید: «کسانی که می‌آیند پوکربازند.»
البته او از ساختمان‌های دیگری حرف می‌زند که یا محل پارتی‌های شبانه به سبک "نایت کلاب‌های اروپا" است و یا در آن‌ها استخر مختلط که زن و مرد می‌توانند با هم شنا کنند برقرار است. اما در کازینو٬ پوکر است که حرف اول را می‌زند.
کازینوها اگرچه در برخی شهرهای دیگر ایران هم دایرند اما به گفته محمد تعداد آن‌ها محدود است٬ "پول روی میزها هم نهایتاً ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می‌شود و در کل ۱۰ تا ۱۵ نفر بیش‌تر دخیل نیستند."
او می‌گوید "سطح کلان" قضیه در پایتخت جریان دارد.


از جمع‌های دوستانه تا جبران بیکاری
آن‌چه محمد به عنوان پوکر می‌شناسد و برای آن به قلب گران‌قیمت‌ترین پاتوق‌های قمار سر می‌کشد٬ بخش حرفه‌ای ماجرا است. مریم (اسم مستعار) اما یکی از زنان جوانی است که پوکر حتی گاهی به تفریح هر شبش تبدیل می‌شود. بازی پوکر او را نه به کازینوهای برج‌های تهران٬ که البته به آن‌ها راهی ندارد٬ بلکه به مجالس دوستانه می‌کشاند.
او اگرچه از کازینوهای شمال شهر باخبر است اما می‌گوید که بیش‌تر از پوکر دور هم جمع شدن‌های دوستانه است که برایش اهمیت دارد. با این‌همه به "اعتیادآور" بودن بازی اشاره می‌کند و می‌گوید: «همیشه اول از شب‌های آخر هفته شروع می‌شود اما بعد گاهی به پنج شب در هفته هم می‌کشد.»
رقمی که به گفته او در این جمع‌های دوستانه روی میز گذاشته می‌شود اندک است: «هر کسی ۵۰ هزار تومان یا حتی کم‌تر ژتون می‌خرد٬ و بازی می‌کند و معمولاً برنده‌ها هم پول را برای خرج غذا و مشروب به صاحب‌خانه می‌دهند یا پول بقیه را برمی‌گردانند.»
او تاکید می‌کند همین جاست که تفاوت‌ها مشخص می‌شود: «پوکربازهای حرفه‌ای روی این رقم‌ها اصلاً بازی نمی‌کنند.» مریم هم اگرچه روی دوستانه بودن جمع‌هایی که خود می‌شناسد تاکید دارد٬ اما می‌گوید که بعضی از دوستانش که شغلی ندارند با رقم‌های به نسبت پایین "مثلا ۲۵۰ هزار تومان برای ورودی"٬ در خانه خود بساط بازی را برقرار می‌کنند تا خرج زندگی را در‌آورند.


همه جور اطلاعات و امکانات در اینترنت
دسترسی به بساطی که به گفته مریم یک میز گرد است و تعدادی ژتون٬ می‌تواند دردساز شود چرا که خرید و فروش آن‌چه به عنوان آلات قمار شناخته می‌شود بر اساس قوانین ایران ممنوع است.
مریم که خود در تهران زندگی می‌کند می‌گوید ژتون‌ها را معمولاً افراد از خارج از ایران تهیه می‌کنند و به گونه‌های مختلف به داخل کشور می‌آورند. با این‌همه یک جستجوی ساده اینترنتی اطلاعات متفاوتی از نحوه دسترسی به ژتون در کشور و قیمت‌های آن‌ها به دست می‌دهد.
سایت "انجمن پوکربازها"ی ایران نیز انواع اطلاعات از آموزش گام به گام سطوح مختلف بازی پوکر تا امکان خرید و فروش پول‌های اینترنتی برای بازی آن‌لاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


«اینجا همه چیز قیمت دارد»
در حالی که انتظار می‌رود فعالیت‌های اینترنتی با اطلاعات لازم در شبکه از امنیت کافی برخوردار باشد٬ در کازینوهای زیرزمینی تهران "شناخت" اصل اول برای امنیت است. محمد می‌گوید: «این افراد یا همگی همدیگر را می‌شناسند یا با کسی که بقیه را می‌شناسد به داخل می‌آیند.» او نتیجه می‌گیرد: «بنابراین همه آدم‌ها معرفی‌شده و شناخته‌شده‌اند.»
او که می‌گوید این فضاها "معمولا امن است٬" ادامه می‌دهد: «اتفاق‌هایی هم که به ندرت می‌افتد یکسری از بین خود آدم‌ها لابد به دلایلی می‌روند و مکان را لو می‌‌دهند.»
محمد البته به رعایت یکسری نکات برای کم‌خطر کردن وضعیت اشاره می‌کند: «این‌که اجازه نمی‌دهند خانم بیاید الکی بچرخد برای این است که ریسک بالا می‌رود. برای این کارها جاهای دیگری وجود دارند.»
یکی دیگر از اقداماتی که از نظر محمد برای افزایش امنیت در این کازینوهاست٬ استفاده از کارگران بنگلادشی در آن‌هاست.
محمد می‌گوید: «یکسری کارگر بنگلادشی در این کازینوها کار می‌کنند که غیرقانونی در ایران‌اند.» او می‌گوید: «آن‌ها هم با فرهنگ کازینو آشنایی دارند و هم چون خودشان جواز کار ندارند٬ نمی توانند بروند لو بدهند. در صورتی که یک کارگر ایرانی ممکن است اگر روزی ۵۰ هزار تومان دستمزد بگیرد اما ببیند در این خانه‌ها میلیاردی پول جا به جا می‌شود برود لو بدهد.»
مریم اما می‌گوید که "امکان ندارد" دستگاه‌های امنیتی در جریان برج‌ها نباشند. او می‌گوید فقط "اینجا همه چیز قیمت دارد٬" و اضافه می‌کند که "لابد تا وقتی قیمت‌ها به خوبی پرداخته شوند میزها سرجایشان هستند."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تخت جمشید به گذرنامه ایرانی آمد



ایسنا : گذرنامه مدرکی رسمی است که توسط دولت‌ها برای شهروندان صادر و به‌ عنوان سند هویتی آن‌ها برای سفر به دیگر کشورها شناخته می‌شود. این سند بین‌المللی با وجود آن‌که در در سراسر دنیا معیاری برای صدور مجوز ورود مسافران خارجی تلقی می‌شود، اما براساس این‌که صادرکننده‌ی آن کدام کشور باشد، درجه اعتبار متفاوتی دارد.

امروزه در دنیا کشورها تلاش می‌کنند علاوه‌ بر بالا بردن امنیت گذرنامه، این مدرک هویتی را از لحاظ ظاهری زیباتر کنند. برای مثال جلد پاسپورت در کشور نروژ به رنگ‌های غیرمرسومی مانند سفید، آبی فیروزه‌ای و قرمز است و نشان جدید طلایی‌رنگ تاج ملی روی آن حک شده است. همچنین با تاباندن اشعه ماورای بنفش به صفحات داخلی گذرنامه، شفق‌های قطبی موجود در منظره آسمان شب تابش می‌کنند.

گذرنامه شهروندان کانادایی به‌شکل کلی تغییر کرده و اخیرا از تصاویر بناهای تاریخی و نمادهای کانادا در برگه‌های داخلی استفاده شده است. البته این تصاویر فقط زیر نور ماورای بنفش دیده می‌شوند. با این کار و نیز استفاده از چیپ بیومتریک در داخل گذرنامه‌ها، امنیت این دفترچه‌ها را تا حد قابل توجهی بالا رفته و جعل کردن آن دشوارتر شده است.

گذرنامه‌های جدید جمهوری اسلامی ایران نیز در طراحی جدیدش با تصاویری از آثار و بناهای شاخص کشور و همچنین برخی آثار ثبت جهانی‌شده مزین شده است. جلد این گذرنامه‌ها به رنگ زرشکی است.

در صفحات داخلی این گذرنامه، طرح‌هایی از حرم امام‌رضا ، آرامگاه حافظ، تخت جمشید، ارگ بم، آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه فردوسی، آرامگاه خیام نیشابوری، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آرامگاه عطار نیشابوری، عمارت عالی‌قاپو، مسجد امام‌خمینی اصفهان، مصلی امام‌خمینی تهران، خانه بروجردی‌های کاشان، برج آزادی و در صفحه آخر نیز طرحی برگرفته از نقوش محراب مسجد جامع اصفهان دیده می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
توقف ساخت مسجد ۵۰ میلیاردی در تهران



ایسنا: از سال 83 قرار است مسجد شود، تاکنون 31 میلیارد تومان هزینه در برداشته و نیاز به 19 میلیارد تومان دیگر دارد! دوسال است که پروژه ساخت متوقف شده و تنها شرط افتتاح مسجد ولیعصر را مدیران شهری، ایجاد مناره و گنبد اعلام کرده‌اند.

مدیر پروژه در مورد این مسجد که درکنار پارک دانشجو قرار دارد، می گوید که نه تنها در طرح اصلاحی بلکه کلا برنامه ای برای ایجاد مناره و گنبدی وجود ندارد! درحالیکه اعضای شورای شهر تنها راه بهره برداری از این مسجد را نصب گنبد و مناره می دانند، گنبد و مناره‌ای که ساخت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد‍!

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجتبی شاکری عضو کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در راستای ابهامات این پروژه و تعیین تکلیف آن پس از 11 سال، به عنوان نماینده‌ای از سوی شورای شهر تهران در بازدیدی سرزده از این مسجد مسائل و مشکلات آن را بررسی کرد.

وی دراین بازدید با بیان اینکه در این پروژه شهرداری و شورای شهر دو مقصر اصلی هستند، گفت: شهرداری به دلیل تایید طرح مسجد و شورا به دلیل عدم نظارت مقصر هستند.

وی اظهار داشت: این کار در دوره‌های قبلی شورای شهر (دوره سوم) صورت گرفته است و باید شورای شهر، قبل از اجرا پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آن را می‌دید و مطابق آن نظر می‌داد و تعیین تکلیف می‌کرد و بودجه اختصاص می‌داد.

شاکری با بیان اینکه قطعاً در پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی طراحی سازه مطرح بوده که با اطلاعاتی که بنده دارم ابتدا طرح عبدالحمید نقره کارعنوان شده است، گفت: این فرد قطب معماری ایرانی اسلامی در دانشگاه علم و صنعت است و مساجد متعددی هم ساخته‌ است؛ اما در ادامه تغییری که طرح پیدا کرده باید مجدداً در شورای شهر به تصویب می‌رسید و آن را تأیید می‌کرد که این مهم محقق نشد!

وی با بیان اینکه مسجد باید نشانه‌های معماری ایرانی - اسلامی را دارا باشد، ادامه داد: وقتی شورای شهر به ساخت مسجد ورود پیدا کرد به این نتیجه رسید که این کار باید متوقف شود؛ چراکه وقتی به این مسجد ورود پیدا می‌کنیم یک سازه خشن عمودی که نشانه‌ای از مسجد ندارد را مشاهده می‌کنیم و این بنا نشانه‌ معماری ایرانی-اسلامی را ندارد.

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر با بیان اینکه از این رو خواستار توقف اجرای این پروژه شدیم، گفت: البته دانش‌میر طراح دوم این پروژه نسبت به مواردی که ذکر می‌شد مقاومت می‌کرد، اما در شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار باشد مسجدی با این هزینه و با عنوان قطب مسجد تهران ساخته شود باید مولفه‌های لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه شورای شهر اجازه نمی‌دهد این مسجد بدون نمادهای اسلامی و ایرانی به بهره برداری برسد، گفت: بنای ما براین است که اجرای کار متوقف شود تا طراحی جدید ارائه شود و می‌توان گنبد و مناره سبک بروی این سازه نصب کرد چراکه تا تکمیل این پروژه 50 میلیارد هزینه نیاز است و این هزینه هزینه قابل توجهی است و حداقل باید نماد ایرانی-اسلامی در آن دیده شود!

شاکری با بیان اینکه قالیباف نیز اعلام کرده باید در طراحی‌ این مسجد مناره و گنبد ایجاد شود، تصریح کرد: نکته دیگر این که این پروژه مساحت زیادی دارد، اما از این مساحت تنها 700 متر برای شبستان آقایان و 500 متر برای بانوان در نظر گرفته شده است و این نشان می‌دهد که تئوری اولیه‌ای که برای ساخت مسجد در ظر گرفته شده بیشتر جنبه مجموعه فرهنگی و هنری، ورزشی داشته است و با توضیحات مدیر پروژه در این بازدید مشخص شد که بخش قابل توجهی از مساحت پروژه برای کارگاه‌ها و سالن‌هایی است که کاربردهای دیگری دارد و حتی اگر اکنون نیز خطبه به نام مسجد خوانده نشده بود، پلاکارد «مرکز تجاری» برای این بنا نصب می‌شد.

وی با بیان اینکه تا طراحی جدید تصویب شود؛ نباید ساخت پروژه ادامه پیدا کند، گفت: یکی از نکات مهمی که در شهرداری وجود دارد این است که پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی را ارائه نمی‌دهد. یعنی در نقطه صفر باید پیوست‌های مذکور وجود داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر طرح آسمان آبی - زمین پاک یا «خط سفید» پیوستی ندارند ما به عنوان عضو شورای شهر نمی‌دانیم چه کاری قرار است انجام شود و در حال حاضر درباره فضاهای عباس آباد نیز پیوستی وجود ندارد و هر دفعه یک قطعه معلوم نیست به چه دلیل برای فلان کار ایجاد می‌شود و این درحالی است که پیش از اینکه پروژه‌ها شکل بگیرد پیوست‌ها موثر است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در این پروژه شهرداری چقدر مقصر است، گفت: بالاخره این پروژه محصول یک فرایندی است که در شهرداری شکل گرفته شهرداری باید طبق مدل ایرانی و اسلامی عمل می‌کرد. شورای شهر نیز باید بر این امور نظارت می کرده است.

شاکری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با هزینه 50 میلیاردی که قرار است برای این پروژه صرف شود چه تعداد مسجد دیگر می‌توان ساخت، گفت: در مقیاس محله ای هر مسجد حدود یک و نیم میلیارد هزینه لازم دارد و برای مسجد در سطح منطقه حدود 5 میلیارد نیاز است، در حالیکه با هزینه‌ای که برای این پروژه صرف شد 10 مسجد در مقیاس محله می‌توان ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیب سقف مسجد گفت: این شائبه وجود دارد که مردم برای دیدن تئاترهای خیابانی بروی سقف مسجد رفته و از آنجا به دیدن تئاتر بپردازند و این اولین بار است که سقف مسجدی به نشیمن گاه تماشاچیان تئاترهای خیابانی بدل می شود.


برنامه‌ای برای ساخت گنبد و مناره وجود ندارد‍!
مهندس رضایی، مسئول کارگاه ساخت مسجد ولیعصر در تشریح جزئیات ساخت این مسجد که از سال83 آغاز شده با بیان اینکه قرار بوده است این مسجد با طرح عبدالحمید نقره کار (که پیش از این مسجد قبا، مسجدالرسول و ده‌ها مسجد دیگر در تهران و شهرستان‌ها را طراحی و نظارت بر اجرا کرده است) ساخته شود، گفت: پس از ریزش بخشی از تئاتر شهر و تخریب تالار قشقایی به دلیل گودبرداری این مسجد، جمعی از هنرمندان در حیاط تئاتر شهر تحصن کرده و خواهان توقف این پروژه شدند و پس از آن سازمان میراث فرهنگی نیز وارد شد و با این استدلال که این مسجد در حریم تئاتر شهر قرار دارد و ممکن است با ساخت این مسجد از ثبت ملی خارج شود، موجب توقف کار شد.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد امضا و تاییدیه سازمان میراث فرهنگی را داشت امابعد از تخریب بخشی از تئاتر شهر، سازمان میراث فرهنگی نیز مدعی شد، تصریح کرد: اگر اجازه داده می‌شد طرح اولیه اجرا شود، طی دوسال و با مبلغ 5میلیارد تومان این مسجد را می ساختیم.

رضایی با بیان اینکه بعد از اجرا نشدن طرح نقره کار، ساخت مسجد چندسالی متوقف شد و نهایتا در ابتدای مدیریت قالیباف بر شهر تهران، مهندس رضا دانشمیر(طراح پردیس ملت) برای طراحی این مسجد به مدیریت پروژه معرفی شد، یادآور شد: این تغییر مدیر طرح در حالی رخ داد که تا طبقه هم کف این مسجد با طرح نقره کار ساخته شده بود.

مسئول کارگاه مسجد ولیعصر با بیان اینکه شورای شهر دوسال پیش به نحوه ساخت این مسجد انتقاد و خواستار تغییر طرح این مسجد شد، گفت: طرح پیشنهادی برای اصلاح طرح فعلی به سازمان امورمساجد و شهرداری ارائه شده است اما تاکنون پاسخی از آنها دریافت نشده است و در حال حاضر در حال انجام تکمیل پروژه تأسیساتی این مسجد و نازک کاری هستیم.

وی در مورد تغییر شکل محراب این مسجد که موجب انتقاد اعضای شورای شهر بود و همچنین شیب سقف مسجد نیز اظهار کرد: در طرحی که هنوز به تصویب نرسیده است قرار براین شد که با کتیبه‌های قرآنی محراب را تزئین کنند و در مورد شیب سقف نیز باید بگویم قرار است جلوی آغاز شیب سقف، آبنمایی تعبیه شود که با نصب آن افراد قادر به رفتن بروی سقف مسجد نیستند و این درحالی است که ارتفاع سقف را نیز از 75سانتی متر به 90سانتی متر رساندیم.

به گزارش ایسنا،بااین که مسئول کارگاره ساخت مسجد ولیعصر، از عدم توانایی افراد برای رفتن به سقف مسجد خبرداد اما مجتبی شاکری به همراه خبرنگاران توانستند به راحتی به روی سقف مسجدرفته و قدم بزنند!

رضایی در بخش دیگر سخنان خود در مورد سرانجام نصب گنبد و مناره بروی سقف این مسجد نیز با بیان اینکه نوع سازه از بتن است و باید برای نصب گنبد و مناره نسبت به تخریب آن اقدام شود و در طرح جدید امکان این نصب وجود ندارد، گفت: البته مطالعاتی نیز در مورد تملک پلاک های مجاور مسجد انجام شده اما به دلیل عدم تامین اعتبارات این مهم محقق نشد.

وی ادامه داد: قرار براین بود که پلاک های مجاور تمکین شود و با ساخت پیش ورودی مسجد، بروی آن گنبد و مناره نصب شود که این اتفاق رخ نداد. در مورد شیب سقف این مسجد نیز باید عنوان کنم که شیب این سقف به سمت قبله افزایش پیدا می‌کند و این مسئله نافی کرنش مسجد به سمت هنر است.

رضایی با بیان اینکه دوسال است که طرح اصلاحی مسجد ولیعصر در سه سازمان امورمساجد، میراث فرهنگی و شهرداری در حال چرخش است، گفت: تخریب این مسجد 5میلیارد تومان هزینه در بردارد و پیشنهاد می‌شود پول ما را داده و ما بعنوان مدیران کارگاه با این وضعیت از پروژه خارج شویم تا طرح اصلاحی تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایسنا، 11سال ساخت این مسجد طول کشید و هنوز آینده بهره برداری نیز در هاله‌ای از ابهام است!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فهیمه احمدی، اولین زن مهندس پرواز در ایران



متولد ۱۳۶۰ است و پرواز رویای کودکیش بوده، می‌خواست فضانورد شود و شد اولین مهندس پرواز زن ایرانی. چنین جایگاهی نه در ایران بل‌که در تمام خاورمیانه و بسیاری از نقاط جهان در تسخیر مردان است و این زن جوان این قاعده را در ایران بهم زده است.

او در زمینه‌های هوانوردی، مهندسی پرواز و دوره‌های زمینی خلبانی و دیسپچری آموزش‌ دیده است و دارای تجربه پرواز با چتر (پاراگلایدر) و گلایدر است. او هم‌چنین یکی از کمک‌خلبان‌های زن در ایران است. درباره خودش چنین می‌گوید: «ذاتا اهل هیجان هستم و پرواز را از کودکی دوست داشتم؛ شاید هم یک جورایی عاشقش بودم! بادبادک‌های رنگی درست می‌کردم و به هوا می فرستادم. انگار درست کردن بادبادک، بهانه‌ای بود تا لذت پرواز را از نزدیک لمس کنم...»

اولین تجربه پروازش در خط هوایی تهران و مشهد در سال ۱۳۸۶ بوده و آنقدر هیجان‌زده بود که نفهمیده بود کی پرواز کردند و کی به مقصد رسیدند. درباره راهی که طی کرده می‌گوید: «من قبل از این‌که وارد دانشگاه بشوم و در این رشته تحصیل کنم، در خارج از کشور آموزش سقوط آزاد از ارتفاع بالا را دیدم و تجربه پرواز با چتر (پاراگلایدر) و گلایدر را هم داشتم. در دانشگاه هم با این‌که هزینه‌ها زیاد بود اما به عشق پرواز همه مشکلات را پشت سر گذاشتم.»

فهیمه نه خانواده ثروتمندی داشت و نه آشنایی در سازمان هواپیمایی. خیلی‌ها به او گفتند که موفق نخواهی شد اما او توانست تا کابین خلبانی بالا برود، کسی که می‌گوید: «نظم و برنامه‌ریزی، هدیه پرواز به من بوده است.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 45 از 48:  « پیشین  1  ...  44  45  46  47  48  پسین » 
ایران

Interesting news from Iran | اخبارهای جالب و خواندنی از ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA