انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 118 از 119:  « پیشین  1  ...  116  117  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
دانلود ویندوز 10 بر روی کامپیوترها آغاز شد


مایکروسافت دانلود ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوترهایی که از قبل رزرو داشته‌اند، آغاز کرده است. البته اگر ویندوز ۱۰ را رزرو کرده‌ اما بروزرسانی آن را تا به حال دریافت نکرده‌اید منتظر بمانید چرا که مایکروسافت ویندوز جدید را به صورت چند مرحله‌ای عرضه می‌کند.



آن طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت عرضه‌ی ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر کاربرانی که از قبل این سیستم عامل را رزرو کرده‌اند، آغاز کرده است. مایکروسافت اعلام کرده است که بیش از میلیون‌ها درخواست رزرو را دریافت کرده است. همچنین این شرکت امیدوار است تا در سه سال آینده ویندوز ۱۰ بر روی یک میلیارد کامپیوتر نصب شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
منتقدان عرصه فناوری در مورد ویندوز 10 مایکروسافت چه نظری دارند؟


همزمان با انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ بسیاری از نشریات و وب‌سایت‌های فعال در عرصه‌ی فناوری اقدام به بررسی این نسخه از ویندوز کرده‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به نظرات نویسندگان در مورد ویندوز ۱۰ خواهیم داشت.



مایکروسافت نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را از ۲۹ جولای منتشر کرده است. کاربرانی که از نسخه‌های پیشین ویندوز نظیر ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند می‌توانند این سیستم عامل را که از قابلیت‌‌های جدیدی برخورداری است بصورت رایگان دریافت کرده و بروزرسانی کنند. از جمله‌ی ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ می‌توان به دستیار صوتی کورتانا، مرورگر جدید با نام اج و ساختار جدید منوی استارت اشاره کرد. اما منتقدان و نویسندگان در وب‌سایت‌ها و نشریات مرتبط با فناوری در خصوص این ویندوز چه نظری دارند. در ادامه به بیان نقطه نظرات مثبت یا منفی این افراد خواهیم پرداخت.


مشبل، لنس لولانف : مثبت
دوستداران ویندوز و طرفداران مایکروسافت باید از این نسخه راضی باشند، چراکه ویندوز ۱۰ را باید بازگشت مایکروسافت بدانیم.

نیویورک تایمز، برایان ایکس چن: مثبت
بهبود‌های صورت گرفته از نظر امنیتی در کنار رابط کاربری آشنا را باید از جمله‌ی دلایلی عنوان کرد که منجر به دریافت هر چه زودتر این نسخه از ویندوز خواهد شد.

ورج، تام وارن: مثبت
بهترین نکته در مورد ویندوز ۱۰ این است که این نسخه از ویندوز چرخه‌ی ویندوز‌های خوب و بد را با یک نسخه‌ی عالی به پایان برده است.

وال استریت ژورنال، جفری فاولر: مثبت
سه ماه آزمایش ویندوز ۱۰ نشان از این دارد که این نسخه‌ی جدید اما آشنای ویندوز هم اکنون برای مقابله با هر مشکلی آماده است.

ری کد، والت موزبرگ: منفی
من ویندوز ۱۰ را به عنوان یک نسخه‌ی کامل و کاربردی قبول دارم، اما بهتر است تا زمان رفع کامل باگ‌های موجود به این نسخه‌ بروزسانی نکرد.

یاهو تک، دیوید پوگ: مثبت
ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل منسجم است. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را به گونه‌ای طراحی و توسعه داده که دیگر کاربران در زمان کار از دست این سیستم عامل به ستوه نمی آیند.

سی نت، نیت رالف: مثبت
ویندوز ۱۰ از طریق انتقال تجربه‌ی کار با سیستم عامل پالایش شده و توسعه یافته، پنجره‌ای رو به آینده‌ی دنیای کامپیوتر است.

یو اس ای تودی، اد بیگ: مثبت
ویندوز ۱۰ بیش از همیشه در مسیر درست قرار گرفته است.

تلگراف، سوفی کورتیس: مثبت
ویندوز ۱۰ می‌تواند خود را نه تنها به عنوان آخرین نسخه از ویندوز، بلکه به عنوان بهترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت در یادها ثبت کند.

بیزینس اینسایدر، استیو کواچ: مثبت
ویندوز ۱۰ را باید یک بروزرسانی برای تمام کاربرانی عنوان کرد که از ویندوز ۸ استفاده می‌کنند.

وایرد، دیوید پیرس: مثبت
این نسخه از ویندوز رایگان بوده و استفاده از آن راحت است. ویندوز ۱۰ از هر پنجره‌ای که به آن بنگریم، یک بهبود بزرگ برای ویندوز است.

گیزمودو،‌ شان هالیستر: مثبت
ویندوز ۱۰ به شدت مرا تحت تاثیر قرار داده است، اما با این حال برخی موارد باید در آن تصحیح شود.

انگجت، دویندرا هارداوار: مثبت
ویندوز ۱۰ یک قدم ایده‌آل رو به جلو برای مایکروسافت خواند. این نسخه از ویندوز بهترین المان‌ها و ویژگی‌های ویندوز ۷ و ۸ را بصورت گلچین وام گرفته است.

زی دی نت، ماری جو فولی: مثبت
من به ویندوز ۱۰ بیش از ویندوز ۷ و ۸ علاقمند شده ام، اما هنوز مجاب به استفاده از آن روی پی سی خود نیستم.

سی ان ان مانی، دیوید گلدمن: مثبت
ویندوز ۱۰ دقیقا همان چیزی است که یک سیستم عامل مورد استفاده در پی سی باید باشد: آشنا، زیبا و کاربری آسان در بسیاری از موارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حافظه‌ ی جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌ تر از حافظه‌ های مورد استفاده در فلش مموری های کنونی است


کمپانی اینتل و میکرون موفق شده‌اند تا با همکاری یکدیگر معماری جدیدی را برای حافظه‌های غیر فرار بیابند که ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های NAND‌ مورد استفاده در مموری کارت‌ها است.



دو کمپانی اینتل و میکرون موفق شده‌اند تا معماری جدیدی را برای تولید حافظه‌های غیر فرار توسعه دهند که از جمله‌ی قابلیت‌های آن می‌توان به حجم کوچک‌تر، سرعت بیشتر و استحکام بالاتر اشاره کرد. این نوع حافظه که 3D Xpoint نام دارد هم اکنون در دست تولید است. براساس اطلاعات ارائه شده سرعت انتقال داده‌ها در این نوع حافظه ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حافظه‌های مبتنی بر معماری NAND است که این روزها در مموری کارت‌های فلش و حافظه‌های SSD مورد استفاده قرار می‌گیرد. در معماری جدیدبدون استفاده از ترانزیستورها کار می‌کند. سلول‌های حافظه در 3D Xpoint بصورت لایه‌ای با الگوی سه بعدی رو هم قرار می‌گیرند که همین موضوع باعث افزایش تراکم این نوع حافظه‌ها به میزان ۱۰ برابر حافظه‌های معمول می‌شود.

راب کروک، قائم مقام اینتل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برای سالیان متمادی محققان در پی کاهش زمان تاخیر موجود بین پردازنده‌ها و داده‌ها بودند تا از این طریق سرعت پردازش بسیار افزایش یابد. نسل جدید حافظه‌های غیرفرار می‌توانند محققان را در این جهت به هدف خود برسانند.

هنوز مشخص نیست که نسل جدید حافظه‌های تولید شده توسط اینتل چه محدودیت‌هایی خواهند داشت، اما به نظر می‌رسد از جمله‌ی کاربردهای این حافظه ها در آنالیز و تحلیل آنی داده‌ها خواهد بود که طی آن حجم عظیمی از دیتاست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 8K از جمله‌س قابلیت‌هایی است که می‌توان با استفاده از این نوع حافظه‌ها به آن دست یافت.

برای درک بهتر اهمیت این حافظه‌ها بهتر است بدانیم که معماری جدید در بین فناوری‌های مورد استفاده بین حافظه‌های غیر فرار جدید ترین معماری از سال ۱۹۸۹ میلادی است. همانطور که اشاره کردیم اینتل در حال تولید انبوه این حافظه است و انتظار می‌رود فروش آن از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شود. در حال حاضر این نوع حافظه‌ها با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در دسترس هستند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دانلود کنید: فایل ISO ویندوز 10



مایکروسافت از چند هفته‌ی پیش برای کاربرانی که بسته‌های بروز رسانی ویندوز ۸.۱ را دریافت می‌کنند، اپلیکیشن کوچکی را با نام Get Windows 10 بر روی کامپیوتر آن‌ها نصب کرد تا نیازهای اولیه‌ی ارتقاء به ویندوز ۱۰ را بررسی کرده و کاربران را در صف دریافت ویندوز ۱۰ قرار دهد. اما اگر نمی‌توانید صبر کنید تا نوبت شما برای دریافت ویندوز ۱۰ برسد می‌توانید با مراجعه به این صفحه از وب سایت مایکروسافت، آخرین نسخه از ویندوز ۱۰ را در قالب فایل ISO دریافت کرده و از طریق حافظه‌ی فلش یا DVD نسبت به نصب آن اقدام کنید.

پس از مراجعه به صفحه‌ی Download Windows 10 یک نرم‌افزار واسطه‌ی MediaCreationTool را دانلود کنید. سپس اپلیکیشن را اجرا کرده و گزینه‌ی Create installation media for another PC و در ادامه‌ی Download ISO را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید در این حالت باید حتما سریال ویندوز قبلی خود را وارد کنید. اما اگر نسخه‌ی فعلی ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ ارتقاء دهید حتی اگر ویندوز شما کرک شده باشد، نسخه‌ی اصل ویندوز ۱۰ را در اختیار خواهید داشت. چرا که مایکروسافت قصد دارد تمام نسخه‌ی ویندوز ۷ به بعد، شامل ویندوز‌های کرک شده را به صورت رایگان به ویندوز ۱۰ ارتقاء دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
10 دلیل برای ارتقا به ویندوز 10


مایکروسافت ارائه‌ی ویندوز ۱۰ بر روی کامپیوترهایی که از قبل رزرو داشته‌اند را آغاز کرده است. حال این کمپانی در ویدئوی جدید، ۱۰ دلیل برای ارتقا به ویندوز ۱۰ را ارائه کرده است.



شرکت مایکروسافت امروز ویدئویی را منتشر کرده که در آن به دلایل ارتقا به ویندوز ۱۰ اشاره کرده است. این ویدئو محوریت استور ویندوز ۱۰ را داشته و ۱۰ دلیل را برای کاربران ارائه می‌کند. استورِ ویندوز فروشگاهی است که مایکروسافت رایج‌ترین اپلیکیشن‌های ویندوز، بازی‌ها، فیلم‌ و موسیقی را در آن عرضه می‌کند. این کمپانی در ویدئوی اخیر با تمرکز بر روی استور، نشان می‌دهد که چگونه این فروشگاه در موبایل و کامپیوترها برای کاربران مفید خواهد بود.

مایکروسافت در این ویدئو استور را چنین توصیف می‌کند که استور فروشگاهی برای اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و برنامه‌های تلویزیونی رایگان و پولی است. تمامی محتواهای این فروشگاه توسط مایکروسافت تایید شده است.

در ادامه شما را به تماشای این ویدئو دعوت می‌کنیم:



لینک دانلود

به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ ی توییتر به ۳۱۶ میلیون نفر رسید


توییتر امروز در گزارشی اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی به ۳۱۶ میلیون نفر افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۱۵ درصدی دارد.



توییتر امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان کاربران فعال ماهیانه‌اش به ۳۱۶ میلیون نفر افزایش یافته است. این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. توییتر در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۰۸ میلیون نفر کاربر داشته است.

توییتر همچنین اعلام کرده که بیش از ۸۰ درصد از کاربرانش از طریق موبایل به این سرویس دسترسی دارند.
جک دورسی، مدیر عامل موقت این کمپانی در رابطه با این موضوع چنین اظهار نظر کرد:

گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵ نشان از پیشرفت خوبی برای توییتر از نظر مالی داشت، اما ما از نظر تعدا د کاربران هنوز راضی نیستیم.

توییتر گزارش مالی خود را از طریق اپلیکیشن پریسکوپ (Periscope) بصورت زنده پخش خواهد کرد، هرچند اطلاعاتی در مورد سرویس‌های عرضه شده توسط این کمپانی نظیر واین و پریسکوپ ارائه نخواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نوکیا دوربین جدید با قابلیت ضبط صدا و تصویر ۳۶۰ درجه معرفی کرد


با فروش بخش گوشی و تبلت نوکیا به مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ میلادی، سوالات زیادی در مورد آینده‌ی نوکیا و مسیر پیش روی آن مطرح شد. اما به نظر می‌رسد این شرکت همچنان قصد ادامه‌ی فعالیت دارد و این بار محصولی در زمینه‌ی فناوری‌های پیشرفته معرفی کرده است.



زمانی که مایکروسافت بخش گوشی و تبلت نوکیا را در سال ۲۰۱۳ میلادی خریداری کرد، دو سوال عمده مطرح شد. اولین سوال دلیل این خرید بود که تا به امروز جواب مشخصی نیز برای آن بیان نشده است. مایکروسافت به تازگی ۷.۶ میلیارد دلار از هزینه‌های بخش موبایل خود را با اخراج کارکنان کم کرده است که این مقدار از مبلغی که مایکروسافت برای خرید نوکیا پرداخت کرده، بیشتر است. سوال دوم این بود که چه بر سر نوکیا خواهد آمد، شرکتی که به تازگی تخصصی‌ترین بخش خود را به فروش رسانده بود. مقامات شرکت مدعی بودند که نوکیا توجه خود را بر روی نقشه‌ها، زیرساخت‌های شبکه و فناوری‌های پیشرفته معطوف خواهد کرد.

دیروز با معرفی محصولی جدید، نوکیا در واقع تا حدودی آینده‌ی خود را نیز روشن‌تر کرد. نوکیا با برگزاری کنفرانسی در لس ‌آنجلس، دوربین نسل جدیدی با نام Ozo را معرفی کرد که قابلیت ضبط صدا و ویدئو در ۳۶۰ درجه را دارد. نوکیا در نظر دارد این محصول که در مرحله‌ی پیش‌ساخت است را به استانداردی برای فیلم‌برداری واقعیت مجازی در هالیوود، خبرگزاری‌ها و صنعت تبلیغات تبدیل کند. عرضه‌ی نهایی و اعلام قیمت این دستگاه در کنفرانس دیگری در پاییز امسال صورت خواهد گرفت. اوزو در واقع برای استفاده‌ی خانگی طراحی نشده است و انتظار می‌رود این دوربین قیمت چند ده هزار دلاری داشته باشد.

برای فیلم‌برداران هالیوودی اوزو می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. این دوربین با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ویدئوی حقیقت مجازی را به صورت آنی تهیه کنند. یکی از این ویژگی‌ها تحت نظرگیری زنده نام دارد که بوسیله‌ی آن کارگردان با گجتی مخصوص می‌تواند در حین فیلم‌برداری ویدئوی واقعیت مجازی را مشاهده کند. دومین ویژگی پخش مجدد سریع نام دارد. در گذشته برای ساخت ویدئوهای واقعیت مجازی نیاز بود تا تصاویر ضبط شده به صورت دیجیتالی به هم متصل شوند. این رویه می‌توانست ساعت‌ها به طول بیانجامد. اما نوکیا مدعی است که اوزو ویدئوهایی با رزولوشن پایین را در چند دقیقه رندر کرده و آماده‌ی پخش می‌کند.

در زمان معرفی، این دوربین به ابزارهای ساخت واقعیت مجازی خواهد پیوست که با وجود نوپا بودن رشد سریعی دارند. در ماه اردیبهشت گذشته GoPro بعد از خرید یک شرکت واقعیت مجازی، اعلام کرد که در حال ساخت دوربینی کروی برای فیلم‌برداری در زیر آب است. در اواخر اردیبهشت نیز GoPro سیستم ۱۶ دوربینی خواهد ساخت که قابلیت استفاده شدن با Google Jump را نیز دارد. این پروژه‌ی گوگل که در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شده بود، در نظر دارد تا اکوسیستمی برای ساخت فیلم‌های واقعیت مجازی، بوجود آورد. به علاوه سامسونگ نیز قصد ورود به این عرصه را دارد.

نوکیا می‌گوید اوزو پیشرفته‌ترین پلتفرم ساخت فیلم‌های واقعیت مجازی است. این دوربین که در ظاهر بسیار شگفت انگیز است، در واقع یک دوربین بزرگ کروی است که ۸ حسگر نوری عکاسی همانند چشم‌هایی بر روی آن قرار گرفته‌اند. صدا نیز در سه بعد توسط هشت میکروفون ضبط می‌شود که با شنیدن این صدا می‌توان منبع آن را به راحتی موقعیت یابی کرد. اگر صدای پارس سگی را در ویدئوی تولید شده توسط اوزو بشنوید و به عقب برگردید، سگ را به راحتی خواهید دید.

اوزو بر روی سه پایه‌ی استانداردی قرار می‌گیرد و ویدئوهای آن نیز فرمت استاندارد دارند. شما می‌توانید این ویدئوها را توسط هدستی مانند اوکولوس و یا گجت‌های مشابه مشاهده کنید. هدف از معرفی اوزو، ساخت سیستمی بود که به راحتی با سیستم مورد استفاده‌ی فیلم سازها تطبیق پیدا کند و آن‌ها را با مشکلات به کار گیری پلتفرمی جدید، دست به گریبان نکند.

Jaunt VR، استودیوی مشهور واقعیت مجازی که در حال ساخت دوربینی مختص خود است، با نوکیا به توافق رسیده است تا از اولین خریداران اوزو باشد.

نوکیا در کنفرانس خود بخشی از قابلیت‌های اوزو را برای تماشای عموم به نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها خواننده‌ای را نشان می‌داد که با حرکت دست گویا شما را به سمت خود می‌کشد.

بنا بر گفته‌ی حاضرین این دموها که بر روی هدست‌های Oculus Rift و HTC Vive اجرا می‌شدند، کمی از لحاظ کیفیت و فوکوس دچار مشکل بودند. البته نوکیا مدعی است این اتفاق به دلیل رندر زنده از تصاویر خام به جای اتصال تصاویر به صورت دیجیتالی به وقوع پیوسته است. رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی نوکیا می‌گوید این مشکلات با تدوین‌های بیشتری که می‌توان روی تصاویر صورت داد، رفع می‌شوند.

بخش صوتی این دوربین نیز حسی متفاوت را به بیننده القا خواهد کرد. فناوری رندر صوتی استفاده شده در این دوربین به صورت زنده منابع صوتی را با توجه به مسیر نگاه شما ایجاد می‌کند. برای مثال اگر صدایی در پشت سر خود بشنوید و به سمت آن برگردید، منبع صدا را روبه روی خود خواهید دید و مانند گذشته منبع صدا نیز با حرکت سر شما تغییر مکان نمی‌دهد. این ویژگی به نظر بهترین قابلیت اوزو خواهد بود.

شاید دیده شدن نام نوکیا در زمینه‌ی واقعیت مجازی کمی عجیب به نظر بیاید اما این پیام را با خود دارد که این شرکت قصد خروج از عرصه‌ی فناوری را ندارد. گروه فناوری‌های نوکیا که اوزو را طراحی کرده، قبلا نیز طراحی تبلت نوکیا N1 که توسط فاکس‌کان تولید شده بود را بر عهده داشت. به علاوه این گروه در نظر دارد تا با معرفی گوشی هوشمند اندرویدی دوباره وارد بازار تلفن‌های هوشمند شود.

به طور قطع بازار گوشی‌های موبایل که زمانی نوکیا بر آن حکمرانی می‌کرد، بسیار گسترده‌تر از بازار دوربینی با قیمت بالا است، اما این اولین باری نیست که شرکتی معروف زیر و رو شده و قصد شروع دوباره‌ی فعالیت‌های خود از نقطه‌ی صفر را دارد. نوکیا که امسال ۱۵۰ ساله خواهد شد کار خود را به عنوان کارخانه‌ی کاغذسازی آغاز کرده است و امروزه نیز می‌تواند با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در زمینه‌ی واقعیت مجازی صورت می‌گیرد، موقعیت خوبی را برای خود دست و پا کند.

فعالیت بخش فناوری نوکیا هر چند کوچک باشد، می‌تواند برای طرفداران بی‌شمار این برند دوست داشتنی نوید آینده‌ای روشن را بدهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با نصب ویندوز 10، این پنج ویژگی را از دست می‌دهید


معمولا نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌ها‌ حاوی تغییر‌ها و امکانات جدیدی هستند. برخی مواقع این تغییرها شامل از دست رفتن ویژگی‌های قدیمی هم می‌شود. صفحه‌ی استارت تمام صفحه‌ی ویندوز ۸/۱ تنها چیزی نیست که برای کوچ کردن از ویندوز ۱۰ پیش قدم شده است!



به طور معمول با بروز رسانی به سیستم‌عامل جدید ویندوز ۱۰، بعضی از ویژگی‌های قدیمی ویندوزها را از دست خواهید داد.
پس از نصب ویندوز ۱۰، دیگر به صفحه‌ی شروع و لیست نرم‌افزارهای نصب شده‌ی تمام صفحه‌ در ویندوز ۸ و ۸/۱ دسترسی نخواهید داشت. فقط می‌توانید منوی شروع جدید و کاشی‌های پیوست شده را تغییر اندازه دهید. سازگاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویندوز ۱۰ خوب است به طوری که نرم‌افزارهای بسیار قدیمی هنوز هم در آن اجرا می‌شوند. اما طبق معمول نیازمند استفاده از نسخه‌ی جدید ابزارهای امنیتی همچون ضدویروس‌ها و برخی از ابزار‌های سیستمی هستید. با این وجود نرم‌افزارهایی مانند: مدیریت کلیپ‌برد ویندوز (ClipMate) و آنالیزگر فضای دیسک سخت (WinDirStat) بدون هیچ مشکلی در ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند. البته چیزی شبیه به رابط کاربری مترو برای ابزارهای مجهز به صفحه‌ی لمسی یا به میل شما برای کامپیوترهای دسکتاپ قابل فعال شدن است اما منوی بروز شده‌ی سنتیِ استارت شکل و شمایل عالی به خود گرفته و کارایی بسیار خوبی نیز دارد.

ویندوز ۱۰ رایگان رزرو شده از مایکروسافت در زمان بروز رسانی، سازگاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم را بررسی کرده و درصورت عدم سازگاری، به کاربر هشدار می‌دهد. برای مثال، فلاپی درایو‌های USB نیازمند نسخه‌ی جدید درایور بوده (فقط یک درایور در بخش بروز رسانی ویندوز ۱۰ وجود دارد که با بیشتر مدل‌ها سازگار است) و فلاپی درایوهای قبلی دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

در ادامه‌ی مقاله، با جزئیات بیشتری به ۵ قابلیت کلیدی و ویژگی‌های مربوطه که بعد از بروز رسانی به ویندوز ۱۰ از دست خواهند رفت، می‌پردازیم.


۱. بروز رسانی و ابزارک‌ها
ویژگی‌هایی وجود دارند که بخشی از ساختار ویندوز بوده و پس از بروز رسانی به ویندوز ۱۰ در دسترس نخواهند بود. کاربران نسخه‌ی خانگی (Home) ویندوز ۱۰، امکان غیرفعال سازی فرآیند بروز رسانی خودکار را نخواهند داشت. با نگاهی مثبت‌ گرایانه می‌توان این تغییر را مفید ارزیابی کرد؛ زیرا نصب نبودن بروز رسانی‌ها، ویندوز را در مقابل نرم‌افزارهای مخرب و دیگر حمله‌ها، آسیب‌پذیر می‌کند. برای نهایی سازی بروز رسانی، کاربر باید سیستم را دوباره روشن کند (Restart در اصطلاح فرنگی). در این نسخه از ویندوز ۱۰، کاربر فقط می‌‌تواند زمان‌بندی این اتفاق حتمی را تنظیم کند.

ابزارک‌های ویندوز ۷ (معروف به گجت) که در حقیقت جزو ویژگی‌های ویندوز XP بودند، دیگر در ویندوز ۱۰ کاربردی ندارد و پس از بروز رسانی حذف خواهند شد ( ابزارک‌ها در ویندوز ۸/۱ هم قابل اجرا نیستند). بسیاری از ابزارک‌ها با کاشی‌های زنده‌ی نرم‌افزارها با ویژگی‌های مشابه جایگزین شده‌اند. برای مثال، اگر نیازمند نگاهی اجمالی به اطلاعات موجود در گزارش‌های هواشناسی هستید، درصورت فعال بودن گزینه‌ی کاشی زنده در منوی راست کلیک ظاهر شده بر روی کاشی‌ها، قادر به مشاهده‌ی اطلاعات، بدون اجرا کردن نرم‌افزار خواهید بود.


۲. بازی‌های ویندوز
درست مانند ویندوز ۸/۱، در ویندوز ۱۰ هم برخی از بازی‌های نام آشنای دسکتاپ حذف شده است. بازی Solitaire به صورت پیش‌فرض با ویندوز ۱۰ نصب می‌شود؛ اما بازی‌هایی مانند Spider،FreeCell ،Hearts و حتی Minesweeper پس از ارتقا به ویندوز ۱۰ حذف خواهند شد.

طبق گفته‌های مایکروسافت، هرلحظه که اراده کنید می‌توانید بازی‌های از دست رفته و مورد علاقه‌ی خود، همراه با گزینه‌های جذاب اضافی در سبک‌هایی همچون معما و چالشی را به طور رایگان از فروشگاه ویندوز دانلود کنید. در نسخه‌های رایگان مجبور به تماشای ۳۰ ثانیه‌ای تبلیغ برای هر بازی هستید. برای نسخه‌ی کامل و بدون تبلیغ هم باید مقداری هزینه کنید. به خاطر صفحه‌ها و گزینه‌های گرافیکی، شروع اجرای بازی‌ها کندتر از نسخه‌ی دسکتاپ است.


۳. مدیاسنتر
ایده‌ی مدیاسنتر هرگز به معنای واقعی رشد نکرد. ایده‌ای برای تماشای تلویزیون با کارت تیونر داخلی در نمایشگری بزرگ که با سرویس‌های کابلی و ماهواره‌ای کار نمی‌کرد. ایده‌ای همراه با ابزارهای تمام صفحه، که تنها شامل سرویس‌های سرگرمی بوده و از زمان ویندوز ویستا تا به الان بروز رسانی نشده است. مدیاسنتر قادر به استریم از رایانه‌ی کاربر به یک جعبه‌ی توسعه دهنده‌ی مدیاسنتر ویژه (یا یک ایکس‌باکس ۳۶۰) بود که درحال حاضر با ابزار Miracast و Chromecast یا ویژگی تلویزیون ایکس‌باکس وان جایگزین شده است.

قابلیت مدیاسنتر در ویندوز ۸/۱ به حالت تعلیق درآمده بود. اما مایکروسافت به طور صریح تایید کرد که درنهایت، مدیاسنتر برای همیشه از ویندوز ۱۰ کوچ کرده است. به دلیل کاهش کاربرد و عدم استفاده‌ی کاربران، مدیاسنتر در ویندوز ۱۰ موجود نخواهد بود (براندون از مایکروسافت این مورد را در وبلاگ ویندوز تایید کرد).

مدیاسنتر تنها برای تماشای تلویزیون مفید نبود؛ بلکه اجازه‌ی تماشای دی‌وی‌دی‌ها را هم به کاربر می‌داد. با توجه به مشخصه‌های فعلی ویندوز ۱۰، تماشای دی‌وی‌دی در آن نیازمند نرم‌افزار پخش جداگانه‌ خواهد بود. به طور معمول، درایوهای سخت‌افزاری دی‌وی‌دی همراه با نرم‌افزارهای پخشی همچون Cyberlink PowerDVD عرضه می‌شوند. با این حال، مایکروسافت گزینه‌ی ویژه‌ای همراه با پخش‌کننده‌ی دی‌وی‌دی برای کاربرانی که از ویندوز ۷ یا ۸، به ویندوز ۱۰ بروز رسانی می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد که فعلا جزئیات آن در دسترس نیست.


۴. حالت XP
ویندوز ۷ نسخه‌های Professional، Ultimate و Enterprise شامل ابزاری به نام XP Mode بودند. این ابزار حاوی رونوشتی از رایانه‌ی مجازی ویندوز و بسته‌ی ویندوز XP برای اجرای نرم‌افزارهای قدیمی در ویندوز ۷ است؛ همان‌طور که این ویژگی در ویندوز ۸ نبود، دیگر در ویندوز ۱۰ هم وجود نخواهد داشت. به دلیل عملکرد ضعیف رایانه‌ی مجازی در کاربردهای چند رسانه‌ای، حالت XP برای کاربردهای تجاری درنظر گرفته شده بود؛ نه برای کاربرهای خانگی که صرفا از قابلیت چندرسانه‌ای رایانه‌ها بهره می‌برند.

همان‌طور که بارها شنیده‌اید، بعد از ۶ سال ویندوز XP دیگر بروز رسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد و حتی تاییدیه امنیتی ضدویروس برای ویندوز دیفندر و رایانه‌ی مجازی برای این سیستم‌عامل در دسترس نیست. پس این عجیب نیست که حالت XP در ویندوز ۱۰ موجود نباشد.

اگر نرم‌افزار تحت ویندوز XP دارید که وجود آن برای شما ضروری است، از نرم‌افزارهای مجازی سازی مانند Virtual Box که اجازه‌ی اجرای نرم‌افزار مورد نظر را در قالب یک ماشین مجازی می‌دهد استفاده کنید. فراموش نکنید که با انجام این کار به سمت آسیب‌پذیری امنیتی پیش می‌روید.


۵. حالت مترو و IE همه جانبه
اگرچه نرم‌افزارهای فروشگاه ویندوز هنوز هم در ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند اما کاربران نمی‌توانند از نرم‌افزارهای نسخه‌ی ویندوز ۸/۱ مانند Mail و Photos که با نرم‌افزارهای یونورسال با رابط کاربری و ویژگی‌های متفاوت جایگزین شده، استفاده کنند. نسخه‌ی سازگار با رابط لمسی مرورگر IE از دسترس خارج شده و هم‌اکنون مرورگر اِج (Edge) جایگزین آن است. مرورگر اِج رابط کاربری سازگارتری با صفحات لمس دارد اما متاسفانه تا پایان امسال شامل ویژگی‌ همگام‌سازی با سایر دستگا‌ه‌های ویندوزی برای نمایش تب‌های باز مرورگر در سایر دستگاه‌ها نخواهد بود.

آنچه که به معنای واقعی کلمه از دست رفته، حالت مترو به صورت مجزا است. حالتی که هر نرم‌افزار در پنجره‌ی مربوط به خود و بصورت تمام صفحه اجرا می‌شد و کاربر قادر به مشاهده‌ی هم‌زمان سه نرم‌افزار (یا دو نرم‌افزار به اضافه‌ی دسکتاپ) بود. کاربر می‌توانست نرم‌افزارها را به سلیقه‌ی خود مرتب کرده و با انگشت خود به مکان مورد نظر بکشد. شبیه‌ترین حالت ممکن به نسخه‌ی موجود در تبلت‌ها که نوار وظیفه‌ی عادی حذف شده و فقط می‌توانید از دو نرم‌افزار درحال اجرا به طور همزمان استفاده کنید.


وان‌درایو
نگران نباشید! وان‌درایو جزو موارد حذفی نیست؛ اما دیگر همان وان‌درایو سابق نخواهد بود. روش‌های مختلفی برای استفاده از وان‌درایو در ویندوز‌های مایکروسافت وجود دارد. وان‌درایو در ویندوز‌های ۸ و ۸/۱ جزو ساختار درونی ویندوز است اما برای استفاده از آن در ویندوز ۷ نیازمند دانلود Windows Live Essential (ابزاری شامل نرم‌افزارهای رایگان اضافی ویندوز) هستید. وان‌درایو جدید بازهم جزو ساختمان درونی ویندوز ۱۰ بوده و جایگزین نسخه‌های موجود در ویندوز ۸/۱ و Windows Live Essential شده است.

وان‌درایو در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، فقط پوشه‌ها و فایل‌هایی را که همگام‌سازی شده‌اند به طور آفلاین نمایش داده و امکان استفاده از آن‌ها را فراهم می‌کند. برخلاف نسخه‌ی موجود در ویندوز ۸/۱ که امکان کنترل و تغییر ساختار هر پوشه یا فایلی را در حالت آفلاین به کاربر می‌دهد. به طوری که کاربر قادر به ایجاد فایل‌های جدید، تغییر نام، مشاهده‌ی تصاویر بند‌انگشتی عکس‌ها و حتی جستجو بین پوشه‌های همگام‌سازی نشده هم هست. البته مایکروسافت وعده‌هایی برای انجام کارهای مشابه در ویندوز ۱۰ را برای سال آینده‌ی میلادی داده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز 10 بدون محدودیت در دسترس کاربران ایرانی است



در ویندوز ۸ و ۸.۱ دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی مسدود شده بود برای دریافت اپلیکیشن‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی بودیم اما خوشبختانه در ویندوز ۱۰ این محدودیت برداشته شده است. در نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ که برای دانلود در اختیار عموم قرار گرفته و حتی نسخه‌ی کپی و کرک شده‌ی ویندوز ۷ به بعد نیز به صورت رایگان به این نسخه از ویندوز بروز رسانی می‌شوند، تقویم فارسی نیز اضافه شده است.

در ویندوز ۱۰ اگر منطقه یا Location را ایران انتخاب کنید دسترسی به دستیار صوتی کورتانا و همچنین فروشگاه اپلیکیشن‌ها مسدود می‌شود. این بدین معنا است که هنوز مایکروسافت تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی را حفظ کرده است اما خوشبختانه این سخت‌گیری در سطح مسدود کردن IPهای ایران نیست و با تغییر موقعیت جغرافیایی به کشوری به جز ایران، محدودیت رفع می‌شود. همچنین می‌توان در این حالت نیز از تقویم شمسی استفاده کرد. اگر موقعیت را ایران انتخاب کرده باشید، جای نگرانی نیست چراکه بلافاصله پس از تغییر کشور، دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها و کورتانا فراهم می‌شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گزارش مالی سونی در سه ماهه دوم ۲۰۱۵: رشد فروش پلی استیشن و ضرردهی بخش موبایل


سونی گزارش مالی سه ماهه اخیر را منتشر کرده است. آمار منتشر شده نشان از رشد روزافزون آمار فروش پلی استیشن 4 و بخش سنسورهای عکاسی این کمپانی دارد، اما بخش موبایل همچنان مثل یک سیاهچاله سود سونی را نابود می‌کند!



سونی با وجود اوضاع نابسامانی که دارد، به لطف پلی‌استیشن 4 توانسته همچنان وضعیت قابل قبولی داشته باشد. در سه‌ماهه اخیر، ژاپنی‌ها ۳ میلیون پلی‌استیشن 4 روانه بازار کرده و در عین حال بازی‌ها و لوازم جانبی بیشتری را به فروش رسانده است. در نتیجه درآمد بخش بازی نسبت به پارسال در همین بازه زمانی ۱۲.۱ درصد بیشتر شده است. فروش کنسول پلی‌استیشن 3 کاهش یافته، اما هنوز این کنسول حدودا ۲.۳ میلیارد دلار درآمد برای سونی به همراه داشته که ۱۶۰ میلیون دلار از آن سود خالص بوده است. سونی اخیرا اعلام کرده که فروش PS4 در اروپا دو برابر ایکس باکس وان بوده و در مجموع در کل دنیا اصلی‌ترین رقیب خود را شکست داده است.

بخش دوربین و عکاسی سونی نیز رشد بسیار خوبی داشته است. بسیاری از تلفن‌های هوشمند پرچمدار از جمله محصولات اپل و سامسونگ از سنسورهای سونی استفاده می‌کنند. این بخش با رشد ۳۵.۱ درصدی فروش ۲ میلیارد دلاری داشته و این کمپانی اعلام کرده که به زودی ۳.۶ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید سنسورهایش سرمایه‌گذاری می‌کند. بخش دوربین‌های ژاپنی‌ها هم ۵ درصد رشد در فروش را تجربه کرده و ۱۷۴ میلیون دلار سود خالص را برای این کمپانی به همراه داشته است. این رشد درآمد مدیون فروش دوربین‌های محبوب بالارده‌ای چون RX 100 IV است.

متاسفانه بخش موبایل سونی همچنان نقش سیاهچاله‌ای را دارد که تمام سود این کمپانی را نابود می‌کند. فروش موبایل‌های سونی نسبت به سال گذشته ۱۶.۳ درصد کاهش داشته، اما سونی مدعی است که دلیل این کاهش فروش تصمیم استراتژیک جدید این شرکت باسابقه مبنی بر «عدم افزایش تولید برای بهبود سوددهی» بوده است. در واقع سونی تلاش می‌کند تا روی تلفن‌های پرچمدار پرسودی چون اکسپریا زد 3 پلاس متمرکز شود، اما تا کنون این تصمیم هم نتیجه خوبی به همراه نداشته است. بخش سونی پیکچرز هم به دلیل کاهش درآمد لایسنس‌ها، ۱۱.۹ درصد کاهش درآمد داشته است.

با تمام این اوصاف، این کمپانی همچنان ۶۶۵ میلیون دلار سود خالص داشته است؛ یعنی چیزی حدود سه برابر سال قبل. این بدان معنا است که تغییراتی که کازو هیرای در این شرکت ایجاد کرده، به جز بخش موبایل در سایر بخش‌ها نتیجه داده است. مشخص نیست که هیرای تا چه زمانی بواند ضرردهی سونی موبایل را تحمل کند، اما به نظر می‌رسد اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، شاید سونی این بخش را هم همچون بخش لپ‌تاپ‌های وایو بفروشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 118 از 119:  « پیشین  1  ...  116  117  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA