انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  
صفحه  صفحه 10 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین »

هفدهم شهریور ماه روز جهانی فیزیوتراپی گرامی باد


زن

Princess
 
کاربرد در پیوند کلیه

قلب تئوری‌های موجود در فیزیوتراپی مبتنی بر حرکت است یعنی شناخت فیزیولوژی و پاتولوژی حرکت از اهمیت خاصی برخوردار است و دانش پزشکی اکنون بر تأثیر حرکت بر ابعاد فیزیولوژی و آناتومی و حتی پاتولوژیک تأکید دارد. بیماران پیوندی از مشکلات خاصی که هم ناشی از عضو پیوندی است و هم ناشی از داروها می‌باشند رنج می‌برند.

پیوند کلیه یکی از مکانیسم‌های درمانی در ده‌های اخیر است که در دنیا و کشور ما به طور گسترده رایج شده است(The Best Solution for End Stage Renal Disease) و بر کار آمدی ان افزوده می‌گردد، ولی این سیستم جراحی دارای مشکلات و عوارض عام عضو پیوندی و خاص خود است(Post transplant complications). مشکلات موجود شامل موارد زیر می‌تواند باشد:

۱- اثرات متقبل گرافت و بدن میزبان

۲- تأثیر داروهای ایمونوساپرسیو (Immunosuppressive medication)

۳- عوارض عمومی جراحی(Surgery Complications)

۴- فشار خون(Hypertension)

۵- عفونت‌ها (Infections)

۶- تغییر در سبک زندگی(Life style)

۷- ضعف سیستم حرکتی (musculoskeletal)

۸- دیابت

۹- چاقی

۱۰- عفونت ریوی

۱۱- اختلالات استخوانی

۱۲- اختلالات رشد و تکامل در کودکان

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی در حقیقت از پیوند عملیات بازتوانی جراحان بخصوص ارتوپدها و درمان‌های فیزیکی پزشکان فیزیوتراپی که اکنون وجود ندارند و متخصصین سلامت جسمانی که بازهم اکنون وجود ندارند بوجود آمد. یعنی بر سه رکن اصلی:

۱- بازتوانی بیماران بستری و جراحی(In- patient Rehabilition)

۲- استفاده از امکانات تجهیزات فیزیکی مانند گرما و سرما و جریانهای الکتریکی(Physical Therapy modality) و تکنیک‌های دستی (Manual Therapy)

۳- استفاده از حرکت به عنوان نوعی مداخله درمانی(Exersice Therapy)

اکنون تئوری مداخله درمانی حرکت بسیار پر رنگ شده‌است و اگر چه هنوز قادر به کشف بسیاری از علل نیستسم ولی قادریم در یک Clinical Trial تأثیرات مثبت آن را مشاهده کنیم. حرکت درمانی اکنون برای فشار خون، دیابت، مشکلات بیوشیمی خون تجویز می‌گردد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
اهداف فیزیوتراپی در بیماران پیوند کلیه

  • بهبود حرکت
  • کاهش عوارض استخوانی – عضلانی
  • ADL مناسب وبهبود Life style

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
برنامه درمانی

۱- دریافت بیماران از پزشکان مربوطه(Referal)

۲- ارزیابی استخوانی – عضلانی و حرکتی(Physical Therapy Evaluation)

۳- برنامه ریزی تمرین درمانی(Exercise Therapy Program)

۴- اجرای آموزش به بیمار

۵- اجرای مداخله تمرین درمانی(Exercise Therapy Intervention)

۶- اجرای مداخلات غیر دارویی برای کاهش درد اندامها

۷- باز ارزیابی بیماران(Physical Therapy Re-evaluation)

۸- اجرای برنامه‌های ورزشی گروهی

حرکت دیگر یک مداخله درمانی شناخته می‌شود که دانش آن در نزد فیزیوتراپی موجود است و تحرک برای بیماران و پزشکان از اولویت خاصی برخوردارشده‌است و فیزیوتراپیستها به عنوان یک عضو تیم‌های چندرشته‌ای در درمان بیماران از دیدگاه خود شراکت می‌کند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فیزیوتراپیست صنعتی

فیزیوتراپیستها با آناتومی و ارگونومی بدن آشنا هستند. اینان همچنین با اصول کینزیولوژی، تمرین درمانی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی حرکت آشنایی دارند.

در محیط‌های صنعتی ارگونومی ریشه فعالیت‌های جسمانی است. در اینگونه محیط‌ها فراوانی صدمات استخوانی – عضلانی به چشم می‌خورد.

خیلی از این کارگران با توجه به صدمات موجود در محیط کار مجبور به ترک محیط کار خود می‌شوند. گاهی نیز مجبور به استراحت و درمان خارج از محیط کاری می‌باشند.

فراوانی اینگونه عوارض به حدی می‌باشد که منافع اقتصادی کارفرمایان آنها را مجبور به استقرار فیزیوتراپیستو تجهیزات مربوطه در محل‌های کاری کرده‌است، تا ضمن نظارت بر فعالیت جسمانی کارگران از پیشامدهای استخوانی عضلانی جلوگیری کرده و در صورت وقوع اینگونه صدمات در همان محل کار درمانی مناسب ارائه شود و کارگرنیز کمتر مجبور به خروج از محل کار خود شود و یا در خواست استعلاجی کند. چیزی که کارگران نیز بعلت حفظ استانداردهای فیزیکی و ارگونومی و سلامت خود خواستار آن هستند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فیزیوتراپیست اعصاب و روانPsycho-Physical Therapist

تصور سایکو سوماتیک (Psycho - Somatic)فقط شمای یک طرفه از سمت روان و مغز به سمت بدن نیست، بلکه بدن نیز بر عملکرد مغز و روان تأثیر متقابل دارد.

بیماری‌های روان بطور معمول بر عمل کرد جسمانی مؤثر می‌باشند و جسم عوارض بیماری روانی را بروز می‌دهد. در دپرشن (Depression)این بسیار مشهود است.

اینجاست که فیزیوتراپیست می‌تواند با تمرین درمانی ضمن فراهم کردن فعالیت مناسب جسمانی بیمار روانی، عوارض جسمی را کاهش داده و با دادن اطلاعات ورودی مناسب به مغز حداکثر فعالیت ممکن ذهنی را بدست آورد.

اینجاست که فیزیوتراپیست کلاسیک تبدیل به درمان گری تخصصی برای بیماران روانی می‌گردد تا عوارض بیماری را در جسم و روان کاهش دهد.

http://www.psychophysicaltherapy.com/
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فیزیوتراپیست مدرسه

امروز کودکان، نوجوانان و جوانان به علت ارتقاء بهداشت کمتر از عوارض عفونی رنج می‌برند. اینک فراوانی توزیع بیماری در این گروه‌های سنی بیشتر به سمت عوارض استخوانی-عضلانی می‌باشد. در این گروه سنی صدمات و تروماهای مختلف ناشی از ورزش یا بازی نیز زیاد دیده می‌شوند؛ لذا یکی از مکانهایی که فیزیوتراپیست‌ها در آن حضور یافته‌اند مدارس و دانشگاه‌ها می‌باشد.

فیزیوتراپیستها می‌توانند:

۱- مشکلات استخوانی-عضلانی را غربالگری کرده با تمرین درمانی نسبت به رفع آنها اقدام نماید.

۲- در صورت عدم درمان یا شدت به ارتوپد یا متخصص مربوطه ارجاع دهد.

۳- صدمات ناشی از ورزش یا بازی را تحت نظارت قرار داده و ضمن اجرای درمان اولیه به پزشک مربوطه ارجاع دهند.

۴- فیزیوتراپیست‌ها با مداخله مناسب ضمن پیشگیری از آسیب‌ها بر تمرینات ورزشی نظارت نموده و بر حسب توان جسمی و روانی تمرینات مناسب را برای هر فرد برنامه ریزی می‌نماید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فیزیوتراپیست رزمی

دانش فیزیوتراپیست‌ها بر اساس فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی حرکت (Motion)می‌باشد. مفهوم حرکت در علوم نظامی یعنی دینامیک بودن نیروی رزمی است.

قسمت دیگری از دانش فیزیوتراپی کنترل درد با استفاده از روشهای غیر دارویی است که مفهوم آن در علوم نظامی یعنی حفظ هشیاری نیروی رزمی است.

فیزیوتراپیستها تأکید بر راه‌اندازی(Out of Bed)دارند، در علوم نظامی این مفهوم بر گشت رزمنده به عرصه نبرد است.

فیزیوتراپیستها دارای دانش برخورد با ضایعات ورزشی می‌باشند که در صدمات جنگی به وفور وجود دارد.

فیزیوتراپیستها دارای دانش تروماتولوژی در زمینه‌های ارتوپدی، نورولوژی، قلب و عروق می‌باشند، که این درمان گران را تبدیل به عناصری ماهر در غربال گری بیماران و مدیریت انتقال مجروحان و مدیریت مسیردرمانی کرده‌است.

فیزیوتراپیست در اردوهای نظامی می‌تواند تمرینات بدنی جنگجویان را نظارت و مدیریت نماید و قبل از عملیات با تکنیک‌های اختصاصی مانند taping از میزان آسیب در حین نبرد بکاهد.

فیزیوتراپیست با دانش بیومکانیک و کینزیولوژِی و ارگونومیک خود می‌تواند در زمان طراحی لباس یا ابزارهای نظامی ره گشا باشد.

اینک در خطوط جنگی، افسران فیزیوتراپیست حضور یافته و اقدام به غربالگری مجروحان کرده، نسبت به ادامه عملیات سربازان تصمیم گرفته ویا آنها را در صورت شدت جراحات به عقب کشیده به پزشکان و جراحان در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ارجاع داده و تا پایان بهبودی و راه‌اندازی آنها را همراهی می‌کنند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
نقش فیزیوتراپیست در برنامه جامع بازتوانی قلبی

بعد از بروز مشکلات قلبی و یا جرّاحی قلب؛ اغلب بیماران خود به تنهائی نیزقادر خواهند بود تا به صحنه زندگی باز گردند ولی کی و با چه میزان توانائی معلومنیست. در تعریف برنامه جامع بازتوانی قلبی، توسط سازمان بهداشت جهانی، بر برنامه هائی هماهنگ و چند جانبه که سعی دارند بیماران قلب و عروق را در حداقل زمان وهزینه و ریسک، به حداکثرِ کیفیتِ زندگیِ جسمی، روحی و اجتماعی برسانند، تأکید شده‌است. فلذا همانگونه که در تعریف فوق نیز مشخص شده‌است، برنامه‌های بازتوانی با هدف بهینه‌سازی زمان، هزینه و کیفیت زندگیQuality of Life مطرح می‌گردند.

رکن هر برنامه توانبخشی قلبی، ورزش درمانی پیشرونده می‌باشد و مسئولیت تجویز، طراحی، برنامه ریزی و اجراییک پروتکل ورزش درمانی ایده‌آل و بهینه، بعهده فیزیوتراپیست گروه بازتوانی قلبی می‌باشد.

چرا فیزیوتراپیست؟ چون هم به مفاهیم و تشخیصهای بیماریهای قلب و عروق و تنفس تسلط کافی دارد و هم در برنامهریزی پروتکلهای ورزشی؛ دانش، مهارت و توانائی لازم را دارا می‌باشد. او موظف استتا برنامه‌های ورزشی را با شدت، زمان، تکرار و از نوع مناسب با وضعیت بیماران قلب و عروق طراحی نموده و بیماران را تشویق به شرکت نماید. نظارت بر اجرای صحیح ورزشهاو مانیتورینگ بیماران تا زمانی که آنها قادر باشند به تنهائی ورزشها را در پارک دنبال نمایند از وظایف گروه فیزیوتراپی است که در یک برنامه هماهنگ با کمک متخصصین قلب و پرستاران انجام می‌شود.

منبع:CVPT.org
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
استانداردهای سلامت و ایمنی در بخش‌های فیزیوتراپی

خدمات فیزیوتراپی باید در محیطی امن ارائه گردد. فیزیوتراپیست‌ها باید بتوانند موارد زیر را مدیریت نمایند:

آتش‌سوزی، امحاء زباله، احیاء قلبی و ریوی، کمک‌های اولیه، کنترل عفونت، گزارش بیماریهای صنعتی و اتفاقات خطرناک، اصول نگهداری از تجهیزات فیزیوتراپی (شامل پشتیبانی و کالیبراسیون) و...

منبع:Rwcpt.org شاخه اروپایی کنفدراسیون فیزیوتراپی
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
وضعیت آموزش فیزیوتراپی در ایران

ساختار آموزشی فیزیوتراپی در ایران علی‌رغم قدمت آن بصورت دپارتمان فیزیوتراپی می‌باشد.

آموزش فیزیوتراپی در ابتدا(۱۳۴۴) به صورت مدرسه(Physiotherapy school)بوده‌است که بعدها در ۱۳۵۰ این مدرسه تبدیل به انستیتو و سپس تبدیل به مؤسسه توانبخشی می‌گردد.

ساختار اداری و تشکیلاتی دپارتمانهای فیزیوتراپی به حدی کوچک و محدود است که در توسعه دانش فیزیوتراپی نقش منفی داشته‌است. این محدودیتها منجر به محدودیت دانش و آموزشی گشته‌است و لاجرم باعث عدم توسعه فیزیوتراپی در ابعاد علمی و عمیاتی در ایران گشته‌است.

دپارتمانهای فیزیوتراپی در ایران:

۱- دپارتمان فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی تهران: این دپارتمان در حقیقت بازمانده مدرسه فیزیوتراپی دانشکده پزشکی تهران است. علوم پایه در این دپارتمان دارای پایه علمی و قوی می‌باشد. کارهای آموزش بالینی در بیمارستانها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می‌گیرد.

۲- دپارتمان فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی ایران:این دپارتمان که از ابتدا(۱۳۵۱) به عنوان دپارتمان فیزیوتراپی در مدرسه عالی رفاه راه‌اندازی شده‌است. ارتباط با گروه‌های مختلف پزشکی توانایی کلینیکی در این دانشکده را بالا برده‌است. اصول حرفه‌ای و صنفی در بین دانش آموختگان این دپارتمان بالا می‌باشد. کارهای آموزش بالینی در بیمارستانها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می‌گیرد.

۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ دپارتمانهای فیزیوتراپی دانشکده علوم توانبخشی شهید بهشتی، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و یهزیستی، شیراز، اهواز، تبریز، سمنان و زاهدان این دپارتمانها بجز شیراز بعد از انقلاب اسلامی با ترکیب فارغ اتحصیلان فیزیوتراپی شکل گرفته‌اند.

۱۰ دپارتمان فیزیوتراپی بابل در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 10 از 11:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  پسین » 
مناسبتها

هفدهم شهریور ماه روز جهانی فیزیوتراپی گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA