انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 75 از 77:  « پیشین  1  ...  74  75  76  77  پسین »

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)



 
تنها در تصادفات؛ دیه زن و مرد مساوی پرداخت می‌شود
نمایندگان مجلس ایران تصویب کردند که پرداخت خسارت وارده به زیان دیدگان در حوادث رانندگی بدون درنظر گرفتن جنسیت و دین تا سقف تعهدات بیمه نامه انجام شود. اما این به معنی برابر شدن دیه زن و مرد نیست.



در جلسه علنی روز سه شنبه ۲۶ آبان، نمایندگان در ماده ۱۰ لایحه «بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث»، بیمه‌گر را مکلف کردند در ایفای تعهدات مندرج در این قانون خسارت وارده به زیان دیدگان را بدون لحاظ جنسیت و دین تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت کند. بر این اساس، مراجع قضایی موظفند در انشای حکم پرداخت دیه مبلغ مازاد بر دیه موضوع این ماده را به عنوان بیمه حوادث درج کنند.

طرح یکسان سازی دیه زن و مرد در تمامی حوادث، پیش از این در بیمه شخص ثالث اجرا می‌شد. اما هرچند دیه فوت زنان در بیمه شخص ثالث با مردان برابر پرداخت می شود، براساس قانون مجازات اسلامی دیه زن نصف مرد است. به عبارت دیگر، خارج از صنعت بیمه دیه زن نصف دیه مرد است و فقط در صنعت بیمه دیه مرد و زن با یکدیگر برابر است.

بحث برابری دیه زن و مرد در قانون جدید مجازات اسلامی سال ۱۳۹۱ در رسانه‌ها مطرح شد. ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۱، جواد طهماسبی، مدیرکل تدوین لوایح قوه قضائیه ایران، گفته بود که برپایه لایحه جدید قانون مجازات اسلامی، دیه زن با مرد «برابر» می‌شود.

او «برابری دیه زن با مرد» را به‌عنوان «نوآوری‌ در لایحه قانون مجازات اسلامی» معرفی کرده و گفته بود: «در قانون جدید مابقی نرخ دیه زن از طریق صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی پرداخت می‌شود.» نگاه دقیق‌تر به مساله نشان داد که این اخبار فقط یک جوسازی رسانه‌ای از سوی حکومت ایران بوده است. چون برپایه ماده ۳۰۰ قانون مجازات اسلامی، دیه‌ قتل زن مسلمان خواه عمدی و خواه غیر عمدی، نصف دیه مرد مسلمان است‌.

در ماده ٢٠٩ قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: «هر‌گاه مرد مسلمانی عمداً زن مسلمانی را بکشد محکوم به قصاص است، لیکن باید ولی زن قبل از قصاص قاتل نصف دیه ‌مرد را به او بپردازد و ماده ٢١٣ نیز مقرر کرده است تا این نصف دیه پرداخت نشود، قصاص اجرا نمی‌شود.»

محمد حسین نیری، وکیل دادگستری، همان زمان در مقاله‌ای در وب‌سایت زمانه نوشت: «برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شد، بحث پرداخت مابه التفاوت دیه در مواردی که مقتول زن باشد، به هیچوجه موضوعی نیست که در چند روز گذشته اتفاق افتاده باشد و ارتباطی با اصلاحات اخیر شورای نگهبان ندارد. این بحث پیش از این در لایحه قانون جدید مجازات پیش‌بینی شده و در دی ماه ۱۳۹۰ به تائید شورای نگهبان رسیده بود.»

در مصوبه اول مجلس در سال ۱۳۸۸ مقرر شده بود مابقی دیه قتل زن از بیت‌المال جبران شود. این ماده در آذرماه سال ۱۳۸۹ مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و خلاف موازین شرع و اصل ۷۵ قانون اساسی تشخیص داده شد. کمیسیون حقوقی مجلس راه حل را در این دید که به نحوی این عدم تعادل دیه را با پرداخت مابه‌التفاوت از صندوق تامین خسارت‌های بدنی جبران کند. اما این تصمیم در دسترس‌ترین ترفند برای غلبه ظاهری بر مشکل فقهی نابرابری دیه زن و مرد و نیز یافتن محلی برای تامین مالی آن بود که نابرابری را جبران نمی‌‌کرد. به چند دلیل ادعای برابری دیه زن و مرد در قانون جدید ادعای درستی نیست: اول اینکه ماده ۵۵۴ لایحه قانون جدید مجازات اسلامی به صراحت مقرر کرده که «دیه قتل زن نصف دیه مرد است» و تبصره ماده ۵۵۵ در آن تغییری ایجاد نمی‌کند. این قانون همچنان بر «تفاوت» ماهوی دیه زن و مرد و معیار بودن «دیه مرد» تأکید می‌کند و به همین دلیل معادل تفاوت دیه تا سقف دیه مرد از صندوق جبران خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

بر اساس قانون فعلی، اگر فردی زنی را به قتل برساند همچنان ملزم به پرداخت تنها نصف دیه خواهد بود. باز هم بر اساس همین قانون، اگر یک مرد یک زن را به قتل برساند، اولیای دم مقتول در صورتی حق قصاص قاتل را خواهند داشت که نیمی از دیه کامل یک مرد را به او پرداخت کنند و تغییری در قاعده نابرابری دیه زن و مرد است ایجاد نمی‌کند.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
روایت گذشت در بند زنان؛ زنی که در زندان ماند تا همبندی اش اعدام نشود


خبرگزاری هرانا ـ زن جوانی که تنها ۲۴ ساعت برای تهیه ۱۰۰ میلیون تومان و رهایی از قصاص فرصت داشت، با گذشت هم‌بندی‌اش از مبلغی که خیرین برای آزادی او کمک کرده‌ بودند، زندگی دوباره یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، صبح امروز "چهارشنبه" بود که خبری تحت عنوان "زن جوان ۲۴ ساعت فرصت دارد تا قصاص نشود" بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت، ماجرا از این قرار بود که ۱۱ سال پیش، دختر جوانی که آن موقع ۲۳ سال داشت
و با اصرار و اجبار پدر و مادرش در سن ۱۷ سالگی با مردی ۷۰ ساله ازدواج کرده بود، مرتکب قتل شده بود و حالا پس از گذشت ۱۱ سال از آن حادثه و صدور حکم قصاص و تایید حکم در دیوان عالی کشور، کار به اجرای حکم قصاص رسیده است.

قرار بود بامداد امروز "چهارشنبه" در یکی از زندان‌های تهران حکم قصاص این زن جوان اجرا شود و اولیای دم مقتول پس از رفت‌وآمد‌های خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی ۳۰۰ میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند و این در حالی بود که خانواده قاتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را نداشتند.

در نهایت، بامداد امروز، همه چیز برای حکم قصاص آماده شد و زن جوان پای چوبه دار رفت اما در لحظه آخر با تلاش یکی از مددکاران پرونده و کمک خیرین و نیکوکاران، ۲۰۰ میلیون تومان از ۳۰۰ میلیون مبلغ پیشنهادی اولیای دم فراهم شد و تنها ۱۰۰ میلیون تومان باقی ماند تا این دختر جوان از قصاص رهایی یابد.

اولیای دم پرونده با اصرار خانواده قاتل و مسئولان پرونده، یک روز دیگر برای تهیه ۱۰۰ میلیون تومان باقی مانده مهلت دادند تا مرگ و زندگی زن جوان در گروی تامین ۱۰۰ میلیون تا ۲۴ ساعت آینده باشد.

به محض انتشار این خبر بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم، تعدادی از افراد خیر خواستار دریافت شماره حساب برای کمک به این زن جوان شدند و مبالغی را هم در حد وسع خود تهیه و ارسال کردند.

"ف.ر.ص" هم‌بندی زن جوان قصه ما در ندامتگاه زنان شهر ری است که به خاطر ۳۰۰ میلیون تومان بدهی مالی، گرفتار زندان شده است و با رفت‌وآمد‌های بسیار و گرفتن رضایت و تخفیف از تعدادی از شاکیان، رقم بدهی وی به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

یکی از خیرین و نیکوکاران برای کمک به این زن جوان که ۶ سال است در زندان به سر می‌برد و از خانواده خود دور افتاده، ۸۰ میلیون تومان کمک می‌کند تا بتواند پس از سال‌ها دوری، به آغوش گرم خانواده خود بازگردد اما این پایان کار نبود و "ف.ر.ص" که از مشکل هم‌بندی خود و فرصت ۲۴ ساعته او برای رهایی از قصاص خبر داشت، با گذشت و ایثار، رقمی که از سوی یکی از خیرین کمک شده بود، برای نجات هم‌بندی‌اش اختصاص می‌دهد.

در نهایت با جمع‌آوری ۲۰ میلیون دیگر از سوی خیرین و کمک ۸۰ میلیونی هم‌بندی زن جوان، ۱۰۰ میلیون تومان باقی مانده فراهم شده و چک این مبلغ برای عرضه به اولیای دم، در اختیار دادسرای امور جنایی قرار گرفته تا تحویل آنها شود.


حالا "ف.ر.ص" هم‌بندی زن جوان که نجات جان وی از قصاص را به آزادی خود ترجیح داد، نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران است.


منبع : هرانا
     
  
زن

andishmand
 
دعوت از لئوناردو دی ‌کاپریو برای بازدید از دریاچه ارومیه


به دنبال ابراز نگرانی لئوناردو دی ‌کاپریو، ستاره هالیوود و فعال محیط زیست، از وضعیت دریاچه ارومیه، هادی بهادری، نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و نماینده منتخب مجلس دهم از این شهر، از او دعوت کرد که از این دریاچه بازدید کند.





لئوناردو دی ‌کاپریو با بازنشر عکسی از سولماز دریانی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشته بود: بقایای به جای مانده از یک کشتی و اسلکه در دریاچه خشک شده ارومیه واقع در شمالغرب ایران. این دریاچه زمانی بزرگ‌ترین دریاچه شور خاورمیانه محسوب می‌شد، اما اینک به دلایلی چون تغییرات جوی، ساخت و ساز سد و کاهش بارندگی، تنها پنج درصد از مقدار آب دو دهه پیش خود را دارد.

این ابراز نگرانی ستاره هالیوود واکنش‌هایی در ایران در پی داشته است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری مهر، هادی بهادری، نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و نماینده ارومیه در مجلس دهم از در واکنش به ابراز نگرانی لئوناردو دی کاپریو از وی دعوت کرده که از دریاچه ارومیه بازدید کند.

هادی بهادری گفته است: «بعد از همراهی و همکاری کشورهای ژاپن، سوئیس و استرالیا امیدواریم با این‌گونه حرکات اجتماعی شاهد افزایش چشمگیر حساسیت و همراهی مردم جهان نسبت به دریاچه ارومیه باشیم.»

نماینده مجلس دهم از اورمیه اضافه کرده است: با توجه به پیامدهای خطرناک زیست محیطی و انسانی خشک شدن دریاچه ارومیه، حرکت جهانی جهت نجات دومین دریاچه شور جهان بسیار امیدوار کننده و نتیجه بخش خواهد بود.

وی همچنین در ادامه گفته است: ما از هرگونه حرکت اجتماعی که باعث توجه جوامع بین المللی به موضوع مهم دریاچه ارومیه شود، استقبال می‌کنیم و آماده پذیرایی از تمام چهره‌های شاخص جهان برای بازدید از دریاچه ارومیه و شهر فرهنگی، هنری و تاریخی ارومیه هستیم.

خبرگزاری مهر می‌گوید، «دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان است که در ۲۰ سال گذشته با بحران شدید کم آبی مواجه شده و از پهنه ۵۷۰۰ کیلومتری آن، در اوایل پاییز پارسال تنها حدود ۱۰ درصد باقی مانده بود.»

این خبرگزاری با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته نوشته است: در حال حاضر سطح تراز آبی این دریاچه بیش از ۱۲۷۱ متر است و این امر که در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده، موجب شده تا حجم آب دریاچه به حدود سه میلیارد متر مکعب برسد.


منبع خبر رادیو فردا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
تهران | انفجار مهیب در شهران؛ جزئیات حادثه




رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جزئیاتی از انفجار شدید در فلکه دوم شهران در تهران را تشریح کرد.
احمد صادقی در گفت وگو با خبرنگار حوادث ایسنا، در این باره گفت: حوالی ساعت 4:30 امروز کارگران مشغول حفاری در پروژه مترو بودند که ناگهان برخورد تجهیزات حفاری با لوله گاز سبب انفجار در محل شد.

وی با بیان اینکه در پی این انفجار حریقی هم در میدان دوم شهران ایجاد شد، افزود: بلافاصله عوامل امدادی اعم از آتش نشانی، اورژانس و ... به همراه عوامل انتظامی و تیم های مدیریت بحران در محل حاضر شده و هر یک وظایف خود را آغاز کردند. در این بین با توجه به احتمال بروز حادثه برای یکی از ساختمان های مجاور دستور تخلیه ساختمان نیز داده شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در حال حاضر خطری این ساختمان را تهدید نمی کند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه مدتی بعد شعله های حریق مهار و اطفا شد، گفت: همچنین با اقدامات انجام شده از نشت گاز نیز جلوگیری شد و در حال حاضر محل ایمن سازی شده است؛ اما چند ایستگاه آتش نشانی و عوامل اورژانس، شهرداری و مدیریت بحران همچنان در محل حضور دارند.

صادقی با اشاره به انسداد مسیر به ایسنا گفت: در پی این انفجار گودالی در منطقه ایجاد شده که پر کردن و ایمن سازی آن نیازمند زمان است، از این رو تا اطلاع بعدی و با همکاری عوامل پلیس راهور این مسیر مسدود شده و مسیرهای جایگزین مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت محل عادی بوده و خطری آنجا را تهدید نمی کند، اظهارکرد: با این وجود همچنان عوامل امدادی در محل مستقرند.

صادقی درباره تعداد مصدومان و جانباختگان احتمالی این حادثه نیز گفت: تعدادی از افراد مصدوم شده اند اما شمار دقیق آن را نمی دانم در باره کشته شدگان هم تا کنون موردی اعلام نشده اما گفته می شود که احتمال وجود مورد فوتی نیز وجود دارد که البته امیدواریم این احتمال به صفر برسد.

اعزام 8 آمبولانس به محل
حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران نیز در این باره به خبرنگار حوادث ایسنا، گفت: این حادثه در ساعت 4:37 بامداد امروز جمعه به مرکز فوریت های 115 اطلاع داده شد و ما بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس را به محل فرستادیم و در حال حاضر نیز سه دستگاه آمبولانس در محل حضور دارند.

عباسی از امدادرسانی سرپایی به پنج نفر خبر داد و گفت: تا کنون گزارشی از مورد فوتی به ما اعلام نشده است.
سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به ایسنا گفت: ٢١ نیروی عملیاتی در قالب شش تیم جهت خدمت‌رسانی به محل حادثه اعزام شدند و دو تیم آنست منطقه ٢٢ و شهریار نیز در آماده‌باش هستند.

به گزارش ایسنا، در پی این حادثه عوامل انتظامی نیز در محل مستقر بوده و ماموران پلیس راهور نیز در حال روانسازی ترافیک هستند.

همچنین برخی از ساکنان منطقه شهران و جنت آباد شمالی نیز از اخلال در آنتن دهی تلفن همراه خود خبر داده‌اند که معلوم نیست به این حادثه ارتباطی دارد یا خیر.

آتش سوزی شهران مهار شد
آتش سوزی در منطقه شهران تهران بعد از دو ساعت مهار شد اما ماموران اورژانس و آتش نشانی هنوز در محل حادثه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا از محل حادثه، این آتش سوزی در ساعت 4 و 30 دقیقه صبح جمعه در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار این منطقه در محل تونل مترو رخ داد.

انفجار لوله گاز موجب گودالی به طول 100 متر و عرض و عمق بیش از 50 متر شده است.

دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند ولی به گفته ماموران اورژانس در ساختمان های دچار حریق تلفات و مصدوم نداشته اما بیم آن می رود تعدادی از ماموران مترو (بین دو تا پنج) نفر از کارکنان مترو در زیر آوار مانده باشند.

هنوز از علت حادثه اطلاع دقیق در دست نیست.برق منطقه وصل شده اما هنوز تلفن منطفه حادثه دیده وصل نشده است.
ماموران آتش نشانی، پلیس و اورژانس هنوز در محل حادثه هستند.


منبع خبر همشهری انلاین
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
۱۹ لیسانس‌وظیفه قربانی اتوبوس مرگ


روزنامه ایران عکس یک خود را به سانحه سقوط اتوبوس حامل سربازان پادگان ۰۵ کرمان به دره اختصاص داده و نوشته است: «۱۹ لیسانس وظیفه قربانی اتوبوس مرگ» شدند.




این روزنامه با اشاره به اینکه سحرگاه چهارشنبه جاده کرمان به شیراز در دو حادثه جداگانه شاهد سقوط و واژگونی مرگبار دو دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ مسافر بود، گزارش داده که «در نخستین حادثه که ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه در نزدیکی شهرستان نی‌ریز رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در حالی که مسیر شرق به غرب محور سیرجان به نی‌ریز را طی می‌کرد، در گردنه لایرز از جاده منحرف شد و به دره ۲۰ متری سقوط کرد. این اتوبوس که از پادگان آموزشی ۰۵ کرمان راهی اهواز بود حامل سربازان لیسانس وظیفه بود که بر‌اثر این حادثه دلخراش ۱۹ سرباز جان باختند.»

به نوشته روزنامه ایران «در این تصادف ۱۶ نفر در محل حادثه و ۳ نفر در بیمارستان جان باختند. ۱۷ مسافر نیز مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان شهدای شهرستان نی‌ریز منتقل شدند.»

این روزنامه درباره سانحه واژگونی دومین اتوبوس حامل سربازان نیز نوشته است: «حادثه دوم نیزساعت ۲ و ۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه در‌‌ همان مسیر رخ داد. این بار یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در اطراف شهرستان سروستان به علت بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده، از جاده خارج و واژگون شد.»

روزنامه شهروند در یکی از تیتر‌های اصلی صفحه یک خود با عنوان «راکبان مرگ» نوشته است: «دو حادثه هولناک در نخستین ساعات روز چهارشنبه جاده‌های استان فارس را خونین کرد. در این حادثه‌ها، دو اتوبوس واژگون شد و ۱۹ کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشت. ۱۹ کشته این حادثه سربازان تحصیلکرده بودند که بر اثر سقوط اتوبوس به درهای در محور سیرجان-نیریز جان خود را از دست دادند.»

به نوشته این روزنامه اتوبوس دوم هم «حامل سربازان بود که به علت خواب‌آلودگی راننده واژگون شد و ۵۰ زخمی برجای گذاشت» و این در حالی است که «یک اتوبوس دیگر نیز بامداد چهارشنبه در کاشان واژگون شد و ۳۶ مجروح دیگر نیز برجای گذاشت» و حالا «کار‌شناسان در حال بررسی علت اصلی این سه حادثه که هستند که به فاصله چند ساعت از هم رخ داد.»

روزنامه شهروند از قول مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از «وخیم بودن حال ۸ نفر از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان ۰۵ ارتش» هم خبر داده و از قول یکی از سربازان مصدوم این حادثه در باره این حادثه نوشته است: «من سرباز ۰۵ کرمان هستم و به همراه هم خدمتی‌های خود قصد رفتن به مرخصی پایان دوره را داشتیم. درحالیکه خواب بودم بــا صدای بلند یکی از سرنشینان که فریاد می‌زد «اتوبوس ترمز بریده» از خواب هراسان بیدار شدم و اتوبوس را درحالی دیدم که از مسیر خارج شده و با سرعت زیاد به ته دره حرکت می‌کرد.»

به گزارش این روزنامه، محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی دلیل «هر دو حادثه اتوبوس حامل سربازان» را «کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه» عنوان کرده اما درباره نقش «نقص فنی در بروز این حادثه» گفته است: «درباره نقص فنی منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر هستیم و به محض اعلام نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.»




منبع خبر رادیو فردا

یادشان گرامی و روحشون قرین رحمت
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
مرد

 
پوران فرخزاد، نویسنده و خواهر فروغ فرخزاد در بیمارستان ایرانمهر بر اثر ایست قلبی درگذشت.





پوران فرخزاد شاعر، نویسنده، مترجم و پژوهشگر صبح امروز، پنجشنبه ۹ دی (۲۹ دسامبر) در ۸۳ سالگی و پس از زادروز خواهرش ، فروغ ، درگذشت . علت مرگ او ایست قلبی اعلام شده است

طبق گزارش‎ها او از چند روز پیش در کما بود و در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان ایرانمهر تحت نظر مراقبت‌های پزشکی قرار داشت.
خانواده فرخزاد، خانواده شناخته شده‌ای در هنر و ادبیات ایران به شمار می‌آیند. پوران فرخ‌زاد متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۲ بود. او خواهر بزرگتر فروغ فرخزاد، شاعر و فریدون فرخزاد، گوینده رادیو و تلویزیون، خواننده و فعال سیاسی بود.
از پوران فرخزاد بیش از ۳۰ کتاب منتشر شده است؛ زندگینامه، آثاری پژوهشی در عرصه شعر و همچنین چند مجموعه داستان.

از جمله آثار او می‌توان به 'زن از کتیبه تا تاریخ ' اشاره کرد که در دو جلد منتشر شده و دانشنامه‌ای است از زنان فرهنگساز ایران و جهان. 'اوهام سرخ شقایق '، گزیده‌ای از اشعار زنان جهان و 'نیمه‌های ناتمام ' سیری در شعر زنان از رابعه تا فروغ نیز از در میان آثار او در عرصه شعر هستند.

'در پس آینه ' و 'آتش و باد ' از داستان‎های بلند او به شمار می‌روند.



منبع
     
  
مرد

 
ستاد احیای دریاچه ارومیه: "سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به پارسال ۳۰ سانتیمتر بالاتر آمده"
"مساحت دریاچه چهار برابر شده و بعد از چهار سال دوباره قایقرانی در آن امکان‌پذیر شده است."





معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران می‌گوید در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه تثبیت شده است. خانم ابتکار همچنین عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه را در مجموع مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران خانم ابتکار با اشاره به فصل گرما و تاثیر تبخیر بر دریاچه ارومیه گفت: "در مورد کاهش شدید سطح آب در ماه‌های خرداد و تیر پیش‌بینی‌هایی شده بود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، اما طبیعی است که افزایش دما، تبخیر و کاهش بارندگی در این فصل بر دریاچه اثر می‌گذارد."

در همین حال مهرنگ دوستی رضایی، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد که در روزهای اخیر به دلیل افزایش تبخیر سطح دریاچه و افزایش غلظت نمک، جلبک‌ها و باکتری‌ها برای مقاومت در مقابل شوری موادی را در خود تولید می‌کنند که منجر به سرخی آب این دریاچه شده است.

به گفته آقای دوستی افزایش فعالیت آرتمیا در پهنه آبی دریاچه ارومیه نیز از علت‌های اصلی سرخی آب آن به‌ شمار می‌آید.

ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد که مساحت این دریاچه در شش ماه گذشته چهار برابر شده و بعد از چهار سال دوباره قایقرانی در آن امکان‌پذیر شده است.

ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۲ برای نجات این دریاچه از خطر خشک شدن تشکیل شد. در قالب این طرح قرار است در مدت ۱۰ سال دریاچه ارومیه به سطح تراز اکولوژیک خود یعنی ۱۲۷۴ متر از سطح آب‌های آزاد برسد.



منبع
     
  
مرد

 
محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستانی مقیم ایران بعنوان دبیر جشنواره شعر فجر منصوب شد.





به گزارش باشگاه خبرنگاران، «محمدکاظم کاظمی» شاعر افغانستانی طی حکمی توسط «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد ایران به عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب شد.

همچنین در احکام جداگانه‌ای جواد محقق، محمدجعفر یاحقی، مصطفی رحماندوست، اسماعیل امینی، محمدحسین مهدوی سعیدی و فاطمه راکعی را به عنوان «اعضای هیات علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب کرد.

پایگاه اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد ایران نوشت: مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شعر فجر در اسفند/ حوت در شهر مشهد «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال ٢٠١٧ برگزار خواهد شد.

محمدکاظم کاظمی شاعر و نویسنده افغانستانی است که در سال ۱۳۴۶ خورشیدی در شهر هرات افغانستان چشم به جهان گشود.

در سال ۱۳۵۴ به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند.



منبع
     
  
مرد

 
برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته ایرا‌ن‌ایر اولین ایرباس نو خود را تحویل گرفت (تاریخ انتشار: ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۵)

نخستین ایرباس ۳۲۱، شب گذشته تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد.





شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تحویل نخستین فروند از ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس خریداری‌شده به ایران‌ایر خبر داد و اعلام کرد که این هواپیما هم اکنون در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلانی ایران (ایران ایر) قرار گرفت.

دوم دی ماه سال‌جاری، قرارداد نهایی خرید ۱۰۰ فروند هواپیما میان ایران‌ایر و شرکت ایرباس به امضا رسیده و پس از گذشت سه هفته، اولین فروند آن در اختیار ایران قرار گرفت؛ البته چندی پیش فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر از تحویل هواپیماهای ایرباس از اوایل سال جاری میلادی خبر داده بود.

پیشتر اعلام شده بود که ایرباس ۷ تا ۸ هواپیما را در سال جاری میلادی به ایران تحویل می‌دهد. بر اساس برنامه ۱۰۰ هواپیمای خریداری شده شامل ۴۶ فروند ای۳۲۰ و ۳۸ فروند ای۳۳۰ و ۱۶فروند ای۳۵۰ است که ۱۵ تا ۲۰ درصد منابع مالی این خرید، توسط هما و طی ۱۰ سال بازپرداخت می‌شود.
     
  
مرد

 
تنبیه دستگیرشدگان چهارشنبه‌سوری







البته قبلش یه سفر تفریحی به کهریزک داشتن!
     
  
صفحه  صفحه 75 از 77:  « پیشین  1  ...  74  75  76  77  پسین » 
گفتگوی آزاد

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA