انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ایران
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین »

Azerbaijanis | آذربایجانی ها


مرد

 


تالار ایران

نام تاپیک : آذربایجانی ها | Azerbaijanis



تعداد صفحه : ۶

کلمات کلیدی : آذربایجان + مردم آذربایجان + ترک + ترک آذری + زبان ترکی آذری + زبان ترکی + رقص آذری + فرهنگ آذربایجان



  • توضیح : در این تاپیک به طور تفصیلی به آذربایجانی ها پرداخته می شود.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
«فـــــــــهــــــــــرســــــــــتـــــــــــ»
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مردم آذری




مردم آذربایجانی یا آذری‌ها یکی از اقوام ترک‌زبان با عناصری از فرهنگ ایرانی هستند که بیشتر در آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین در استان‌های مرزی ترکیه، گرجستان و روسیه (داغستان) سکونت دارند.


آذربایجانی‌ها (قبل جنگ آذربایجان – ارمنستان) در استان‌های مرزی ارمنستان نیز ساکن بودند. آذری‌ها (به ترکی آذربایجانی: آذری‌لر Azərilər) عمدتاً با نام «ترک‌های آذربایجانی» (به ترکی آذربایجانی: آذربایجان تورک لری Azərbaycan Türkləri) شناخته می‌شوند. آذری‌ها عمدتاً مسلمان شیعه هستند. آذری‌ها همچنین اقلیت بومی جمهوری داغستان (روسیه) هستند.آذری‌ها برخلاف واقع شدن در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان یک گروه قومی را تشکیل می‌دهند. هرچند رشد فرهنگی متفاوت روسیه / شوروی و ایران در دو سده اخیر باعث بوجود آمدن تفاوت‌هایی میان آذربایجانی‌های ساکن ایران و جمهوری آذربایجان شده‌است. زبان ترکی آذربایجانی، آذربایجانی‌ها را به هم پیوند می‌دهد و به صورت دو طرفه توسط ترکمن‌ها، قشقایی‌ها، گاگااوزها و ترک‌های آناتولی (شامل ترکی استانبولی و ترکمن‌های عراق) که همه متعلق به شاخه اغوز زبان‌های ترک تبار هستند قابل فهم است. در پی دوره اول جنگ‌های ایران و روسیه در سالهای ۱۸۱۳ و ۱۸۲۸ قفقاز که قسمتی از خاک ایران بود به خاک امپراطوری روسیه پیوست و بر اساس عهدنامه گلستان و ترکمنچای مرز دقیق ایران و روسیه مشخص شد.

بعدها در سال ۱۹۱۸ شکل‌گیری جمهوری دمکراتیک آذربایجان باعث بوجود آمدن کشور جمهوری آذربایجان شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ترک های آذری‌ ترکیه


آذری‌های ترکیه (به ترکی آذربایجانی: Türkiyə azərbaycanlıları) گروهی از مردم آذری و از اقوام ساکن در ترکیه با جمعیت ۵۳۰٬۰۰۰ نفری هستند، و شامل دو دسته می‌شوند؛ گروه اول افراد بومی ترکیه هستند که در مرزهای همجوار با جمهوری آذربایجان و ایران سکونت دارند. گروه دوم مهاجران، تاجران، دانشجویان و پناهندگان سیاسی هستند که عمدتاً از کشورهایی نظیر ایران و جمهوری آذربایجان به ترکیه کوچ کرده‌اند.

اکثریت آذری‌ها را مسلمانان شیعه‌ مذهب تشکیل می‌دهد. به‌طور کلی، جمعیت آذری‌ها در ترکیه به خوبی با جامعه ترک آمیخته شده‌اند. عمدتاً به دلیل نزدیکی فرهنگی و زبانی میان آذری‌ها و ترکان آناتولی است. با این حال، تفاوت‌هایی در زمینه‌های مذهب، گویش ترکی و تاریخ می‌دارند.

از میان فعالان سیاسی، سنان اوغان آذری‌تبار توانست در انتخابات ۲۰۱۱ پارلمان ترکیه، کرسی شهر ایغدیر در مجلس را به دست آورد.

جمعیت آذری‌های ترکیه در حدود ۵۳۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود. حدوداً نیمی از آذربایجانی‌های ترکیه در کلانشهر استانبول سکونت دارند. ۳۰۰٬۰۰۰ نفر از آذری‌ها را شهروندان جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهند که در گذر زمان به ترکیه مهاجرت کرده‌اند.

از نخستین مهاجرت ایرانیان آذربایجانی به بعد از فروپاشی حکومت خودمختار آذربایجان بازمی‌گردد که سیاسیون آن دوران به ترکیه پناهنده شدند و مهاجرت‌های سیاسی از ایران در حال افزایش می‌باشد،ایرانیان آذربایجانی پرتعدادی نیز به استانبول مهاجرت کرده‌اند. گروه دوم را دانشجویان اهالی مناطق آذربایجانی‌نشین ایران تشکیل می‌دهد.زبان ترکی آذربایجانی با لهجهٔ موجود در بین ایرانیان آذربایجانی هم‌اکنون در ترکیه گویشوران خود را داراست اتنولوگ جمعیت ایرانیان آذربایجانی ۵۳۰٬۰۰۰ نفر اعلام کرده‌بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
ترک های آذری‌ بلاروس


آذری‌های بلاروس (ترکی آذربایجانی: Belarus azərbaycanlıları) گروه کوچک قومی از مردم آذری که به عنوان آذری‌های خارج از وطن در بلاروس شناخته می‌شوند، اینان شهروند بلاروس با قومیت آذری می‌باشند.

پیشینه حضور اقوام آذری در بلاروس به دوران امپراطوری روسیه و شوروی سابق بازمی گردد که هر دو کشور جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی و بلاروس شوروی در محدوده یک واحد سیاسی مشترک بودند، همین امر سبب مهاجرت آذری‌ها به بلاروس شده‌است. بر اساس آخرین سرشماری قومی در سال ۲۰۰۹ میلادی در بلاروس قومیت آذری ۵٬۵۶۷ نفر معادل ۰٫۱٪ از جمعیت این کشور را شامل می‌شودرخی منابع جمعیت آذری‌ها را تا ۷،۰۰۰ نفر نیز برآورد می‌کنند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
ترک های آذری کانادا


آذری‌های کانادا یا آذربایجانی‌های کانادا (ترکی آذربایجانی: Kanadalı azərbaycanlılar) به شهروندان کانادایی با قومیت آذری گفته می‌شود، که در کانادا از والدینی آذری زاده شده‌اند یا از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

نخستین مهاجران آذری به کانادا ایرانیان آذری در سال ۱۹۳۰ بودند. موج دوم مهاجرت در سال ۱۹۵۰ رخ داد، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی تحت رهبری نیکیتا سرگیویچ خروشچف بود. موج سوم مهاجرت در دوران جنگ سرد زمانی که بسیاری از مهاجران از اتحاد جماهیر شوروی، از جمله آذری‌ها به کانادا آمدند. موج چهارم پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران که بسیاری از ایرانیان، از جمله آذری‌ها، به کانادا مهاجرت کردند. در نهایت، موج پنجم مهاجرت در طول جنگ قره باغ کوهستانی در ۱۹۸۸-۱۹۹۲ صورت گرفت.

در سرشماری سال ۲۰۰۶ میلادی، ۳۴۶۵ نفر خود را از قوم آذری اعلام کرده‌بودند و ۱٬۰۶۰ نفر از آنان نیز اعلام کرده‌بودند که از جمهوری آذربایجان به کانادا مهاجرت کرده‌اند. در صورتی جمعیت اقوام آذری بیش از این برآورد می‌شود، با توجه به اینکه رضا مریدی عضو پارلمان پارلمان استانی انتاریو است، وی حضور بیش از ۸۰،۰۰۰ نفر از آذربایجانی‌ها را در انتاریو تایید کرده‌بود. در سال ۲۰۰۸، تحلیلگر آمریکایی پل گابل، که مدیر تحقیقات و انتشارات در آکادمی دیپلماتیک آذربایجان است، بیش از ۲۷۵،۰۰۰ نفر آذری که در کانادا زندگی می‌کنند را تخمین زده‌بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ترک های آذری فرانسه


ترک های فرانسه (به ترکی آذربایجانی: Fransa azərbaycanlıları) گروهی کوچک از ساکنان فرانسه در قاره اروپا که از جوامع ترک های خارج از کشور محسوب می‌شود؛ اکثریت قاطع مردم آذری مهاجرت کرده به فرانسه را اهالی ایران و جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهد؛ که دسته نخست در انقلاب ۱۳۵۷ ایران اتفاق افتاد که ایرانیان آذربایجانی همانند سایر ایرانیان به فرانسه کوچ کردند و دسته دوم نیز پناهجویانی می‌باشد که از سال ۲۰۰۰ به این طرف از دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به فرانسه مهاجرت می‌کنند.

در بین جوامع فرانسوی از ایرانیان آذربایجانی مهاجر سرشناس می‌توان به هنرمندانی نظیر رضا دقتی و غلامحسین ساعدی و سیاست‌مداری چون حسن نزیه که هر سه از اهالی تبریز می‌باشند، اشاره کرد. مهدی بازرگان نیز مدتی در فرانسه ساکن بوده‌است. شهبانو فرح پهلوی نیز به صورت مشترک در فرانسه و آمریکا اقامت دارد. در بین اهالی ترک تبار جمهوری آذربایجان نیز سیاست‌مدار آذربایجانی به نام میرزا اسدالله‌یف و دخترش بنین که از نویسندگان معاصر فرانسوی می‌باشد را می‌توان نام برد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ترک های آذری آلمان


آذری‌های آلمان (به ترکی آذربایجانی: Almaniya azərbaycanlıları)، (به آلمانی: Aserbaidschaner in Deutschland) گروهی از مردم آذری ساکن در آلمان می‌باشند. نخستین پشینیه مهاجرت مردم آذربایجانی‌تبار به آلمان به مهاجرین آذربایجانی ایرانی بر می‌گردد. دیگر گروه‌های آذربایجانی در دهه ۱۹۶۰ میلادی از ترکیه موسوم به آذربایجانی‌های ترکیه به همراه سایر ترک‌ها به آلمان مهاجرت کردند. هنگامی که جمعیت آذربایجانی‌ها در آلمان بالغ بر ۱۹۰۰۰۰ نفر شمارش شده‌بود. موج دوم مهاجرت آذربایجانی‌ها در طول و پس از جنگ قره باغ کوهستانی صورت پذیرفت، زمانی که ۱۰،۰۰۰ نفر از آذربایجانی‌ها به دلایل اقتصادی به آلمان مهاجرت کردند.از کل جمعیت آذربایجانی‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی که حدود ۲۰۰،۰۰۰ شمارش شده‌بود، ۴،۰۰۰ نفر از آنان شهروند جمهوری آذربایجان هستند. امروزه پیشینه سکونت مردم آذربایجانی در برلین می‌باشد، طوری که جمعیت‌شان در حدود ۱۴،۰۰۰ - ۱۷،۰۰۰ شمارش شده‌است.


ترک های آذری قزاقستان


آذری‌های قزاقستان (ترکی آذربایجانی: Qazaxıstan azərbaycanlıları) گروهی از اقوام آذری ساکن در قزاقستان که به عنوان آذری‌های خارج از وطن شناخته می‌شوند، اینان به عنوان شهروند قزاقستان بر پایه قومیت آذری شمارش می‌شوند، پیشینه مهاجرت به قزاقستان را اهالی جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی تشکیل می‌دهند و سابقه مهاجرتشان به دورانی بازمی‌گردد که هر دو کشور کنونی جمهوری آذربایجان و قزاقستان در یک قلمروی واحد به نام شوروی سابق و پیشتر امپراطوری روسیه بودند. گروه کوچکی از اقوام آذری ساکن در قزاقستان مربوط به آذری‌های ایرانی نیز می‌باشند که در دوران بلشویک‌ها به مناطق دوردست قزاقستان در همسایگی قرقیزستان تبعید شدند و همینک نیز در این کشور هویت خود را فراموش نکرده‌اند؛ و پس از طی چندین سال هنوز هم به امید بازگشت به وطن خود هستند و بیشتر در شهر مرکه سکونت دارند. بر اساس آخرین سرشماری قومی در قزاقستان در سال ۲۰۰۹ میلادی، اقوام آذری ۸۵٬۲۹۲ نفر معادل با ۰٫۵٪ از جمعیت کشور قزاقستان را تشکیل می‌دهند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هدف از این تاپیک چیه؟
1994.3.3
     
  
زن

 
majidbt: هدف از این تاپیک چیه؟
شناخت قومی که در تاریخ و فرهنگ ایران نقش مهمی داشته.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین » 
ایران

Azerbaijanis | آذربایجانی ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA