انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 9:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین »

Thinking positive | مثبت اندیشی


زن

 

سلام درخواست ایجاد تاپیک به نام (مثبت اندیشی ) در تالار علم و دانش را دارم .

...


مثبت اندیشی | Thinking positive


هدف کلی : آشنایی با افکار مثبت
راه های موفقیت
مثبت اندیشی چیست ؟
چطور به موفقیت برسیم ؟
راه های کسب آرامش در زندگی
و هر آنچه که تو را سوق می دهد برای بهتر شدن !
و ...


بیش از ۵ صفحه

کلمات کلیدی :
موفقیت + راه موفقیت + خوشبختی + آرامش + مهربانی + افکار مثبت + زندگی + باور + ایمان
مثبت + جذب + نیکی + هدفمندی + مفید بودن + کمک رسانی +شکرگزاری


... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  ویرایش شده توسط: SARA_2014   
زن

 


یکی از اصول اصلی که بارها در کتاب‌های موفقیت و سمینارها و جاهای مختلف شنیده‌ایم این است که باید مثبت اندیش باشیم، اما دقیقاً مثبت اندیشی چیست؟ باید چگونه رفتار کنیم؟ آیا همین‌که من مثبت اندیش باشم کافی است ؟

ابتدا اجازه دهید تعریفی از مثبت اندیشی ارائه کنم تا کمی بهتر با این موضوع آشنا شویم .

مثبت اندیشی چیست ؟

مثبت اندیشی یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه است. با توجه به اینکه آینده هر شخص تا حد بالایی به نگرش او بستگی دارد مثبت اندیشیدن می تواند مقدمات موفقیت و کامیابی را برای او فراهم کند. البته لازم به ذکر است که تنها مثبت اندیشی لازمه کار نیست بلکه به این معنی می باشد که نگرش مثبت در زندگی می تواند انسان را به سمت کامیابی سوق دهد. یکی دیگر از بازخوردهای مثبت اندیشی داشتن روان سالم است. اگر این توانایی در ما وجود ندارد و یا بواسطه عواملی کمرنگ شده، می بایست این موضوع به کمک روشهای موثر و نوین علم روانشناسی توسط روانشناس مورد بررسی و تحت درمان قرار گیرد .

❖❖❖

مثبت اندیشی چیست ؟

به نظر شما مثبت اندیشی چیست که حتی مادران مثبت اندیش در دوران بارداری، فرزندان سالم‌تر و با احتمال موفقیت بالاتر به دنیا می‌آورند؟
بله درست خواندید. پژوهش‌های تازه نشان داده که زنان باردار که مثبت فکر می‌کنند و تمایل بیشتری به تلاش برای کنترل شرایط خود نشان می‌دهند، احتمالاً فرزندانی به دنیا می‌آورند که از توانایی بالایی در فهم ریاضیات و علوم برخوردار باشند.
در ادامه مقاله در مورد اینکه مثبت اندیشی چیست می‌خوانیم و سپس مثال‌هایی در این زمینه می‌زنیم.

❖❖❖

مثبت اندیشی به زبان ساده
مثبت اندیشی با توجه به توضیحاتی که در بالا دادم می‌شود برداشتی خوب و درست از اتفاقاتی که برایمان رخ می‌دهد و باعث می‌شود که ما حالمان خوب شود و احساس بهتری داشته باشیم .

مثبت اندیشی چیست ؟

تفکر مثبت یک نگرش ذهنی است که شما انتظار نتایج خوب و مطلوب را دارید؛ به عبارت دیگر، تفکر مثبت، فرآیند ایجاد اندیشه‌هایی است که انرژی ذهنی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

❖❖❖

مثبت اندیشی چیست و افراد مثبت اندیش چه ویژگی هایی دارند ؟

تعریف تفکر مثبت : شیوه ای از فکر کردن است که فرد را قادر می سازد نسبت به رفتارها، نگرش ها، احساس ها، علایق و استعداد های خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد.


افکار مثبت و منفی :

افکار مثبت، افکاری سازنده، انگیزه دهنده و انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می یابند و باعث می شوند ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر در اختیار ماست، در حالی که افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت، ما در اختیار تفکرات منفی خود قرار داریم.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 

چرا مثبت اندیشی این همه گسترده شده است ؟

معلوم است! چون مردم به شدت به آن احساس نیاز کرده‌اند.
در این دنیای شلوغ و درهم برهم که هر روز ذهنیت‌های منفی بیشتر می‌شود (یک نمونه از این ذهنیت‌ها، اخبار است. هر روز اخبار بسیار زیادی از شبکه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. همین الان به صورت تصادفی صفحه اول یک خبرگزاری را باز کنید و تعداد اخبار منفی آن را بشمارید تا متوجه شوید چطور روزانه در معرض اخبار منفی قرار داریم) نیاز ما به مثبت فکر کردن و تفکر مثبت بیشتر می‌شود.
سخنرانان انگیزشی و دانشمندان طرفدار مثبت اندیشی مثل آنتونی رابینز، برایان تریسی، مارتین سلیگمن کسانی هستند که این نوع تفکر را گسترش داده‌اند.

ذهن خودآگاه ما می تواند برخی افکار را به واقعیت تبدیل کند پس مثبت اندیشی در زندگی می تواند تاثیرات خارق العاده ای داشته باشد.

❖❖❖


اثرات مثبت اندیشی

مثبت اندیشی اثرات بسیار خوبی بر روی زندگی و حتی بدن ما دارد. با توجه به اینکه ذهن قدرت بالایی دارد مثبت اندیشی در بسیاری از مواقع غیرممکن ها را ممکن می کند! طبق تحقیقات، نگرش و تفکرات ما تکلیف آینده مان را مشخص می کند. به این معنی که مثبت اندیشی می تواند زمینه های اتفاقات مثبت در زندگی ما را فراهم کند. در زیر به چند مورد از اثرات مثبت اندیشی اشاره شده است :

_ جود آرامش و اطمینان خاطر در زندگی
_ تمرکز بیشتر و بهتر بر روی موفقیت و کامیابی
_ بسیج شدن فکر و اعضای بدن برای اتفاق های خوب
_ عدم وجود مشکلات حاصل از افکار منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی

❖❖❖

پیش به سوی مثبت اندیشی

اگر شخص منفی نگری هستید بهترین کار ممکن این است که به یک روانشناس مجرب مراجعه کنیم. روانشناس با استفاده از تکنیک های علمی و عملی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم مثبت بیاندیشیم. یکی از مهمترین اقدامات پیش رو، ریشه یابی و علت یابی این موضوع است که شخص چرا می تواند مثبت فکر کند؟ مواردی همچون شرایط و محیط ناسالم از نظر روانشناختی، یا عدم سلامت روانی و شخصیتی و مانند آنها می توانند جزو دلایل اصلی تفکرات منفی باشند. بازنگری افکار با کمک خود شخص کمک بسیاری به ریشه یابی موضوع خواهد کرد. پس از این مرحله امکان ارائه راهکار مناسب وجود خواهد داشت.

❖❖❖

مشخص کردن واقعیت و تحریفات

یکی از مهمترین اقدامات برای اصلاح تفکرات نادرست و منفی، مرور و مشخص کردن واقعیات و تحریفات است. ممکن است بخشی یا بسیاری از نگرش های ما نسبت به محیط اشتباه باشد که با تصحیح خطاهای شناختی و تعمیم دادن آنها می توان قدمی بزرگی در این زمینه برداشت. همچنین لازم به ذکر است با مرور و بررسی دیدگاه های شخصی نسبت به مسائل مختلف این مشکل قابل حل است.

❖❖❖

مثبت اندیشی توسط راهکارهای علمی

یکی از بهترین راهکارها برای دستیابی به مثبت اندیشی، روش تجسم و تغییر تصاویر ذهنی و تمرینات آن است. این روش توسط خانم دکتر جبلی به کسانی که درگیر تفکرات منفی هستند و نمی توانند مثبت فکر کنند پیشنهاد می شود. شما هم اکنون می توانید برای رزرو زمان مراجعه از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.


افراد مثبت اندیش، منتظر شادی هستند و یک پایان خوش را برای هر وضعیتی تصور می‌کنند

مثبت اندیشی و تاثیر آن در موفقیت

بسیاری از ما به دلیل مشغله های زیاد کاری و مسئولیت هایی در زندگی احساس خستگی، کلافگی و استرس زیادی می کنیم و در نتیجه خیلی راحت به مسائل منفی توجه می کنیم و افکار منفی به درون مغز راه پیدا می کنند.

با توجه به اینکه باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد هیچگاه افکار منفی به ذهنتان راه ندهید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید.

مثبت اندیشی فواید بسیار زیادی مانند بالا بردن اعتماد به نفس و سلامت روانی ، ارتقای سلامت فیزیکی دارد . شما می توانید با مطالعه این بخش از موفقیت در نمناک زمانی که در موقعیت هایی قرار می گیرید که افکار منفی به ذهنتان راه می یابد راه هایی برای رسیدن به مثبت اندیشی بیابید.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


چطور مثبت اندیش باشیم ؟

بله، درست متوجه شده اید! باید مغزمان را تمرین بدهیم! ولی چرا مغز؟ در واقع تمام برداشت ما از دنیای اطرافمان حاصل پردازش مغز ما از اطلاعاتی است که از محیط دریافت می‌کنیم. این مغز ماست که طبق عادت به چیزی برچسب خوب، بد یا مثبت و منفی می‌زند و تصمیم می‌گیرد در مقابل هر اتفاقی چه برداشتی داشته باشیم و نیز ما را وادار می‌کند براساس همان برداشت، واکنش نشان دهیم. در واقع حادثه‌ای که رخ می‌دهد پس از عبور از فیلتر افکار ما، برایمان ماهیت خوب یا بد پیدا می‌کند. مغز ما عادت کرده که اگر اتومبیلمان روشن نشد، به شکلی خودکار به این نتیجه برسد که فاجعه عظیمی رخ داده است !

از طرفی ما تحت تاثیر عوامل بی‌شماری، عادت کرده‌ایم که توجه‌مان را بر روی حوداث به اصطلاح منفی متمرکز کنیم. وقتی از تاکسی پیاده شدیم، فقط بحثی که با راننده داشتیم در ذهنمان می‌ماند، نه آن لبخند زیبایی که از یک کودک دوست داشتنی در آغوش مادرش دریافت کردیم.

❖❖❖

اولین مطلبی که در این رابطه باید یاد بگیریم این است که نوع نگرش‌ مان به اتفاقات و محیط پیرامون مان را اصلاح کنیم. فرض کنید عینکی به چشم دارید که شیشه آن آبی رنگ است، مطمئنا به هر چیزی نگاه کنید، آن را آبی می‌بینید. اگر نگاهی به گذشته خود بیندازیم و حوداثی را که در زمان خود به نظرمان ناگوار بوده مرور کنیم، در ۹۰ درصد موارد متوجه می شویم آن پیشامد در ظاهر بد چقدر به صلاح ما بوده است. در باقی موارد هم اگر منصف باشیم، می‌بینیم درسی که از آن پیشامد گرفتیم، امروز بخشی از شخصیت ما را شکل می‌دهد و موجب رشد و تقویت روحی ما شده است .

برخی حوادث تلخ مثل مرگ و میر، بخشی از سیر طبیعی زندگی هستند و باید آن‌ها را به عنوان واقعیت بپذیریم، پس در اینجا هم «بد» معنی خود را از دست می‌دهد. اگر ایمان قوی داشته باشیم، به مرور این مطلب برایمان جا می‌افتد که هر چیزی که اتفاق می‌افتد، حتما حکمتی دارد و برای منظور خاصی رخ می‌دهد.

در این زمان است که هنگام مواجهه با شرایط بد به جای اینکه خودمان را ببازیم و به زمین و زمان ناسزا بگوییم، با خودمان فکر‌ می‌کنیم وجود این وضعیت برای من چه معنایی دارد؟ چه چیزی باید یاد بگیرم؟ یا حتی می‌گوییم: «خدایا شکرت، نمی دانم با این اتفاق مرا در مقابل چه بلایی محافظت کردی.» قدری که این مهارت تغییر نوع نگرش را تمرین کنید، تازه متوجه می‌شوید ذهن و مغز ما چه نقش مهمی در شکل‌گیری واکنش‌های ما ایفا می‌کنند؛ به عنوان مثال حتما شما هم در مواقعی دچار استرس ناشی از شرایط محیط شده‌اید.

جالب اینجاست که فکر می‌کنیم استرس منشا خارجی دارد، در حالیکه فقط ناشی از ذهن ماست. شما در دنیای خارج از ذهنتان نمی‌توانید هیچ چیزی به عنوان استرس پیدا کنید. هیچ کس نمی‌تواند به شما یک بسته استرس بفروشد. استرس وجود خارجی ندارد، بلکه فقط واکنشی است که ما به شرایط پیرامونمان نشان می‌دهیم. بیایید از همین امروز یاد بگیریم برچسب زدن به اتفاقات را کنار بگذاریم و نیز قبول کنیم که قرار نیست زندگی مان یکنواخت باشد و هر روز ممکن است با مسائلی روبه رو شویم که حل کردن آنها بخشی از مسیر رشد و تعالی‌ ماست.

❖❖❖

به جنبه‌های مثبت وقایع نگاه کنید

دومین مهارت لازم، عادت دادن مغزمان به دیدن جنبه‌های مثبت وقایع است. همان‌طور که گفتیم مغز ما به مرور تحت تاثیر محیط عادت می‌کند، توجه ما را بر روی انواع موارد منفی متمرکز کند؛ در صورتی که بی‌نهایت اتفاق مثبت در زندگی روزمره همه ما رخ می‌دهد که چون آن‌ها را بی‌ اهمیت تلقی می‌کنیم، اصلا به آن‌ها توجه نمی‌کنیم و این امر، به مرور به صورت یک عادت در ذهن ما جا افتاده است.

❖❖❖

برای مثبت اندیشی 21 روز تلاش کنید !

طبق برخی تحقیقات اگر ما کاری را به مدت ۲۱ روز متوالی انجام دهیم، آن کار برای ما به صورت یک عادت در می‌آید. به عبارت دیگر فقط ۲۱ روز کافی است تا ما عادت جدیدی در خود به وجود بیاوریم. به مدت ۲۱ روز هر روز ۳ اتفاق جدید مثبت را که در زندگی تان می‌افتد، یادداشت کنید و حتی بهتر است به کسی قول بدهید که روزانه این ۳ مورد را به اطلاعش خواهید رساند تا مجبور شوید حتما این کار را انجام دهید. در این حالت مغز شما یاد می‌گیرد به جای تمرکز بر روی منفی بافی به دنبال نکات مثبت زندگی‌تان بگردد. روزهای اول کمی پیدا کردن ۳ مورد دشوار خواهد بود، ولی ناامید نشوید این تمرین درعین سادگی به قدری قدرتمند است که قبل از پایان ۲۱ روز اثر آن را مشاهده خواهید کرد.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


ده راهکار برای مثبت اندیشی


مثبت اندیشیدن
هرچه بیشتر مثبت اندیش باشیم، واقعیت نیز مثبت‌تر خواهد بود‎

آیا برایتان پیش آمده است که دچار نگرانی‌های بیهوده و بی مورد و دائمی شوید و منفی بافی کنید؟
در این مقاله چند راه کار ساده و کارا به شما معرفی خواهیم کرد.


گفته"آن گونه که ما واقعیت‌ها را درک می‌کنیم همان گونه هم واقعیت‌ها را می‌سازیم" کاملا صحیح است. واقعیت به خودی خود نه منفی و نه مثبت است. به این معنا که هرچه بیشتر مثبت اندیش باشیم، واقعیت نیز مثبت‌تر خواهد بود و این گونه است که معجزه‌ای رخ خواهد داد و سرنوشت گونه ای دیگر خواهد شد. با چنین رویکردی قطعاً سود خواهید برد. به دوستان موفق اطراف خود نگاهی بیندازید همهٔ آنان، رویکردی مثبت داشته‌اند و موفق شده‌اند. اگر شروع کنید و مانند یک برنده فکر کنید، یکی از آن‌ها خواهید شد. البته در ابتدای شروع این چنین تفکری، فریب انگیز به نظر می‌رسد، خصوصاً اگر شما در طول زندگی خود همواره منفی گرا بوده‌اید و کمتر مثبت می‌اندیشیده‌اید اما، نگران نباشید؛ برای آغاز فقط لازم است باور کنید که می‌توانید مثبت اندیش شوید و این رخ خواهد داد. حال ده راه کار زیر را مشاهده و عمل کنید تا حالت منفی گرایی را به مثبت اندیشی تبدیل کرده و این عادت خوب را در وجود خود به وجود بیاورید.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

با افراد مثبت اندیش بگردید

اولین چیزی که نیاز دارید این است که دوستان و اطرافیان خود را تغییر دهید. اگر با افراد منفی باف همراه هستید به خاطر داشته باشید که منفی بافی مانند عفونت و مسری است. پس یکی از نکات مهم در مثبت اندیش شدن این است که افراد مثبت اندیش را بیابیم و ببینید که آن‌ها همواره لبخند به لب دارند و می‌توانند به دل‌ها راه یابند.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

اتخاذ گفته‌های مثبت

آیا این افکار مثبت اثرگذارند؟ قطعاً این گونه است. اگر ما باوری را بارها و بارها در وجودمان تکرار کنیم، هر روز و هر آن، ذهن ناخودآگاه ما نیز آن را جذب خواهد کرد و مغز ما نیز مطابق همان مورد عمل خواهد کرد. در واقع مغز ما، آن را همانند یک قانون در نظر خواهد گرفت و همان را اجرا خواهد کرد. برای نمونه، اگر شما مرتب با خودتان تکرار کنید که "من انسان با اعتماد به نفسی هستم که هر چه را در ذهنم داشته باشم همان را انجام خواهم داد"، مغز شما هم به تدریج آن را باور خواهد کرد. مغزهای ما، به طور شگفت انگیزی سیستم قوی دارد اما به راحتی نیز قابلیت فریب خوردن را نیز دارند. پس اگر مورد مثبتی را بارها و بارها در طول روز تکرار کنید به تدریج آن را باور خواهید کرد و بخشی از شخصیت شما خواهد شد.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

اخبار مثبت را در رسانه‌های جمعی دنبال کنید

ما همانند افرادی خواهیم شد که همراه ما هستند. از آنجایی که ما زمان زیادی از عمر خود را در شبکه‌های مجازی اجتماعی می‌گذرانیم، به این معناست که ریسک و احتمال اینکه طرز فکرمان نیز همان رویکرد رسانه‌ای را جذب کرده و مطابق همان عمل کند بسیار زیاد است. بیایید با این مسئله مواجه شویم؛ همهٔ ما در گروه‌ها و کانال‌هایی عضو هستیم که رویکرد منفی بافی دارند. هرچه بیشتر مطالب منفی بخوانیم و ببینیم، منفی باف تر خواهیم شد. پس نکته مهم اینکه افراد مثبت اندیش را در اطراف خود تشخیص داده و با آن‌ها همنیشینی کنیم. حتی در رسانه‌های اجتماعی مجازی نیز همین مسئله را رعایت کنیم. از بلاک کردن افراد منفی باف اصلاً هراس به خود راه ندهید. این زندگی شماست و نیازی نیست از رویکرد اشتباه دیگران که بر شما اثر می‌گذارد بهراسید.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

به جهان عشق بدهید

هرچه بیشتر به جهان عشق بورزید، عشق بیشتری به شما بازخواهد گشت. تنفر نیز دقیقاً به همین شکل است. اگر نفرت را به جهان ببخشیم، باز هم آن را دریافت خواهیم کرد. پس شاکر و مهربان و مثبت باشیم. به افراد بی خانمان کمک کنیم، به افراد نیازمندِ کمک در وسایل عمومی یاری برسانیم. از حس تشکر آن‌ها را جذب کرده و از آن استفاده کنید. باز زبان شکرگزاری سخن بگوییم.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

فکر مثبت
افراد مثبت اندیش را در اطراف خود تشخیص داده و با آن‌ها همنیشینی کنیم‎

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

قدردان باشید

در زندگی ما با همهٔ سختی‌ها و کمبودها، نکته‌ها و نعمت‌های بسیاری وجود دارد که شایسته تشکر و تقدیر است. هر صبح، به خودتان پنج دقیقه فرصت بدهید و این نعمت‌ها را به ذهن بیاورید و به خاطر وجود آن‌ها خداوند را شکر کنید.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

به این فکر کنید که چه راه طولانی را طی کرده‌اید

بسیاری از ما بر آیندهٔ خود متمرکز شده‌ایم و اینکه چه آرزویی را دنبال می‌کنیم؛ این گونه است که ما مسیری را که در حال طی کردن آن هستیم کاملاً فراموش کرده‌ایم و از این سفر لذت نمی‌بریم. گامی به عقب برگردید و ثانیه‌ای به این فکر کنید، که چگونه به این جا رسیده‌اید و چه مسیری را طی کرده‌اید. شما قهرمان زندگی خود بوده‌اید؛ زندگی شما پر از موفقیت‌های کوچک است پس به خودتان اجازه ندهید که این شادی از شما گرفته شود.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

همه ما به چیزی نیاز داریم که انتظار رخ دادن آن را داشته باشیم

همهٔ ما به چیزی نیاز داریم که دنبالش بگردیم. اگر تنها چیزی که داریم این باشد که روز دیگری را پشت سر بگذرانیم و کار خاصی را انجام ندهیم و فردای ما هیچ برتری بر امروز ما نداشته باشد، بی فایده خواهد بود. پس برای خود دفترچه برنامه ریزی تهیه کرده و اهداف خود را در آن یادداشت کنید. حتی اهداف کوچک خود را در آن بنویسید و پس از رسیدن به آن‌ها، تلاش و مثبت اندیشی خود را ارج بنهید و به خود آفرین بگویید.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

یاد بگیرید که نگران نشوید

این گفتهٔ چرچیل را شنیده‌اید که می‌گوید: «ما نیمی از عمر خود را در نگرانی برای باقی عمر خود می‌گذرانیم». زمانی که نگرانی به سراغ شما می‌آید به خودتان بگویید که منطقی باشید. سپس به این گفته فکر کنید و از خود بپرسید که آنچه را در گذشته نگرانی آن را داشته‌اید چقدر تحقق یافته است؟ به جای این افکار بیهوده، به چیزهایی فکر کنید که رخ خواهد داد.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

از موقعیت‌ها نکات مثبت را بیرون بکشید

شنیده‌اید می‌گویند چیزهای بد برای افراد خوب رخ می‌دهد؟ نظر شما چیست؟ اگرچه مثبت اندیشان چیزهای بد را بد نمی‌پندارند! بلکه آنان، هر چیزی را به‌صورت حادثه‌ای می‌بینند که نیاز داریم به آن‌ها واکنش نشان دهیم. به یاد داشته باشید که درک و فکر شما، همه‌چیز است و این‌که چه عکس العملی داشته باشیم نشان می دهد که ما مثبت اندیش هستیم یا خیر.

هنگامی‌که برای افراد منفی‌باف، حادثهٔ ناگواری رخ می‌دهد، آن‌ها نقش قربانی را به خود می‌گیرند و همین نقش را بازی می‌کنند و معمولاً می‌گویند:«چرا همیشه برای من این اتفاق می‌افتد؟» اما همین حوادث ناگوار برای افراد مثبت اندیش هم می‌افتد و افتاده است. اگرچه رویکرد افراد مثبت اندیش به گونهٔ دیگری است و آن‌ها حوادث را با عینک دیگری می‌بینند و تعریف می‌کنند و سعی می‌کنند از هر حادثه‌ای نکات مثبت آن را در نظر بگیرند. مثلاً فرض کنید که راست‌دست هستید و دست راست شما در بازی تنیس آسیب‌دیده است و مجبورید به توصیهٔ دکتر عمل کرده و دو هفتهٔ آینده را حداقل با دست راست خود بازی نکنید. راه‌کار فرد مثبت اندیش این است که یک تجربهٔ جدید را شروع کرده و دو هفته با دست چپ خود بازی را امتحان کند. اگر اینترنت قطع‌شده و تمام‌روز را بیکار هستید سعی کنید از سایر ابزارهای ارتباطی برای خبر گرفتن از دوستان و اقوام خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همیشه نکات مثبتی وجود دارد که آن‌ها را باید ببینید و روی آن‌ها متمرکز شوید.

╱ ╲╱ ╲╱ ╲

بر راه‌حل‌ها متمرکز شوید نه مشکلات

افراد منفی‌باف با مشکلات می‌جنگند درحالی‌که افراد مثبت اندیش همان میزان زمان را به یافتن راه‌حل سپری می‌کنند. این مهم است؛ اگر نقاط تمرکز خود را تغییر ندهید، افکار منفی جای خود را باز می‌کنند و تمام ذهن شمارا در اشغال خود درمی‌آورند. پس هرچه زودتر شروع به فکر کردن دربارهٔ راه‌حل‌ها بکنید. هرچه بیشتر این کار را کنید، شما بیشتر تبدیل به فردی راه‌کار یابنده و حلال مشکلات خواهید شد یعنی تبدیل به فردی می‌شوید که می‌داند همهٔ مشکلات حل خواهد شد آن‌هم با تفکر.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


7 دلیل علمی که ثابت میکند مثبت اندیشی کلید طلایی خوشبختی است :

"نفوس بد نزن"، "بد به دلت راه نده"، "لفظ بد نیا"، "منفی نباش"، "هر چی فکر کنی همون میشه"، "مثبت فکر کن"، "مثبت باش"،

قطعاً همۀ ما با این جملات و اصطلاحات آشنایی کامل داریم و هممون هم به دفعات گفتیم و شندیم. از دورهمی های دوستانه و فامیلی تا نشست ها و محافل کاری و دانشگاهی و بیزینسی هر جا که صحبت از شادکامی وموفقیتافراد میشه محال ممکنه کلید واژه مثبت اندیشی از قلم بیوفته و یا گفته یا شنیده نشه.

اما واقعاً چجوریه؟ مگر مثبت اندیشی چه تغییرات خارق العاده قراره تو زندگی ما ایجاد کنه که انسانها رو از صفر به صد و حتی بعضیاشونو به هزار و میلیون و میلیارد میرسونه. مگه تفکر مثبت چه پتانسیلی در خودش داره که انسانها با داشتنش میتونن در هر زمینه ای از روابط عشقی گرفته تا کاهش وزن و موفقیت در کنکور و کارآفرینی و غیره و غیره به اوج آرزوهاشون برسن. اگه شما هم میخوایید که به این مسئله با عمق بیشتری نگاه کنید و پیامدهای اون رو یک به یک بررسی کنید، پس با ما همراه باشید .

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت بودن قدرت تمرکز شما رو بالاتر میبره

وقتیکه مثبت اندیش باشید قدرت تمرکزتان رو چیزی که میخوایید و هدفی که دارید بالاتر میره و باعث میشه که دیگه به حواشی، نویزها، منفی بافی ها، و کلا هر چیزی که بوی غم و اندوه میده یا براتون ناامیدی به بار میاره و حواستون رو پرت میکنه، کاری نداشته باشید. یعنی رها میکنید، هر چی که اذییتون میکنه و باعث میشه اعتماد به نفس و عزت نفستون رو ازتون بگیره. عکسش هم صادقه، یعنی زمانیکه انرژی و اعتماد به نفستون پایین باشه دیگه نمی تونید رو نقاط مثبت زندگیتون تمرکز کنید و به چیزی که میخوایید برسید. پس در این بین فقط داشتن روحیه بالا و تفکر مثبته که شما رو از این دالون فکری بیرون میاره و به سر منزل مقصود میرسونه.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت اندیشی، شانس های جادویی زندگیتو بهت نشون میده

تا زمانیکه بنا منفی بافی و غر زدن و نق و نوق کردن داشته باشی، هیچوقت نمیتونی نیمه پر لیوان رو ببینی. همینجوری میشه که هر جا میری بدشانسی پشت سرت میاد، هر جا میرسی مشکلاتت از تو جلوتر اونجا اتراق کرده و بدبیاری پشت بدبیاری و به قول معروف: به دریا میرسی، خشک میشه. اما همینکه دیدگاهت تو عوض میکنی و بر روی نکات مثبت زندگیت تمرکز میکنی، دیگه انگار دنیا برات رنگه دیگه ست. دیگه فقط نیمه پر لیوان رو میبینی و از آسمون واست طلا میباره و دست به خاکستر میزنی طلا میشه. مثبت اندیشی این رو بهت یاد میده مشکلات در زندگی انسانها ابدی و همیشگی نیستند و هر چالشی تو زندگی یه حکمتی داره و قطعاً راه حلی براش پیدا میشه. وقتیکه مثبت باشی به خودت میگی اینم یه خوان دیگه هست که من حتما ازش با موفقیت عبور خواهم کرد. یه انسان مثبت رو زندگی خودش سواره و مهندس زندگی خودشه. پس شعارش اینه: یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت فکر میکنم، پس هستم

خود باوری یکی دیگری از نشانه ها و اثرات مثبت اندیشی در فرد است. مثبت اندیشی ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شما دارد. وقتیکه مثبت اندیش باشی اعتماد به نفست بالا میره و این باعث میشه که به خودت و تواناییهات اعتماد و اعتقاد داشته باشی. و به خودت بگی: این منم که لایق رسیدن به تمام هدفهام در زندگی هستم، این منم که از پس هر چالشی تو زندگیم برمیام و به اوج آرزوهام تو زندگی میرسم. قطعاً زمانیکه شما چنین تصوراتی از خودت داری تمام آدمهای اطرافت هم مجبور میشند که مثل تو فکر کنند و باهات هم عقیده باشند.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت باش، کوه رو بذار روی دوشت

مثبت اندیشی این خاصیت رو داره که در موتور اراده تو روشن میکنه و برنامه نویسی شو طوری انجام میده که تا زمانیکه به هدفی که تعیین کردی و زندگی رویایی که میخوای داشته باشی نرسی از حرکت بازنمی ایسته. همه ی عزمتو جزم میکنه تا به جایی که تعیین کردی برسی. تلخی و شکست ها تو رو متوقف نمیکنه و بر عکس دیدت رو بازتر میکنه ومسیر رو واست هموارتر میکنه.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت اندیشی راه کشف علایق و استعدادها

با داشتن یه ذهن مثبت میتونی علایقت رو کشف کنی و با تمرکز روی اونها شانس موفقیتت رو افزایش بدی. وقتیکه کار مورد علاقه تو با تمام شور و اشتیاق و هیجان درونت انجام میدی، انرژی مثبتی سمت کائنات میفرستی که زمین و زمان دست به دست هم میدن تا هرچی که بخوای همون بشه و تسلیم امر تو میشن.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

مثبت باشی، رهبر میشی

وقتیکه مثبت اندیش باشی، اعتماد به نفست بالا میره همین باعث میشه که به خود باوری برسی، وقتیکه خودت رو بشناسی و باور داشته باشی پس به علایق و تواناییهات هم اعتقاد پیدا میکنه و با شور و حرارت و هیجان درونیت برای رسیدن به هدفات تلاش میکنی. و آخر قصه اینه که وقتیکه در نهایت سربلندی به اون چیزی که میخواستی رسیدی تبدیل میشی به یک اسطوره در جمع خانواده و دوستان و آشنایان و هر کسی که تو رو میشناسه و از خطرات و خاطراتت خبر داره. اینجویه که میشی نقل محافل میشی الگوی عمل واسه بقیه، همه میان پیشت تا ازت مشاوره بگیرن همه ازت میپرسن: تو چی کار کردی ما هم همون کار رو انجام بدیم. پس میشی یه الگو، یه مشاور، یه معلم، و یا شایدم یه رهبر.

╭ ╮ ╭ ╮ ╭ ╮

تو تقدیرت نوشته هرچی خواستی، پس خوب باش و خوب بخواه

دیگه نیازی نیست که بخوام خیلی توضیح بدم. در واقع نتیجه کلی همه موارد بالا که مفصل در موردش حرف زدیم نهایتش همین میشه. وقتیکه در نهایت آرامش و تمرکز خدا رو به خاطر داشته هات شکر کنی و روی نقاط مثبت زندگیت تمرکز کنی با وفور نعمت در زندگیت مواجه میشی، به خودباوری میرسی، علایقت رو کشف میکنی، واسه زندگیت هدف گذاری میکنی، با شور و هیجان به سمتشون میری و به دستشون میاری و تبدیل به موجودی افسانه ای میشی. دیگه لازم نیست همه بدبیاری ها و تقصیراتت رو بندازی گردن سرنوشت و تقدی و نصیب و قسمت و اینجور چیزا. تقدیر همه چیز دست خودته، اینو باور کن.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


تعداد افرادی که جذب چنین تفکری می‌شوند، در دهه‌های اخیر خیلی زیادتر شده است. کتاب‌هایی که در زمینه مثبت اندیشی چاپ می‌شوند، در سطح وسیعی گسترده شده‌اند. قوانین جانبی مثل قانون جذب از دل تفکر مثبت بیرون آمده‌اند.
اما مثبت اندیشی واقعاً چیست؟ تا چه اندازه کارایی دارد؟ چطور می‌تواند راهگشا باشد؟ آیا ما آن را اشتباه فهمیده‌ایم؟ چه جایگزینی برای آن وجود دارد؟

☊ ☋☊ ☋☊ ☋

چطور مثبت اندیش باشیم؟
چرا مثبت اندیشی این همه گسترده شده است؟


معلوم است! چون مردم به شدت به آن احساس نیاز کرده‌اند.
در این دنیای شلوغ و درهم برهم که هر روز ذهنیت‌های منفی بیشتر می‌شود (یک نمونه از این ذهنیت‌ها، اخبار است. هر روز اخبار بسیار زیادی از شبکه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. همین الان به صورت تصادفی صفحه اول یک خبرگزاری را باز کنید و تعداد اخبار منفی آن را بشمارید تا متوجه شوید چطور روزانه در معرض اخبار منفی قرار داریم) نیاز ما به مثبت فکر کردن و تفکر مثبت بیشتر می‌شود.
سخنرانان انگیزشی و دانشمندان طرفدار مثبت اندیشی مثل آنتونی رابینز، برایان تریسی، مارتین سلیگمن کسانی هستند که این نوع تفکر را گسترش داده‌اند.

این مقاله مرتبط را هم بخوانید و با مضرات شبکه های اجتماعی آشنا شوید :

اعتیاد به موبایل ؛ اعتیاد عصر حاضر...!

مثبت اندیشی برای دنیای کنونی لازم است

آیا مثبت اندیشی عامل موفقیت است؟

بسیاری از دانشمندان و محققان از طریق چاپ کتاب‌های مختلف می‌گویند تفکر مثبت گرا احتمال موفقیت را زیاد می‌کند. آن‌ها می‌گویند فردی که با نگرش مثبت در زندگی رو به رو است، در زندگی حرفه‌ای و شخصی، موفق‌تر از افرادی است که قادر به کنترل افکارشان نیستند.
چیزی که مشخص است این است که مثبت اندیشی برای تقویت روحیه، انگیزه بخشیدن به ذهن و طی مسیر به سمت موفقیت، ضروری و لازم است. متأسفانه، بسیاری از مردم نیازشان به مثبت اندیشی را جدی نمی‌گیرند. چند نفر را می‌شناسید که بنشینند و به تفکر مثبت و معنی آن فکر کنند؟

مثبت اندیشی شما را به اوج آرزوها می برد

مثبت اندیشی چه فوایدی دارد؟
این‌ها برخی از فواید تفکر مثبت هستند :


_ روزانه استرس کمتری را تجربه خواهید کرد
_ وضعیت سلامتی شما بدون شک بهتر از افراد منفی نگر و منفی باف خواهد بود.
_ اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
_ زندگی‌تان طولانی‌تر می‌شود و بیشتر عمر می‌کنید
_ زندگی شادتری خواهید داشت.
_ دوستان بیشتر و البته با کیفیت‌تری خواهید داشت
_ تصمیماتتان را بهتر مدیریت می‌کنید و توانایی تصمیم گیری بهتری دارید
و این فهرست همچنان ادامه خواهد داشت تا ده‌ها مورد دیگر ...

☊ ☋☊ ☋☊ ☋

چه فوایدی دارد مثبت اندیشی ؟
مثبت اندیشی چگونه اندازه گرفته می‌شود و از کجا می‌آید؟


در مغز ما جایگاهی به اسم «جایگاه کنترل» یا (Locus Of Control) وجود دارد. این بخش، یک شاخص شخصیتی دارد که چگونگی تفکرات اشخاص درباره چیزهای تحت کنترلشان در زندگی و اینکه عوامل خارجی فراتر از کنترل آن‌ها چه تأثیری بر چگونگی تغییر روند زندگی‌شان دارند، مشخص می‌کند.
افرادی که فکر می‌‎کنند جایگاه کنترلشان خارج از خودشان است، تلاش کمتری برای کنترل شرایط خود می‌کنند. در مقابل افرادی با کنترل داخلی (مثبت اندیش)، با انگیزه بیشتری عمل می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند که می‌توانند بر آنچه در اطرافشان اتفاق می‌افتد، تأثیر بگذارند.

☊ ☋☊ ☋☊ ☋

دلایل علمی مثبت اندیشی

همان‌طور که گفتیم، پژوهشگران تا به حال مغز تعداد زیادی از افراد داوطلب که تصادفی انتخاب شده‌اند را گزینش و بررسی کرده‌اند.
در یک نمونه، مشخص شده است مادرانی که نگاهی مثبت به زندگی داشتند، به تغذیه کودکانشان که سبب رشد مغز آن‌ها می‌شود، توجه بیشتر می‌کنند، تمایل آن‌ها به خواندن داستان برای کودکانشان بیشتر است و همچنین، علاقه بیشتر به مشق و تکالیف منزل و پیشرفت درسی آن‌ها نشان می‌دهند. وقتی مادران، تغذیه بهتر، خواب بهتر و توانایی‌ کنترل هیجان‌ها را با موفقیت کودکانشان مرتبط می‌دانند، کودکان آن‌ها ممکن است از کارکرد تحصیلی بالاتر و مشکلات کمتر در مدرسه برخوردار باشند.
پس نه تنها مثبت اندیشی برای روحیه خوب است، بلکه برای سلامتی هم ثابت شده که مفید است.

☊ ☋☊ ☋☊ ☋

در مورد تست های جالب روانشناسی بیشتر بخوانید :
25 آزمایش روانشناسی مشهور


مثبت اندیشی از نظر علمی هم ثابت شده است

اگر فقط و فقط مثبت اندیش باشیم خوب است ؟

خانم گابریل اوتینگن با ارائه نظریه‌ای به اسم ووپ (WOOP) به این نتیجه رسید که مثبت اندیشی زیادی هم احتمال رسیدن به موفقیت را خیلی کم می‌کند.
فرض کنید شما هدف گذاری می‌کنید که تا سه سال دیگر مدیریت یک شرکت واردات و صادرات را بر عهده داشته باشید. شروع به مثبت اندیشی می‌کنید. دائماً خود را در رأس هیئت مدیره شرکت می‌بینید و خود را روی صندلی ریاست تصور می‌کنید. در این صورت اگر به موانع فکر نکنید چه می‌شود؟ آیا هیچ مانعی سر راه شما وجود ندارد؟ در صورت مواجه شدن با آن‌ها آمادگی حل مسائل را دارید؟

واقعیت این است که بر سر راه رسیدن به هر هدفی، ده‌ها مانع وجود دارد.
حرف حساب خانم اوتینگن این است که علاوه بر مثبت اندیشی، باید به موانع هم فکر کنیم.
مقاله زیر را مطالعه کنید تا در این زمینه بیشتر یاد بگیرید:
زندگینامه گابریل اوتینگن(Gabriele Oettingen) و فلسفه ووپ (WOOP)

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


چگونه مثبت اندیش باشیم ؟

تغییر ساده نیست. تا حالا پیش آمده که هر بار برنامه‌ریزی کرده‌اید و فقط چند روز به آن عمل کرده‌اید.
تصمیم گرفته‌اید سبک غذایی‌تان را تغییر دهید و فقط دو سه روز اول شوق تغییر داشته‌اید.
به کلاس ورزشی می ورید و بعد از چند جلسه، نیمه کاره رهایش می‌کنید.
می‌خواهید کسب و کاری راه بیندازید و مدتی بعد دیگر اشتیاق سابق را ندارید.
پس تغییر چندان ساده نیست.
مثبت اندیشی هم همین‌طور است. برای تغییر الگوهای منفی ذهنی، این تمرینات را انجام دهید:

☐☐☐

واژه‌ها و کلماتتان را تغییر دهید

هیچ‌کدام از ما خبر نداریم واژه‌ها و فن بیان ما چقدر قدرتمندند. یک راه خوب برای مثبت اندیش شدن، این است که هنگام صحبت از کلمات مثبت استفاده کنید. اگر به طور مداوم بگویید «من نمی‌توانم»، شما خودتان را قانع می‌کنید که این «نتوانستن» یک فعل درست برای شماست. کلمات منفی را با مثبت عوض کنید. به خودتان بگویید که هر کاری لازم باشد برای داشتن یک رابطه شاد انجام می‌دهم، هر کاری لازم باشد برای داشتن یک شغل عالی انجام می‌دهم، هر کاری لازم باشد برای سلامتی و حفاظت از داشته‌ها و سلامتی‌ام انجام می‌دهم.

در این باره بیشتر بخوانید: از قدرت کاریزمای کلمات استفاده کنید
واژه ها قدرتمند و موثرند
تمام احساساتی را که مثبت نیستند حذف کنید

اجازه ندهید افکار و احساسات منفی در زمانی که حالت بد دارید بر شما غلبه کنید. حتی اگر شده روزی چند دقیقه به دغدغه‌ها و مشکلاتی که روی آن‌ها هیچ تسلطی ندارید، فکر نکنید تا نتایج آن را به چشم ببینید.
از کلماتی استفاده کنید که قدرت و موفقیت را زنده می‌کند
افکارتان را با کلماتی پر کنید که باعث می‌شود احساس قدرت، شادی و داشتن کنترل بر زندگی خود داشته باشید. سعی کنید بر روی این کلمات تمرکز کنید نه کلماتی که نشان‌دهنده شکست و یا بی کفایتی شما هستند.

☐☐☐

تأییدهای مثبت را تمرین کنید

یکی از رایج‌ترین تمرین‌ها برای داشتن یک نگرش مثبت، تأیید مثبت است. این یعنی چی؟ شروع به تکرار یک عبارت مثبت مانند «من سزاوار خوشحال بودن هستم» یا «من شایسته دوست داشته شدن هستم». این باور که این اظهارات درست هستند کم کم ملکه ذهن شما می‌شود.

☐☐☐

غرق کردن افکار خود!

این روش که توسط روان درمانگران استفاده می‌شود به شما کمک می‌کند تا زمانی که احساس منفی مانند افسردگی یا اضطراب دارید، افکار خود را کنترل کنید. چطور می‌توانید این کار را بکنید؟ زمانی که احساس می‌کنید چنین احساسی دارید شروع به تولید تصویرسازی ذهنی مثبت و یک ذهنیت شاد کنید. به چیزی فکر کنید که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید تا احساسات منفی خود را تحت کنترل نگه دارید.

وانمود کنید موفق هستید

فکر کنید موفق خواهید شد!

هیچ چیز با اعتماد به نفس قابل‌مقایسه نیست که یک واقعیت مجازی موفقیت آمیز ایجاد می‌کند. شک خود را کنار بگذارید و باور کنید که در برآورده کردن اهداف موفق خواهید شد.
بیشتر در این مورد بخوانید: وانمود کنید موفق شده اید! موفق شوید!


تجزیه و تحلیل این که چه چیزی اشتباه پیش رفت
تفکر مثبت به دنبال انکار شکست‌ها یا موانع نیست. مثبت اندیشی نمی‌گوید که هیچ چیز نمی‌تواند اشتباه باشد یا اشتباهی رخ ندهد. پس زمان صرف کنید تا ببینید چرا مثبت اندیش نیستید و چرا اشتباه و شکست برایتان پیش آمده. چه اتفاقی افتاد و چه چیزی منجر به وضعیت فعلی شده تا از اشتباهات آینده اجتناب کنید و بیشتر به جلو نگاه کنید.

چطور مثبت اندیش تر باشیم

خودتان را ببخشید!

بحث و فکر کردن در مورد چیزهای که غلط بوده و گذشته، هیچ چیز را تغییر نخواهد داد. خود را به خاطر هر اشتباهی که کرده‌اید ببخشید و به خود اجازه حرکت دوباره بدهید. روی چیزهای تمرکز کنید که توان تغییرش را دارید. نه چیزهایی که هیچ تسلطی روی آن ندارید.

خودتان را مورد بخشش قرار دهید

شکست‌ها، فرصت‌اند

گاهی اوقات اتفاقات بسیار منفی یا تلخ، در زندگی ما، به ما فرصتی می‌دهد که ممکن است در غیر این صورت ندیده باشیم. برای مثال از دست دادن شغلتان می‌تواند یک فرصت خوب برای باز کردن کسب‌وکار خود و یا استخدام در جایی بهتر باشد. پس هر اتفاقی را به فال نیک بگیرید. این یک تمرین خوب است تا یاد بگیریم مثبت اندیشی چیست.

شکست ها فرصت های بیشماری دارند

روی تخیل خود کار کنید

آنچه را که می‌خواهید به دست آورید و یا فردی که می‌خواهید به دست آورید، انگیزه بزرگی است که شما را به آنجا ببرد. هرچیزی که می‌خواهید را تصویرسازی کنید. منتها همان‌طور که کمی بالاتر گفتیم، به روش ووپ.

همیشه در حال رشد و یادگیری باشید

☐☐☐

فراموش نکنید که ...

چیزی که امروز هستید، نتیجه تفکرات و تصمیمات دیروز شماست و چیزی که فردا خواهید شد، نتیجه تفکرات و تصمیمات امروز...
پس از همین امروز، طرز تفکر خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


افکار مثبت و منفی

افکار مثبت، افکاری سازنده، امگیزهدهنده و انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می یابند و باعث می شوند ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر در اختیار ماست، در حالی که افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می کنند. در این حالت، ما در اختیار تفکرات منفی خود قرار داریم .

╴ ╵ ╶╴ ╵ ╶╴ ╵ ╶

ویژگی های افراد مثبت نگر :

* با وجود تفکر درباره ی گذشته و آینده، در زمان حال زندگی می کنند و از آنچه دارند راضی و خشنود هستند.
*از نظر درست و منطقی دیگران استقبال می کنند و برای رد نظرات نادرست، حتما دلیل منطقی دارند.
* در گفتارهای خود از کلمات و عبارات مثبت و امیدبخش استفاده می کنند.

* همیشه سعی می کنند با تلاش به موفقیت برسند و اگر در کاری موفق نشدند، عامل را ابتدا در خود و سپس در شرایط بیرونی جستجو می کنند.

* همیشه قبل از عمل یا صحبت کردن، فکر می کنند. به همین دلیل، کم تر دچار خطا و شتباه یا ضد نقیض گویی می شوند.

* چون دارای ذهن مثبت هستند، می توانند افکار خود را کنترل کنند.

* اگر از آنها خواسته شود درباره موضوعی اظهار نظر کنند، با وجود تفکر در جنبه های منفی، موارد مثبت آن را بیان می کنند و موضوع را به فال نیک می گیرند.

* مشکلات را ناچیز گرفته و برای حل آنها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می کنند.

* اغلب اوقات بشاش، سرزنده، پرانرژی، توانا و خوش مشرب هستند.

* همه چیز در آنها زیبا و لذت بخش بوده و سعی می کنند از مواهب زندگی بیش ترین استفاده را ببرند.

* در ارتباط های اجتماعی خود با دیگران، حسن نظر دارند(مگر خلاف آن را ببینند) و سعی م کنند در حد توان به دیگران خدمت و کمک کنند.

╴ ╵ ╶╴ ╵ ╶╴ ╵ ╶

ویژگی های افراد منفی نگر :

·همیشه از وضعیت موجود در گذشته خود شکایت دارند و نسبت به آینده بدبین هستند.

·غالبآ با نظرات دیگران بدون دلیل منطقی، مخافت می کنند.

·در گفتارهای خود از کلمات و عبارات منفی به کرات استفاده می کنند.

·در برخورد با کوچکترین مانعی، از تلاش دست می کشند و دیگران را عامل شکست و بدبختی خود می دانند.
·تمرکز فکر ندارند و ضد ونقیض صحبت می کنند و در رفتارهایشان خطا و اشتباه زیاد است (به عبارت دیگر اول عمل می کنند و بعد فکر!)

·چون منفی نگر هستند افکارشان بر آنها تسلط دارد.

·اگر از آنها خواسته شود درباره موضوعی نظر بدهند، فقط به جنبه های منفی آن توجه کرده و همان را بیان می کنند.

·از کاه کوه می سازند و از درگیر شدن با مشکلات گریزانند.

·غالبآ افسرده، کج خلق، بد خواب، کم اشتها، عصبی و ناتوان هستند.

·همه چیز در نظر آنها غم انگیز و نا امید کننده است و از آنچه دارند، هیچ لذتی نمی برند.

·در ارتباط های اجتماعی خود به همه کس و همه چیز شک و سوءظن دارند و فکر می کنند که همه علیه آنها توطئه می کنند.
... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
زن

 


مثبت اندیشی و تاثیر آن در موفقیت

بسیاری از ما به دلیل مشغله های زیاد کاری و مسئولیت هایی در زندگی احساس خستگی، کلافگی و استرس زیادی می کنیم و در نتیجه خیلی راحت به مسائل منفی توجه می کنیم و افکار منفی به درون مغز راه پیدا می کنند.

با توجه به اینکه باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد هیچگاه افکار منفی به ذهنتان راه ندهید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید.

مثبت اندیشی فواید بسیار زیادی مانند بالا بردن اعتماد به نفس و سلامت روانی ، ارتقای سلامت فیزیکی دارد . شما می توانید با مطالعه این بخش از موفقیت در نمناک زمانی که در موقعیت هایی قرار می گیرید که افکار منفی به ذهنتان راه می یابد راه هایی برای رسیدن به مثبت اندیشی بیابید.

مثبت بودن

مثبت اندیشی چیست و چه خاصیتی دارد؟
راه هایی برای رسیدن به مثبت اندیشی
با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید

مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. پس با دوستان و آشنایانی معاشرت کنید که مثبت اندیش هستند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید.همچنین اجازه ندهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند. با این کار شما می توانید هم به اطرافیان خود کمک کرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت می کنید.


مشکل خود را قبول کنید
برای حل مشکل اولین قدم قبول کردن آن مشکل است . اگر توانایی کنترل ذهن خود را نسبت به افکار خود را ندارید و این موضوع سبب کاهش شادی، تصمیم گیری، انجام کارها و یا تشکیل روابط عاطفی شما می شود ابتدا باید بپذیرید که مشکل دارید. شما مشکل دارید زیرا هنگام رویداد اتفاقات بد افسردگی پیدا می کنید وافکار منفی به سراغ شما می آید. نپذیرفتن مشکل تنها منجر به بدتر شدن وضعیت شما می شود.


قبول مشکل

فرمول اصلی مثبت اندیشی
چگونه مثبت اندیشی را در خود پرورش دهیم؟
خود را ببخشید

مغز انسان تمایل طبیعی به تفکر بیش از حد دارد زیرا افکار و خاطرات ما به طور ذاتی به یکدیگر مرتبط هستند پس وقتی پذیرفتید بیش از حد فکر می کنید، خود را ببخشید. به همین خاطر هنگام رخ دادن پیش آمد بد افکار منفی زیادی که با آن موضوع مرتبط نیستند نیز به ذهن راه پیدا می کند .


نفس بکشید
ساده ترین راه حل افراد در این مواقع ، کنترل تنفس که به شما آرامش می دهد و سبب ارتباط شما با زمان حال و طبیعت پیرامونتان می شود. هنگامی که ذهن ما به افکار منفی می پردازد، کنترل ذهن مشکل است ولی در این زمان به آرامش ذهنی و بدنی احتیاج داریم.

نفس کشیدن

راه های افزایش مثبت اندیشی
چطور مثبت اندیشی را در خود زیاد کنیم؟
کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی از انجام دادن کاری خوشحال می شوید و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. بنابراین بدون اینکه افکر منفی به ذهن راه دهید برای کسب موفقیت یک سرگرمی جدید یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید.


اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید
برای پرهیز از اشتباهات گذشته و پیدایش دید مثبت به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است فکر کنید و به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید .


اشتباهات گذشته
فواید مثبت اندیشی در زندگی
چگونه مثبت اندیشی کنیم؟

صحبت نکنید
افرادی که بیش از حد تفکر می کنند مخصوصا خانم ها در هنگام استرس و نگرانی، بسیار صحبت می کنند و نمی توانند جلوی صحبت کردن خود را بگیرند. در بخش موفقیت نمناک بارها گفتیم که صبحت کردن در مورد نگرانی ها در بیشتر مواقع سبب بدتر شدن اوضاع و شرایط می شود.

اگر به بیان مسائل نیاز دارید، صحبتهایتان را بنویسید و آنها را به وسیله ذهن آگاه خود تجزیه و تحلیل کنید تا با خواندن آنها متوجه بی مورد بودن بیشتر نگرانی ها و افکار منفی شوید.

نگرانی و اضطراب
تاثیر مثبت اندیشی در موفقیت
راهکارهای فوق العاده برای مثبت اندیشی
از گذشته درس بگیرید

گذشته ای را که پشت سر گذاشته اید، را نمی توانید تغییر بدهید پس هرگاه درباره ی گذشته افکار منفی به سراغ تان آمد ، افکار مثبت درباره ی آینده را جایگزین آنها کنید.

خودتان را مشغول کنید
برای تخلیه انرژی درونی بدن پیاده روی سریع، دوچرخه سواری طولانی و یا سریع، بازی با حیوانات خانگی و کودکان، انجام یوگا، بازی های ورزشی، شنا و یا دویدن موثر است.


افکار ما واقعیت را می سازد
ذهن خودآگاه توانایی دیکته کردن برخی وقایع را دارد و افکار با شکل دادن انرژی برای ما واقعیت ایجاد می کند بنابراین اگر ما درباره چیزی نگران باشیم، نتایج نگران کننده را به سوی خودمان جذب می کنیم.

... الله ...
با هر چه عشق نام تو را می توان نوشت
با هر چه رود نام تو را می توان سرود
بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را‍‍
با دست های روشن تو می توان گشود
     
  
صفحه  صفحه 1 از 9:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  پسین » 
علم و دانش

Thinking positive | مثبت اندیشی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA