انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 64:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  61  62  63  64  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)



 
پیاده روی دشمن پوکی استخوان

ورزش به تراکم استخوان ها می افزاید، از پوکی آنها پیشگیری می کند و مقاومت اسکلت بدن در برابر شکستگی ها را بالا می برد. تمام انواع ورزش ها این خاصیت را دارند، اما بهترین حالت ورزش هایی هستند که تمام اندام در آن درگیر است.


نتایج یک بررسی جدید، بار دیگر نشان داد پیاده روی از پوکی استخوان جلوگیری می کند. ورزش، خواه راه رفتن یا بسکتبال و فوتبال، ساختار استخوان را متراکم می کند. بافت متراکم تر در برابر پوکی استخوان مقاوم است و به راحتی نمی شکند.
بر اساس نتایج یک تحقیق از مردان بالغ، برای رسیدن به چنین ساختار استخوانی ، پیاده روی مداوم بسیار مفید است. شرکت کنندگان در این تحقیق از ۱۹ تا ۴۵ سال بودند و پیاده روی دوچرخه سواری یا ورزش های قدرتی مداوم می کردند. تمام این ورزش ها تراکم استخوانی سقوط فقرات را بالا می برند، اما تحقیقات نشان داد تراکم استخوان های ستون فقرات در کسانی که پیاده روی می کنند یا می دوند، به طور ویژه یی بالاست. به گفته یکی از محققان دانشگاه میسوری کلمبیا، در ورزش های قدرتی تنها تراکم استخوانی آن بخش هایی از اسکلت بدن افزایش می یابد که در معرض فشار حاصل از ورزش قرار دارند. به عنوان مثال، ورزش قدرتی برای تقویت بالاتنه نمی تواند تراکم استخوان های ران را بالا ببرد.
به گفته محققان، بهترین حالت، ورزش های چندوجهی و مداوم هستند که از آن جمله می توان به فوتبال، بسکتبال و والیبال اشاره کرد. منظور از ورزش چندوجهی، تمرین ها و تحرکاتی است که بخش های مختلف بدن در آن درگیر هستند.
تراکم توده استخوانی هر فرد معمولاً در ۳۰ تا ۳۵ سالگی به بیشترین میزان خود می رسد. پس از این سن، کاهش توده استخوان به صورت یک روند طبیعی و همسو با پیری آغاز می شود. پوکی استخوان یک بیماری شایع متابولیک استخوان است که در آن کاهش عمومی و شدید در توده استخوانی (پوک شدن استخوان) به وجود می آید. در این بیماری، عناصر تشکیل دهنده استخوان از نظر کیفیت تغییر نمی کند، ولی از نظر کمیت کاهش می یابد. پوکی استخوان وقتی بروز می کند که کاهش توده استخوان بیش از حد سریع باشد. این بیماری در میان زنان شایع تر است. احتمال بروز پوکی استخوان با افزایش سن بیشتر می شود.
کاهش فعالیت، کمبود مواد پروتئینی، کلسیم و ویتامین D در رژیم غذایی، سابقه خانوادگی، مصرف دخانیات و کافئین زیاد از عوامل تسریع کننده پوکی استخوان هستند. در زنان همچنین کاهش هورمون استروژن که با یائسگی آغاز می شود، از تراکم توده استخوان می کاهد.
hi dr!
     
  

 
زندگی نشسته، سرمنشأ دردها

بروز درد در نقاط مختلف بدن بخصوص ناحیه لگن، کمر و گردن این روزها شیوع زیادی پیدا کرده است، به گونه ای که اکثر افراد در سنین مختلف از احساس این گونه از دردها و مشکلات شکایت دارند.دکتر فرزانه ترکان مدیر گروه طب فیزیکی بیمارستان میلاد، علت پیدایش این دردها و چگونگی توجه به آنها و تلاش در رفع آنها را در تغییراتی می داند که هر فرد باید در زندگی خود ایجاد کند تا با تغییر این شرایط این گونه دردها برطرف شود.توجه به نکاتی که این متخصص طب فیزیکی بیان می کند می تواند راهگشا باشد.

● ابتدا می خواهیم تعریفی از طب فیزیکی داشته باشیم و فرق آن را با فیزیوتراپی روشن کنید.
▪ رشته طب فیزیکی، رشته ای است که در ایران نسبتاً جدید است ولی در کشورهای امریکا و کانادا قدمت طولانی تری دارد.این طب در واقع به فیزیک بدن، شرایط عضلات، اسکلت و بیماری های مربوط به آن می پردازد که متأسفانه مشکلات ذکر شده این روزها در کشور ما خیلی رایج شده است.در واقع می توان گفت طب فیزیکی حلقه ای است بین توانبخشی و طب و ما پزشکانی هستیم با دانش توانبخشی.
● در طب فیزیکی به دنبال معالجه هستید یا پیشگیری؟
▪ کارهای پیشگیری بخشی از کار ماست. سعی ما در این است که به مردم فرهنگ مناسب زیستن از نظر نوع فعالیت مناسب، ساختار مناسب، درست نشستن و فیزیک مناسب بدن را آموزش دهیم چون این نکات اکثراً فراموش می شود.در بخش بعد تلاش ما این است که درمان صحیح را انجام دهیم. خیلی از بیماران که احساس درد دارند، بیماران طب فیزیک و توانبخشی هستند.
● چه افرادی نیازمند مراجعه به متخصصان طب فیزیک هستند؟
▪ دیدگاه ما این است که بیماری های پراکنده با دردهای عضلانی و اسکلتی به جز آسیب تصادفات و شکستگی، ضربه های حاد لحظه ای، دردهای مزمن عضلانی، اسکلتی باید تحت نظر متخصص طب فیزیکی قرار داشته باشند.این افراد اگر پس از معاینات نیاز به جراحی داشته باشند از سوی متخصص طب فیزیک به متخصصان جراحی اعصاب یا ارتوپدی معرفی خواهند شد.
● این روزها می بینیم که افراد دچار دردهای زیادی در بدن هستند، سرمنشأ این دردها به کجا برمی گردد؟
▪ بزرگ ترین مشکل مربوط به نوع زندگی مردم در ایران است. ما زندگی نشسته ای داریم و مردم به صورت نشسته روزگار را سپری می کنند و با همین حالت خمودگی و کمی تحرک کودکی تا بزرگسالی شان را می گذرانند که باعث ایجاد مشکلاتی می شود.در جامعه ما بیماری های قلبی-عروقی علت بسیاری از مرگ ومیرها شناخته شده است که حتی گریبانگیر افراد با سن پائین هم می شود. علت آن نبودن تناسب، کمی تحرک و نداشتن تغذیه مناسب است، همین مسئله به تدریج اختلالات ساختاری را نیز در بدن ایجاد می کند.شما می بینید که دختران ما عضلات ضعیفی دارند، قوزپشت و انحراف ستون فقرات در آنها دیده می شود و دردهای پراکنده را از سنین پائین احساس می کنند.این مشکلات در جامعه زنان بیشتر دیده می شود. می بینیم که شروع سن بلوغ در جامعه زودتر شده است علتش نداشتن فعالیت فیزیکی و ورزش نکردن است، پائین آمدن سن بلوغ باعث می شود که نه تنها رشد قدی افراد محدود شود بلکه رشد عقلانی آنها نیز در این زمان کامل نشده است بنابراین شاهد هستیم که آنان ساختار فیزیکی خوبی را به دست نمی آورند.
● چه پیشنهادی دارید؟
▪ باید ورزش را جدی بگیریم، باید در دوران دبستان به ورزش دختران بهای بیشتری داده شود و معلمان ورزش با حساسیت بیشتری نسبت به این مسئله برخورد کنند. زنگ ورزش تبدیل به کلاس درسی و.‎.. نشود. باید بدانیم به علت حساسیت های مذهبی و فرهنگی دختران امکان ورزش در کوچه و خیابان و.‎.. دارند پس به فکر باشیم در هر منطقه سالن ورزشی به آنان اختصاص داده شود تا بتوانند فعالیت فیزیکی داشته باشند. دختران نوجوان باید انرژی شان را به صورت صحیح تخلیه کنند.
● دخترانی که ورزش می کنند در دوران بارداری چه مزیت های جسمی دارند؟
▪ دخترانی که ورزش نکرده اند، در بارداری مادران سالمی نخواهند بود. باید ورزش را جدی تر بگیرند تا در دوران بارداری، دردهای پراکنده عضلات کمر و شکم وجود نداشته باشد. زنان باردار جوان فکر می کنند هر چه بیشتر بخوابند، مادران سالم تری هستند در حالی که اگر پزشک به زن باردار توصیه برای استراحت نکرده باید ورزش کند تا هم خودش و هم جنین سالم تری داشته باشند.
● استراحت طولانی چه مشکلاتی را در این دوره ایجاد می کند؟
▪ معمولاً استراحت بدون دلیل طولانی در بارداری باعث ضعیف شدن عضلات شکم و لگن می شود و در پی آن سزارین باید انجام گیرد و شاهد مشکلات بعدی باید بود و بعد از بارداری مشکلات شدیدتر می شود زیرا عضلات شکم شل شده است.نوع تغذیه نامناسب برای شیردهی و افزایش حجم غذا باعث چاقی و ضعف عضلات شکم و گودی کمر می شود و موجب دردهای مزمن در ناحیه کمر می شود.
● چه زمانی پس از زایمان برای ورزش مناسب است؟
▪ هفت روز پس از زایمان طبیعی فرد می تواند ورزش هایی مثل پیاده روی و… را انجام دهد و ۲۰ روز پس از سزارین هم امکان ورزش وجود دارد و قبل از آن نیز مادران جوان می توانند نرمش کنند. علاوه بر فوایدی که گفته شد با انجام ورزش پس از بارداری از عواقب چاقی و به هم خوردن اندام ها و درد می توان جلوگیری کرد.
● در میانسالی ورزش چه کمکی به فرد می کند؟
▪ در میانسالی باید ورزش یک رکن زندگی باشد تا فرد ذخیره قوی از تراکم استخوانی داشته باشد و علاوه بر سلامت قلبی و عروقی، وزن او نیز مناسب خواهد شد. از طرف دیگر ورزش در این دوره باعث می شود تا جلوی دیابت نوع دوم گرفته شود و مانع از ایجاد چربی خون، فشار خون، چاقی و پوکی استخوان در فرد می شود.
توصیه می کنم زنان سالمند در حد تحمل خود ورزش کنند. می توانند از روزی ۱۰دقیقه با پیاده روی آرام شروع کرده و کم کم آن را به یک ساعت در روز برسانند.
پیاده روی، مادر تمام ورزش های هوازی است. کسانی که امکان ورزش ندارند پیاده روی به آنها کمک خواهد کرد. ورزش های قدرتی نیز خیلی برای آنان مناسب است.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که خیلی ها فکر می کنند شنا می تواند اثرات ورزش را برای آنها پوشش دهد در حالی که شنا ورزشی مفرح است و باعث بهبود شرایط روحی می شود و در کاهش دردهای عضلانی مفید است، ولی شنا باعث کاهش وزن نمی شود و چون تحمل وزن در استخوان نمی کند در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر نیست. برای پیشگیری از پوکی استخوان باید به ورزش های تنیس، بدمینتون، والیبال و پیاده روی پرداخت.
● چه اعضایی از بدن بیشتر در معرض آسیب قرار دارند؟
▪ خیلی از دردهای عضلانی اسکلتی مربوط به ناحیه گردن و پشت است. علت اصلی این دردها به ساختار بدنی مربوط می شود.
کشیدگی عضلات پشت باعث دردهای پراکنده می شود.
این دردها را با فیزیوتراپی می توان موقتاً برطرف کرد ولی اگر ورزش انجام نشود و عضلات در شرایط مناسب قرار نگیرد، مشکل و درد دوباره برمی گردد.در گودی های زیاد کمر بیمار نیاز به توانبخشی و فیزیوتراپی دارد ولی اختلال ساختاری را نمی شود برطرف کرد و با همکاری بیمار و در طول زمان می توان تغییر ساختار بدن را موجب شد.
● این مشکلات و دردها در میان زنان شایع تر است یا مردان؟
▪ زنان زندگی نشسته بیشتری را در جامعه امروزی ما دارند. خیلی از زنان اظهار می کنند که کار می کنند ولی منظور از ورزش انجام حرکات ورزشی از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه است و این فعالیت ورزشی جزو برنامه زندگی فرد قرار ندارد. از طرف دیگر زایمان و بارداری باعث می شود که فیزیک بدن به هم بخورد.
همچنین زنان بیشتر دچار اختلالات با پایه روانی می شوند و مشکلات روحی، استرس، افسردگی و اضطراب با دردهای پراکنده تظاهر پیدا می کند.
زنان با تحمل این دردها، مشکلات بیشتر روحی را نیز موجب می شوند.
hi dr!
     
  

 
دختران ورزشکار به مکمل‌ آهن نیاز دارند





رئیس انستیتو ملی تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت دخترانی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، باید از مکمل‌های آهن و در صورت گیاهخوار بودن از ویتامین B۱۲ و مواد مغذی دیگر استفاده کنند.


احمدرضا درستی‌مطلق اظهار داشت: افرادی که مواد غذایی، نیاز بدنشان را تأمین نمی‌کند، لازم است زیر نظر پزشک متخصص از مکمل‌‌های غذایی استفاده ‌کنند.او افزود: گاهی اوقات حجم غذای مصرفی کافی بوده ولی نیاز بدن را از نظر ویتامین و ریزمغذی‌ها تأمین نمی‌‌کند که در این صورت نیز لازم است افراد مکمل‌های غذایی را مورد استفاده قرار دهند.درستی مطلق همچنین در خصوص مکمل‌هایی که ورزشکاران و برخی از نوجوانان مصرف می‌کنند، اظهار داشت: گاهی غذای مصرفی ورزشکاران و نوجوانان کلیه مواد مورد نیاز بدن آنها را تأمین نمی‌کند بنابراین از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که هیچکس به مکمل غذایی نیاز ندارد، بلکه باید بر این نکته تاکید کرد که مکمل‌ها زیر نظر متخصص مصرف شود. رئیس انستیتو ملی تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور درباره عوارض استفاده از مکمل‌ها گفت: مصرف مکمل‌ها بیش از نیاز بدن موجب بروز عوارضی در بدن فرد می‌شود که ممکن است شدید و خطرناک باشد. وی در زمینه مصرف انواع مکمل‌های غذایی در ورزشکاران گفت: برخی از ورزشکاران از مکمل‌های اسید آمینه به شکل گلوتامین‌ها، آرژنین‌ یا ترکیب سایر مواد همچون کراتین و پودر پنیر مصرف می‌کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مواد، پروتئین‌هایی هستند که گاهی برخی از افراد به آن نیاز دارند اما در صورت مصرف بیش از حد آن به کبد و کلیه آنها لطمه وارد می‌کند.درستی مطلق با اشاره به انواع مکمل‌‌ها اظهار داشت: مکمل‌ها به ۲ دسته درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها تقسیم می‌شوند.رئیس انستیتو ملی تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی در ادامه بیان داشت: از درشت مغذی‌ها می‌توان به پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌هایی از قبیل اسیدهای چرب و از ریزمغذی‌ها می‌توان به ویتامین‌ها و انواع موادمعدنی اشاره کرد .او در مورد سرمنشاء مکمل‌های غذایی بیان داشت: مکمل‌ها از مواد گیاهی، حیوانی و شیمیایی به دست می‌آیند. درستی مطلق درباره سن مصرف مکمل‌های غذایی تصریح کرد: مکمل‌های غذایی از سن ۶ ماهگی همراه شیر مادر در قالب شربت یا قطره ممکن است استفاده شود همچنین بدن برخی سالمندان نیز به مکمل نیاز دارد.وی اضافه کرد: در علم تغذیه توصیه می‌شود با مصرف کافی، مناسب و متعادل مواد غذایی، نیازهای بدن تامین شود و در صورتی که افراد از غذای مصرفی، مواد ضروری را دریافت نکنند لازم است از مکمل‌های غذایی استفاده کنند.
hi dr!
     
  

 
چگونه می توان شکم خود را کوچک کرد ؟

وسایلی نظیر شکم بندهای لاغری به تنهایی هیچ تاثیری در تناسب اندام شما ندارند همه ما دوست داریم شکمی صاف و کوچک داشته باشیم، شاید به همین دلیل هر سال هزینه های هنگفتی صرف تحقیقات در زمینه یافتن روش های جدید برای از بین بردن چربی های اطراف شکم می شود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مدل دستگاه مختلف برای کوچک کردن شکم وجود دارد، دستگاههای غلطکی، ضربه زننده، لرزاننده و … . شعارهای تبلیغاتی تمام این دستگاهها ادعا می کنند که با استفاده از آنها می توانید شکم خود را کوچک کرده و به سایز مطلوب برسانید.




اگر فکر می کنید استفاده از این دستگاه ها به تنهایی برای کوچک کردن سایز اندام های مختلف بدن کافی است، سخت در اشتباهید. این قبیل وسایل تنها کمک ناچیزی برای رسیدن به هدف مورد نظر شما هستند. به منظور کوچک شدن شکم، لایه های چربی موجود در اطراف شکم باید از بین برود و از آنجا که این دستگاههای ابتکاری قادر به انجام این کار نیستند، استفاده از آنها به تنهایی کافی نیست.

داشتن اطلاعات اولیه در مورد طرز کار عضلات اطراف شکم و این که چگونه بدن شما چربی را می سوزاند، قدم اول برای موفقیت در صاف کردن شکم و باریک کردن سایز دور کمرتان است.
به طور کلی عضله یا ماهیچه را می توان بافتی دانست که در هنگام حرکت منقبض می شود. همانطور که عضله هیچگاه به چربی تبدیل نمی شود، چربی نیز هیچگاه به عضله تبدیل نخواهد شد. اما اضافه وزن و چربی زیادی باعث کم شدن حجم عضله های شما و گاهی از بین رفتن تدریجی آنها می شود. در اکثر افرادی که پا به سن می گذارند این اتفاق ناخودآگاه می افتد.
بنابراین اگر هدف شما داشتن اندامی متناسب و شکمی صاف است، اولین قدم از بین بردن لایه های چربی موجود روی عضله های شکمتان است. در واقع به طور طبیعی شکم همه افراد صاف است اما در مواردی که با چربی اضافی پوشیده شده، به نظر بزرگ می رسد.

موثرترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و نیز تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون. ثابت بودن میزان قند خون شما از چاق تر شدن و افزایش چربی های اضافی در بدنتان جلوگیری می کند و کمک می کند که بدن شما آسانتر بتواند چربی های اضافی را بسوزاند.

(۱) باید یک سری حرکات ورزشی تصاعدی را شروع کنید. عضله های شکم عمدتا برای خم کردن و چرخاندن بالاتنه به جلو، عقب و یا طرفین مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی حرکاتی شبیه دراز و نشست که در اکثر دستگاههای مخصوص کوچک کردن شکم انجام می شود، استفاده و فعال کردن از این عضلات است.

برای قوی کردن عضلات شکم حرکات زیر را به صورت ترکیبی انجام دهید :
- خم شدن به سمت جلو، عقب و پهلو
- چرخاندن کمر به حالت دورانی







عضله های شکم شما مانند همه عضلات بدن لازم است حداقل سه بار در هفته فعالیت داشته باشند. اگر می خواهید از پیشرفت کارتان مطمئن شوید هر بار ورزش ها را با جدیت بیشتری انجام دهید.

(۲) سوخت و ساز بدنتان را با تمرینات کوتاه و سنگین شکم افزایش دهید. ورزش های شکم اگر درست انجام شوند به راحتی می توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این کار باعث می شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود.در زیر مدت زمان لازم برای انجام حرکات تناوبی در هر نوع حرکت ورزشی اعم از : دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا ذکر شده :
- ۲ تا ۵ دقیقه با حرکات آرام بدن خود را گرم کنید
- مدت ۳۰ ثانیه حرکات سنگین تر را با حداکثر سرعت ممکن انجام دهید
- مدت ۱ دقیقه حرکات ملایم تر انجام دهید. در واقع این زمان برای نفس گیری و شروع مجدد لازم است
حرکات فوق را به تناوب ۶ الی ۱۰ دقیقه تکرار کنید.

(۳) ثابت نگهداشتن میزان قند خون کلید موفقیت است. زیرا همانطور که قبلا گفته شد مهمترین فاکتور در از دست دادن چربی اضافی بدن و جلوگیری از بازگشت آن است.
به منظور اینکه قند خونتان ثابت بماند باید به طور مداوم هر ۲- ۳ ساعت یک بار بدنتان را تغذیه کنید. در این مرحله رمز کار این است که در هر وعده تنها همان مقدار غذایی که در آن لحظه نیاز دارید بخورید نه بیشتر. بدن شما در کل روز کالری مصرف می کند، پس چرا باید خود را مجبور کنید که تنها۲ یا ۳ وعده در روز غذا بخورید ؟
به بدنتان سوخت مورد نیاز: میوه جات، غلات، سبزیجات، آجیل و پروتئین (ماهی،گوشت لخم، مرغ، تخم مرغ و …) را برسانید.
اکثر مردم به اشتباه توجه زیادی به میزان چربی موجود در غذایشان می کنند. کالری کالری است، فرقی هم نمی کند که از چه مواد غذایی آمده باشد. اگر بیش از میزان لازم مصرف شود، در هر صورت در بدن شما تبدیل به چربی خواهد شد.
البته مسلما غذاهایی که می خوریم مهم هستند. اما وقتی چربی ها را می سوزانید تاثیر چندانی ندارند. پس تا جایی که ممکن است غذاهای سالم تر بخورید، در عین حال هیچ وقت فکر نکنید که خوردن یک چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می کند.

(۴) از یک مربی حرفه ای م بگیرید و از او کمک بخواهید. مشکل اکثر ما این است که راجع به تغذیه صحیح و تمرینات ورزشی مفید برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام، اطلاعات کافی نداریم.

اگر بدون مربی ورزش می کنید، از خودتان سئوال کنید : ” آیا از شرایط فعلی فیزیکی ام راضی هستم یا خیر؟ آیا پیشرفتی در این زمینه حاصل شده ؟ ”

اگر جواب خیر است، بهتر است حتما با یک مربی ورزش حرفه ای مشاوره کنید. به اطلاعاتی که از مجلات مربوط به تناسب اندام دریافت می کنید بسنده نکنید. یک مربی حرفه ای به شما کمک می کند که در مدت زمانی خیلی کمتر از آنچه تصور می کنید به اهداف مورد نظرتان برای تناسب اندام دست یابید.

اگر برای داشتن اندامی متناسب، شکمی کوچک و کمری باریک، عزم خود را جزم کرده اید، پیشنهاد می کنم با ۴ روش بالا کار خود را شروع کنید. این راهکارها به شما کمک می کند که سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و چربی های اضافی را بسوزانید، نتیجه این کار احساس شادابی و سلامت به همراه داشتن ظاهری متناسب خواهد بود.
hi dr!
     
  

 
تناسب و زیبایی اندام

بهترین روش برای کاهش وزن و همچنین داشتن اندامی زیبا و رسیدن به تناسب اندام، ورزش کردن به صورت منظم به همراه یک برنامه ی غذایی متناسب است. هنگامی که جوانی را پشت سر می گذاریم به نظر می رسد که در یک مبارزه ی دایمی با دور کمرمان قرار می گیریم. هر چه سن مان بیشتر می شود، دور کمرمان بیشتر می شود و ما هم بیشتر و بیشتر به فکر سوزاندن چربی ها می افتیم؛ ولی این کار به نظرمان خیلی سخت می آید.

پس چاره چیست؟ آیا باید از خیر داشتن اندامی زیبا گذشت ؟ حالا که رژیم های غذایی به تنهایی باعث موفقیت در کاهش وزن نمی شوند، چه باید کرد تا به وزن دلخواه رسید؟ کلید رسیدن به زیبایی اندام و کاهش وزن به صورت دایمی، ورزش به اضافه ی تغذیه ی مناسب از طریق ارتقای رفتارهای تغذیه ای است.

در نکوهش رژیم های غذایی
هنگامی که رژیم می گیرید، هم چربی از دست می دهید و هم عضلات بدنتان را کم می کنید. این کاهش در حجم عضلات، باعث می شود که سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان آهسته تر شود؛ و در نتیجه بدنتان قادر نخواهد بود کالری های بیشتری بسوزاند. البته هر چه پیرتر می شویم، این رویداد به طور طبیعی رخ می دهد و بعد از ۲۵ سالگی، به ازای هر ۱۰ سال، میزان متابولیسم، حدود ۵ درصد کاهش می یابد.



یکی از دلایل این رویداد طبیعی این است که با گذشت زمان و نزدیک تر شدن به سنین پیری، حجم عضلانی بدن کم می شود و در عوض مقدار چربی های بدن زیادتر می شود. اکثر افراد نیز بعد از گذشت سال های شاداب جوانی، هنگامی که حسابی درگیر کار زندگی شده اند، اوقات فراغت را به جای ورزش و مراقبت از بدنشان، جلوی تلویزیون می گذارند که این نیز باعث چاقی می شود.



داشتن اضافه وزن یکی از دلایل عمده ی ابتلا به انواع سرطان و یک احساس تنبلی و بی نشاط بودن است. افرادی که قبلاً رژیم گرفته اند، به خوبی می دانند که هر چه رژیم شدیدتر باشد، پس از قطع رژیم بدن سریع تر به حالت اول باز می گردد.



یکی دیگر از مشکلات عمده ی رژیم غذایی این است که فرد نمی تواند برای مدت زیادی به آن پای بند باشد، زیرا پس از گذشت مدتی، همه ی غذاهایی که از آن ها محروم بوده است به او چشمک می زنند و دیگر فرد نمی تواند به خوردن یک تکه کیک شکلاتی قناعت کند، بلکه می خواهد همه ی آن را بخورد. بنابراین، یک چرخه ی معیوب به وجود می آید و همه ی زحمات فرد را به باد می دهد؛ به طوری که وزن فرد حتی از اولش هم بیشتر می شود.

یک خبر خوب
یک خبر خوب برای شما داریم و آن این است که به راحتی می توان این چرخه ی معیوب را در هم شکست. لابد می پرسید چگونه؟ با ورزش، ورزش می تواند به بهترین شیوه باعث کاهش وزن شده و اندامی زیبا به شما هدیه کند . برای این که از وزنتان بکاهید، لازم است یک کسری کار به وجود آورید.



به این ترتیب که باید میزان کالری هایی را که در هر روز مصرف می کنید به حدی بالاتر از میزان کالری دریافتی بدن برسانید. این امر از طریق ورزش کردن در کنار یک تغذیه ی مناسب صورت می گیرد و نه از طریق رژیم های غذایی سفت و سخت موقتی. با ورزش، می توانید علاوه بر سوزاندن کالری های بیشتر در هر روز، بر حجم عضلات بدنتان نیز اضافه کنید، که در نتیجه بر میزان متابولیسم پایه ی بدن افزوده می شود. به ازای هر کیلوگرم عضله ای که به دست آورید، ۸۰۰ کیلو کالری بیشتر در هفته برای حفظ تعادل بدن خواهید سوزاند و این افزایش سوخت و ساز و متابولیسم پایه حتی در زمانی که خواب هستید نیز ادامه خواهد داشت.



ورزش های ایروبیک مانند پیاده روی و دویدن از بهترین راه های سوزاندن کالری هستند. همیشه قبل از شروع ۳ تا ۵ دقیقه خود را گرم کنید و سپس به ورزش خودتان بپردازید. انجام ورزش های ایروبیک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، می تواند به خوبی باعث سوزاندن چربی ها شود. پس از آن، در مدت ۳ تا ۵ دقیقه باید خود را به تدریج سرد کنید تا ضربان قلبتان به حد نرمال بازگردد. البته پیش از شروع هر نوع ورزشی به یاد داشته باشید که با پزشک خود در مورد محدودیت های ورزشی مشورت کنید.



تناسب و زیبایی اندام با ورزش
برای شکل دادن و قوی کردن بدن به منظور رسیدن به تناسب اندام دلخواه تان باید تمرین های ورزشی شکل دهنده ی بدن را انجام دهید. این ورزش ها عضلات را بیشتر و بدن شما را محکم تر می کنند. چربی ها در مردها بیشتر در منطقه ی شکم جمع می شوند در حالی که در زن ها بیشتر تمایل دارند در مناطقی مانند باسن ها و ران ها تجمع پیدا کنند . می توانید معیار لاغری برای زیبایی اندام زنان را از اینجا مطالعه کنید . حالا اینجا چند حرکت ورزشی را به شما معرفی می کنیم که باعث جلوگیری از رسوب چربی و نیز باعث سفت شدن عضلات این مناطق از بدن می شوند.

تقویت عضلات خارج ران
بر روی طرف راست خود بر روی زمین دراز بکشید، به طوری که لگن و مچ های پایتان در راستای شانه هایتان باشد. سپس، به آهستگی پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که می توانید بلند کنید، در بالاترین ارتفاع چند ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی پایتان را به حالت شروع باز گردانید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید و سپس جای پاهایتان را عوض کنید.

تقویت عضلات داخل ران
بر روی طرف چپ خود روی زمین دراز بکشید، به طوری که لگن و مچ پاهایتان در امتداد راستای مثانه ها و تنه تان باشد. سپس زانوی راست خود را ۹۰ درجه خم کنید. حالا به آرامی سعی کنید تا پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که ممکن است بالا بیاورید. در بالاترین نقطه، چند ثانیه پای خود را به همان حالت نگه دارید و سپس به آرامی پای خود را به حالت شروع باز گردانید. این حرکت عضلات داخل ران شما را تقویت می کند. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید و سپس به طرف دیگر خود برگردید تا با پای راست خود نیز این حرکت را انجام دهید.

تقویت عضلات شکم
بر روی پشت خود دراز بکشید. پاهای خود را از زانوها خم کنید و دست هایتان را پشت سرتان بگذارید. سپس به آرامی شانه ها و تنه ی خود را با منقبض کردن عضلات شکمتان تا جایی که می توانید بالا بیاورید. چند لحظه صبر کنید و سپس آهسته به حالت شروع حرکت برگردید. این حرکت را نیز می توانید ۱۰ بار تکرار کنید.

چگونه باید خورد؟
بهترین روش برای غذا خوردن این است که سه وعده ی متعادل غذایی در هر شبانه روز و در ساعات مشخصی بخورید و ما بین آن ها از دو وعده ی مختصر به عنوان میان وعده که شامل میوه و نوشیدنی ها است، استفاده کنید. این روش غذا خوردن باعث جلوگیری از غذا خوردن بسیار زیاد می شود که معمولاً وقتی رخ می دهد که یک وعده غذا نخورده باشید. روحیه، طراوت و شادابی خود را با نوشیدن هر چه بیشتر آب حفظ کنید؛ زیرا باعث احساس سیری شما می شود، ولی کالری بیشتری به غذاهای شما اضافه نخواهد کرد. در پایان، به یاد داشته باشید که بهترین روش برای کاهش وزن و همچنین رسیدن به تناسب اندام، ورزش کردن به صورت منظم به همراه یک برنامه ی غذایی منظم و متناسب است.
hi dr!
     
  

 
از گرم و سرد کردن مکرر غذاها بپرهیزید






از گرم و سرد کردن مکرر غذاها بپرهیزید
یک متخصص بیماری های عفونی گفت: پیاز پوست کنده شده، میکروب های محیط را جذب می کند و نگهداری آن جهت مصارف بعدی حتی در یخچال، می تواند موجب مسمومیت شود.


دکتر بهرام حاج کریم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بهتر است غذا به اندازه نیاز تهیه و در صورت اضافی بودن، به محض خنک شدن، در یخچال نگهداری شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از گرم و سرد کردن مکرر غذاها پرهیز شود، تصریح کرد: این امر علاوه بر ایجاد مسمومیت در غذاها، موجب از دست رفتن خواص آنها نیز می شود.

حاج کریم افزود: بعد از پختن مواد غذایی، حتی در صورت نگهداری در یخچال، بهتر است طی ۲۴ ساعت آینده، آنها را مصرف کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ایجاد مسمومیت بسته به نوع مواد غذایی، طرز تهیه، مواد بکار رفته در آنها و مدت زمان فساد را متفاوت دانست و اظهار کرد: برخی از مواد غذایی فاسد شده بلافاصله پس از مصرف، موجب بروز علائم شدید مثل اسهال و استفراغ می شوند.

دکتر حاج کریم با ذکر این مطلب که برخی علائم مسمومیت طی ۲۴ ساعت پس از مصرف بروز می کنند، اضافه کرد: مسمومیت ها در برخی دیگر از غذاها موجب بروز علائمی در کبد به صورت آسیب کبدی، چندین هفته پس از مصرف می شوند.

وی تخم مرغ را محیط مناسبی برای رشد میکروب ها دانست و گفت: این ماده غذایی پس از پخته شدن، به ویژه به صورت نیم پز، بلافاصله باید مصرف شود و نباید صرف آن به زمان دیگری موکول گردد.

این پزشک متخصص افزود: شیرهای پاستوریزه شده حتی در صورت جوشاندن، در صورت اتمام تاریخ انقضا، می توانند ایجاد مسمومیت کنند و نباید مورد مصرف قرار گیرند.

دکتر حاج کریم نسبت به مسمومیت به وجود آمده در اثر کنسروهای آلوده هشدار داد و تأکید کرد: باید کنسروها قبل از مصرف، به مدت۲۰ الی ۳۰ دقیقه جوشانده شوند. چرا که ممکن است آلوده به سم بسیار قوی و کشنده بوتولیسم باشند.

وی با بیان اینکه نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی در یخچال می‌تواند موجب فساد محیط داخل یخچال شود، ابراز کرد: باید داخل یخچال به فواصل مشخص شسته شود. همچنین از قرار دادن غذاها به مدت طولانی و میوه و سبزی نشسته در یخچال خودداری گردد.
hi dr!
     
  

 
پوست مرغ را بکنیم یا نه ؟

برای پخت گوشت مرغ چطور و چگونه عمل می‌کنید؟ آیا پوست مرغ را جدا می‌کنید و سپس آن را می‌پزید یا این که پس از پخت با پوست، هنگام سرو غذا، پوستش را دور می‌ریزید؟شاید هم پوست آن را نیز چاشنی غذایتان کرده و آن را میل می‌کنید؟ به نظر شما کدام روش صحیح است؟


دکتر مجید حاجی‌فرجی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره می‌گوید: طبعا توصیه‌ها بر این است که در طبخ، پوست مرغ مصرف نشود، چرا که از نظر تغذیه‌ای، پوست دارای چربی بالایی است و اسید چرب اشباع و کلسترول بالایی دارد، به همین جهت میزان کالری بیشتری را نیز ایجاد می‌کند. از سویی تصور عامه بر این است که ترکیباتی در پوست مرغ انباشته است که منجر به بیماری‌ها می‌شود و اختلالات هورمونی در زنان و دختران را پدید می‌آورد و مساله دیگر، اختلالات سرطانی است که در درازمدت ایجاد می‌شود؛ ولی نگرانی متخصصان تغذیه بیشتر بر آنتی‌بیوتیک‌هایی است که به صورت مکمل به جوجه‌های در حال رشد تزریق یا خورانده می‌شود و در پوست آنها ذخیره می‌شود؛ چراکه این داروها به صورت منظم جهت سالم نگه داشتن آنها، به جوجه‌ها داده می‌شود.
این متخصص تغذیه در ادامه اظهار می‌کند: گاه مشاهده شده است که ترس عامه مردم از وجود هورمون در بدن مرغ و جوجه‌ها بیشتر از وجود آنتی‌بیوتیک‌هاست؛ چراکه آنها می‌دانند این هورمون‌ها باعث رویش موهای زاید در بدن زنان و دختران می‌شوند؛ ولی قابل ذکر است که مرغداری‌ها برای رشد جوجه‌ها به جهت مقرون به صرفه نبودنش، از هورمون استفاده نمی‌کنند و همان طور که گفته شد از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.
● باربیکیو و خطرات آن
در هر ۱۰۰ گرم گوشت مرغ با پوست، چیزی حدود ۱۶ الی ۱۷ گرم چربی وجود دارد که اگر آن را با مقدار کالری که برای هر گرم چربی است محاسبه کنیم، حدود ۱۵۰ تا ۱۵۵ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم گوشت به ما چربی می‌دهد که این طبعا حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم کلسترول و ۵ گرم چربی اشباع دارد، حال اگر این ران یا بال را از چربی (پوستش)‌ جدا کنیم این مقدار چربی به ۲/۲ گرم چربی در ۱۰۰ گرم تغییر می‌کند.
دکتر حاجی فرجی با اشاره به این مطلب درخصوص نحوه پخت گوشت به وسیله باربیکیو اظهار می‌کند: در این روش پوست گوشت به صورت خشک درآمده که بسیاری مایل به خوردن آن هستند غافل از این که این پوست خشک شده (مرغ یا ماهی)‌ حدود ۴۶ گرم چربی دارد که اگر محاسبه شود ۴۱۵ کیلوکالری فقط از پوست خشک و کبابی به دست می‌آید.
این عضو هیات علمی می‌گوید: ولی مساله‌ای که در طبخ گوشت‌ها در باربیکیو نگران‌کننده است تماس مستقیم گوشت با حرارت، زغال و مواد سوزاننده‌ای است که به کار می‌رود که خود دارای مواد سمی است و به گوشت منتقل می‌شود که در طول زمان احتمال بروز سرطان را زیاد می‌کند، پس بهتر است هنگام باربیکیو کردن گوشت، حتی‌المقدور آن را از پوستش جدا نکرده و پس از پخت کامل، گوشت را جهت کاهش خطر، از پوستش جدا کنیم.
از آنجا که در سوخاری کردن نیز بایستی گوشت در روغن غوطه‌ور شود، باز همان عواقب و خطر بروز سرطان، گسترش پیدا می‌کند، پس می‌توان روش بخارپز یا آب‌پز نمودن گوشت را به عنوان کم‌خطرترین راه پخت ذکر کرد.
hi dr!
     
  

 
زیتون سبز، پر از خاصیت

تحقیقات نشان می‌دهد که جویدن برگ درخت زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است


زیتون با نام علمی «Olea europaea» درختچه‌ای است به ارتفاع تقریبا ۳ متر که با پرورش در شرایط مساعد ارتفاع آن به حدود ۱۲ متر و قطر تنه‌اش به ۳ متر می‌رسد.


چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم و رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه‌ای رنگ در آن وجود دارد. زیتون معمولا در اوایل تابستان شروع به گل دادن می‌کند و میوه آن کم کم ظاهر می‌شود و در اواخر تابستان به ثمر می‌رسد.



در این هنگام زیتون سبز است و به تدریج تبدیل به بنفش و قهوه‌ای و سپس سیاه می‌شود بطوری که در اواخر پاییز که موقع برداشت میوه است، رنگ آن به کلی تیره است.روغن زیتون خواص فراوانی دارد و دفع کننده سنگ کیسه صفرا است که برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد.

همچنین روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشک مفید است.روغن زیتون برای رفع خارش‌های پوستی نیز مفید است و برای بدن بچه‌هایی که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی هستند، روغن زیتون اثر مفیدی دارد و برای رفع پیوره لثه (التهاب لثه) می‌توان روغن زیتون را به روی لثه مالید.

همچنین دم کرده برگ درخت زیتون تب بر و جوشانده آن برطرف کننده رماتیسم است و پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است
hi dr!
     
  

 
چرا وقتی سیب را برش می‌دهیم تغییر رنگ می‌دهد

عامل قهوه ای شدن سیب درختی یا سیب زمینی برش خورده دسترسی آنزیم های سلول آنها به اکسیژن است




همانطور که می‌دانید تمام سلول‌ها دارای هزاران آنزیم هستند.



مکانیزم اصلی که باعث قهوه‌ای شدن این دو نوع میوه می‌شود شامل آنزیمی به نام “اکسید پلی فنل”است که “تایروساینز” نیز نامیده می‌شود که در بافت گیاه مشترک است.



وقتی این میوه را برش می‌دهید در واقع برخی از سلولها را برش می‌دهید و آنزیم‌های موجود در آن به اکسیژن هوا دسترسی پیدا می‌کنند سپس رنگ میوه قهوه‌ای می‌شود و این همان چیزی است که باعث می‌شود آنها را دور اندازید.



آسان‌ترین راه برای پیشگیری از قهوه ای شدن این میوه قراردادن برش‌ها، در آب است به نحوی که آنزیم‌ها به اکسیژن دسترسی نداشته باشند.



حرارت دادن سیب‌های درختی به صورتی که آنزیم‌ها ماهیت اصلی خود را از دست بدهند روش دیگری برای جلوگیری از تغییر رنگ است.
hi dr!
     
  

 
خواب شبانه کمتر از ۸ ساعت برای کودکان ممنوع است




خواب شبانه کمتر از ۸ ساعت برای کودکان ممنوع!

کودکانی که شب ها کمتر از ۸ ساعت می خوابند، قند خون بالاتری دارند که ممکن است پیش زمینه ابتلا به بیماری دیابت (مرض قند) باشد.


به دکتر یو، یکی از محققان دانشگاه علوم شانگهای معتقد است این خطر، نوجوانان چاق را بیشتر از سایر هم سالانشان تهدید می کند.

وی اضافه کرد: خواب شبانه کم، بدون ارتباط با سایر عوامل خطر قند خون بالا چون افزایش سن، جنس، رژیم غذایی، بیماری ها و وزن بالا قند خون کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این محققان در این مطالعه میزان قند خون و خواب شبانه ی ۶۱۹ کودک چاق و ۶۱۷ کودک متناسب ۳ تا ۶ ساله را مورد ارزیابی قر دادند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد همانند بزرگسالان، خواب کافی به بدن کودکان کمک می کند تا وزن و قند خون مناسبی داشته باشند.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 3 از 64:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  61  62  63  64  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA