انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 2 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)



 
راهی برای کاهش طبیعی قند خون

تحقیقات نشان داده است میزان ترشح انسولین با استفاده از مصرف روزانه چای گل تلگرافی افزایش یافته و میزان قند خون بخصوص در افراد دیابتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
گل تلگرافی، گیاهی است از تیره خرزهره با گلهای آبی یا سفیدرنگ که بومی اروپاست و چای آن خواص درمانی فراوانی دارد.
به گزارش شبکه ایران، چای گل تلگرافی که از مخلوط چند گل در یک فنجان آب جوش پس از مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تهیه می شود قابض بوده و تأثیر بسزایی در درمان اسهال دارد.

دم کرده گل تلگرافی حاوی ترکیبات آرام بخشی است که از بدن در برابر تنش های روحی محافظت کرده و برای افراد مضطرب و افسرده بسیار مفید است.
تحقیقات نشان داده است میزان ترشح انسولین با استفاده از مصرف روزانه چای گل تلگرافی افزایش یافته و میزان قند خون بخصوص در افراد دیابتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

این نوشیدنی مانع از رشد سلول های سرطانی شده و نقش مهمی در کنترل سرطانی شدن سلول های بدن دارد. بسیاری از خونریزی های لثه با استفاده از این دم کرده بهبود پیدا کرده و سلامت لثه حفظ می شود.
همچنین درصد زیادی از سلامت عروق نیز در اثر مصرف روزانه این نوشیدنی حفظ شده و کمک زیادی به پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی می کند.

=======================

کدام غذاها برای سلامتی دندان ها مفید هستند؟

پوسیدگی دندان بر اثر فعالیت میکروب ها در سطح دندان به وجود می آید و باعث تخریب قسمت های سخت دندان می شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه مرکزی، اغلب دندانپزشکان در این موارد به بیماران خود توصیه می کنند که از خوردن بعضی غذاها مخصوصا شیرینی ها اجتناب کنند اما گروهی از محققان آمریکایی بر این اعتقادند که بعضی از غذاها هم هستند که برای سلامتی دندان ها بسیار مفید هستند.
بنا به نظر این محققان، خوردن آدامس های بدون قند تا حدود بسیار زیادی می توانند از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند اما آدامس هایی که دارای شیرینی های فراوان هستند، می توانند با آزاد کردن باکتری ساکاراز باعث پوسیدگی دندان ها شوند.
نوشیدن چای سبز یا سیاه نیز می تواند به سلامتی دندان ها کمک کند، چای با انتشار نوعی آنزیم در دهان از پوسیدگی مینایی دندان می تواند جلوگیری کند.
نوشیدن آب آشامیدنی دارای فلوراید، خوردن پنیر، میوه ها و سبزیجات تازه نیز تاثیر بسیار خوبی در سلامتی دندان ها دارند.
hi dr!
     
  

 
۱۰ منبع گیاهی خوراکی که برای مقابله با بیماری ها

ما گیاهان را دوست داریم چون می دانیم که در ساده ترین بیان، گیاهان و سبزی ها برای سلامتی ما مفید هستند و از ما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، واژه فیتوریزه مغذی ها یا فتوکمیال ها به مواد مغذی اطلاق می شود که از مواد گیاهی گرفته می شوند و می توانند از بدن انسان حفاظت کنند.

به نظر می رسد ترکیب ابتدایی موجود در گیاهان موسوم به «فتیوها» می توانند از بدن ما مراقبت کرده و با بیماری هایی همچون سرطان مقابله کنند؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با فعالیت به عنوان آنتی اکسیدان ها به سلامت قلب نیز کمک کنند، اما چه گیاهانی باید بخوریم تا از این مزایا بهره مند شویم.

به گزارش روزنامه اکسپرس پزشکان می گویند: تمام انواع سبزیجات و میوه ها در این زمینه مفید هستند و باید مصرف شوند اما در این میان ۱۰ گیاه خوراکی مهم به لحاظ خواص آنی اکسیدانی و مفید برای مقابله با بیماری ها شناخته شده تر هستند و مصرف آن ها بیشتر توصیه می شود.

اولین گیاه خوراکی «سویا» است. سویا به دلیل دارا بودن ماده ای به نام «جنستین» خواص ضدسرطانی فوق العاده ای دارد و همچنین حاوی فتیواستروژن است که خطر ابتلا و پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می دهد و همچنین ترکیبی به نام ایزوفلاوون را دارد که برای مقابله با سرطان سینه مفید است.

گیاه بعدی «گوجه فرنگی» است. رنگ گوجه فرنگی به دلیل ماده ای به نام «لیکوپن» است که یک کاروتنوئید است و رشد برخی از سرطان ها را کاهش داده یا سرکوب می کند.

همچنین در تقویت قدرت بینایی، سیستم ایمنی بدن و کاهش عوارض پیری مفید است.

گیاه بعدی «کلم بروکلی» است که یک فیتور ریزمغذی است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها با مولکول های مضر رادیکال آزاد مقابله کرده و خاصیت سم زدایی دارند.

«سیر» هم در این گروه گیاهان مفید قرار می گیرد. سیر یک منبع خاص غنی از نوعی فیتوریزمغذی ها موسوم به ترکیبات ارگانوسولفور است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به کنترل کلسترول نیز کمک می کند.

همچنین ریز مغذی های موجود در سیر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند.

گیاه مفید بعدی دانه های «کتان» است که به لحاظ تعدیل کردن هورمون های زنانه، بهبود قدرت باروری و کاهش علائم پیش از قاعدگی و نیز پیشگیری از سرطان سینه شناخته شده و معروف است. ریزمغذی های موجود در دانه کتان همچنین در پیشگیری از دیابت نوع دوم مفید هستند.

«مرکبات» نیز در این گروه از گیاهان بسیار مفید قرار می گیرند. ریزمغذی های مفید موجود در مرکبات شامل آلکالوئیدها، فلاوونوئیدها، فنول ها و تانیس ها هستند که همگی خواص، ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند.

«میوه های جالیزی» مثل هندوانه و طالبی نیز سرشار از ریزمغذی های گیاهی مفید هستند که به ویژه برای سلامت قلب و عروق کاربرد دارند.

گیاه خوراکی بعدی «توت آبی» یا گیاه «قره قاطی» است. توت آبی سرشار از نوعی ترکیب به نام آنتوسیانین است که عامل رنگ آبی این میوه است. این ترکیب، التهاب را کاهش می دهد از بدن در برابر سرطان محافظت می کند و برای سلامت چشم، عروق سرخرگی و مغز نیز مفید است.

دو گیاه خوراکی باقی مانده و بسیار مفید در این فهرست «سیب زمینی شیرین» و «فلفل تند» هستند که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. فلفل تند حاوی ترکیبی موسوم به «کاپساسیسین» است که باعث تندی زیاد فلفل می شود.

این ترکیب متابولیسم را تقویت می کند، موجب آزاد سازی آندروفین ها می شود، در رشد سلول های سرطانی اختلال ایجاد می کند و مانع از لختگی خون می شود. فلفل تند هم چنین سرشار از ویتامین «C» است.

isna
hi dr!
     
  

 
جایگزین غیرمضر نمک در مالزی تولید شد

محققان در دانشگاه یوپی ام مالزی موفق شدند تا جایگزین مناسبی برای نمک پیدا کنند که از مواد مغذی بالایی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار ایسنا در مالزی، دکتر سهیلا محمد ـ یکی از محققان دانشگاه یوپی ام ـ در این خصوص گفت: این جایگزین خوب و مغذی، کاردیومیت نام دارد و از ترکیب گیاهان زمینی و دریایی تشکیل شده است. این نمک دارای مواد مغذی بالایی همچون آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی همچون منیزیوم، کلسیم و آهن است.
وی تصریح کرد: کاردیومیت برای همه افراد به ویژه آنهایی که از فشارخون بالا، چاقی، بیماری های قلبی، سرطان و کلسترول بالا رنج می برند، قابل استفاده و مفید است. این محصول بر روی حیوانات آزمایش شده و تاثیر آن در کنترل فشار خون بالا، مدیریت وزن و حفاظت از چشمها، کلیه، جگر، قلب و مغز ثابت شده است.
این محقق افزود: این نمک می تواند به نابودی سلول های سرطانی به ویژه سرطان پستان کمک کند.

===============================
مصرف روزانه هویج خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: زنانی که هر روز از هویج خام استفاده می کنند ۵ تا ۸ بار کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: مصرف روزانه سبزیها یکی از عوامل مهم پیشگیری از سرطانهاست و سبزیها از کالری پایینی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه سبزیها سرشار از انواع ویتامینها و مواد معدنی هستند، افزود: سبزیهایی با رنگ سبز پر رنگ و نارنجی از بروز سرطان حنجره و ریه جلوگیری می کنند و مصرف روزانه یک بشقاب سبزی باعث می شود افراد در دوران بزرگسالی و میانسالی دچار اختلال حافظه نشوند.
عبداللهی تصریح کرد: سبزیهای ریشه ای به دلیل پایین آوردن میزان کلسترول تاثیر به سزایی در کاهش میزان حمله های قلبی دارند و مصرف سبزیها مخصوصا سبزیهای خام ضد عفونی شده همراه با غذا، میزان جذب آهن را افزایش داده و باعث کاهش میزان کم خونی فقر آهن می شود.
mehrnews
hi dr!
     
  

 
مصرف سبزی های تازه حافظه را تقویت می کند

سبزی های تازه نقش آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آنها موجب افزایش حافظه می شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: سبزی ها و میوه های تازه سرشار از آنتی اکسیدان هستند.آتنی اکسیدان ها نیز در افزایش هوش نقش مهمی بر عهده دارند و سبزی ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و خونرسانی را به مغز افزایش می دهند.

این متخصص تغذیه افزود: سبزی ها و میوه های تازه با خنثی کردن رادیکال های آزاد می توانند حالت ارتجاعی رگ های خونی را حفظ کنند و موجب خون رسانی بهتر به مغز و اعصاب می شوند که می تواند از کاهش توانایی های فکری و حافظه پیشگیری کند.

مظهری گفت: استفاده از منابع غذایی امگا ۳ برای تقویت هوش و حافظه مفید است. ماهی های چرب، بادام، گردو، بادا م زمینی، کنجد و تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می تواند موجب افزایش حافظه و هوش افراد شود.

وی اضافه کرد: ماده دیگری که موجب افزایش حافظه و هوش می شود، لیستین است که در عدس، ذرت، شیر، زرده تخم مرغ، تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، بادام زمینی یافت می شود.

مظهری گفت: لیستین نقش مهمی در میانجی گرهای عصبی دارد که استیل کولین تولید می کند و موجب افزایش قدرت حافظه و هوش می شود.

farsnews
hi dr!
     
  

 
مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی میگو بخورند

یک متخصص قلب و عروق گفت: میگو سرشار از ویتامین B۱۲ است و به کاهش خونی «هموسیستئین» که یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است، کمک می کند.

دکتر مینا کاویانی واحد علوم پزشکی تهران، افزود: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در میگو به دلیل برخورداری از خاصیت ضدالتهابی در پیشگیری از تشکیل لخته خون، آریتمی های قلبی (بی نظمی ضربان قلب) و کاستن از فشارخون بالا و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی بسیار موثر هستند.

وی گفت: میگو یک منبع غنی از سلنیوم است و تحقیقات نشان می دهد که با افزایش دریافت منابع غذایی حاوی سلنیوم، احتمال بروز سرطان کاهش می یابد.

یک متخصص قلب و عروق افزود: اغلب افراد درباره نوع و مقدار چربی میگو دچار سردرگمی می شوند این در حالیست که چربی میگو کم، اما مقدار کلسترول آن زیاد است. به همین دلیل بعضی افراد به ویژه بیمارانی که کلسترول خون آنان بالاست، ممکن است از خوردن میگو پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه ماهی و میگو جزو مواد غذایی حساسیت زا هستند، توصیه کرد: افرادی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی دارند باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه، این مواد غذایی را مصرف کنند. آنان همچنین برای آگاهی بیشترازعلایم و نشانه های آلرژی غذایی لازم است با متخصصان مشورت کنند.

دکتر کاویانی در پایان گفت: میگو دارای موادی به نام «پورین» است که می توانند در بدن به اسید اوریک تبدیل شود. تجمع بیش از حد پورین ها و اسید اوریک در بدن موجب تشدید عوارض بیماری هایی مانند نقرس و سنگ کلیه می شود.

isna
hi dr!
     
  

 
فلج تنفسی و مرگ؛ نتیجه مصرف کنسروهای نجوشیده

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان این که دوبینی، تاری دید، خشکی زبان، فلج اندام ها و عوارض گوارشی از علائم مسمومیت با سم بوتولیسم ناشی از مصرف کنسروهای نجوشیده است، گفت: فلج تنفسی از شایع ترین موارد مرگ بر اثر این مسمومیت است که افراد برای پیشگیری از بروز آن باید غذاهای کنسروی را پیش از مصرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفت وگو با ایسنا افزود: مسمومیت با کنسروها با دوبینی، تاری دید، خشکی زبان، فلج اندام ها و علائم گوارشی همراه است و از آنجا که فلج ماهیچه ها به فلج دستگاه تنفسی می انجامد در صورت عدم درمان فرد در اثر فلج تنفسی فوت می کند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: ظاهر قوطی کنسرو نباید برآمده باشد و حتی در صورت سالم بودن قوطی باید کنسرو دربسته را قبل از مصرف به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشاند.این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به این که علائم این مسمومیت در مدت چند ساعت و نهایت ظرف یک تا ۲ روز مشاهده می شود، افزود: در بعضی مواقع احتمال مسمومیت تمام افراد خانواده که از کنسرو ناسالم استفاده کرد ه اند وجود دارد، در این مواقع افراد باید ضد سم متناسب با نوع سم عامل به آنها تزریق شود. دکتر حاجی عبدالباقی خاطرنشان کرد: در مواردی علاوه بر تزریق ضد سم، بستری شدن بیمار در بخش مراقبت های ویژه و انجام مراقبت های تنفسی لازم است، در این مواقع طول درمان بیشتر می شود.
isna
hi dr!
     
  

 
مصرف ویتامین C در طول روز از استرس جلوگیری می کند

یک متخصص تغذیه گفت: روز خود را با مصرف یک لیوان آب شروع کنید؛ زیرا وقتی بدن تحت استرس است بدن شما به ویتامین C بیشتری احتیاج دارد و یک لیوان آبمیوه تازه نیاز شما را تامین می کند.

لیلا عیوض زاده گفت: نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب، بدن شما را از بی آبی حفظ می کند و مانع تحمل استرس اضافی برای بدن است، بنابراین یک عدد موز، مقداری مواد غذایی با فیبر زیاد و ماست کم چرب برای صبحانه استفاده کنید؛ چرا که موز منبع غنی ویتامین B۶ است که برای سوخت و ساز بدن به ویژه در مواقع استرس لازم است.

وی تصریح کرد: فقط یک فنجان قهوه در طول روز مصرف کنید و از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین در بقیه روز خودداری کنید. همچنین در مقابل تمایل به مصرف شیرینی به عنوان میان وعده، باید مقاومت کافی داشته باشیم.

عیوض زاده تاکید کرد: از غلات کامل، نان کم چرب تهیه شده با شیر و انواع کیک های ساده خانگی استفاده کنید وبسیار بهتر است برای مقابله با تمایل به مصرف شکر، از نان های تهیه شده با آرد کامل و شکر کم استفاده کنید، زیرا هر اندازه این شاخص پائین تر باشد، مواد حاوی کربوهیدرات دیرتر تبدیل به قند می شوند و بنابراین سطح قند خون را بیشتر می توانیم کنترل کنیم و بیشتر احساس آرامش می کنیم.

===========================

تاثیرغذاهای فرآوری شده روی ضریب هوش


این متخصصان علوم تغذیه ای در دانشگاه بریستول با آزمایش و مطالعه روی ۱۴ هزار کودک متولد شده بین سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به این نتایج دست یافته اند.
این متخصصان تاکید کردند مصرف غذاهای فرآوری شده حاوی شکر و چربی زیاد و همچنین غذاهای سنتی حاوی گوشت، سبزی، سالاد، میوه، برنج و پاستا، تاثیرات متفاوتی روی هوش کودکان برجای می گذارد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، این متخصصان دریافتند که رابطه مستقیمی بین افزایش مصرف مواد غذایی سنتی و افزایش هوش کودکان وجود دارد.
شرح مفصل این مطالعه در نشریه همه گیرشناسی و بهداشت جامعه به چاپ رسیده است.

isna
hi dr!
     
  

 
چگونه از خوردن شیرینی دل بکنیم؟
به نظر می رسد دانشمندان به زودی به روشی موثر برای کاهش میل و اشتیاق انسان به خوردن شیرینی ها و مواد غذایی پرکالری دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این دانشمندان ادعا کرده اند که با کمک یافته های جدید خود به زودی می توانند ذائقه انسان را تغییر دهند.

یک گروه بین المللی از متخصصان در آزمایشات جدید خود دو شناساگر را در زبان کشف کرده اند که به بدن کمک می کنند غذاهای شیرین را شناسایی کنند.

به گزارش روزنامه دیل میل، چاپ انگلیس، این گروه به سرپرستی مرکز مونل کمیکال سنس در فیلادلفیا متوجه شدند که برخلاف تصورات قبلی، گیرنده های طعم تشخیص دهنده شیرینی روی زبان به جای یک گیرنده در واقع سه گیرنده قندی جداگانه دارد.

بنابراین گزارش، این گیرنده ها در روده و غده پانکراس نیز یافت می شوند که هر دو عضو به کنترل سطح گلوکزی در خون و آزاد سازی انسولین کمک می کنند.

در زبان یکی از این گیرنده ها موسوم به «KATP»می تواند به تنظیم حساسیت نسبت به طعم شیرینی بر اساس مقدار نیاز بدن کمک کند.

به گفته دانشمندان، این گیرنده برای مثال درست بعد از خوردن یک کیک شیرین یا یک کاسه بستنی از فعالیتش کاسته می شود و اگر متابولیسم بدن به قند بیشتری نیاز داشته باشد، فعالیت این گیرنده تشدید می شود.

دکتر کارن یی، متخصص اصلی این پژوهش خاطرنشان کرد: این یافته در آینده نزدیک به ما کمک خواهد کرد که دریابیم چگونه می توانیم تمایل زیاد خود را به مصرف شیرینی محدود کنیم.

جزئیات این مطالعه در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا به چاپ رسیده است.
isna
hi dr!
     
  

 
گرفتگی ناگهانی عضلات معده، شانه، گردن و قفسه سینه زنگ خطر آنفاکتوس قلبی است

یک متخصص ارتوپدی کم آبی بدن، کاهش اکسیژن، حرکات ناگهانی، خستگی، مصرف برخی داروها، مواجهه با سموم تغذیه نامناسب و کمبود برخی ویتامین ها را از مهمترین علل بروز اسپاسم عضلانی دانست و گفت: کمر شایع ترین عضو دچار گرفتگی است که با استفاده از حرکات کششی، پمادهای شل کننده و اصلاح تغذیه می توان این عارضه را درمان کرد.

دکتر محسن توکلی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اسپاسم به انقباض غیر ارادی دردناک یک یا گروهی از عضله گفته می شود اظهار داشت: در این حالت به دستور مغز گروهی از عضلات منقبض می شوند تا از بروز صدمه بیشتر در یک عضله آسیب دیده جلوگیری کنند که این انقباض از چند ثانیه تا چند دقیقه و برخی مواقع تا ساعتها به طول می انجامد.

وی با توضیح اینکه اسپاسم عضلات در دو حالت به اسپاسم کلی و جزئی تقسیم می شود ، افزود: اسپاسم کلی، تمام عضلات اندام را در برمی گیرد و شایع ترین علت آن کاهش آب بدن است که با نوشیدن آب و مایعات زیاد برطرف می شود و اسپاسم جزیی، نقاط کمر و گردن را در بر می گیرد و فروان ترین علت آن حرکت دادن ناگهانی این عضلات است که با استراحت و انجام تمرینات کششی بهبود می یابد.

آلودگی با سموم و آفت کش ها علت بروز اسپاسم عضلانی

رئیس انجمن حوادث و ترومای اندام و ستون فقرات ایران گفت: ایجاد هر نوع تروما و حادثه، وجود برخی از بیماری ها مانند ام اس، فعالیت های شدید ورزشی و آلودگی با برخی سموم را از عوامل ایجاد اسپاسم در عضله است و آلودگی با سمومی مانند استریکنین می تواند عامل ایجاد اسپاسم عضله باشد و افرادی که دائم با حشره کش ها در تماس هستند بیشتر در معرض گرفتگی عضلات قرار دارند.

دکتر توکلی با بیان اینکه یکی از علت های مهم بروز اسپاسم کاهش اکسیژن است، ادامه داد: در صورتی که اکسیژن محیطی که فرد در آن قرار گرفته کم باشد، ممکن است فر دچار اسپاسم شود که در این حالت قرار گرفتن در یک محیط پر از اکسیژن و تنفس عمیق می تواند موثر باشد.

رئیس انجمن حوادث و ترومای اندام و ستون فقرات ایران با اشاره به خستگی جسمی شدید و ادامه فعالیت با وجود خستگی مفرط به عنوان علل انقباض عضلات گفت: در این حالت استراحت نقش موثری در بهبود اسپاسم عضلات دارد.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که ناگهان دچار اسپاسم عضله در نواحی معده، شانه، گردن و قفسه سینه می شوند باید این اسپاسم ها را جدی بگیرند زیرا اسپاسم در این نقاط علامتی از آنفکتوس قلبی است.

این متخصص ارتوپدی با اشاره اینکه استفاده از داروهای ضد التهاب و در برخی از موارد برخی پمادها همانند پمادهای نعناع دار می تواند نقش بسزایی در کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات داشته باشد گفت: مالیدن پماد روی موضع سبب گرم شدن و انبساط عضلات و افزایش شدت جریان خون می شود و اسپاسم را بهبود می بخشد.

دکتر توکلی اظهار داشت: شایع ترین اسپاسم جزیی در عضلات کمر است که به علت حرکت ناگهانی عضلات کمر، انجام ورزشهای سنگین و برداشت اشیای سبک با این تصور که سنگین هستند و بد نشستن و ایستادن به مدت طولانی اتفاق می افتد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه وجود برخی بیماری ها، کاهش الکترولیدها، بارداری و عادت ماهانه در زنان از علل دیگر اسپاسم عضلات کمر هستند تصریح کرد: مهمترین اقدام برای بهبود انقباض عضلات کمر استراحت انجام تمرینات کششی پس از بهبود نسبی است.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه استفاده از سرما و گرمای متناوب می تواند کمک زیادی به بهبود گرفتگی عضلات کند، گفت: سرما موجب انقباض عضلات و گرما موجب گشادی بیش از حد عروق می شود، جریان خون را افزایش می دهد و گرفتگی عضلات را بهبود می بخشد بنابراین استفاده از کیسه یخ و کیسه آب گرم می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

رئیس انجمن حوادث و ترومای اندام و ستون فقرات ایران با بیان اینکه یکی از شایع ترین اسپاسم ها حرکات ناگهانی در گردن و قرار گرفتن نامناسب سر روی بالشت است که در این موارد استفاده از برخی دارو های ضد التهاب درد سبب کاهش درد می شود اظهار داشت: ماساژ دادن نیز در صورتی که درست و اصولی انجام گیرد سبب افزایش فشار خون و انبساط عضلات می شود و بسیار در کاهش درد و بهبودی موثر است.

دکتر توکلی با اشاره به اینکه اسپاسم در عضلات ساق پا نیز اتفاق می افتد؛ افزود: این اسپاسم معمولا عضلات کوچک روی پا را گرفتار می کند به طور مثال در شرایطی که زانو نیمه خم است و مچ به طرف کف پا قرار گرفته و آن را ناگهانی صاف می کنیم انقباض در عضله ایجاد می شود.

بیماران دیالیزی در معرض گرفتگی عضلات ساق پا!

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه استفاده از داروهای ادرار آور و دیورتیک، اسید نیکوتینیک دارویی، سیروز کبدی، مسمومیت با سرب می تواند موجب اسپاسم شود گفت: بیماران دیالیزی و افرادی که الکل مصرف می کنند نیز در معرض اسپاسم در ناحیه ساق پا هستند.

دکتر توکلی با بیان اینکه استراحت، ماساژ، کشش عضلات خلط ساق، تمرینات کششی می تواند درمان های مناسبی برای گرفتگی عضلات ساق پا باشند اظهار داشت: افرادی که به طور مکرر دچار اسپاسم عضلات می شوند می توانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مچ پای خود را در در آب گرم قرار دهند تا درد کاهش یابد.


isna
hi dr!
     
  

 
شفابخش ترین عسل جهان از یک درخت بومی در استرالیا تهیه می شود

پزشکان استرالیایی در آزمایشات جدید خود دریافته اند که عسل حاصل از یک درخت بومی در این کشور قوی ترین و موثرترین عسل جهان به لحاظ قدرت شفابخشی و خاصیت آنتی باکتریال است.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پزشکان ادعا می کنند که عسل این درخت استرالیایی بیشترین خاصیت ضد باکتریایی در بین تمام انواع عسل ها دیگر در نقاط مختلف جهان دارد.

تیم تحقیقاتی که خواص شگفت انگیز این عسل را کشف کرده اند، معتقد هستند این عسل که از درخت «مورد» (Myrtle) تهیه می شود، برای درمان مقاومت ترین عفونت های باکتریایی که معمولا در بیمارستان ها و مراکز پرستاری شایع است، کاربرد دارد.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، عسل درخت «مورد» حاوی مقادیر بسیار زیادی از یک ترکیب آنتی باکتریال موسوم به «متیل گلییوزال» یا MGO است و به لحاظ خواص درمانی در بین تمام عسل های پزشکی موجود در بازار بالاترین امتیاز و بیشترین خاصیت را دارد .

برای درک این خواص درمانی فوق العاده آزمایشات فراگیر و گسترده ای بر روی عسل این گیاه بومی استرالیایی انجام گرفته است.

به گفته پزشکان، نام علمی این گونه بومی گیاهی «مورد» که در استرالیا کشت می شود، «leptos permum polygalifolium» است.

محققان استرالیایی می گویند: خاصیت آنتی باکتریال این عسل به قدری زیاد است که تنها مقدار اندکی از آن برای مقابله با عفونت ها کافی است.

isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 2 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA