انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)



 
آجیل چهارشنبه سوری، نشانی از فرهنگ تغذیه سالم میان ایرانیان است

یک متخصص تغذیه با اشاره به خوردنی های مرسوم در چهارشنبه آخر سال آن را نمادی از سنت تغذیه سالم در میان ایراینان باستان دانست و گفت: مصرف این دانه های روغنی علاوه بر تامین انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن موجب شادی و افزایش نشاط در افراد می شود.
دکتر علی اکبر سهیلی آزاد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: آجیل و غذاهایی که معمولا در چهارشنبه سوری مصرف می شود، نشان دهنده فرهنگ غنی تغذیه ایرانیان است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه این دانه ها منبع خوبی از نظر تامین انرژی هستند و باعث شادابی و نشاط می شوند، گفت: آجیل چهارشنبه سوری که حاوی دانه های روغنی است مواد پروتئینی مانند ویتامین B۱، B۲، نیاسین، اسید فولیک و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، و روی و آهن را در خود دارد که هر کدام از این مواد مغذی در سلامتی و نشاط انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه پختن آش چهارشنبه سوری از دیگر رسومی است که در این شب انجام می شود افزود: با توجه به این که تغییر فصل در این ماه اتفاق می افتد و بیماری هایی نظیر سرماخوردگی شایع می شود افراد برای بهبود یافتن بیمار خود آش بیمار را طبخ می کردند
دکتر سهیلی ادامه داد: آش انواع بسیار مختلفی دارد و معمولا تمام آش ها شامل حبوبات، غلات، سبزیجات و لبنیاتی مثل کشک یا دوغ هستند بنابراین با توجه به دارا بودن بسیاری از مواد غذایی آش می تواند منبع بسیار مفیدی از نظر تامین ویتامین، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد که هم اکنون در برنامه غذایی ایرانیان وجود دارد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مصرف ماهی در شب چهارشنبه سوری گفت: ماهی یکی ماده غذایی دارای فواید بسیار و شامل پروتئین زیاد، چربی و کلسترول پایین و حاوی ویتامین های B، A و D، کلسیم و فسفر و مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم است.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: چربی ماهی به دلیل اینکه از دو نوع اسید چرب غیر اشباع امگا ۳ به نام های EPA و DHA بسیار مفید است و از این جهت بر چربی گوشت قرمز برتری دارد.
isna
hi dr!
     
  

 
مصرف آجیل و مغزهای غیراستاندارد به مرور زمان به سرطان کبد می انجامد


یک متخصص تغذیه گفت: آجیل و انواع مغزها، در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می کنند و به مرور باعث ایجاد سرطان کبد می شوند.
دکتر محمد صفریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان اینکه مصرف آجیل ها به خصوص انواع مغزها در ایام عید به مردم توصیه می شود، ادامه داد: این مغزها باید سالم و بدون بو باشند زیرا در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می کنند و به مرور باعث ایجاد سرطان کبد خواهند شد.
وی در خصوص تغذیه افراد در حال رژیم در ایام نوروز گفت: این افراد باید از مصرف شیرینی جات دوری کنند و بیشتر به مصرف انواع مغزها و آجیل روی بیاورند زیرا این کار باعث کاهش حجم غذای مصرفی در طول روز می شود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که تصمیم به مسافرت در این ایام دارند، باید از مصرف غذاهای ترکیبی که از مواد مختلفی تهیه می شوند مانند کباب کوبیده پرهیز و از غذاهای سالم در رستوران های معتبر استفاده کنند.
وی در پایان با تاکید بر آمار بالای مسمومیت های ناشی از مصرف سبزی ها و قارچ های سمی، گفت: همچنین افرادی که قصد مسافرت های کوتاه مدت اطراف شهر را دارند، باید از مصرف سبزی ها و قارچ های روییده در دشت ها پرهیز کنند.

===========================



کمبود ویتامین D خطر آلرژی را افزایش می دهد


محققان نیویورکی در بررسی های خود دریافتند کودکانی که به مقدار کافی ویتامین D مصرف نمی کنند بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی و حساسیت قرار دارند.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از WebMD ، محققان بررسی های خود را مبنی بر ارتباط میان مصرف کم ویتامین D و بروز آلرژی با اندازه گیری میزان ویتامین D سرم خون در بیش از ۳۱۰۰ کودک و نوجوان و ۳۴۰۰ فرد بالغ انجام دادند.

تحقیقات نشان داد که ناکافی بودن مقدار مصرفی ویتامین D در افراد بالغ هیچ ارتباطی با بروز آلرژی ندارد و آنچه خائز اهمیت است مصرف مقدار کافی از ویتامین D در کودکان است.

کودکان و نوجوانان ۱ تا ۲۱ ساله ای که مقدار ویتامین D کم تری دریافت کرده بودند، نسبت به ۱۱ تا ۱۷ نوع ماده آلرژی زایی که روی آن ها آزمایش شد، حساسیت نشان دادند که شامل آلرژن های غذایی و محیطی می شد.
iscanews
hi dr!
     
  

 
قبل از تصمیم گیری های مهم، یک بطری آب بنوشید!

نوبت بعد اگر خواستید تصمیم مهمی بگیرید، قبل از هر اقدامی ابتدا یک بطری آب بنوشید چون محققان در یک بررسی جدید ادعا کرده اند که افراد با مثانه پر، بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این محققان دریافته اند که در یک لحظه، مکانیسم خودداری در مغز در تمام نقاط بدن یک حس خویشتن داری را القا می کند و به همین خاطر افراد در هنگام پر بودن مثانه چون در وضعیت کنترل قرار می گیرند، قادر هستند که تصمیمات مهم تر و با ارزش تری را اتخاذ کنند و در نتیجه بهتر قضاوت نمایند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این متخصصان در دانشگاه هلندی «تونت» وضعیت کنترل مثانه را با بخش های مشابه در مغز که احساسات مربوط به پاداش و امیال را فعال می سازند، مرتبط می دانند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که حتی فکر کردن به واژه های مربوط به ادرار کردن نیز می تواند همین تاثیر را ایجاد کند.

بنابراین تحقیق، مردم در کنترل انگیزش های خود برای لذت های کوتاه مدت تواناتر هستند و در عین حال هم گزینه هایی را انتخاب می کنند که در مدت طولانی سود بیشتری برای آنها داشته باشند.

به این ترتیب بخشی از مغز که این سیگنال را می فرستد نه تنها برای کنترل مثانه بلکه برای خودداری و کنترل در تمام قسمت های دیگر فعال می شود.

بنابراین فعال شدن مکانیسم خودداری به شما کمک می کند که در تصمیم گیری های خود امیال و پاداش های لحظه ای را انتخاب نکنید بلکه در عوض به پیامدهای سودمند و بلند مدت انتخاب خود بیندیشید.
isna
hi dr!
     
  

 
چاقی کودکان را تا قبل از ۱۲ سالگی کنترل کنید

برنامه های پیشگیری از چاقی باید در سنین کودکی و زیر ۱۲ سالگی آغاز شود و کاهش مقدار کمی از وزن بدن در کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز” به نقل از سایت وزارت بهداشت، دکتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش وزن متوسط ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می تواند به کاهش میزان خطرابتلا به بیماری های قلبی کمک کند و افراد از طریق دستیابی به وزن دلخواه خود و حفظ آن می توانند میزان این خطر را کاهش دهند.

وی کاهش مصرف چربی و افزایش مصرف میوه جات ، سبزیجات و حبوبات را برای کاهش وزن ضروری دانست و افزود: یک برنامه غذایی سالم بهتر از انتخاب غذاهای سالم جهت تغذیه بوده و مهم این است که غذا به شیوه صحیحی جهت کاهش کلسترول، چربی اشباع، چربی ترانس، چربی کل و کالری ها تهیه شود.

دکتر عبداللهی با اشاره به این که غذاهایی که دراغلب رستوران ها و مراکز تهیه غذاهای سرپایی سرو می شوند، دارای چربی و کلسترول بسیار بالایی هستند، تصریح کرد: غذا خوردن در بیرون از منزل به مفهوم از دست دادن کنترل بر روی برنامه غذایی نیست و با تفکری منطقی و انتخابی درست، می توانند رژیمی کم کلسترول و کم چربی را در هر جا که می روند، رعایت کنند.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه توصیه کرد: به جای مصرف روغن های جامد بهتر است افراد از روغن های مایع استفاده کنند و از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی های پر چربی و پرخامه، سس ها و کباب های کوبیده که پر از چربی است، پرهیز کنند.
iscanews
hi dr!
     
  

 
توت ؛ موثر در پیشگیری از پارکینسون


نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که خوردن انواع توت، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا طی یک بررسی تازه دریافته اند کسانی که عادت به مصرف انواع مختلفی از توت ها دارند، کمتر با احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون مواجه هستند.

به گفته این متخصصان، توت ها میوه های مرکب مثل پرتقال و نیز شکلات ها حاوی ترکیباتی موسوم به فلاوونوئیدها هستند که به نظر می رسد این ترکیبات خطر بروز پارکینسون را کاهش می دهند.

این آزمایش ها روی ۴۹ هزار و ۲۸۱ زن و ۸۰ هزار و ۳۳۶ مرد داوطلب انجام گرفته است.

در این بررسی ها، محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون آمریکا ارتباط بین مصرف فلاوونوئیدها و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، هر یک از توت ها خواص ممتاز و مفیدی برای سلامت دارند. برای مثال متخصصان تغذیه می گویند که خوردن هشت عدد توت فرنگی متوسط در روز، ۱۴۰ درصد از ویتامین ث مورد نیاز روزانه، ۱۲ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه فیبر، ۶ درصد از میزان مورد نیاز روزانه فولات، ۲۱۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز بدن ما را فراهم می کند و همچنین سرشار از ویتامین های K، ب۲، ب۵، ب۶، مس، منیزیم و اسید چرب امگا ۳ است. توت فرنگی فاقد سدیم، چربی های اشباع و کلسترول است.

توت سفید نیز میوه ای پرخاصیت و البته پرکالری است. یکصد گرم توت که تقریبا معادل یک فنجان است، حاوی ۶۱کالری انرژی است. هر فنجان توت حاوی ۹ گرم پروتئین است.

پروتئین توت، پروتئین گیاهی است و برای بدن کاملا بی ضرر است. این حجم توت ۱ / ۱ گرم چربی دارد و حاوی ۱۶ میلی گرم کلسیم است.

isna
hi dr!
     
  

 
کلسترول بد خون خود را با مصرف سویا کاهش دهید


مصرف پروتئین سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”: و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فروزان صالحی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روغن زیتون، مغزها و دانه ها، حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترل بد خون کمک می کنند.

وی افزود: میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

دکتر صالحی با اشاره به این که سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین زیاد و فیبر بالا هستند، تصریح کرد: میوه ها و سبزی ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آنها می تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری های مزمنی چون دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان و چاقی داشته باشد.

به گفته وی، نان های سبوس دار مانند بربری، سنگک و نان جوی سبوس دار حاوی ویتامین B زیاد و هم کاهش دهنده چربی خون هستند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق، روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصاً روغن کانولا و روغن زیتون روی سالاد است.

وی با بیان این که مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت قلب و عروق قلب دارد، ابراز داشت: فقط ماهی هایی که کباب می شوند و یا با بخار پخته می شوند می توانند موجب سلامتی قلب و عروق شوند، در حالی که ماهی سرخ شده در روغن و در حرارت بالا از این نظر، بی خاصیت خواهد بود.

iscanews
hi dr!
     
  

 
کشف تاثیر لیتیوم در افزایش طول عمر

گروهی از متخصصان در یک آزمایش جدید دریافته اند عنصر لیتیوم که به طور معمول در سبزیجات و آب آشامیدنی یافت می شود، می تواند موجب افزایش طول عمر در انسان ها شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پروفسور مایکل ریستو و تیم تحقیقاتی وی متشکل از کارشناسان و متخصصان ژاپنی در دانشگاه های اویتا و هیروشیما در آزمایشات خود عملکرد فیزیولوژیکی لیتیوم را نشان دادند.

به گزارش روزنامه بلومبرگ، این محققان تاثیر مقدار غلظت لیتیوم در آب معمولی لوله کشی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند در شهرهایی که غلظت لیتیوم در آب لوله کشی شهری بیشتر است، نرخ مرگ و میر مردم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.

این متخصصان با آزمایش روی نوعی کرم ساده متوجه شدند که وجود لیتیوم در بدن این جانور میانگین طول عمر آن را اضافه می کند.

به گزارش ایسنا، این گروه از متخصصان حتی توصیه کرده اند که گنجاندن دوز پایین این ماده معدنی در مکمل های رژیم غذایی در آینده می تواند نتایج سودمندی برای انسان داشته باشد.

نتایج این مطالعات در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
گرسنگی بیش از حد باعث چاقی می شود


گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی کند بلکه اثر معکوس دارد و باعث چاقی خواهد شد.



به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”: و به نقل از سایت وزارت بهداشت؛ دکتر فروزان صالحی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی افراد خیلی گرسنه بمانند و مقدار کمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار کم را به صورت چربی درمی آورد و ذخیره می کند تا اگر در آینده گرسنه شد بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده کند.

وی افزود: اگر بدن گرسنه نگه داشته شود برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می کند که منجر به چاقی شده همچنین علاوه بر گرسنگی باعث می شود تا قدرت یادگیری کم شود.

دکتر صالحی در ادامه درباره سالم بودن مواد غذایی گفت: از دو جنبه می توان سالم بودن مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد یکی این که به دور از میکروب و آلودگی ها باشد و اگر به صورت بسته بندی هستند (مثل کیک، شیر و…) باید در هنگام خرید به پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا آن ها توجه شود و اگر بسته بندی نیست مثل میوه و سبزی باید توجه کنند که ضد عفونی شده باشند.

وی تصریح کرد: چاقی با بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بیشتر در معرض این خطرات هستند. پس اگر افراد چاق باشند نه تنها ظاهرشان زیبا نیست بلکه از درون هم بیمار خواهند بود و این بیماری ها سبب می شوند زندگی افراد مبتلا از روند طبیعی خارج شده ومشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان کرد: به دلیل این که علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد است، اگر افراد بتوانند انرژیی که بیش از حد بدست آورده اند را از دست بدهند، باعث می شود که چاق نباشند و در واقع ورزش از همین طریق، سبب کم شدن وزن و جلوگیری از چاقی می شود.

به گفته وی، انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، سبب می شود افراد همیشه سالم و تندرست بمانند.


iscanews
hi dr!
     
  

 
تولید ترکیب قندی جدید برای درمان وبا

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه فلوریدای مرکزی اعلام کردند که موفق به ساخت ابزار جدیدی برای درمان وبا شده اند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان به کمک وسیله جدید توانستند با استفاده از ترکیب قندی این بیماری را درمان کنند.

وسیله جدید یک ترکیب نانوذراتی قندی است که به گفته پزشکان در آینده می توان از آن برای درمان مبتلایان به عفونت وبا بهره جست.

به گزارش فاکس نیوز، از این ترکیب همچنین می توان برای تعیین میزان آلودگی آب به میکروب این بیماری استفاده کرد.

گسترش وبا در هاییتی و حدود ۴۰ کشور دیگر در جهان پزشکان و دانشمندان را بر آن داشته که به دنبال راه های جدیدی برای مقابله با این بیماری باشند.

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی در دانشگاه فلوریدا با این تکنیک جدید به روشی سریع و ساده برای شناسایی ماده مسموم عامل بیماری وبا دست یافته اند.

وبا یک بیماری عفونی روده ای است که عامل آن باکتری ویبریوکلرا است. این باکتری سمی ایجاد می کند که منجر به اسهال شدید، از دست رفتن آب بدن و در نهایت مرگ می شود.

دکتر جی مانوئل پرز و دستیاران وی در این دانشگاه از نانوذرات اکسید آهنی که قطر آن یک پنجاهم قطر موی انسان است در ترکیب با قندی بنام دکستران استفاده کردند و ذراتی را تولید کردند که قادر به شناسایی اختصاصی گیرنده سم وبا هستند.

علائم بیماری وبا اسهال شدید، گرفتگی عضلات پا و معده و تهوع است. در بدترین حالت، بیمار مبتلا، با از دست دادن آب و مایعات حیاتی بدن، از کار افتادن کلیه و شوک شدید از بین می رود.

بیماری ممکن است به طور ناگهانی در شدیدترین حالت خود بروز کند یا اینکه روندی نسبتا کند داشته باشد، اما در هر صورت اگر به آن توجهی نشود می تواند در فاصله شش ساعت تا کمتر از یک هفته به مرگ منتهی شود.

بنابر این گزارش، سالانه دویست هزار نفر که اغلب در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند به بیماری وبا دچار می شوند که از این میان حدود پنج هزار نفر که اغلب کودکان، سالمندان و نوزادان هستند، جان خود را از دست می دهند.

شرح این دستاورد جدید در مجله انجمن شیمی آمریکا به چاپ رسیده است.

isna
hi dr!
     
  

 
مبتلایان به ام اس از مصرف غذاهای پرچرب خودداری کنند

مبتلایان به این بیماری کمتر غذاهای پر چرب بخورند و بیشتر میوه ها و سبزیجات را مصرف کنند.





دکتر محمد علی صحراییان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: تاثیر مواد غذایی بر سلامت مبتلایان به ام اس اثبات نشده است، البته برخی از عوارض مانند یبوست که بعضی از این بیماران به آن دچار می شوند با نحوه تغذیه آنان ارتباط مستقیم دارد.

وی در ادامه گفت: برخی از مبتلایان به ام اس دچار یبوست هستند که این مشکل را مصرف غذاهای پرچرب و رژیم غذایی کم فیبر تشدید می کند.

از سوی دیگر، چاقی باعث افزایش ناتوانی حرکتی بیمارانی می شود که دچار ضعف عضلانی و اختلال در راه رفتن هستند.

در این شرایط به آنان توصیه می شود که وزن خود را در حد متعادل حفظ و رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند.

صحراییان در پایان اظهار کرد: رعایت رژیم های غذایی سخت به مبتلایان به ام اس توصیه نمی شود، چون این کار باعث کاهش شدید وزن آنان می شود بلکه به بیماران توصیه می شود که وزن خود را به تدریج کاهش دهند.
isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 3 از 57:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  54  55  56  57  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA