انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 1 از 5:  1  2  3  4  5  پسین »

مسائل جانبی پیرامون آمیزش جنسی


مرد

Prince
 
شب زفاف و آمیزش دفعه اول
آن سوی زفاف :

پاره شدن پرده بکارت ، در حقيقت نمود خارجي جرياني بسيار پيچيده است که بايد آن را آغاز "زنانگي" و پايان "دوشيزگي" شمرد،تازه عروس بنا به طبيعت ، از نخستين اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسماني نيست که اگر همراه با آرامش و خودداري و صبوري مرد باشد خيلي جزئي است. غالبا خود دختر هم نمي داند علت اين هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در اين مرحله دچار نوعي " شرم " نيز هست . همه اين علت ها را بايد در جاي ديگري جستجو کرد.

در حقيقت چون زن در اين مرحله که وارد حيات زناشويي مي گردد دگرگوني مهمي در برابر خود مي بيند و به زندگي آينده و مسووليت ها و خطرهاي آن مي انديشد و از آن واهمه دارد. همه اين واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شايسته توجه است،اين وظيفه شوهر است که وجود اين هراس فطري زن را دريابد و همواره آن را به ياد داشته باشد.بهترين فرصت براي جلب اطمينان زن همين دوره کوتاه است.

معروف است که زفاف را نبايد با جبر آغاز کرد ، ما مي گوييم در کار پاره شدن پرده دوشيزگي نه تنها جبر نبايد در کار باشد بلکه اين عمل بايد دنباله و نتيجه نوازشي صبورانه و معاشقه اي جانانه باشد و شوهر بايد عروس را به تدريج متمايل و راغب به عمل نمايد نه آن که با شتابکاري و به کار بردن زور ، تنها حس شهوت خويش را فرو نشاند. در اين صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراين شوهر در شب زفاف بايد تمام تمهيدات لازم را به کار گيرد و در نهايت ملايمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترين اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده مي کند که به آساني التيام پذير نخواهد بود و گاه تا پايان زندگي زناشويي آثار آن بر جاي مي ماند.

از نظر روانشناسي اين دردهاي روحي منجر به پيدايش هزاران نوع اختلالات فکري ، غم و اندوه مزمن مي گردد که درمان آن بسيار مشکل خواهد بود زيرا اغلب منشا و علت اصلي آن ناشناخته مي ماند،در واقع علت سرد مزاجي بسياري از زناني که لذت جنسي نمي برند آن است که در شب زفاف ناگواري ديده و رنج و تب روحي کشيده اند و اين تالمات در ضمير پنهان آنها مانده و اختلالات جسمي و رواني بعدي را با خود آورده است،بسياري از امراض ديگر چون پريشان خيالي و بيماريهاي عصبي غالبا در اثر همين رويدادهاي به ظاهر کوچک شب زفاف ايجاد مي شود و گاهي اين عوارض روحي به قدري پيچيده و شديد مي شود که روان پزشک بايد مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمينان بيمار ، شايد موفق به کشف ريشه اصلي اختلال گردد. اين است که باز تکرار مي کنيم در نوازش و مهرباني و رعايت حال تازه عروس به ويژه در شب رفاف به هيچ نبايد کوتاهي کرد.

هيچ دختري فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه مي خواهد بکند و اگر حجب و حياي عروس يا هر علت ناشناخته ديگر مانع از آن است که به ميل تسليم شود بهتر است يک شب يا حتي شبهاي متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسماني خو بگيرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسي شود،عمر انسان آن قدر کوتاه نيست که چنين شتابکاري لازم باشد و به خصوص در اين دوره ، صبر و متانت و حوصله به پيروزي و کامروايي خواهد انجاميد،در اينجا بايد يادآور شويم اگر داماد به دليل ضعف نفس و سستي در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتيجه نمي رسد و لازم است اصرار در اين باره خيلي ملايم و صبورانه باشد.

اصولا زن وقتي هم حاضر و راغب به تسليم است طبيعتا مي خواهد بر او ظفر يابند ولي بين فتح عاشقانه و استيلاي وحشيانه تفاوت بسيار است و مرد بايد با فراست دريابد که هنگام دخول فرا رسيده است،به طور کلي در هفته هاي اول ازدواج براي نزديکي نبايد پافشاري کرد جز آن که عروس خود ابراز تمايل کند.شوهر اگر عيبي در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نبايد آن را آشکار کند يا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگين شود و آن را مايه حقارت پندارد.

*
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
شب اول عروسی چی کار کنیم
شب زفاف در خاطره تمامی زوجهای جوان یک شب خاطره انگیز است. کلیه کسانی که این شب رو تجربه کرده اند، بی شک تا آخر عمر آن را فراموش نخواهند کرد،منظور ما در این مقاله شب اول عروسی نیست . چون بسیاری از افراد ، قبل از عروسی ( که در عرف معمول است ) آمیزش جنسی( بطور کامل) را تجربه میکنند. پس منظور این مقاله زمانی است که دختر ازاله بکارت میشود . یعنی زمانی که دختر ، پرده بکارت خود را از دست میدهد،ما در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم ، که دختران برای اولین بار تجربه سکس از راه واژن را می آزمایند.

همانطور که میدانیم تمامی زخمها ، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند ، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است . این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند. و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن (دخول) خواهند داشت .

اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور میکنیم.

دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است :

1- درد به علت پارگی پرده بکارت : این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است . که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند . برای کنترل یا کاهش درد ، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است . این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد . رسیدن به ارگاسم ، آستانه درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمیکند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .

2- درد به علت دخول : این درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن میباشد . شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید ، زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید . این حالت دقیقا دز واژن هم ایجاد میشود . واژن برای اولین بار میخواهد باز شود . پس درد زیادی را حس میکند . برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت . تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد . برای این منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :

  • معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم.
  • استفاده از ژل لوبریکانت.
  • بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد،جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد . در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.
  • دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد.
  • درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.



پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمیشود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید.

تا 3 روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
ضرورت توجه به اصول ارتباط جنسي براي همسران جوان
براي شروع عجله نكنيد :

زن و مرد بايد قبلا عالم هر يك را به خوبي شناخته باشند يعني بايد بدانند در دنياي جنس مخالف چه مي‌گذرد،وقتي زن‌ها و مردها با هم ازدواج كرده و وارد دنياي جديد زندگي مشترك مي‌شوند هر دو، اهداف و برنامه‌هاي مشتركي دارند: هر دو مي‌خواهند كه روابطشان عاشقانه و دوستانه باشد و اين ارتباط قوي همچنان ادامه پيدا كند. تا اينجاي مسئله كه ظاهرا مشكلي وجود دارد اما يك موضوع مهم و اجتناب‌ناپذير هم وجود دارد و آن هم رابطه جنسي است كه جزء جدايي ‌ناپذير زندگي مشترك محسوب مي‌شود، و درست در همين مورد بسياري از مشكلات شروع مي‌‌شود وزن يا مرد حس مي‌كنند رابطه آنها در زندگي مشترك مورد دلخواه‌شان نيست و يا در زندگي خود موفق نبوده‌اند. برقراري رابطه جنسي سالم در دوران زندگي مشترك موضوع بسيار مفصلي است و ما در اين قسمت تنها به بخشي از آن مي‌پردازيم يعني شروع رابطه جنسي در اوايل ازدواج كه ممكن است براي زن و شوهر (هردو) كمي مشكل‌‌ساز باشد.

معمولا علت مشكل بودن اين شروع و آغاز اين است كه زن و مرد هنوز به هم عادت نكرده و به عبارتي كمي از هم خجالت مي‌كشند. گاهي اين وضعيت در ابتدا باعث نااميدي طرفين مي‌شود چون هنوز نمي‌دانند كه از نظر روحي به چه آمادگي‌‌هايي احتياج دارند. در اين شرايط اگر نسبت به جنس مخالف (زن نسبت به شوهر و بالعكس) حس خوبي وجود داشته باشد به راحتي مي‌توان ارتباط موثر برقرار كرد و گر نه كار مشكل‌تر خواهد شد. نكته مهم ديگر اين است كه زن و مرد بايد قبلا عالم جنس مخالف را به خوبي شناخته باشند يعني بايد با مطالعه بدانند در دنياي جنس مخالف چه مي‌گذرد؟ احساساتش چگونه است؟ به‌عنوان يك زن يا مرد چگونه بايد با عواطف او برخوردي مناسب داشته و هزاران مورد ديگر كه بايد قبل از ازدواج و در دوران آشنايي براي ازدواج براي اين سئوالات پاسخي مناسبي پيدا شود. اگر شناخت شرايط روحي و عاطفي طرف مقابل به طور كامل انجام نشده باشد در اين صورت رابطه جنسي به يكي از بزرگترين سرچشمه‌هاي سوء تفسير از شريك زندگي تبديل خواهد شد.

شايد بهتر باشد مدت كمي از ازدواج بگذرد و بعد طرفين از يكديگر انتظار داشته باشند؛ چون اقدام فوري براي رابطه جنسي در بعد از ازدواج ممكن است براي شريك زندگي و به‌خصوص خانم‌ها با احساس و تجربه بدي همراه باشد. اگر مراحل پس ازدواج را به چهار مرحله آشنايي بيشتر، ارزشيابي طرف مقابل، ايجاد احساس قوي و ثابت و ورود به خلوت و حالات روحي خصوصي طرف مقابل تقسيم كنيم، رابطه جنسي بايد در مرحله چهارم صورت بگيرد. يعني بايد بتوان با صميميت به خلوت و شرايط روحي كاملا منحصر به فرد طرف مقابل وارد شد، يك رابطه جنسي خوب و موثر برقرار كرد در غير اين صورت به يك تجربه ناگوار و ناخوشايند اجباري تبديل مي‌شود. در اين مرحله بسيار مهم است كه هر دو طرف بدانند ديگري نسبت به حوزه خصوصي زندگي خودش و طرف مقابل چه حسي دارد؟

متاسفانه اكثر خانم‌ها و آقايان فكر مي‌كنند تنها جذابيت ظاهر براي ايجاد رابطه جنسي موفق كافي‌ست. البته آمادگي ظاهري شرط مهمي است اما كافي نيست. ممكن است آقا يا خانم حس كنند با وجود آمادگي ظاهري ديگر مشكلي وجود ندارد، اما اين طرز فكر صحيح نيست و ممكن است طرف مقابل (اكثرا خانم‌ها) آماده نبوده و شديدا از نظر روحي آسيب ببيند. خانم‌ها معمولا به مدت زمان بيشتري احتياج دارند تا آمادگي اين كار را پيدا كنند و معمولا بعد از ازدواج بيشتر به اين مسئله فكر مي‌كنند كه چطور مي‌توان زندگي مشترك را تقويت كرد و چطور مي‌توان رابطه‌اي محكم‌تر و قوي‌تر برقرار كرد. در نتيجه براي برقراري روابط جنسي بايد به آنها فرصت داد. در اوايل ازدواج مهم نيست كه چقدر زن و مرد جذابيت جنسي دارند بلكه نكته قابل توجه آن است كه اگر در اين دوران به سرعت و بدون دادن فرصت به طرف مقابل وارد مرحله جنسي شويد عين آن است كه آب يخ روي سر يكديگر ريخته باشيد! مثل اينكه هنوز شروع جاده و راه را طي نكرده يكباره به آخر راه برسيد. بايد آقايان اين فرصت را به خود بدهند تا كاملا مورد تاييد همسرشان قرار گرفته و مهلتي هم به خانم‌ها داده شود تا فارغ از تفكرات جدي در مورد زندگي و آينده براي برقراري رابطه جنسي آماده شويد. اگر اين اتفاق خيلي سريع و زود رخ دهد امكان دارد تا مدتي طرفين از هم رانده شوند. معمولا هورمون‌هاي مردانه باعث مي‌شود آقايان خيلي سريع براي رابطه جنسي آماده شوند و گاهي اين آمادگي سريع باعث مي‌شود به ناچار بدون آمادگي لازم تن به اين كار داده و به هيچ وجه از اين رابطه لذت نبرند.

البته منظور ما اين نيست كه به هيچ وجه در اوايل زندگي مشترك (بخصوص روزهاي اول) نبايد رابطه جنسي برقرار شود. گاهي طرفين به خوبي براي اينكار آمادگي دارند و مشكلي پيش نمي‌آيد. اما اگر تمايل برقرار شود. گاهي طرفين به خوبي براي اين كار آمادگي دارند و مشكلي پيش نمي‌آيد. اما اگر تمايل داريد رابطه زناشويي شما پايدار بوده و طولاني مدت از قدرت كافي برخوردار باشد بهتر است كار را مرحله به مرحله انجام دهيد. اگر ذهنتان را باز و آزاد نگهداريد و فقط تفكر برقراري رابطه جنسي فكرتان را پر نكرده باشد آن وقت خودتان و طرف مقابل را بهتر ارزيابي كرده و فرصت كافي به خودتان و او مي‌دهيد. هر چه همديگر را بيشتر بشناسيد برقراري رابطه جنسي راحت‌تر بوده و مشكلات‌تان كمتر مي‌شود. حتي اگر در آن زمان آنقدر از خودتان مطمئن باشيد كه فكر كنيد شما يك روح در دو جسم هستيد باز هم بايد مدت زمان لازم سپري شود تا واقعا با روحيات يكديگر آشنا شويد.

اگر هم حس كرديد در اين رابطه با مشكلاتي روبرو هستيد يا احساس رضايت نمي‌كنيد باز هم راه چاره وجود دارد. فكر نكنيد علم ارتباطات زناشويي مثل پرواز يك آپولو سخت و دشوار است! وقتي زن و مرد در اين زمينه احساس ناراحتي مي‌كنند بر اين تصور هستند كه به آخر خط رسيده‌اند. اين در حالي است كه در مورد مسائل جنسي هم مي‌توانيد از ديگران كمك بگيريد. پزشكان و مشاوران راهنماي خوبي در اين مورد هستند و بهتر است از همين امروز عادت كنيد بدون خجالت و رودربايستي سئوالات خود را در زمينه مسائل جنسي از پزشك و يا هر فرد متخصص ديگر در اين زمينه بپرسيد. مطمئن باشيد آنها بهتر از در و همسايه شما را راهنمايي مي‌كنند.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  ویرایش شده توسط: Prince   
↓ Advertisement ↓
TakPorn
زن

Princess
 
یائسگی در زنان و مردان
خیلی ها بر این باور هستن که یائسگی فقط به سراغ خانم ها میاد،از این رو این مطلبو جمع آوری کردم و گذاشتن اینجا تا همه دوستان از اون استفاده کنند،سعی من در این بود که خیلی ساده و کم و در حین حال مفید باشه .

یائسگی چیست؟

یائسگی مرحله ای از زندگی می باشد که در آن مرحله، در خانم ها ذخیره ی تخمک تخمدان به انتها می رسد و در طی آن خانم ها تغییرات هورمونی تخمدانی پیدا می کنند.

آیا روند یائسگی فقط مخصوص خانم ها می باشد؟

خیر، آقایان هم در حدود سنین مشابه خانم ها دچار افت فعالیت گنادها (غدد جنسی) می شوند و علایم کمبود هورمون پیدا می کنند که درمردها آندروپوز یا ویروپوز گفته می شود، ولی چون در خانم ها با قطع قاعدگی همراه است، مشخص تر می باشد. لازم به ذکر است چنان چه شروع قاعدگی در سنین حدود 13-12 سالگی باشد، معمولاً 35 سال بعد یائسگی در خانم ها شروع می شود.

معمولاً یائسگی از چه سنی شروع می شود؟

به طور کلی اگر شروع یائسگی در کسی زیر 40 سال باشد به آن یائسگی زودرس گفته می شود، ولی در حالت طبیعی معمولاً سن 45 سال به بعد سن شروع یائسگی می باشد. البته بعضی از افراد ممکن است تا سن 53 سالگی هم یائسه نشوند.

آیا یائسگی یک پدیده ی ناگهانی است یا همراه با پیش علایمی می باشد؟

معمولاً یائسگی همراه پیش علایمی مانند قاعدگی های نامرتب، حجم خونریزی کم، گرگرفتگی و... می باشد، ولی در بعضی از افراد بدون علایم قبلی هم ممکن است اتفاق بیافتد، بدین صورت که تا یک ماه قبل، دارای قاعدگی با روال طبیعی بوده و در ماه جاری به یک باره دچار قطع قاعدگی می شوند و متعاقب آن پریود نمی شوند.

آیا قاعدگی همیشه به طور مرتب اتفاق می افتد؟

خیر ممکن است، گاهی به صورت پریودهای بیش از یک بار در ماه باشد، یعنی مثلاً فرد هر 18-17 روز یک بار پریود شود و یا گاهی به صورت تأخیر قاعدگی باشد (تأخیر قاعدگی نیاز به پی گیری ندارد).

وقتی که فرد در سنین نزدیک یائسگی دچار خونریزی های مکرر با فواصل نزدیک شود، از آن جا که نشانه های بدخیمی آندومتر هم به همین گونه می باشد، در این صورت نیاز به بررسی محوطه ی داخل رحمی بر اساس اطلاعات و تجربه با سونو (Trans Uretral) TU، هیستروسکوپی و ... می باشد.آیا برای مطمئن شدن از این که کسی دچار یائسگی شده است یا نه، راه های تشخیصی و آزمایشی وجود دارد؟

بله، معمولاً در افراد جوان که انتظار یائسه شدن در آنها نمی رود و دچار قطع قاعدگی شده اند، می توانیم از آزمایشات هورمونی هیپوفیز استفاده کنیم که نشان می دهد کسی به حالت طبیعی یائسه شده است یا در اثر عوامل دیگری یائسگی به وجود آمده است.

رفتار خانم هایی که در معرض یائسگی قرار می گیرند چگونه باید باشد؟

خانم ها باید یائسگی را به عنوان یک پیامد خوش از دوران سن باروری خود تلقی کنند، همان طور که در زمان بلوغ (که یک مرحله از زندگی می باشد) نباید فکر کنند که پریود شدن یک پدیده بد می باشد،باید بدانند این مرحله نیز جزو فیزیولوژی و کارکرد بدن یک خانم است و باید آن را با روی خوش بپذیرند و کارهای مناسب این مرحله را انجام دهند. لازم به ذکر است، سن متوسط یک خانم بعد از یائسگی، دقیقا برابر سن متوسط زمان باروری او می باشد(حدود 30 سال).

آیا یائسگی می تواند پیامدهایی مانند افسردگی به همراه داشته باشد؟

بر اساس مطالعات ثابت شده که افسردگی یا تغییرات خلق و خوی خانم ها به یائسگی مربوط نمی باشد، بلکه به نحوه ی زندگی، کم کاری تیرویید، روابط خانوادگی و اجتماعی و سابقه ی افسردگی یا اختلالات خلق و خوی قبلی بستگی دارد،خانم هایی که دچار افسردگی پس از زایمان شده اند و نیز کسانی که فشار عصبی قبل از قاعدگی دارند یا زمینه ی افسردگی و تغییرات خلق و خو داشته اند، در دوران یائسگی هم بیشتر علایم افسردگی را نشان می دهند.

بیماری های شایع در زمان یائسگی خانم ها کدام است؟

همان طور که بیماری هایی مانند سرخک، سرخجه، آبله مرغان و... در کودکان شایع می باشد، در این سنین هم بعضی از بیماری ها شیوع بیش تری دارند، مثلاً شانس بدخیمی های آندومتر پستان و کولون (روده بزرگ) در این سنین بیشتر است. از طرفی فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی شیوع بیشتری دارند و همچنین در این دوران بیماری های وابسته به سن مثل پوکی استخوان و عوارض آن مثل شکستگی ها شایع تر می باشند.

در چه مواردی هورمون درمانی برای یک خانم یائسه مورد نیاز می باشد؟

در خانم هایی که علایم گرگرفتگی و تعریق دارند و یا در کسانی که علایم شدید خشکی واژن و مجاری اداری دارند، می توان از هورمون درمانی استفاده کرد. البته برای موارد خفیف تا متوسط خشکی واژن از ژل های مرطوب کننده داخل واژن استفاده می شود.

توصیه شما به خانم های یائسه چیست؟

خانم های یائسه باید به موارد زیر توجه کنند :

  • پذیرش یائسگی
  • جلوگیری از چاق شدن و رساندن وزن به حد مناسب
  • حرکت کردن، راه رفتن، شنا و ورزش روزانه
  • استفاده از ماهی، سبزی، میوه و لبنیات در وعده ی غذایی روزانه
  • پرهیز از مصرف نوشابه های گازدار
  • تابش نور مستقیم آفتاب به پوست برای ساخت ویتامین D و افزایش اثر جذب کلسیم ضروری است. (نور پشت شیشه یا روی لباس این اثر را ندارد.)
  • داشتن برنامه های گروهی و تفریحی
  • انجام ورزش هایی که ذهن و حافظه را تقویت می کنند مانند: حل جدول و .... در زندگی روزمره

با توجه به این که در این سن زمان بیکاری زیاد می شود و همچنین مسئولیت موارد دیگر مثل نگهداری بچه کم تر می شود، حتماً به فکر آموزش یک مورد جدید باشند و مطمئن باشند که حتی اگر دیرآموز باشند، حتماً مورد آموزش دیده را یاد خواهند گرفت (برای آموختن هیچ وقت دیر نیست). البته هدف از این آموزش ها بالا بردن کیفیت زندگی فرد یائسه می باشد، نه اختراعات و اکتشافات.

علایم یائسگی مردان به چه صورت می باشد؟

در مردان، در دوران آندروپوز، در سیستم تولید مثل تغییراتی ایجاد می شود و باعث اختلال در نعوظ می شود. فعالیت بیضه ها از نظر ساخت هورمون کم می شود که باعث کم شدن فعالیت جنسی و کم شدن اعتماد به نفس می شود و این حالت ممکن است سبب ایجاد اضطراب نیز گردد و در نتیجه ی اضطراب، مجدداً تولید آندروژن ها (هورمون های مردانه) کاهش می یابد.

شایع ترین بیمای های دوران یائسگی در مردان کدام است؟

در آقایان هم شانس بدخیمی پروستات بالا می رود. تغییراتی در قدرت عضلات و کاهش تراکم استخوان بوجود می آید. بیماری های قلبی- عروقی و آترواسکلروز(تصلب شرایین) هم شیوع بالاتری خواهد یافت.

یائسگی عبارت است از:

قطع دائمی قاعدگی؛ كه به دو دسته تقسیم می شود :

  • یائسگی فیزیولوژیك یا طبیعی.
  • یائسگی ناشی از برداشتن تخمدان ها در سنین قبل از یائسگی كه مصنوعی است و در این مورد، قطع قاعدگی در اثر در آوردن و نبود تخمدان ها است.

در مورد یائسگی فیزیولوژیك كه در اثر پیری ایجاد می شود و بیشتر از مورد دوم وجود دارد ، باید گفت كه سن متوسط یائسگی 51 سالگی است، اما حدود 4 درصد زنان قبل از 40 سالگی دچار یائسگی زودرس می شوند،مشكلات عمده ی این دوران عبارتست از : گر گرفتگی و پوكی استخوان،به احساس گرمای شدید در قسمت فوقانی بدن به مدت 30 ثانیه تا 5 دقیقه ، گر گرفتگی گفته می شود.

پوكی استخوان از دیگر عوارض مهم این دوران است. هر سال كه از یائسگی می گذرد، حدود 5/1-1 در صد از توده ی استخوانی از دست می رود و در 65-60 سالگی ممكن است شكستگی های استخوانی در ستون مهره ها ایجاد شود،به دلیل شایع بودن این عوارض، محققان درصدد پیدا كردن مواد و راه هایی برای درمان یا پیشگیری از آنها هستند. از جمله ی این مواد می توان به سویا اشاره كرد.


نقش سویا چیست؟

سویا به عنوان یك غذای اصلی و مهم در بسیاری از كشورهای آسیایی مصرف می شود كه دارای مواد مغذی با ارزشی مانند پروتئین است. پروتئین سویا اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن را تامین می كند. هنگامی كه سویا به همراه برنج مصرف می شود، پروتئین آن با پروتئین فرآورده های گوشتی برابری می كند، در حالی كه میزان كلسترول و چربی آن پایین است،مواد موجود در سویا از سرطان های وابسته به هورمون مانند سرطان سینه و سرطان پروستات جلوگیری می كنند.

از دیگر اثرات مهم سویا، كاهش عوارض ناشی از یائسگی از جمله گر گرفتگی است. معمولاً برای كاهش این عارضه در این دوران ، داروهای هورمونی تجویز می شود. سویا دارای موادی است كه بدون ایجاد مشكلات ناشی از استروژن (هورمون زنانه كه در داروها هم هست) حالت گر گرفتگی را در خانم ها كاهش می دهد. البته برای داشتن این اثر بایستی سویا به طور مداوم مصرف شود.

در دوران قبل از یائسگی نیز بسیاری از زنان دچار بعضی اختلالات هورمونی می شوند كه به علت شرایط فیزیولوژیك بدن است. بررسی ها نشان داده مصرف سویا در این دوران نیز، می تواند سطح هورمون بدن زنان را تنظیم كند،سویا می تواند از پوكی استخوان دوران یائسگی جلوگیری كند. تحقیقات نشان داده است كه سویا اثر محافظتی بر روی سطح استخوان حیوانات دارد، ولی صد در صد ثابت شده نیست.

بیشترین اثر سویا كاهش گر گرفتگی دوران یائسگی است . كمی هم در درمان واژنیت موثر است كه یك التهاب دستگاه تناسلی و از ناراحتی های شایع این دوران است. علت واژنیت كاهش سطح هورمون استروژن است و تا حدودی با اثرات مشابه هورمونی مواد موجود در سویا ، این عارضه بر طرف می شود.

تمامی این اثرات فقط با مصرف مداوم و طولانی مدت سویا دیده می شود. از مصرف محصولات سویا هیچ گونه عارضه ی خطرناكی گزارش نشده است، مگر افراد كمی كه امكان دارد به سویا حساسیت داشته باشند و در این صورت باید از مصرف آن خودداری كنند.

مشكلات قلبی – عروقی از دیگر عوارض دوران یائسگی هستند. بررسی ها ثابت كرده، پروتئین سویا می تواند از بیماری قلبی- عروقی جلوگیری كند. در یك بررسی، كلینیك تغدیه ی آمریكا دو گروه را در نظر گرفتند. یك گروه پروتئین سویا را مصرف كردند و گروه دوم پروتئین شیر را. مشاهده شد در گروه اول میزانLDL ( كلسترول بد) بیشتر كاهش پیدا كرده است.

در بررسی دیگری ، در یك دوره به 94 خانم یائسه ی سالم ( كه سیگار و هورمون خارجی مصرف نمی كردند) روزانه فقط 42 گرم پروتئین سویا یا پروتئین شیر دادند و برای ثبات وزن، مصرف سایر منابع انرژی محدود شد. پس از 12 هفته، میزانLDL كاهش یافته بود ولی میزان بقیه ی مواد تغییری نكرده بود. ولی میزان كاهشLDL در صورت مصرف پروتئین سویا بیشتر از پروتئین شیر بود،در طی این بررسی ها پزشكان این مركز تغذیه به این نتیجه رسیدند كه به دلیل كاهش میزانLDL پس از مصرف سویا ، احتمال خطر بیماری قلبی – عروقی نیز كاهش می یابد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فرق انزال با ارگاسم در خانم ها
چـرا خـانـم هـا تـصـور مـی کـنـند تـوانایی اش را ندارند؛ آیا میـدانید که تمام خانم ها قادر به رسیـدن به این مرحله می باشند؟ بله؛ حقیقت دارد! شاید در مورد انزال خانمـها چـیـزهایی شنیده باشید و یا مانند خیلی از افراد، اصلاً بـه هیچ وجه با آن آشنا نباشید.

این امر نه تنها درمورد خانمها صحت دارد، بلکه امری است که همه خانم ها می توانند به آن دست پیدا کنند. رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است.

تمام خانم ها می توانند به آسانی بیاموزند که چگونه می توانند به اوج لذت برسند و انزال در آنها صورت پذیرد؛ البته پیرامون این مطلب تصورات اشتباه بسیار زیادی وجود دارد.

برخی معتقدند که به طور کلی مسئله انزال در خانم ها وجود ندارد، عده ای دیگر بر این باورند که تنها تعداد "خاصی" از خانم ها قادر به تجربه چنین موضوعی هستند، جمعی دیگر نیز همچنان به شایعه پراکنی در مورد این مطلب ادامه می دهند و هر روز تکنیک و استراتژی های جدیدی را ارائه می دهند. به عنوان مثال توصیه می کنند که خانم ها می بایست برای رسیدن به اوج لذت حتما دیواره های رحم خود را به یکدیگر بفشارند.

چنین اظهاراتی، اصولاً بی پایه و اساس هستند. هر چند تمام خانم ها در ساختار اندام های تناسلی با یکدیگر متفاوت هستند (درست مانند آقایون)، اما همه آنها با بکارگیری روش مناسب، قادر به چشیدن طعم چنین لذتی می باشند. درست مانند آقایون که بدون توجه به سایز، و یا حالت و شکل اندام تناسلی خود، قادر به انزال میباشند. دلیل اینکه بسیاری از افراد تصور می کنند که خانم ها نمی توانند به انزال دست پیدا کنند نشئت گرفته از اطلاعات ناکافی آنها در این زمینه می باشد.

پیش از هر چیز اجازه دهید تصورات غلط در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه چیزی به راستی صحت دارد و چه چیزهایی در این زمینه نادرست میباشند.


تصورات غلط و حقایق در مورد انزال خانم ها :

تصورات غلط :

  • انزال در خانم ها وجود ندارد.
  • تنها درصد کمی از خانم ها قادر به تجربه انزال می باشند.
  • تمرین های واژینال می تواند به خانم ها کمک کند تا بتوانند به انزال برسند.
  • فقط خانم هایی که دارای آلت تناسلی برجسته هستند، می توانند انزال داشته باشند
  • انزال در خانم ها تنها از طریق ارگاسم واژينال صورت می پذیرد.
  • پزشک زنان و زایمان در این مورد آگاهی دارد و می توانند خانم ها را با روش آگاهی دارد و می توانند خانم ها را با روش های صحیح انجام ان آشنا کنند.
  • خانم ها تنها 1 یا 2 قطره از ماده درون بدن خود را بیرون می دهند و اگر بیش از این حد باشد (به ویژه تا حدی که برخی خانم ها ادعا می کنند تا 1-2 فنجان نیز می شود) ممکن است با ادرارشان مخلوط گردیده باشد.
  • انزال خانم ها نوعی بی اختیاری در تخلیه ادرار است.
  • تنها خانم هایی که زایمان کرده اند قادر به تجربه انزال می باشند.
  • تنها یک راه برای رسیدن به انزال در خانم ها وجود دارد.

حقايق :

  • انزال در خانم ها نشئت گرفته از ترشح غدد پارارترال می باشد
  • خانم ها متوجه نیستند که توانایی رسیدن به انزال را دارند، تنها به این دلیل که زمان انجام آنرا نمی دانند.
  • تکنیک های ویژه ای وجود دارد که به خانم ها آموزش می دهد تا هر زمان که اراده می کنند به انزال برسند و یا آنرا متوقف نمایند
  • خانم ها لازم نیست که فقط از طریق ارگاسم مهبلي به انزالبرسند و حتی لازم نیست اصلا ارگاسم شوند تا انزال رخ دهد.
  • خانم ها می توانند میزان انزال خود را با پشت سر گذاشتن مراحل خاصی، افزایش دهند.
  • خانم ها قادر هستند که در مدت زمان بسیارکوتاه چندین مرتبه، پشت سر هم، انزال را تجربه کنند.
  • ماده ای که از بدن خانم ها خارج می شود، ادرار نیست.معمولاً چیزی شبیه به آب است، که تقریبا بی رنگ بوده وبوی خاصی هم نمی دهد و یا اگر بو بدهد، کمی بوی شیرین است.
  • کسانی که ادعایی می کنند انزال نوعي بي اختياري ادرار است چیزی در مورد انزال خانم نمی دانند و یا اینکه درک صحیحی از این مطلب ندارند.

شاید شما از خود بپرسید: "اگر تمام خانم ها توانایی انجام چنین کاری را دارند، پس چرا بسیاری از آنها هیچ گاه چنین امری را در زندگي زناشويي تجربه نکرده اند؟" این سؤال بسیار خوبی است و توضیح آن نیز بسیار ساده است. اجازه بدهید ابتدا مطالبی را در مورد آناتومی بدن خانم ها بدانیم و سپس به ادامه مسائل بپردازیم.

انزال خانم ها از چه نقطه ای سرچشمه می گیرد؟

انزال خانم ها شامل جریان روانی است که از مجاری ادراری خارج می شود (همان محلی که ادرار خارج می شود) با این تفاوت که از غدد پاراترال جریان می گیرد. این غدد تنها در زمان تحریک جنسی از خود ماده خاصی ترشح می کنند.

انزال خانم ها با ارگاسم معمولی چه تفاوتی دارد؟

ارضای جنسی در خانم ها به دو دوسته طبقه بندی می شود. از نظر بالینی یک نوع آن ارضای واژینال است، رواج بیشتری دارد و عبارت است از خروج مایع روانی از واژن. این مایع حالت شیر مانند دارد و شلی و سفتی و بوی آن وابسته به رژیم غذایی خانم و سلامت کلی بدن او و چرخه عادت ماهانه اش می باشد.

نوع دوم، انزال از طریق مجرای ادراری نام دارد و معمولا در خانم ها چندان رایج نیست. در زمان انزال معمولاً مایع با فشار و به حالت اسپری و یا فواره ای از داخل مجرای ادرار به بیرون می ریزد. دلیل عدم تجربه بسیاری از بانوان به این دلیل نیست که تنها تعداد کمی از بانوان توانایی تجربه چنین انزالی دارند، بلکه دلیل آن تنها این است که بسیاری از افراد در مورد ساختمان جنسی و یک رابطه جنسی سالم مطالب درستی نمی دانند.

مایع انزالی از چه چیز تشکیل شده است؟

اجازه دهید همین جا بزرگترین تصور غلط را از ذهنتان پاک کنم - این مایع، ادرار نیست. در آزمایش هایی که از این ماده به عمل آمد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که از مقداری گلوکز (شکر) و آنزیم دیگری به نام پروستات اسید فوسفات تشکیل شده است که تقریبا اجزای تشکیل دهنده منی را می سازند. نوع مواد تشکیل دهنده آن، تقریباً شبیه به ترشحات پروستات در مردان می باشند، با این تفاوت که فاقد اسپرم میباشد. همچنین دو ماده دیگری که معمولا در ادارا نیز هست، (اوره و کریتنین) نیز در آن یافت می شود. این ماده کاملا منحصر به فرد می باشد و تنها در هنگام انزال از خانم ها خارج می شود.

چه میزان از این ماده بیرون می ریزد؟

بیشتر خانم ها در حدود 5 .1 تا 2 فنجان از آن را تخلیه می کنند. این موضوع به اموری دیگری از قبیل اینکه بدن خانم چه میزان آب دارد و اینکه شدت تحریک جنسی تا چه حد بوده نیز ارتباط دارد.

چرا اکثر خانم ها در این مورد بی اطلاع هستند و یا آنرا انجام نمی دهند؟

انزال در خانم ها آنقدرها هم که فکرش را می کنید دشوار نیست؛ فقط افراد زیادی با تکنیک های اجرای آن آشنا نیستند. دلایل کلیشه ای بسیار زیادی برای دوری خانم ها از این لذت مطبوع، وجود دارد. یکی از دلایل از این قرار است که چون آنها ارگاسم را تجربه می کنند، معمولاً به راحتی حاضر می شوند تا فرصت های خود برای انزال دست بدهند و نسبت به آن بی توجهی کرده و تمایل کمی نشان می دهند.

یکی از مهمترین دلایل این است که زمانیکه خانم ها به مرحله انزال می رسند، اغلب به این دلیل که تصور می کنند ممکن است ادرار نیز همراه با آن بیرون بریزد، از آزاد کردن خود خودداری می کنند؛ اما باید دقت داشته باشند که در این حالت به هیچ وجه ادرار از آنها خارج نخواهد شد. زمانیکه ماده انزال در داخل مجرای ادراری جمع می شود، احساس تخلیه ادرار به فرد دست می دهد که در واقع با وقوع انزال احساس ادرار نیز خود به خود از بین می رود. اگر خانم ها یاد بگیرند که به جای نگه داشتن، خود را آزاد کنند، آنگاه متوجه می شوند که پس از تخلیه مجرای ادرار، احساس ادرار داشتن نیز به صورت ناخودآگاه از بین می رود.

تکنیک های متفاوتی برای رسیدن به این مرحله و همچنین دوری ورزیدن از بازدارنده ها در طی مسیر، وجود دارد. اما نباید فراموش کرد که ترس از ادرار، باعث می شود بسیاری از خانم ها خود را همواره عقب نگه دارند. روش هایی که در این زمینه عرضه شده اند، دارای فواید کاربردی بسیار زیادی هستند و معمولاً نتایج چشمگیری را به همراه داشته اند و موجب شده اند تا زوج ها روابط جنسی فوق العاده لذت بخشی را تجربه نمایند.

آیا خانم هایی که انزال می شوند دارای بیماری خاصی هستند؟

نه؛ دلیل توضیحات من نیز دقیقاً به همین خاطر است: اکثر خانم ها و آقایون تصور میکنند کسانیکه قادر به انجام چنین کاری هستند باید دچار بیماری های خاصی باشند. اما حقیقت این نیست. آیا می دانید سالانه چه تعداد از خانم ها با این تصور اشتباه دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل از رها سازی خود جلوگیری مینمایند؟ آنها احساس می کنند که اگر خود را آزاد بگذارند، ممکن است که نفس خود را از دست داده و به عبارتی تصور می نمایند که نباید در کنار همسر خود تخلیه ادرار نمایند!

به این دلیل که خانم ها در حدود یکی دو فنجان مایع جهنده در هنگام انزال از خود خارج می نمایند، اکثرا تصور می شود که این ماده چیزی نیست جز "ادرار". اغلب آنها اصلاً متوجه نمی شوند که چه اتفاقی می افتد و پس از این عمل احساس آزردگی شدیدی پیدا می کنند. برخی از مشاوران نیز به شخصه از وجود چنین واکنشی با خبر نبوده و فکر می کنند که خانم مورد نظر باید مورد جراحی قرار گرفته و یا روان درمانی شود؛ آن هم فقط به خاطر یک عکس العمل کاملا طبیعی!

تنها نکته ای که در آخر می توانم به آن اشاره کنم، این است که انزال خانم ها نه تنها از نظر بصری تحریک کننده می باشد، بلکه انجام آن احساس فوق العاده ای به هر دو طرف القا می کند. تخلیه جنسی و حس رضایتی که از این طریق به بانوان دست میدهد، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست .
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
فرق انزال با ارگاسم در آقایان
شما باید 3 مرحله انزال را در مردان تشخيص دهيد. اين توضيح را هم بدهم که ترتيب مراحل بصورتي که آنها را عنوان مي کنم نيست و هر کدام مي تواند جايگزين ديگري گردد.

1-پيش انزال : اين مرحله زمانيست که فرد به اصطلاح حس مي کند که آلتش براي خارج کردن اسپرم از بدن آمادگي دارد. در اين مرحله نقاط حساس در طول آلت و همچنين فشار رواني در فرد کاملاٌ بالا مي رود.

2- انزال : اين مرحله زمانيست که اسپرم از بدن خارج مي گردد. انزال بدليل تمرکز فيزيکي و فکري بروي نقاط حساس در مرحله پيش انزال صورت مي گيرد. انزال مي تواند کامل و با ناقص باشد. اين همون مرحله ايست که آقايان ازش فرار مي کنند! (مقاله هاي بعدي )

3-ارگاسم : در اين مقاله بهش مي پردازيم.

ارگاسم چيست؟

اين مرحله اي است که افراد بخاطرش رابطه جنسي برقرار مي کنند. ارگاسم وانزال دو مورد کاملاٌ مجزا از يکديگر مي باشند و به اعتقاد من مشکل عمده آقايان از اينجا آغاز مي گردد که اين دو مرحله مي توانند بدون يکديگر اجرا شوند. ارگاسم هم مي تواند همانند مرحله انزال کامل و يا ناقص باشد. ارگاسم يکي از موارديست که خانمها در آن خيلي موفقتر از آقايان هستند! البته از نظر کمي و نه کيفي! به زبان ساده تر ارگاسم در خانمها خيلي کاملتر از آقايان صورت مي پذيرد.

چون زنها قدرت آزادسازي حود را براحتي دارا هستند و براي همين گاهي مي شنويد که فلان زن مثلاٌ در صورت ارگاسم شديد لحظاتي اصلاٌ از حال مي رود! اما در مردان بخاطر اينکه از نظر شخصيتي قصد کنترل بر همه چيز را دارند هيچگاه ارگاسم کاملي صورت نمي گيرد. متاسفانه چون آقايان حتي در طول رابطه نيز مجبور هستند که انزال و ارگاسم را کنترل کنند هيچگاه نمي توانند به لذت بالاي 60 درصد در طول رابطه جنسي دست يابند. از سوي بعضي از مردان عنوان مي شود که آنها در مدت کمتر از يک دقيقه به انزال مي رسند و اين براي آنها ناراحت کننده است. دليل اصلي اين است که فرد هنوز به ارگاسم نرسيده و انزال براي وي نشانه پايان رابطه خواهد بود. اگر انزال و ارگاسم در مردان همزمان اتفاق مي افتاد مسلماٌ همين زمان کوتاه نيز براي تحصيل لذت کافي بود ولي بدليل وجود اين فاصله ديگر چنين امکاني شدني نخواهد بود. ارگاسم همانطور که در مقالات گذشته ذکر کردم کاملاٌ موردي رواني مي باشد و زندگي و تکنولوژي بشري نيز توانسته در آن کاملاٌ دخالت کند.ارگاسم در يک فرد بومي ( يا به زبان خودي جنگلي! ) خيلي راحتتر و شيرينتر و کاملتر از فردي است که در شهر زندگي مي کند. بعضي از اين محيط زيستي ها! دليل آن را هواي سالم و غذاي سالم ميدانند که به اعتقاد من اينها اصلاٌ درست نيست!

چراکه اين موارد در کيفيت انزال نقش دارد و نه در مورد ارگاسم! ارگاسم يک مورد کاملاٌ روحي بوده و هيچ ارتباطي به موارد ياد شده بالا ندارد. در صورت رعايت اصول موارد بالا اگر بخواهيم ارگاسم را در مردان مثل تعاريف قديمي مرحله انزال ندانيم , تعريف ارگاسم در مردان چيز بسيار سختي مي گردد. در واقع به اعتقاد من تعريف ارگاسم در مردان زمان دستيابي به رفتارهاي جنسي فرد مي باشد و برخلاف زنان اين زمان نيز مقطعي نيست. هر چقدر که مرد در طول رابطه به اين رفتارها بيشتر دست پيدا کند رضايت و ارگاسم بهتري خواهد داشت. در مردان حتي تحرک و خود عمل فيزيکي رابطه نيز بخشي از ارگاسم آنان تلقي مي گردد. براي همين است که مردان عموماٌ انتظار دارند که بتوانند زمان طولاني در حال رابطه باشند و به اصطلاح زن را زير و رو نمايند! نکته قابل ادراک از اين مسئله اين است که با توجه به توضيح بالا افراد مسلماٌ درجه ارگاسم متفاوتي از يکديگر خواهند داشت.

توضيح کاملتر اينکه فتيش , زندگي شخصي اجتماعي کاري , رشد جنسي , خود ارضايي ( مرحله اول رشد جنسي معادل با شناسايي خواستهاي جنسي فردي و نحوه پاسخگويي به آنان ) , سن , آب و هوا وبسياري از چيزهاي ديگر در تشکيل درجه ارگاسم فرد نقش اساسي دارد و اين درجه در هر فرد نسبت به ديگري فرق دارد وداراي مزيت بر دبگري نيست!

حتما میدونید که تا قبل 40 سالگی مهمترین اختلال جنسی مردا زود انزالی هست و بعد اون ناتوانی در نعوظ مطلوب..وجود دارد،بطور کلی این مسئله در 30% همه مردا وجود داره.. ضمن اینکه تا 70% زوجین به نوعی در یکی از مراحل زندگی زناشوئی خودشون درگیر این مسئله میشن. اما اینکه چرا باید باید درمان بشه.. علت اصلی درمانش اینه که این مسئله ایجاد استرس شدیدی در مرد میکنه.. بطوری که اجازه نمیده نه خودش لذت ببره و نه شریک جنسی اش. اگه قرار باشه که به مقاربت جنسی به عنوان راهی برای تمدد اعصاب نگاه کنیم.. اگه خودش همراه با استرس و زجر و عذاب باشه.. مسلما لذتی نخواهد داشت.زود انزالی تنها مسئله ای نیست که در زمان مقاربت ایجاد مشکل کنه.. بلکه در بقیه زمان زناشوئی هم ایجاد اختلال میکنه

عوارض انزال زودرس

خيانت و يافتن شريك جنسي جديد از علايم اين بيماري ست. وقتي انسان كاملا ارضا نمي شود دچار عقده هاي رواني و افسردگي و ...شده و بالاخره تا حدي ميتواند اين وضعيت را تحمل نمايد . در هر حال به نفر ثاني گرايش پيدا خواهد نمود.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
مرد ایده ال شما
میتوانید از طریق 3 رنگ، سرنخ های شگفت انگیزی بدست آورید :

آیا تا بحال میدانستید که رنگهای سبز و بنفش و نــارنجی (رنگ های فرعی) میتوانند نشان دهنده آرزوها و نیازهای شما در روابط عاطفی باشند؟ اگر یکی از این رنگ ها را انتخاب کنید می توانید از روی آن تشخیص دهید که شخصیت شما جذب چه تیپ مردهایی می شود، که البته شامل مرد ایده آل شما نیز می شود! اگر می خواهید از اسرار رنگها سر در بیاورید، و بفهمید که تاثیر و معنای آنها در زندگی شما چیست این تست کوتاه را انجام دهید.

مرحله 1: رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

به رنگ های زیر نگاه کنید، و هر یک را که بیشتر از سایرین دوست می دارید انتخاب کنید: (البته لازم نیست رنگی را انتخاب کنید که در لباس پوشیدن و آرایش خود به کار می برید.

سبز بنفش نارنجي

مرحله 2: نتیجه

حال که رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کردید، نگاهی به تفسیر آن بیندازید تا با شیوه های عشق ورزی خود آگاه شوید، و بدانید که خصوصیات اخلاقی مرد ایده آلتان چگونه است

اگر رنگ منتخب شما سبز باشد :

زمانی که برای اولین بار با مردی ملاقات می کنید رفتار شما باعث می شود که او از همان آغاز سفره دلش را برای شما باز کنید و در مورد زندگیش با شما صحبت کند. شما راحتی و آرامش را به فرد مقابل منتقل می کنید و او احساس می کند که تحت حمایت کامل و همه جانبه شما قرار گرفته است،شما از همان آغاز به راحتی می توانید تشخیص دهید که فرد مقابل چه نیازهایی دارد. شما به غرایز خود اعتماد می کنید و به نداهای درونیتان گوش می سپارید و از همین طریق متوجه می شوید که او در رابطه چه چیزی را طلب می کند.

نکته قابل توجهی که در شما وجود دارد توانایی کسب اطلاع از طرف مقابل است. شما از این طریق حس کنجکاوی خود را تطمیع می کنید،در نهایت شما با کسی ازدواج می کنید که بتواند آسایش و امنیت را برای شما به ارمغان آورد. شما صاحب خانه ای پر از بچه می شوید، از نظر مادی بی نیاز هستید، برای همسر خود ارزش قائل می شوید و او نیز به شما احترام می گذارد. مرد ایده آل شما باید دارای یک شخصیت ثابت باشد"سبزی ها" با مردهای با ثبات و قاطع ازدواج می کنند.

اخطار : شما همواره با روی باز با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنید و انسان پاک و معصومی هستید. داشتن این خصوصیات اندکی کار شما را در پیدا کردن مرد ایده آلتان دشوار می کند. بیشتر افراد نمی توانند شخصیت واقعی شما را به درستی بشناسند به همین دلیل زمانی که با خود واقعی شما مواجه می شوند ممکن است شکه شده و نا امید گردند، زیرا ممکن است که شما با معیارهای ذهنی آنها مطابقت نداشته باشید

اگر رنگ منتخب شما بنفش باشد :

در اولین ملاقات بیشتر جذب انرژی و تحرک فرد مقابل می شوید، اما در واقع شما به مردی علاقمند هستید که در کنار او احساس راحتی کنید و از او آرامش بگیرید. رمز موفقیت شما در مقابل مردها گیرایی، جذبه و هیجانتان است. شما سرشار از ذوق و اشتیاق هستید به همین دلیل آقایون نیز احساس می کنند که زندگی شان در کنار شما مهیج و جالب خواهد شد،شما وفادار و وظیفه شناس هستید و ارتباط عاطفی برای شما یک امر جدی تلقی می شود.

اگر فردی را برای ازدواج انتخاب کردید، به این معناست که او تمام معیارها و ملاک های مورد نظر شما را دارا بوده که توانسته به این مرحله راه پیدا کند. در ضمن لازم به ذکر است که شما برای وضعیت ظاهری افراد اهمیت خاصی قائل هستید. "بنفشی ها" با مردهای خوش تیپ و قیافه ازدواج می کنند

اخطار : بهتر است اگر فرد مناسب پیدا شد اندکی به او فرصت دهید و شروع نکنید به حدس زدن خصوصیات اخلاقی او. بهتر است وی را بر اساس رفتارش ارزیابی کنید نه اینکه او را با مرد ایده آل ذهنی خود مقایسه کنید

اگر رنگ منتخب شما نارنجی باشد :

شما یک فرد جذاب، دوست داشتنی، مهربان و خونگرم هستید و با این خصوصیات می توانید دل مردها را بدست آورید. باید حقیقت را لمس کنید تا بتوانید آنرا باور کنید. با رفتار خود به دیگران نشان می دهید که به حرف های آنها گوش می دهید و برایشان ارزش قائل هستید،به راحتی فریفته ظاهر افراد می شوید اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چراکه ازدواج شما همیشه از روی عقل و منطق می باشد.

شما جذب مردهای با هوش می شوید و هنگامیکه به او بله گفتید، بله شما به معنای تا ابد و همیشه و در رنج و شادی است. شما با مردی ارتباط برقرار می کنید که بتوانید از او چیزی بیاموزید. "نارنجی ها" با مردهای با هوش ازدواج می کنند.

اخطار : شما فردی هستید که سعی می کنید نقاط ضعف و منافذ حساس و نفوذ پذیر خود را پنهان کنید، تنها چیزی که فرد مقابل می تواند در شما ببیند استحکامات زیرکانه است. او احتمالا در مورد شخصیت اصلی شما دچار اشتباه می شود. سعی کنید در طول زمان وی را با کاراکتر واقعی تان آشنا کنید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
آشنائی با مسائل جسمی دوران بلوغ در دختران
معمولا ورود به نوجوانی با تحولات جسمی و روحی خاصی همراه است. تحولات جسمی ممکن است قابل رويت باشند و يا اينکه به چشم نيايند. مثلا تغييرات غدد داخلی بدن و ترشح هورمونها به چشم نمی آيند. اما مثلا رويش موی زيربغل قابل ديدن است،اين تغييرات بنابر پيشينه خانوادگی، محل زندگی و چگونگی وضعيت تغذيه در افراد مختلف در زمان های متفاوتی شروع می شود. مثلا برای يک نفردر سن ۹ سالگی و برای نفر ديگری سن ۱۵سالگی اتفاق بيافتد.

از مواردی که قابل مشاهده است برای دختر خانم ها رشد سينه ها است که ممکن است اول يکی و بعدا ديگری و يا هر دو با هم رشد کنند. اين را هم بگويم که در اين مرحله سينه ها دردناک هستند ومعمولا از نظراندازه هم با هم برابر نيستند که امری کاملا طبيعی است،رويش موی اطراف ناحيه تناسلی و کمی بعد تر موهای زير بغل هم در اين دوران اتفاق ميافتد. همينطور تغيير تدريجی اندامشان از حالت بچه گانه به فرم يک زن بالغ به صورت جمع شدن چربی در ناحيه شکم، اطرف ران و باسن است.

در ضمن ترشحات واژن وعادت ماهيانه يا رگل، يا قائدگی يا پريود هم از اين دوران شروع می شوند. در اين مرحله اندام تناسلی هم رشد و تغييرمی کنند مثلا رنگ ناحيه تناسلی تيره تر می شود و در نهايت از نظر ظاهری به اندام فرد بالغ شباهت بيشتری پيدا می کند تا به آلت تناسلی يک کودک.

من از همين فرصت می خواهم استفاده کنم و يک دسته نکات ديگری را هم بگويم. شروع عادت ماهانه برای دختر خانم ها يک نقطه عطف و نشانه سلامت فرد است و خوشبختانه در فرهنگ ما در اکثر خانواده ها ورود به اين مرحله توام با بالغ شدن برداشت می شود. يعنی بيشتر جنبه مثبت دارد تا منفی،اکثر دختر خانم ها پيش از اينکه اولين عادت ماهانه خود را داشته باشند از طريق مادر، خواهر بزرگتر، هم سن و سال های فاميل و يا دوستانشان در مدرسه با اين پديده آشنا می شوند اما گروهی هم هستند که پيش از اينکه چيزی در اين مورد بدانند و يا شنيده باشند به يک باره با خونريزی مواجه می شوند که اين می تواند برايشان بسيار ترسناک باشد و بعضا احساس منفی که به فرد می دهد باعث پايين آمدن اعتماد به نفس فرد و يا ناموفق بودن ارتباطات جنسی اش در زندگی آينده اش بشود.

من همينجا از پدر ها و مادرها بخصوص مادرها تقاضا می کنم که در اين مورد در سن مناسب برای دخترتان توضيح دهيد. و اگر احساس راحتی نمی کنيد موضوع را با مسئولين مدرسه مطرح کنيد تا مربيان بهداشت، ورزش و يا علوم تربيتی که معمولا با بچه ها نزديک تر هستند بتوانند اين موضوع را برايشان به موقع توضيح دهند،با در نظر گرفتن ميانگين سن عادت ماهانه در بين دختران ايرانی که غالبا در سال اول و يا دوم راهنمايی يعنی حدود ۱۲-۱۳ سالگی است، آموزش اين نکته در کلاس سوم و يا چهارم ابتدايی يعنی در حدود ۹-۱۰ سالگی می تواند مفيد باشد. چون افرادی هم هستند ممکن است زودتر به اين مرحله برسند.

عادت ماهانه معمولا ماهی يکباراتفاق می افتد و به مدت ۳ تا ۷ روز ادامه دارد. در بعضی افراد اين دوران طولانی تر است. در سال های اوليه زمان عادت ماهانه ممکن است منظم نباشد اما بعد از آن معمولا در دوره های بين ۲۴ تا ۳۲ روزه اتفاق می افتد،در اين دوران دخترخانم ممکن است دردهايی مثل درد کمر، درد زير دل و غيره را داشته باشد و در بعضی افراد درد سينه ها هم به آن اضافه می شود. معمولا ورزش سبک، گرم کردن زير شکم و يا نشستن بر روی کيسه آب گرم و غيره می تواند کمک کننده باشد. داشتن رژيم غذايی مناسب هم می تواند کمک کند که درچند برنامه آينده در موردش صحبت می کنيم.

دراين دوران دختر خانم بايد بطور مرتب نوار بهداشتی خود را تعويض کند يعنی حداکثر هر چهار ساعت يک بار. و بسته نوار بهداشتی را در جايی بدور از آلودگی و در پاکت بسته نگهداری کند. پس از استفاده هم بايد آن را در روزنامه پيچيده و در سطل آشغال بياندازد. افرادی که از پارچه استفاده می کنند بايد فقط از پارچه نخی استفاده کنند، پارچه را تميز بشورند و در جلوی آفتاب کاملا خشک کنند تا بتوانند دوباره از آن استفاده کنند و يا آن را اطو کنند.

علاوه بر نوار بهداشتی و پارچه برخی افراد بخصوص در کشورهای غربی از تامپون استفاده می کنند. تامپون مثل يک گلوله فشرده شده از پنبه می ماند که داخل واژن گذاشته می شود تا خون را به خودش جذب بکند و نخ آن بيرون می ماند که برای بيرون آوردنش کمک می کند،در ايران تامپون در خانمهای مجرد کاربرد چندانی ندارد. زيرا داشتن پرده بکارت برای ازدواج مهم است و داخل کردن تامپون به واژن ممکن است به پرده آسيب بزند.

به هرحال برای کسانی که ممکن است از تامپون استفاده کنند بايد چند نکته را يادآور بشوم: اول اينکه نحوه گذاشتن تامپون را از روی دستورات روی جعبه کاملا خوانده و دنبال کنيد و حتی الامکان در طول شب از تامپون استفاده نکنيد چون نمی توانيد هر چهارساعت يکبار عوضش کنيد. و اينکه به محض احساس ناراحتی در زير دل و يا سرگيجه بايد تامپون را از واژن خارج کنيد و به پزشک مراجعه کنيد بدليل اينکه در موارد نادر ممکن است تامپون باعث عفونت باکتريايی بشود که باعث شوک شده و بعضا مهلک است.

- خاطره ۱۶ ساله از زنجان : من شنيدم که اگر در دوران قائدگی خود را بشوييد دچار کمر درد می شويد. نشستن خود در اين موقع از نظر بهداشتی ايرادی ندارد؟

در جواب به خاطره و دوستان ديگری که ممکن است اين سئوال برايشان مطرح باشد بايد بگويم که دوش گرفتن و شستن ناحيه تناسلی در دوران عادت ماهانه هيچ ضرری ندارد و خرافاتی که حاکی از بچه دار نشدن و کمر درد بر اثر سشتن ناحيه تناسلی در هنگام عادت ماهيانه است اصلا پايه علمی ندارد.

اتفاقا شستن ناحيه تناسلی با آب گرم کمی از ناراحتی ها و درد زير دل را هم می تواند تخفيف بدهد. نظافت نکردن و نشستن اين منطقه باعث بوی بد و بعضا ايجاد ناراحتی های پوستی مثل خارش و يا عفونتهای باکتريايی می شود
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
ارتباط هوش فرزند با آمیزش جنسی
آميزش جنسی :

دستورات زيادی در مورد چگونگی آميزش جنسی از طرف دين و علم رسيده است كه عمل كردن به آنها از طرفی باعث مطلوب شدن زندگی زناشويی می شود و از طرف ديگر باعث بوجود آمدن نوزادی سالم، قوی و باهوش می گردد،زمان آميزش، مكان آن، فكر و انديشه زوجين، خصوصيات روحی آنها، اعمال و رفتار آنها تأثير زيادی بر رشد جسمی و هوشی نوزاد دارد.

بعضی از دستورات مربوط به آميزش در زير بيان می شود :

  • آميزش جنسی در بعضی زمانها حرام است و در بعضی زمانها بهتر است انجام نشود. اين زمانها چنين است. دروان قاعدگی، روزهای ماه مبارك رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عيد فطر، بين اذان و اقامه، شب نيمة شعبان، در ساعت اول شب، شبی كه قرار است فردای آن روز به مسافرت برويد، روزی كه خورشيد گرفتگی شده يا شبی كه ماه گرفته است، شب يا روزی كه باد سرخ می وزد يا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشيد تا غروب شفق يعنی زمانی كه هوا به طور كلی تاريك می شود، شب عيد قربان، دوران بارداری.

  • گفته شده است كه آميزش جنسی در اين زمانها بهتر است.انتهای شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.
  • از آميزش در اين مكانها خود دار شود. زير درخت، پشت بام، در كشتی، جايی كه كودك وجود دارد، رو به قبله يا پشت به قبله
  • به حالت ايستاده، عريان و برهنه آميزش نكنند.
  • شوهر از ادخال در پشت زن جلوگيری كند.
  • با شكم پر همبستر نشوند.
  • زن و شوهر در بستر همديگر را معطل نگذارند و همبستری سريع و بدون مقدمه انجام نشود.
  • خود را معطر و خوشبو سازند.
  • در آميزش افراط نكنند.
  • اگر شوهر در خواب محتلم شد و يا يكبار آميزش كرده است، پيش از غسل كردن آميزش نكند
  • زن و مرد هر كدام برای پاك نمودن خود از ترشحات عمل جنسی دستمال جداگانه ای داشته باشند.
  • هنگام آميزش به ياد خداوند باشند و به مسائلی مانند شجاعت، علم، خلاقيت فكر كنند و از خيال كردن در مورد مردان و يا زنان ديگر يا افكار زشت خود داری نمايند.

كتابهايی در اين مورد مطالعه نمائيد مانند پيوند دو قلب، خستگی جنسی، بهشت خانواده و.....
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
چند نکته در مورد ماساژ
همه از اینکه بدنشان توسط فرد دیگری از روی احساس لمس و نوازش شود لذت فراوانی میبرند. چنانچه ماساژ بدن توسط شریک جنسی و یا فرد مورد علاقه شما انجام شود، آنگاه لذت آن برای شما چند برابر خواهد بود.

گاهی ماساژ فقط برای رفع خستگی انجام میشود. ولی گاهی هم انجام ماساژ میتواند مقدمه عشق بازی و سکس باشد. حتما" برای یکبار هم که شده لذت یک سکس واقعی به دنبال عشق بازی و ماساژ خوب را تجربه کنید.

برای انجام این کار مفرح در اتاق خوابتان شما باید با چند تکنیک ساده آشنا باشید. در اینجا ما چند نکته ساده را به شما آموزش میدهیم تا شبی خوب و بیادماندنی با یکدیگر داشته باشید!

  • ابتدا یک روغن ماساژ مرغوب تهیه کنید. روغن ماساژ نباید خیلی چرب باشد تا باعث ناراحتی شما بشود. از طرف دیگر این روغن نباید به سرعت هم جذب پوست شود، تا شما بتوانید به کمک آن مدت زیادی بدن یکدیگر را بمالید. همچنین روغن ماساژ نباید بوی زننده و نامطبوعی هم داشته باشد. ممکن است بتوانید روغن یا لوسیونهایی با عطرهای گوناگون که عطر بعضی از آنها بسیار محرک هم هست، تهیه کنید.

  • محیط مناسب: چراغها را خاموش کرده، چند شمع یا چراغ خواب با نور کم روشن کنید. هیچ عاملی که آرامش شما را برهم بزند نباید در محیط وجود داشته باشد. در صورت تمایل میتوانید یک موزیک ملایم و مورد علاقه تان را پخش کنید.

  • بهتر است لباسهای خود را در آورده و بدنتان را با حوله بپوشانید تا بتوانید در زمان مناسب به راحتی لخت شوید. برای شروع مقدار کمی از روغن مخصوص ماساژ روی دستها ریخته و ابتدا بدن خودتان را ماساژ دهید! پشت گردن، شانه و بازوها را به آرامی با نوک انگشت بمالید.بهتر است فک و شقیقه خود را هم با حرکات دایره ای بمالید تا عضلات این نواحی شل شود. بعد از اینکه قسمتهایی از بدن خود را مالش دادید حالا دستهای شما آماده ماساژ طرف مقابل است.

  • شریک جنسی شما باید با بدن لخت یا نیمه لخت روی شکم بخوابد. مطمئن شوید که او کاملا" راحت است. مقدار زیادی از روغن ماساژ را روی سراسر پشت او ریخته و با کف دستهایتان آنرا پخش کنید. مراقب باشید که فشار زیادی به بدن او وارد نکنید زیرا موجب ناراحتی وی خواهید شد. بدن او را به آهستگی و بطور عمیق مالش دهید. بیاد داشته باشید که این عمل را حتما" باید با احساس انجام دهید. به او این اختیار را هم بدهید که هر وقت که خواست بدن شما را ماساژ بدهد. هرگز گوشت بدن یکدیگر را چنگ نزنید. بدن طرف مقابل را به آرامی فشار داده و گاهی قسمتهایی از آنرا به نرمی درست مثل حالت نیشگون گرفتن، بین انگشتانتان بگیرید.

  • ماساژ را از ناحیه پشت گردن او شروع کرده به سمت شانه ها پایین بیایید. مراقب باشید که گردن او را زیاد فشار ندهید. بازوهای او را از هم باز کرده و ماهیچه های بازو را با نوک انگشتانتان به آرامی ماساژ دهید. بعد از دو طرف از سمت بازو به سمت ستون مهره ها بیایید ولی روی خود استخوان مهره ها زیاد فشار نیاورید. اطراف مهره ها را در دو طرف بمالید و همینطور به سمت استخوان دنبالچه پایین بیایید. مراقب باشید که قسمت انتهایی مهره ها بسیار حساس است و نباید آنرا زیاد فشار دهید.

  • بعد از ماساژ بازو و پشت، حالا به سراغ پاها بروید. مخصوصا" قسمت داخلی رانها را که فوق العاده حساس است با دقت بمالید. از ران تا ساق پا و نوک انگشتان را با ظرافت نوازش کنید.

  • پشت او را طوری ماساژ بدهید که گاهی سینه شما با پشت و کمر او تماس پیدا کند. انجام این عمل نقش زیادی در تحریک جنسی طرف مقابل دارد. همچنین در بین ماساژ میتوانید سایر قسمتهای بدن خود را هم به او بمالید! هر از چند مدت یکبار بازدم خود را روی بدن او بدمید. تماس هوای گرم بازدمی شما به او آرامش میبخشد. همچنین گاهی بدن خود را به او چسبانده و گوشهای او را به آرامی بمکید یا اینکه بخورید.

  • و مثل همیشه: هیچوقت کلمات محبت آمیز و عاشقانه به همراه بوسه های داغ را از یاد نبرید!

بیاد داشته باشید که انجام یک ماساژ صحیح علاوه بر زدودن خستگی از بدن شما، میتواند تاثیر شگرفی در روح و روان داشته و ضمن ایجاد آرامش ذهنی، لذت سکس را برای شما دوچندان سازد. ماساژ همواره بعنوان یکی از بهترین مقدمات سکس و معاشقه مورد توجه زوجها بوده و تاثیر زیادی در رضایت جنسی و تسهیل ارگاسم رسیدن زن دارد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 1 از 5:  1  2  3  4  5  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

مسائل جانبی پیرامون آمیزش جنسی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA