انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 33 از 62:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
درمان سرماخوردگی با طب سنتی

متخصص داروسازی سنتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات ثابت کرده است که داروی گیاهی اکیناسه یا سرخارگل در طب جدید گیاه درمانی با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند.

متخصص طب سنتی:داروی گیاهی اکیناسه از سرماخوردگی پیشگیری می کند

دکتر ˈروجا رحیمیˈ افزود: اکیناسه هم می توانند از بروز سرماخوردگی جلوگیری کند و هم آنکه در صورت ابتلا به سرماخوردگی ، دوره بیماری و شدت علایم را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فراورده های مختلفی از گیاه دارویی اکیناسه در بازار موجود است و افراد می توانند با توصیه متخصصان طب سنتی از آن استفاده کنند.

این متخصص داروسازی سنتی گفت: علاوه بر اکیناسه، مصرف گیاهی موسوم به پنیرک به صورت دم کرده نیز می تواند از بروز سرماخوردگی جلوگیری کند.

رحیمی، جوشانده عناب و آویشن ، بابونه ، رازیانه و تخم کتان نیم کوب شده همراه عسل را از دیگر گیاهان دارویی عنوان کرد که در کاهش علایم سرماخوردگی موثر هستند.

وی یادآور شد: عناب، ضدعفونی کننده بوده و خروج اخلاط دستگاه تنفسی را راحت تر می کند؛ این گیاه دارویی دارای خواص نرم کننده سینه و ضد سرفه است.
     
  
مرد

 
مقام وزارت بهداشت ایران: شناسایی ۶۴ مورد وبا در شرق کشور

free upload pictures
به گفته مقامات وزارت بهداشت، بیماری وبا فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است



به دنبال گزارش‌هایی که از شیوع بیماری وبا در افغانستان حکایت دارد، یک مقام وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۳ شهریور، تایید کرد که این بیماری وارد کشور شده است و ۶۴ نفر نیز به آن مبتلا هستند.

خبرگزاری فارس به نقل از محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت کشور، می‌نویسد، همه این ۶۴ نفر که به بیماری وبا مبتلا شده‌اند، از میان «مهاجران غیرقانونی» هستند، و هنوز هیچ موردی از ابتلای شهروندان ایرانی به این بیماری گزارش نشده است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، این بیماری «تاکنون فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است که با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری شهرهای دیگر به سرعت همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان درآمدند».

آقای گویا همچنین از مرگ یکی از مبتلایان به بیماری وبا خبر داده است که «دیر به مرکز درمانی رسانده شده بود».

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های روسیه و کشورهای آسیای میانه منتشر شد مبنی بر این که ۱۵۰۰ نفر در استان بدخشان افغانستان به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

رادیو اروپای آزاد / رادیو لیبرتی همان زمان گزارش داد که دولت تاجیکستان به درخواست وزارت بهداشت این کشور مرزهای خود با افغانستان را به‌ طور موقت بسته است.

اکنون نیز مقامات وزارت بهداشت ایران از «آماده‌باش» مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های کشور برای مقابله با گسترش بیماری وبا سخن می‌گویند و تاکید می‌کنند که این حالت آماده‌باش تا آخر آبان‌ماه ادامه دارد.

در همین حال یک مقام دیگر وزارت بهداشت ایران اطمینان می‌دهد که «نگرانی از بابت شیوع بیماری وبا در کشور وجود ندارد».

محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، که با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «احتمال گسترش وبا از استان‌های جنوب شرقی كشور به ساير نقاط وجود ندارد، زيرا هوا رو به خنكی رفته و شرايط شيوع وبا از بين می‌رود و از سوی ديگر ۹۵ درصد جمعيت كشور به آب آشاميدنی سالم دسترسی دارند، هرچند كه اين بيماری از طريق مصرف سبزی آلوده نيز منتقل می‌شود.»

این مقام وزارت بهداشت اما شناسایی تنها ۳۰ مورد وبا در کشور را تایید کرد که همگی آنها مربوط به «اتباع بیگانه است که به‌ طور غیرقانونی از افغانستان وارد کشور شده‌اند».

در سال‌های اخیر نیز گزارش‌هایی درباره شیوع وبا در کشور منتشر می‌شد که با هشدارهای وزارت بهداشت درباره استفاده از سبزیجات همراه بود، به‌ویژه در سال ۱۳۹۰ که مرگ چند نفر در کشور بر اثر ابتلا به آن تایید شد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها در ایران

free image hosting
تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها در ایران
مصرف خودسرانه دارو در چند سال گذشته به یکی از چالشهای اساسی حوزه سلامت ایران تبدیل شده است.
ایران جزء بیست کشور اول دنیا از نظر مصرف داروست. میانگین رشد مصرف دارو در ایران ۱۱.۵ درصد است که از میانگین جهانی (۹%) بیشتر است. مصرف آنتی بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است.
در سال ۱۳۸۹، پزشکان متخصص بطور متوسط برای ۴۸% بیماران خود آنتی بیوتیک تجویز کرده اند.
نتیجه یک مطالعه استانی نشان داده است که متخصصان بیماریهای زنان بیش از بقیه آنتی بیوتیک تجویز کرده اند.
نتیجه یک تحقیق در استان تهران نشان می دهد بیش از ۴۵% نسخه ها حداقل یک قلم آنتی بیوتیک داشته اند.
نتیجه یک تحقیق در استان مازندران یکی از نکات منفی نسخه های متخصصان اطفال را تجویز زیاد آنتی بیوتیکها ذکر می کند.
در یک مطالعه استانی نزدیک به ۷۰ درصد زنان در سه ماه گذشته خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف کرده بودند.
در سال ۱۳۸۴ نزدیک به ۸۵۰ مورد عفونت بیمارستانی در ایران گزارش شده که درصد بالایی از آنها بدلیل باکتریهای شدیدا مقاوم به آنتی بیوتیکها بوده است.
در یک تحقیق در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بر روی استافیلوکوک طلایی مقاوم به متی سیلین (MRSA)، فقط یک نوع آنتی بیوتیک بر این میکروب موثر بوده است.
مصرف آنتی بیوتیک در ایران تقریبا معادل کل اروپاست. مصرف آنتی بیوتیک در سال ۹۱ حدود ۴ میلیارد عدد برآورد شده است. عمده آنتی بیوتیکهای مصرفی در ایران از نوع تزریقی است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
زن

andishmand
 
اولین جراحی مجازی با عینک گوگل




یک تیم جراحی دانشگاه آلابامای برمینگهام برای اولین بار با استفاده از فن آوری مجازی به نام VIPAAR به همراه Google Glass یک عمل جراحی انجام دادند. یک کامپیوتر پوشیدنی با صفحه نمایش تعبیه شده روی عینک که روی سر پزشک قرار می گیرد. ترکیب این دو تکنولوژی می تواند گامی مهم در جهت توسعه مفید پزشکی، عملی از راه دور باشد.
دکتر پانس پزشک جراح، عینک گوگل را طی عمل جراحی استفاده کرد. دوربین کار گذاشته در آن عکس های عمل جراحی را به دکتر دانتولوری، پزشکی که از راه دور عمل را زیر نظر داشت مخابره می کرد. VIPAAR به دکتر دانتولوری اجازه داد تمام چیزهایی که پانس در اتاق عمل مشاهده می کرد روی صفحه ی کلمپیوتر خود ببیند. پانس دست های دانتولوری را بصورت روح وارانه می دید.

جراحان قادر بودند که در مورد بیمار با همکاری هم بحث کنند چون دانتولوری می توانست جراحی پانس را ببیند مثل آنکه آن دو کنار هم ایستاده بودند. telemedicine هم بیشتر از یک تماس تلفنی بین دو پزشک بود. یک پزشک جراح در یک بیمارستان کوچک ممکن است بدنبال راهنمایی در یک عمل جراحی دشوار باشد. کاری که شاید یک یا دوبار انجام داده در نتیجه خیلی بهتر است که پزشک ماهر بتواند از راه دور با دست هایش در عمل جراحی دخالت داشته باشد.

این عمل انجام شده بسیار فراتر از جراحی و دارو و درمان برای یک بیمار است و پزشک تا زمان پایدار شدن حال بیمار در جراحی حضور دارد. امروزه داشتن یک تلفن همراه و عدم قابلیت عکس برداری می تواند عجیب باشد و دکتر پانس می گوید من نمی توانم روزی را تصورکنم که نتوانم با تلفنم از یک پزشک راهنمایی بخواهم. تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و این امکان باید به بازار فروش هم برسد. این شرکت سعی دارد تعداد فروشندگان خود را به بالاترین حد ممکن برساند.

به گزارش مجله پزشکی پزشکان UAB می گویند این نوع از تکنولوژی می تواند مراقبت از بیمار را با فرصت دادن به ارایه تخصص یک پزشک با تجربه از راه دور به جراحان کم تجربه بهبود ببخشد.

پانس می گوید VIPAAR شرایطی فراهم می آورد که پزشک از راه دور به آناتومی بدن اشاره کند و راهنمایی کند یا حتی استفاده صحیح از ابزار و وسایل را نشان دهد. او می گوید که این یک راه ارزشمند برای آموزش دانشجویان پزشکی یا کمک کردن به جراحان برای یادگیری یک عمل جدید است.

پانس و دانتولوری از نتایج حاصل از همکاری خود راضی بودند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
نمك حمام؛ خطرناکترین مخدر شيميايي




دكتر ريچارد سندرز يك پزشك عمومي در لوئيزيانا مي‌گويد پسرش ديكي از ماده را استنشاق كرده و 3 روز مداوم هذيان مي‌گفته و پس از آن گلويش را مي‌برد. پدرش كه پزشك بوده با هر زحمتي خونريزي رگهاي اصلي را كنترل مي‌كند اما پس از پانسمان زماني كه به خواب مي‌رود، پسرش به اتاق ديگري رفته و با اسلحه خودش را كشته است.
هنگامي كه نيل براون با مصرف اين ماده شيميايي خطرناك معروف به «نمك حمام» به اوج رسيد، با كارد صورت و شكم خود را پاره كرد. وي زنده ماند؛ اما مقام‌ها مي‌گويند سايرين پس از استنشاق، تزريق يا تدخين پودري كه اسامي به نظر بي‌ضرري مانند موج عاج، كبوتر قرمز و آسمان وانيلي دارد، به اين اندازه خوش شانس نيستند.
به گزارش آسوشيتدپرس، برخی معتقدند كه تأثيرات اين پودر به اندازه متامفتامين‌هاست. مقام‌هاي قضايي و زندانها مي‌گويند اين مواد موسوم به نمك حمام با اسامي شيميايي پيچيده در چندين ايالت آمريكا معضلي رو به گسترش هستند.
از جنوب آمريكا در كاليفرنيا تا مناطق ديگر تماس‌هايي با اورژانس از تأثيرات محرك اين مواد بر افراد خبر مي‌دهند: مفدرون و متيلن ديوكسي پارووالرون كه به MDPV هم معروف است.
به گفته مقام‌ها اين ماده شيميايي كه به نام‌هايي مانند موج عاج، خوشي، رعد و برق سفيد و طوفان شارلي فروخته مي‌شود باعث ايجاد توهم، جنون افزايش سريع ضربان قلب و تمايل به خودكشي مي‌شود. اين مواد شيميايي در محصولاتي وجود دارد كه به طور قانوني تحت عنوان نمك حمام و كود گياهي فروخته مي‌شوند. با اين حال مورد استفاده آنها تنها موارد ذكر شده در روي بسته نيست.
نمايندگان مجلس در ايالت مي‌سي‌سي‌پي قصد تصويب قانوني براي ممنوعيت فروش چنين پودرهايي را دارند و در كنتاكي نيز تلاش‌هاي مشابهي در جريان است. در لوئيزيانا و پس از 125 مورد گزارش استفاده از اين مواد در 3 ماه آخر سال 2010 با صدور فرماني اضطراري فرو اين مواد ممنوع شد.
براون مي‌گويد، وي همه موادي از هروئين تا كراك را تجربه كرده بوده، اما توهم ناشي از اين ماده وي را شوكه كرده است و در گفت‌وگو با روزنامه‌اي، از مردم خواسته تا از اين نمك‌های حمام دوري كنند.
در حالي كه براون زنده ماند مقام‌هاي مي‌سي‌سي‌پي مي‌گويند يك زن در اثر مصرف بيش از حد جان سپرده است، در جنوب لوئيزيانا خانواده‌اي مي‌گويند پسر 21 ساله‌شان پس از مصرف گلوي خود را بريده و با شليك اسلحه به زندگي خود پايان داده است. تحقيقات در مورد قاتل يك كلانتر نيز براي اينكه مشخص شود تحت تأثير اين مواد بوده يا نه ادامه دارد.
در حالي كه كارشناسان معتقدند مدت زمان زيادي طول مي‌كشد تا قوانيني در اين زمينه تصويب شود مقامها در لوئيزيانا مي‌گويند ممنوعيت فروش آن مي‌تواند موثر باشد؛ چرا كه از زمان اين ممنوعيت در ژانويه گذشته تعداد موارد گزارش شده بسيار كم بوده است.
بر اساس آمار دست كم در 25 ايالت آمريكا استفاده از چنين موادي گزارش شده است كه بيشترين تعداد در لوئيزيانا و سپس فلوريدا بوده است.
سندرز هشدار مي‌دهد كه اين ماده بسيار خطرناكتر از نام‌هایی است كه تحت آن عناوين به فروش مي‌رسد.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
مصرف اسپیرین در زنان و مردان عوارض متفاوت دارد




پژوهشگران اعلام کردند، آسپیرین که عموما در پیشگیری از حملات قلبی و سکته های مغزی تجویز می شود، ممکن است در مردان و زنان فواید و عوارض متفاوتی ایجاد کند.

پژوهشگران آمریکایی توصیه می کنند داروی آسپیرین تا حد ممکن در مورد افرادی که قبلا دچار سکته های مغزی و قلبی شده اند تجویز نشود .

به گفته این محققان، بیماران و پزشکان باید قبل از مصرف و یا تجویز آسپیرین ، عوامل خطر آفرین همچون سن ، جنسیت ، ابتلا به دیابت ، فشار خون بالا ، چربی خون ، استعمال دخانیات و خطر خونریزی دستگاه گوارش را مد نظر داشته باشند .

تحقیقات نشان داده است مصرف آسپیرین موجب کاهش خطر ابتلا به اولین مورد حمله قلبی در مردان و اولین مورد سکته مغزی در زنان می شود و هر چه عوامل خطر آفرین در افراد کمتر باشد، مزایای مصرف اسپیرین بیشتر خواهد بود

پژوهشگران می گویند مردان بین سنین ۴۵ تا ۷۹ سال تنها در صورتی که مزایای مصرف اسپیرین در کاهش خطر سکته قلبی بر مضرات آن یعنی خونریزی دستگاه گوارش برتری داشته باشد، باید آسپیرین مصرف کنند .

در زنان این دوره سنی ۵۵ تا ۷۹ سال اعلام شده است .
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
یک توربین با چند موتور ساده ، جانشینی برای قلب از کار افتاده

دو پزشک در مؤسسه قلب 'تگزاس' توانستند با جاسازی دستگاهی ویژه در سینه یک بیمار قلبی رو به مرگ، ادامه زندگی بدون قلب و حتی نبض را میسر کنند. این بیمار که در آمریکا زندگی می کند با نصب موتور گردش پیوسته خون در بدنش که عملکردی متفاوت با قلب دارد، به عنوان نخستین انسان زنده بدون قلب و نبض در جهان شناخته شد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، گروه جراحان پیش از این اقدام، عمل مشابه را روی پنجاه گوساله انجام داده بودند تا توانستند تجربه جراحی مورد نظر را روی کریگ لوییس پیدا کنند.

هرچند نصب دستگاه جانشین قلب پیش تر نیز انجام شده، اما ویژگی کار جراحان موسسه درمانی تگزاس، نصب دستگاهی متفاوت و ساده با کارآیی پاسخگو است.

دستگاه کار گذاشته در بدن لوییس، از یک توربین با چند موتور ساده گردان تشکیل شده است که مانند قلب تپش ندارد، بلکه جریانی پیوسته مانند درون شیلنگ های آبیاری ایجاد می کند.

پیش از انجام این جراحی، پزشکان پس از عمل مشابه روی یک گوساله آزمایشگاهی، مشاهده کردند که تپش و نبض در جریان گردش خون حیوان حذف شده و قلب نگار نیز تنها یک خط صاف را نمایش می دهد.

لوییس ۵۵ ساله تنها انسان بدون قلب، تپش و نبض در کره زمین که پیش از عمل به سبب بیماری 'آمیلوییدوز' در بستر مرگ افتاده بود، اکنون از این بیماری رنج نمی برد.

آمیلوئیدوز نام گروهی از بیماریها است که با رسوب پروتئینهای فیبریلی غیرطبیعی (آمیلوئید) در بافتها و اعضای سراسر بدن مشخص می‌شود.

آمیلوئیدوز، بیماری است که در آن پروتئین‌های آمیلوئید در اندام‌ها و بافت‌ها انباشته می‌شوند. پروتئینی، آمیلوئید تلقی می‌شود که بر اثر تغییر ساختار سه بعدی آن، حالت توده‌ای و نامحلول، مشابه با صفحه بتا به خود بگیرد .

در مبتلایان آمیلوئیدوز، انباشت پروتئین های غیرطبیعی با مسدود کردن اندام ها و بافت ها، مانع ادامه فعالیت عضو می شود.

پزشکان پس از جراحی و جریان یافتن دوباره خون در رگ های لوییس، به جای تپش و نبض، فقط صدای ممتد حرکت خون را به جای ضربان قلب شنیدند.

براساس ارزیابی های استاندارد، هرچند لوییس فاقد نشانه های حیات و یک مرده است، اما هم اکنون به عنوان یک انسان زنده به حیات خود ادامه می دهد و نتیجه جراحی نیز ثابت می کند، فیزیولوژی انسان بدون وجود نبض هم قادر به ادامه حیات است.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
" گیاهان توهم‌زا " در دراز مدت قادر به تغییر شخصیت افراد هستند



مواد مخدری چون "قارچ‌های جادویی" می‌توانند برای مصرف‌کننده حالت‌هایی از توهم ایجاد کنند. پژوهشی که گروهی از روانشناسان انجام داده‌اند می‌گوید که گیاهان توهم‌زا در دراز مدت قادر به ایجاد تغییر در شخصیت افراد هستند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دویچه وله ، مواد مخدر باعث می‌شوند اشخاص مصرف‌کننده این مواد خود را در وضعیتی بیابند که به گفته‌ی خودشان برایشان به منزله تجربه‌ای منحصر به فرد است. آنان در این حالت، مرز بین خود و محیطشان را درک نمی‌کنند و همچنین احساس خود به زمان را از دست می‌دهند. تعجب‌آور نیست که چنین تغییرات درونی‌ای باعث تحولاتی در شخصیت فردی بشود که مواد مخدر مصرف می‌کند.

"قارچ‌های جادویی" (Magic Mushroom) قارچ‌هایی هستند که مصرفشان اثری همانند قرص شیمیایی ال. اس. دی. (LSD) دارد. اما "قارچ‌های جادویی" تاثیری درازمدت بر روی مصرف‌کننده ندارند. به گفته‌ی سوزان بلکمور که روانشناسی بریتانیایی است، مواد مخدر می‌توانند مصرف‌کننده را مثل هلیکوپتر بالا ببرند و به او امکان نگاه کردن از بالا را بدهند، اما مصرف‌کننده نمی‌تواند همیشه آن بالا بماند.

تاثیر گیاهان توهم‌زا بر میزان تعصب افراد

اما تحقیقی که اخیرا توسط یک تیم روانپزشکی از Johns Hopkins University انجام شده است این نظریه را رد می‌کند. بر اساس تحقیق این تیم، مصرف یک نوع قارچ به نام "پسیلوسیبین" (Psilocybin) در درازمدت باعث تغییر شخصیت فرد می‌شود. چیزی که در شخصیت آن فرد تغییر می‌کند افزایش گرایش او به صراحت کلام و دوری از تعصب است. نتیجه‌ی این تحقیق از یک نظر دیگر نیز تعجب‌انگیز است. به گفته‌ی روانشناسان، شخصیت یک فرد معمولا پس از سی سالگی به ندرت تغییر می‌یابد. به این معنا که هر چه سن انسان بالاتر برود، ایجاد تغییر در شخصیت او دشوارتر می‌شود.

مصرف مواد مخدر و پرسش‌نامه‌ی شخصیتی

در سراسر دنیا جواز برای انجام تحقیق در مورد مواد توهم‌زا به ندرت صادر می‌شود. اما دانشمندان برای این تحقیق این مجوز را دریافت کردند و تاثیر "پسیلوسیبین" را بر ۵۱ فرد بزرگسال مورد بررسی قرار دادند. در طی این تحقیق نه پزشکان و نه خود شرکت کنندگان نمی‌دانستند که چه کسی مواد مخدر مصرف می‌کند و چه کسی صرفا یک شبه‌دارو را (Placebo). محققان یکبار پس از گذشت یک ماه و بار دیگر پس از گذشت ۱۴ ماه از طریق یک پرسش‌نامه صفات شخصیتی این شرکت‌کنندگان را بررسی کردند. نتیجه آن بود که از این ۵۱ نفر، آن ۳۰ نفری که گیاهان توهم‌زا استفاده کرده بودند، به انسان‌های رک‌ و راست‌تری تبدیل شده بودند.

اما این روانشناسان هشدار می‌دهند که نباید نتایج این تحقیق را باشتاب تعمیم داد. برای مثال نباید سرخود از این مواد استفاده کرد، زیرا مصرف چنین موادی بدون نظارت حرفه‌ای می‌تواند بسیار نامطبوع باشد. با وجود این، به گفته‌ی پژوهشگران این تحقیق می‌تواند دلیلی باشد بر اینکه لازم است در آینده پتانسیل مواد توهم‌زا بیشتر به طور روشمند بررسی شود.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
راه انتقال ایدز تغییر کرده/۲۷ هزار ایرانی ایدز دارند



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این جلسه عنوان شد که هر چند میزان بروز این بیماری رو به کاهش است، اما راه انتقال این بیماری تغییر کرده و این خبر بدی است، به طوری که انتقال آن از روش تزریقی در زندان‌ ها به مواد مخدر روانگردان و محرک جنسی در نوجوانان تغییر کرده است. و چون نوجوانان به صورت گروهی از این مواد استفاده می‌کنند، بنابراین خطر انفجار مجدد انتقال ایدز وجود دارد.

در جدول زیر مهمترین اظهارات سخنرانان امروز آورده شده است:
نام مسئولیت /شرح اظهار نظر
علی اکبر سیاری
معاون بهداشت
-در سال ۹۱، ۳۳ درصد موارد انتقال ایدز از طریق جنسی بوده است؛ این در حالی است که در سال ۸۰، انتقال جنسی تنها ۱۰ درصد انتقال ایدز بوده است. این موضوع زنگ خطر بزرگی است.
-ویروس ایدز در جامعه یک "مین" است که نقشه‌ای در دست کسی‌ نیست و ممکن است و هر لحظه روی مین برود . بر این اساس هر کسی ممکن است در مرکز ابتلا به این ویروس قرار داشته باشد. یکی در آرایشگاه، یکی در دندانپزشکی و ....
-تغییر الگوی انتقال این بیماری، کودکان کار و خیابانی، معتادان تزریقی و روابط جنسی ناسالم سه زنگ خطر مهم برای انفجار مین HIV / ایدز در کشور هستند.
-از زمانی که ویروس وارد بدن فرد می‌شود تا زمانی که تشخیص آزمایشگاهی آن ممکن شود، نیازمند زمانی طولانی است و ممکن است ۱۰ سال به طول بیانجامد. بر این اساس ممکن است ویروس در بدن فرد سالم وجود داشته باشد و هیچ کس حتی خود فرد از آن اطلاع نداشته باشد.
-درباره این ویروس دو نگرانی داریم، معتادان که برای رفع نیازهای خود ممکن است به روابط جنسی ناسالم و همچنین تزریقات با سرنگ مشترک اقدام کنند و همچنین جایگزینی روانگردان‌ها و محرک‌ها به جای مواد اعتیادآور سنتی.
-تمام اندیشمندان درباره انتقال جنسی ایدز به سه نکته رسیده‌اند؛ خویشتن‌داری، ازدواج و در غیر این صورت استفاده از وسایل ایمن در روابط جنسی. این موارد نیازمند آموزش است و به این ترتیب می‌توان خطر انتقال این عفونت را کاهش داد. این راهی است که دنیا رفته است.
-تاسیس و راه‌اندازی کلینیک‌های مثلثی و اقدامات انجام شده برای معتادان تزریقی موثر بوده و به این ترتیب فردی که درمان می‌شود، احتمال انتقال ویروس از طریق وی به دیگران را کاهش می‌دهد.
-در سال ۸۰ (۲۰۰۰) ۴۰ میلیون نفر در دنیا به HIV/ ایدز مبتلا شده بودند، اما اکنون این رقم در دنیا ۷۵ میلیون نفر است. مشاهده می‌کنیم که بروز HIV / ایدز در دنیا از سال ۸۰ تاکنون هنوز دو برابر نشده است. این در حالی است که سال ۸۰ حدود ۳۶۸۸ مورد از این عفونت و بیماری در کشور ما وجود داشت و اکنون این ارقام به ۲۷ هزار و ۴۱ رسیده است. به این ترتیب طی ۱۲ سال میزان بروز این عفونت در کشور ۹ برابر شده است که نسبت به متوسط جهانی بسیار زیاد است. در مجموع وضع کشور نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده است.در آن سال‌ها حدود ۴۰۳ نفر وارد مرحله بیماری شده بودند. این رقم اکنون ۵۴۱۱ نفر است. همچنین در سال ۸۰، ۳۶۴ مورد فوتی به دلیل این بیماری داشتیم که این رقم اکنون به ۵۰۰۰ نفر رسیده است. تمام این موارد زنگ خطری است برای کشور.
-بر اساس این مطالعه، شیوع HIV / ایدز در کودکان خیابانی ۴٫۵ درصد بوده است. این در حالی است که شیوع این بیماری در جمعیت عموم کشور یک دهم درصد است. بر این اساس می‌توان گفت شیوع HIV / ایدز در کودکان کار و خیابانی ۴۵ برابر جمعیت عادی است. همچنین ۷۲ درصد این کودکان عنوان داشته‌اند که دوستانشان سوء مصرف مواد مخدر داشته‌اند و این نشان می‌دهد که این کودکان با مواد مخدر آشنا هستند. ۱۵ درصد این کودکان نیز اعلام کرده‌اند که خودشان مواد مخدر مصرف کرده‌اند. ۴٫۶ درصدشان نیز عنوان داشتند که مواد تزریقی استفاده کرده‌اند.۲۹ درصد ۱۵ تا ۱۸ ساله‌های این مطالعه اعلام داشته‌اند که رابطه جنسی داشته‌اند. همچنین ۳۳٫۲ درصدشان گفته‌اند که در آخرین رابطه جنسی‌شان از کاندوم استفاده کرده‌اند. ۱۴۴ نفرشان چند شریک جنسی داشته‌اند.بنابراین کودکان کار و خیابانی، معتادان تزریقی و روابط جنسی ناسالم زنگ خطر ایدز در کشور هستند.
محمد مهدی گویا
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت -آمار ابتلا به ایدز در کشور از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت.
-شعار امسال سازمان ملل در رابطه با پیشگیری و کنترل ایدز به جوانان و نوجوانان اختصاص دارد.
-آمار سال ۲۰۱۲ نشان می دهد حدود ۲ میلیون نفر از ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افرادی که با عفونت HIV در دنیا زندگی می کنند، در رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال قرار دارند. این افراد بسیار احساساتی هستند و کمتر به سلامت خودشان فکر می کنند، آگاهی های این افراد نسبت به رفتارهای پرخطری که آنها را در معرض عفونت ایدز قرار می دهد بسیار کم است.این افراد به سادگی تحت مراقبتهای بهداشتی قرار نمی گیرند، این قبیل مسائل باعث می شود افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله آسیب پذیرتر از سایر افراد دیگر باشند. این افراد آماده هستند که پیام آوران بسیار مناسبی برای پیشگیری از عفونت HIV در جامعه باشند.
-آمار ابتلا به ایدز در کشور از مرز ۲۷ هزار نفر گذشته است، خطر جدی که به شدت جامعه را تهدید می کند، موضوع انتقال این بیماری از طریق رفتارهای پرخطر جنسی است.
-ظرف دو سال اخیر و سال گذشته میزان ابتلا به عفونت HIV از طریق تماس جنسی از مرز ۳۰ درصد عبور کرده است به طوریکه در پنج سال گذشته این رقم در مرز ۱۰ درصد بوده است.
-ما آمار رسمی و غیررسمی از ایدز نداریم، طبق برآوردهای ما که بر اساس مدل های ریاضی است، بیش از ۹۰ هزار نفر باید آلوده به عفونت HIV باشند.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  ویرایش شده توسط: Alijigartala   

 
آمار مبتلایان به ایدز در کشور ۱۳ برابر شده است
شمار مبتلایان به ایدز در کشور، ظرف ۱۲ سال ۱۳ برابر شده است.

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور در روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: " در سال ۱۳۸۰، ۴۰۳ نفر به ایدز مبتلا بودند؛ این درحالی است که در سال جاری، تعداد افرادی که وارد مرحله بیماری شده‌اند به پنج هزار و ۴۱۱ نفر رسیده است."



این آمار رسمی است و بسیاری از کارشناسان، شمار مبتلایان به ایدز در ایران را (در مرحله بیماری) بسیار بالاتر ارزیابی می‌کنند.

بر پایه‌ی برآوردهای رسمی، تقریباْ ۲۷ هزار نفر در کشور به ویروس ‌HIV مبتلا هستند.

از سال ۱۹۸۸، اول دسامبر (برابر با ۱۰ آذر) به عنوان" روز جهانی مبارزه با ایدز" معرفی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که در دنیا، حدود ۷۵ میلیون نفر مبتلا به ویروس HIV باشند.


منبع : رادیو زمانه




===============================






یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در ایران هپاتیت دارند

موید علویان، رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور گفته است که در ایران، یک میلیون ۶۰۰ هزار تن مبتلا به ویروس هپاتیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایران (ایلنا)، علویان امروز شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۲، با اعلام این آمار در حاشیه "همایش تازه‌های هپاتیت ویروسی" در بیرجند گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت B و کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به هپاتیت نوع C مبتلا هستند."

علویان همچنین در این همایش درباره پیشرفت‌های مبارزه با این بیماری در ایران گفت: تا ۳۰ سال پیش، بیش از هفت درصد جمعیت کشور به هپاتیت مبتلا بودند؛ اما با اجرای برنامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون نوزادان، واکسیناسیون افراد پرخطر و افزایش سطح دانش بهداشتی مردم، اکنون این رقم به کم‌تر از دو درصد رسیده است."

استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان بالاترین شمار بیماران مبتلا به هپاتیت را دارند.

معتادان تزریقی، بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی و نیز بیماران دیالیزی، در معرض بیش‌ترین خطر ابتلا به این ویروس هستند.


منبع : رادیو زمانه
     
  
صفحه  صفحه 33 از 62:  « پیشین  1  ...  32  33  34  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA