انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 34 از 62:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
پزشکان چینی دست بیماری را با پیوند زدن به پایش یک‌ماه زنده نگه‌داشتند

adult photo sharing
پزشکان چینی موفق شدند بافت‌های دست بیماری را که در اثر حادثه قطع شده بود٬ با پیوند زدن به پای او٬ یک ماه زنده نگه‌داشته و در نهایت بار دیگر به مابقی دستش پیوند بزنند.

به گزارش ۲۶ آذرماه خبرگزاری فرانسه٬ دست شه وئی ۲۵ ساله٬ در حادثه‌ای توسط مته برقی از مچ قطع شده و شدت جراحات به حدی بود که پیوند فوری آن به محل اصلی امکان‌پذیر
نبود


در این شرایط پزشکان تصمیم گرفتند دست او را به بالای مچ پای بیمار پیوند بزنند تا زنده مانده و ترمیم شود.

دست آقای شه یک ماه پس از این پیوند موقت٬ به حدی که برای پیوند نهایی آماده باشد٬ ترمیم شد و در نهایت پزشکان چینی موفق شدند در جریان یک عمل جراحی ۹ ساعته٬ این دست را به محل اصلی‌اش پیوند بزنند.

طبق گزارش‌ها بیمار مزبور برای بهبود نهایی به چند عمل دیگر نیز نیاز دارد.

یکی از پزشکان این بیمار به روزنامه چینی «شائوشیانگ مورنینگ هرالد» گفته است: «این عمل مانند ساختن خانه می‌ماند... در حال حاضر بدنه اصلی ساخته شده است و در آینده طراحی داخلی آن انجام خواهد شد.»

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»٬ شه وئی پس از وقوع حادثه٬ ابتدا به بیمارستان محلی رفته بود٬ اما پزشکان گفته بودند که نمی‌توانند کاری بکنند. او در این مدت دستش را ابتدا در کیسه‌ای پلاستیکی نگه‌داشته و سپس آن را در جعبه‌ای مملو از یخ قرار داده است. آقای شه موفق شده است پس از هفت ساعت به بیمارستانی برسد که در نهایت این عمل جراحی را انجام داده‌اند.

به گفته تنگ جویو٬ پزشک معالج اصلی آقای شه تا کنون حدود ۲۰ عمل مشابه در سرتاسر چین به طور موفقیت‌آمیز صورت گرفته است. او می‌گوید سال ۲۰۰۴ نیز خودش عمل مشابهی را انجام داده و دست بیماری را به شکمش پیوند زده که آن عمل نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

شه وئی اکنون از بیمارستان مرخص شده‌ است و در خانه دوران نقاهتش را می‌گذراند. او می‌گوید می‌تواند تا حدی مچ دستش را بچرخاند٬ اما هنوز نمی‌تواند انگشتانش را به طور کامل تکان دهد.

به گفته پزشکان٬ بهبود نهایی دست این بیمار به حدود شش ماه زمان نیاز دارد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  

 
شیوع بیماری خطرناک زگیل تناسلی در ایران
مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی در ایران خبر داد و گفت این بیماری در آستانه اپیدمی شدن قرار دارد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) مصطفی اقلیما اعلام کرد که تاکنون دست‌کم یک میلیون نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی بیماری زگیل تناسلی را از بیماری ایدز خطرناک‌تر دانست و گفت: "در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی به سرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند."

به‌گفته وی این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود.

وی در همین حال افزود: "حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند."

مصطفی اقلیما همچنین گفت: "ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته است و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه یک تا دو نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند."

وی از وزیر بهداشت ایران خواست تا در مورد شیوع بیماری زگیل آلت تناسلی هر چه زودتر کاری انجام دهد.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
پانزده درصد مردان ایرانی عقیم هستند
رییس بیمارستان کودکان مفید ضمن اعلام اینکه 15 درصد مردان ایرانی عقیم هستند، بیماری بیضه‌های نزول نکرده یا نهفته را از جمله علل بروز ناباروری در مردان دانست و اظهار کرد: این بیماری عمدتا در کودکی به خوبی درمان نشده است و ممکن است پزشکان زمان طلایی درمان را رعایت نکرده باشند.

دکتر محسن روز رخ در حاشیه نهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که از صبح امروز در بیمارستان کودکان مفید آغاز به کار کرد، با بیان اینکه بیماری‌های اطفال نیازمند به جراحی متعدد هستند، اظهار کرد: البته بخشی از بیماری‌های نیازمند به جراحی در دوران کودکی شایع هستند. اما متاسفانه به موقع درمان نمی‌شوند که از جمله آنها می‌توان به چرخش بیضه اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیضه ارگان حیاتی تولیدمثل است و اگر مشکلات و بیماری‌های مربوط به آن به درستی درمان نشود، تولید نسل را متوقف می‌کند.

رییس بیمارستان کودکان مفید افزود: همچنین بیضه‌های نزول نکرده یا نهفته است که به دنبال آن و در صورت بی‌توجهی به درمان، امکان تولید اسپرم در بزرگسالی از بین می‌رود. 15 درصد مردان ایرانی عقیم هستند که یکی از علت‌های آن، همین بیضه‌های نهفته است که به خوبی درمان نشده و امکان تولید نطفه یا اسپرم را متوقف کرده است. به همین خاطر است که لازم است بر اساس اصول علمی، ارجاع به موقع صورت پذیرد. البته متاسفانه ممکن است برخی پزشکان زمان طلایی درمان را در این بیماران رعایت نکنند.

این فوق تخصص جراحی کودکان بهترین زمان عمل بیضه‌های نهفته را از شش تا 18 ماهگی دانست و اظهار کرد: زمان طلایی درمان چرخش بیضه نیز 6-4 ساعت پس از تشخیص است تا بتوان نسل بیضه را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بیمارستان مفید که شلوغ‌ترین بیمارستان کودکان کشور است و هر روز کودکان بسیاری به آن مراجعه می‌کنند، هر روز شاهد هستیم که زمان طلایی در درمان این بیماران رعایت نمی‌شود و خانواده‌ها تاوان عدم درمان به موقع را می‌دهند، اظهار کرد: مشکلاتی نظیر چرخش بیضه، وجود بیضه‌های نهفته یا پایین بودن مجاری ادراری از جمله اختلالات تکاملی هستند و مسائل مختلفی در بروز آنها نقش دارد. برای برخی از این بیماری‌ها شاید نتوان در دوران جنینی کاری لازم است. اما لازم است پس از تولد کودک، اقدامات درمانی لازم سریعا پس از تشخیص، انجام شود.

رییس بیمارستان کودکان مفید تمام جراحی‌های کودکان را از جمله اورژانس‌های کودکان دانست و اظهار کرد: از آپاندیسیت گرفته تا فتق معده، انسداد مجاری ادراری و انسداد دستگاه صفراوی در ردیف اورژانس‌های کودکان قرار می‌گیرد.

روزرخ در پایان درباره تجهیزات بیمارستان مفید نیز گفت: در حال حاضر از نظر تجهیزات جراحی، مشکلی در بیمارستان‌ها نداریم و رتبه اول را در میان بیمارستان‌های کشور داریم. اکنون بیمارستان کودکان مفید با برخورداری از 260 تخت، از شلوغ‌ترین بیمارستان‌های کودکان در کشور محسوب می‌شود.


منبع : کارگاه خبر ژوپی‌آ
     
  
مرد

 
برای نخستین بار قلب مصنوعی «با عمر طولانی» در فرانسه پیوند زده شد

یک شرکت فرانسوی اعلام کرده برای نخستین بار موفق به پیوند قلبی مصنوعی با عمر «پنج سال» کار مُداوم شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت «کارمَت» روز جمعه، ۲۹ آذر ماه، اعلام کرد که نتایج پیوند این قلب مصنوعی رضایت‌بخش بوده و عمل جراحی فوق به شکلی «روان» انجام شده است.

بر اساس بیانیه شرکت فرانسوی زیست-پزشکی «کارمَت»، عمل پیوند قلب مصنوعی روز چهارشنبه در بیمارستان اروپایی «ژورژ پُمپیدو» صورت پذیرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است که بیمار دریافت کننده قلب مصنوعی یک مرد است که هم اینک «به هوش است و صحبت می‌کند».

مارسلو کُنویتی، مدیر ارشد اجرایی شرکت کارمَت در این باره گفت: «بابت این نخستین عمل جراحی خرسندیم، اگر چه هنوز زود است که در این مرحله حکم صادر کنیم، چرا که فقط یک عمل از این نوع انجام شده و همچنان در مراحل اولیه پس از عمل به سر می‌بریم.»

چندین دهه است که علم پزشکی به دستگاه های کمکی قلب دست یافته و از آنها برای کمک به بیماران بهره‌جویی می‌کند.

تا پیش از این عمل، بیمارانی که در صف دریافت قلب پیوندی طبیعی بودند به طور موقت مورد عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار می‌گرفتند و تا زمان دریافت قلب مصنوعی با استفاده این نوع دستگاه به زندگی خود ادامه می‌دادند.

تفاوت اساسی قلب ارائه شده توسط شرکت کارمَت در آن است که به گونه‌ای طراحی شده که «برای جایگزینی قلب انسان برای مدت طولانی» مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از مواد و حس‌گرهای زیستی از الگوی طبیعت تقلید می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت تولید کننده، قلب مصنوعی جدید برای کمک به هزاران بیماری ارائه شده که سالیانه در صف انتظار دریافت قلب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

تولیدکنندگان این قلب مصنوعی در عین حال اعلام کرده‌اند که محصول یاد شده اثرات جانبی مربوط به عمل پیوند را نیز کاهش می‌دهد.

آلن کارپنتیِر، جراح و یکی از مؤسسان شرکت کارمَت، در گفت و گو با شبکه ۲ فرانسه گفت: «هدف از این پروژه فراهم آوردن یک زندگی اجتماعی معمولی برای این بیماران است به شکلی که کم‌ترین میزان وابستگی را به دارو داشته باشند.»

شرکت کارمَت برآورد کرده که حدود صد هزار بیمار در ایالات متحده و اروپا خواهند توانست از این قلب مصنوعی بهره‌مند شوند، بازاری که به لحاظ مالی برای شرکت فرانسوی سودی معادل ۱۶ میلیارد یورو‌ (۲۲ میلیارد دلار آمریکا) در بر خواهد داشت.

بعد از انتشار خبر پیوند موفقیت‌آمیز قلب مصنوعی جدید، وزیر بهداشت دولت فرانسه، جزو نخستین کسانی بود که این عمل را نشانی از پیشرفت کشورش در عرصه خدمات پزشکی توصیف کرد.

ماریسول تورن در مصاحبه‌ای با شبکه «بی اف ام» اظهار داشت: «این خبر مایه مباهات فرانسه است و نشانی است از اینکه ما در عرصه خدمات پزشکی پیشرو هستیم، نشانی است از اینکه ما می توانیم اختراع کنیم، که می‌توانیم دست به نوآوری‌هایی بزنیم که امید را به زندگی انسان‌های بسیاری ارزانی دارد.»

شرکت کارمَت در ماه سپتامبر سال جاری موفق شد تأیید مقام های فرانسوی را برای پیوند قلب تولید شده بر روی بیماران انسان آزمایش کند.

به این ترتیب چهار بیمار در سه بیمارستان برای این جراحی انتخاب شدند. در ادامه دریافت تأییدیه از کشورهای مختلف، دولت‌های بلژیک، لهستان، اسلوونی و عربستان سعودی نیز اجازه پیوند قلب مصنوعی جدید را در کشورهای خود صادر کردند.

یک شهروند پاریسی که روز چهارشنبه گذشته قلب مصنوعی کارمت را دریافت کرد، نخستین کسی بود که قلب جدید در سینه او شروع به تپیدن کرد. بیمارانی که علاوه بر این مرد برای دریافت قلب جدید انتخاب شده‌اند همگی از بیماری‌های قلبی مُهلک رنج می‌برند. پزشکان می‌گویند آنچه موفقیت -یا عدم موفقیت- این قلب مصنوعی را مشخص خواهد کرد زنده ماندن این بیماران برای مدت زمان «دست کم یک ماه» است.

کُنویتی همچنین به خبرگزاری رویترز گفت که شرکت کارمَت امیدوار است آزمایش بر روی انسان‌ها را «تا پایان سال آینده میلادی» به پایان رساند و تا اوایل سال ۲۰۱۵ پروانه عرضه این محصول را در اتحادیه اروپا دریافت کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آزمایش اولین واکسن سرطان مغز در اروپا زیر نظر جراح ایرانی آغاز شد

برای اولین بار در اروپا یک گروه از محققان و پزشکان در کینگز کالج لندن زیر نظر دکتر کیومرث اشکان واکسن سرطان مغز را بر روی یک بیمار ۶۲ ساله آزمایش کردند. محققان این واکسن را روی سیصد بیمار آزمایش خواهند کرد تا تاثیر این شیوه درمانی دقیقا روشن شود.

بیمارستان کنیگز کالج لندن تنها بیمارستانی اروپایی در میان پنجاه بیمارستانی که آزمایش چنین واکسنی را شروع کرده‌اند و بقیه بیمارستان‌ها در آمریکا هستند.

اوایل امسال پزشکان تشخیص دادند رابرت دیمِگِر بازیگر ۶۲ ساله تئاتر و تلویزیون به بدخیم‌ترین و مهاجم‌ترین نوع تومور مغزی یعنی گلیوبلاستوما مبتلا شده است.

در آن زمان آقای دیمگر در حال بازی در نمایش اتللو بود و علائم بیماری با احساس بی‌حسی در فک، ناتوانی در برداشتن اشیا و سپس تشنج در او بروز کرد.

او گفته است که یک ماه بعد "تشخیص دادند تومور مغزی دارم و چند روز بعد مرا جراحی کردند."

اما پیش از جراحی به آقای دیمگر پیشنهاد شد تا اولین بیماری در اروپا باشد که واکسن سرطان مغز رویش آزمایش می‌شود.

آقای دیمگر می‌گوید آنها در واقع به من پیشنهاد کردند تا خوکچه آزمایشگاهی باشم، اولین نفر در اروپا، و من فکر کردم "هرچیزی که به من و همچنین دیگران شانس بهتری برای زنده ماندن بدهد ارزش امتحان کردن را دارد."

او افزوده است "من هم مثل هر کسی می‌خواهم مثلا ۲۵ سال بیشتر زندگی کنم. این واکسن ممکن است موثر نباشد اما شانس زنده ماندن را مطمئنا بیشتر خواهد کرد."

جراحان سعی کردند تا حد امکان تومور را خارج کنند. سپس تومور را در شرایط آزمایشگاهی در کنار سلول‌های دندریتی قرار دادند.


'آموزش سلولهای ایمنی'

سلولهای دندریتی یکی از سلول‌های تخصصی سیستم ایمنی هستند و کار آنها شناساندن آنتی‌ژن‌ها به گلبول‌های سفید است تا این گلبول‌ها علیه آنها وارد فعالیت شوند.

در واقع هدف دانشمندان این بوده است که سلولهای دندریتی با سلولهای سرطانی آشنا شوند و یاد بگیرند که آنها را شناسایی کنند.
نتیجه فعالیت پزشکان تولید یک واکسن "شخصی" بود که به بازوی آقای دیمِگِر تزریق شد به این امید که سلولهای تعلیم دیده، به سیستم ایمنی یاد بدهند چگونه سلولهای سرطانی را شناسایی و نابود کنند.

در دو سال آینده ده بار دیگر این واکسن به آقای دیمگر تزریق خواهد شد.

سرپرستی این تحقیق بین‌المللی در بریتانیا را دکتر کیومرث اشکان جراح مغز و اعصاب کینگز کالج لندن بر عهده دارد.

او می‌گوید نیاز مبرمی به درمانهای جدید و بهتر سرطانهای مغز وجود دارد "حتی وقتی به نظر می‌رسد دو بیمار تومور مشابهی دارند باز هم این تومورها با هم تفاوتهای زیادی دارند."

به گفته دکتر اشکان، "تجویز یک درمان برای همه احتمالا بهترین روش نیست." دکتر اشکان معتقد است درمان باید برای هر بیمار جداگانه طراحی و اجرا شود.

در دو تحقیق کوچکتری که روی بیست بیمار در آمریکا انجام شده عمر بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما از متوسط ِ ۱۲ تا ۱۸ ماه به ۳ سال افزایش پیدا کرد بدون اینکه واکسن عوارض سمی نشان دهد.

دو نفر از این بیست بیمار تابحال ده سال است که با این بیماری زندگی کرده‌اند.

دکتر اشکان می‌گوید تحقیق فعلی بر روی سیصد بیمار انجام می‌شود که به نیمی از آنها واکسن شخصی و به نیمی دیگر دارونما (placebo) تزریق خواهد شد و "تا نتایج این تحقیق روشن نشود نمی‌توانیم بگوییم آیا این درمان را باید برای همه بیماران تجویز کرد یا نه."




تحولی بزرگ در درمان سرطان‌ها



نشریه معتبر ساینس "ایمنی‌درمانی سرطان" را بزرگترین تحول علمی سال ۲۰۱۳ دانسته است.

تا به حال اساس درمان سرطان از بین بردن تومور بوده است، با جراحی، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی.

اما در "ایمنی‌درمانی" هدف این است که سیستم ایمنی خود بر علیه تومور وارد عمل شود، با تقویت یا "تربیت" سیستم ایمنی.

در تحقیقی که بر روی پنج فرد بزرگسال و ۲۲ کودک مبتلا به نوعی سرطان خون (ALL) انجام شده، دانشمندان در سلول‌های T (نوعی گلبول سفید) بیماران تغییری ژنتیکی ایجاد کردند تا بتواند نوعی پروتئین خاص را شناسایی کند.

این پروتئین فقط در سلول‌های سرطانی وجود دارد بنابراین سلول‌های T قادر به تشخیص سلول‌های سرطانی شدند. این سلولهای تقویت شده دوباره به بدن بیمار برگردانده شد.

نتایج که همین ماه اعلام شد بسیار امیدوارکننده بودند. سرطان در هر پنج بیمار بزرگسال و در ۱۹ کودک از ۲۲ کودک بیمار کاملا فروکش (remission) کرده بود.

تیم اپنزلر سردبیر نشریه ساینس می‌گوید :" تا بحال برانگیختن سیستم ایمنی برای حمله به تومور تنها در بعضی انواع سرطان و برای تعداد اندکی از بیماران مفید بوده بنابراین نباید در فواید فوری این روش اغراق کنیم."

"اما بسیاری از متخصصان سرطان به این نتیجه رسیده‌اند که شاهد تولد پارادایم تازه‌ و مهمی در درمان سرطان هستیم."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دستگاهی روبوتیک برای بیرون کشیدن لخته‌های خون از مغز به کمک پزشکان آمده است

خونریزی مغزی معمولا زمانی حادث می‌شود که یکی از عروق خونی در مغز, دچار پارگی شود. به دنبال آن خون از محل پارگی به خارج نشت کرده و به لخته خونی تبدیل می‌شود. اکنون و در جستجوی روشی مؤثرتر گروهی از دانشگاه وندربیلت نشویل وسیله‌ای روبوتیک طراحی نموده‌اند که قادر است لخته‌های خون را با روشی کاملا ایمن از مغز خارج کند.
وجود لخته‌ها, موجب بالا رفتن فشار بافت مغز در آن ناحیه خواهد شد. این پدیده‌ای غیر معمول نیست ولی درمان آن کاری دشوار به شمار می‌آید و معمولا در حدود ۴۰٪ موارد در نهایت به مرگ بیمار منجر می‌شود.

روشی که هم اکنون برای خارج نمودن لخته مورد استفاده قرار می‌گیرد از ریسک بالایی برخوردار است. در این روش, ابتدا برای دسترسی به لخته، سوراخی در جمجمه ایجاد می‌شود. البته در صورتی که لخته در قسمت‌های بیرونی بافت مغز قرار گرفته باشد نیازی به این کار نیست. اما در لخته‌های ایجاد شده در بافت درونی مغز برای رسیدن به آنها بافت‌های سالم مغز نیز ناگزیر آسیب می‌بینند. در طی این عمل آسیب‌های وارده به مغز گاهی اوقات در حدی است که پزشکان ترجیح می‌دهند لخته را خارج نکنند و امیدوار باشند که با استفاده از داروهای کاهش دهند تورم لخته را به تدریج از میان بردارند. اینجا همان جایی است که این ابزار نوین به کمک آنان می‌آید.
گروهی متشکل از پزشکان و مهندسین به سرپرستی پرفسور رابرت وبستر و کایل ویور دستگاهی طراحی نموده‌اند که این مهم را برآورده می‌سازد. این دستگاه از دو لوله تشکیل شده که یکی در درون دیگری تعبیه شده است. لوله بیرونی و صاف این وسیله کمتر از سه‌هزارم میلی‌متر قطر داشته و قادر است از طریق سوراخ کوچکی که روی جمجمه ایجاد شده به درون مغز و به دنبال آن به درون لخته وارد شود.

در طی عمل از سی تی اسکن به عنوان مرجع و راهنما استفاده می‌شود. واحد کنترل‌کننده روبوتیک این لوله ظریف را به درون بافت نرم مغز هل می‌دهند تا در نهایت وارد لخته شود. در این مرحله نوک خمیده لوله سوزن‌مانند که در لوله ظریف اولیه تعبیه شده به درون لخته نفوذ کرده و با چرخش و اندکی جابجایی واحد کنترل‌کننده می‌توانند با کمک دستگاه مکنده بیرونی لخته را از درون مغز بیرون بکشند.

در تستی که به صورت آزمایشی برگزار شد این دستگاه توانست تا ۹۵٪ از لخته را از محیط پاکسازی کند.
در حال حاضر تیم تحقیقاتی در تلاش است با کمک شبیه‌سازی کامپیوتری و اضافه کردن تصاویر اولترا سوند همین عملیات را در زمانی که بافت مغز نیز دچار مشکل شده و اطراف لخته را به شکلی نافرم احاطه کرده تکرار کنند. آنها امیدوارند حتی در این شرایط هم، این کانولای روبوتیک قادر باشد به طریقی ایمن و صحیح لخته را تا حد ممکن از محیط خارج کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
۱۰ پیشرفت مهم پزشکی در سال ۲۰۱۳

چشم‌های بیونیکی برای بازیابی بینایی در افراد دچار بیماری‌های شدید چشمی، ایمپلنتی که از تشنج جلوگیری می‌کند و نخستین رژیم درمانی کاملا خوراکی برای هپاتیت C از جمله پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای هستند که پژوهشگران کلینیک کلیولند در آمریکا در فهرست ابداعات پزشکی سال ۲۰۱۴ میلادی قرار داده‌اند.

پزشکان و پژوهشگران در کلینیک کلیولند انتخاب‌ها برای این فهرست‌ سالانه از میان پیشرفت‌هایی انجام شده است که به عقیده آنان "مراقبت‌‌های پزشکی در سال 2014 شکل خواهد داد."

برای اینکه درمان یا وسیله‌ پزشکی جدیدی وارد این فهرست شود،، باید سودمندی قابل‌توجهی برای بیماران داشته باشد، مراقبت‌های پزشکی را آسان‌تر کند، و احتمال موفقیت آن بالا باشد.

این 10 پیشرفت در مراقبت‌های پزشکی به ترتیب صعودی اهمیت از دیدگاه این دانشمندان اینها هستند:

10 -درمان جدید برای سرطان‌های خون

کارآزمایی‌های بالینی بر روی یک دسته دارویی جدید به نام "مهارکننده‌های مسیر گیرنده سلول B" در سال 2013 نشاندهنده تاثیربخشی بالاین داروها در درمان سرطان‌های خونی و لنفاوی "با درجه پایین" با منشا سلول‌های B - نوعی از سلول‌های لنفاوی که در پاسخ ایمنی بدن دخیل هستند- بودند.

در یک بررسی 71 درصد بیماران مبتلا "لوسمی لنفوئیدی مزمن" (CLL) با این داروهای جدید درمان شدند. این داروها سلول‌های بدخیم‌شده B را می‌کشند بدون اینکه اثری بر سلول‌های سالم داشته باشند، و بنابراین عوارض جانبی شدید داروهای شیمی‌درمانی معمول را ندارند.

9- یک شاخص زیستی جدید برای بیماری قلبی

پزشکان هنگام ارزیابی خطر بیماری قلبی، شاخص‌های زیستی معینی- برای مثال کلسترول خون- را اندازه می‌گیرند تا احتمال دچار شدن فرد به مشکلات قلبی- عروقی بالقوه مرگبار را پیش‌بینی کنند.

اکنون دانشمندان یک شاخص زیستی مهم جدید، به نام "تری‌متیلامین ان- اکساید" (TMAO) کشف کرده‌اند که می‌تواند ابزار غربالگری مفیدی برای افرادی باشد که عوامل خطرساز معمول را ندارند. TMAO یک فرآورده فرعی باکتری‌های روده‌ای است، و یک بررسی که امسال در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که افرادی که دارای بالاترین میزان TMAO هستند، دو برابر بیشتر در معرض عوارض قلبی هستند.

این پژوهش بیانگر ان است که میکروب‌هایی که در مجاری گوارشی ما زندگی می‌کنند، ممکن است شواهدی مهم درباره خطر سکته مغزی و حمله قلبی در اختیار ما بگذارند. کارشناسان معتقدند که که پزشکان ممکن است به زودی بتوانند بر اساس میزان‌های TMAO رژیم‌های غذایی خاص بیماران‌شان برای بهترین پیشگیری از بیماری قلبی را تجویز کنند.

8-تسکین‌بخشی با کمک کامپیوتر بدون نیاز به متخصص بیهوشی

کولونوسکوپی گران‌ترین آزمایش غربالگری است که آمریکاییان(برای شناسایی زودرس موارد سرطان روده بزرگ) انجام می‌دهند، و هزینه‌های این عمل هنگامی که خدمات بیهوشی هم وجود داشته باشد، بالاتر هم می‌رود. راه حل این مسئله ممکن است یک وسیله تسکین‌بخش شخصی‌شده با استفاده از کامپیوتر باشد که انتظار می‌رود به صورت محدودی در سال 2014 در دسترس قرار گیرد.

این وسیله که از جمله داروی پروپوفول برای تسکین‌بخشی به فرد تزریق کند، می‌تواند در حین کولونوسکوپی تحت نظر پزشک غیرمتخصص بیهوشی باشد. پیش‌بینی می شود که حذف خدمات تخصصی بیهوشی سالانه یک میلیارد دلار از هزینه‌های غربالگری با کولونوسکوپی در آمریکا بکاهد.

7- ریلکسین برای نارسایی حاد قلبی

هر سال بیش از 55 هزار نفر در آمریکا به علت نارسایی قلبی می‌میرند، و بیش از 500 هزار مورد جدید این بیماری تشخیص داده می‌شود. سرلاکسین- یک گونه مصنوعی هورمون طبیعی انسانی- ممکن است نخستین پیشرفت در طول دو دهه برای درمان این عارضه ناتوان‌کننده باشد.

این دارو، نوعی گشادکننده عروقی، در حین دوره‌های نارسایی حاد قلبی جریان خون را در سراسر بدن بهبود می‌بخشد. این دارو همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد که در غیر این صورت می‌تواند باعث آسیب زدن به کلیه‌ها، کبد و قلب می‌شود.

6- پیوند میکروبیوم مدفوعی

تا این لحظه درمان کردن عفونت کلسیتریدیوم دیفسیل، یا سی دیفیسیل، بر یک یا دو آنتی‌بیوتیک - وانکومایسین یا مترونیدازول- متمرکز بوده است. اما متخصصان گوارش اکنون در بیمارانی که درمان دارویی متعارف پاسخ نمی‌دهند، از پیوندهای مدفوع انسانی استفاده می‌کنند. این فرآیند شامل منتقل کردن مواد مدفوعی سالم به روده بزرگ بیمار است که تعادل باکتریایی را به آن باز می‌گرداند.
بر اساس گزارش‌ها علائم برخی از بیماران که به دوره‌های متعدد عفونت روده‌ای با سی دیفسیل دچار شده بودند، در طول 24 ساعت با استفاده از باکتری‌درمانی بهبود پیدا کرده است.

5- سیستم پشتییانی از تصمیم‌گیری برای بیهوشی

انجام اغلب 51 میلیون عمل جراحی که در سال در سراسر آمریکا انجام می‌شود، بدون وجود بیهوشی امکان ندارد. یک سیستم مدیریت الکترونیک بیهوشی ایجاد شده است که به طور همزمان سوابق کامل بیهوشی از لحاظ رویدادها، داروهای مصرفی و اعمال انجام شده را ثبت می‌کند.

این سیستم به این منظور ساخته شده است تا پیروی از بهترین شیوه‌های بیهوشی تضمین شود، و به این ترتیب از خطر خطاهای وخیم کاسته شود.

4- دوران جدید درمان هپاتیت C

گرچه درمان‌ها برای هپاتیت C از دهه 1990 به طور عمده‌ای بهبود یافته است، بسیاری از بیماران باید بر روی رژیم‌های درمانی درازمدت (تا 48 هفته) قرار بگیرند و داروهایی را که تحمل‌شان مشکل است، مصرف کنند اکنون یک داروی جدید به نام "سوفوسبوویر" (Sofosbuvir) ممکن این مشکلات را حل کنند.

این دارو نخستین درمان کاملا خوراکی هپاتیت C است و در مراحل انتهایی تایید شدن بوسیله سازمان غذا و داروی (FDA) آمریکا است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان پاسخ درمانی به این دارو 90 درصد یا بالاتر است، و اثرات جانبی کمتری هم دارد.

3 - تحریک‌کننده عصبی واکنشگر برای صرع مقاوم

در حدود 30 درصد آمریکاییان مبتلا صرع با داروها یا سایر درمان‌ها نمی‌توان حملات تشنجی را تحت کنترل درآورد. و با وجود اینکه جراحی برای درمان این بیماران امکان‌پذیر است، این شیوه ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد و اغلب بی‌فایده است. امسال گزینه درمان جدیدی پشتیبانی کامل "هیات مشورت وسائل نورولوژیک" FDA را به دست آورد.

این وسیله نورولوژیک که با جراحی در بدن کاشته می‌شود، می‌تواند بروز حملات صرعی را بسیار کاهش دهد. این وسیله که زیر پوست کاشته می‌شود، از راه الکترودهایی که درون مغز بیمار قرار داده شده‌اند، الگوهای الکتروانسفالوگرافیک یا فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می‌کند. هنگامی که این وسیله یک حمله در حال بروز را شناسایی می‌کند، ضربان‌های کوتاه‌مدت الکتریکی را به مغز می‌فرستد که می‌تواند حمله تشنجی قریب‌الوقوع را متوقف کند.

2- آزمایش‌های بر اساس ژنوم برای تومورهای سرطانی

درمان‌های تهاجمی برای تومورهای سرطانی، حتی در مواردی که ضروری نیست، (هم بوسیله پزشکان و هم بیماران) بر اساس رویکرد "محض احتیاط" دنبال می‌شود.

اما اکنون آزمایش‌های بر اساس ژنوم بیماران می‌تواند به پرهیز از درمان‌های نالازم (و ناخوشایند) مانند شیمی‌درمانی و پرتوتابی در هنگامی که توجیهی ندارند، کمک کند.

چندین آزمایش ژنومی در حال حاضر در دسترس است که می‌تواند ژن‌ها در تومور بیماران را آنالیز و تهاجمی بودن سرطان را پیش‌بینی کند و به این ترتیب تصمیم‌گیری‌های درمانی ساده‌تر می‌شود.

1- چشم بیونیکی برای بیماری شدید چشمی

"رتینیت پیگمنتوزا" (RP) به گروهی از بیماری‌های ارثی چشم اطلاق می‌شود که بیش از 100 هزار آمریکایی را مبتلا می‌کنند و تا 40 سالگی به نابینایی قانونی بیماران می انجامند. اکنون پس از دو دهه تلاش و آزمایش، و بیش از 200 میلیون دلار صرف هزینه، ممکن است درمانی برای RP وجود داشته باشد.

این تکنولوژی تایید شده بوسیله FDA پروتز شبکیه‌ای 60 الکترودی کاشته با جراحی است که پیام‌های فرستاده‌شده به طور بیسیم از عینکی مجهز به دوربین ویدئویی را رمزگشایی می‌کند. واحد پردازش ویدئویی این دستگاه را نیز بیمار باید حمل کند. این ایمپلنت شبکیه‌ای یا "چشم بیونیکی" به طور کامل بینایی را باز نمی‌گرداند؛ اما می‌تواند حس نور و تاریک، حرکت، و مکان اشیا و افراد را در فرد ایجاد کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
افزایش غیر طبیعی شیوع سرطان در ایران

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران، شیوع سرطان در کشورمان را غیرمتعارف خواند و گفت: تغییر به وجود آمده در روند ابتلا به سرطان و افزایش شیوع این بیماری در ایران، طبیعی به نظر نمی رسد.

به گزارش مهر، دکتر بهزاد رحمانی با عنوان این مطلب که بکار بردن واژه سونامی برای شیوع سرطان در کشور لفظ درستی نیست، به خبرنگار مهر گفت: البته تغییری در توزیع سرطان در کشور ایجاد شده که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

این جراح عمومی در توضیح دلایل افزایش شیوع سرطان در کشور، گفت: افزایش سن امید به زندگی و طول عمر افراد جامعه، یکی از دلایل افزایش موارد سرطان در کشور است. به طوریکه موارد سرطانها در سنین بالا بیشتر شده است.

رحمانی ادامه داد: اگر به طور میانگین، مردان جامعه 85 سال عمر کنند، 95 درصد آنها دچار سرطان پروستات می شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به تغییر توزیع سرطانها و شیوع این بیماری در کشور، گفت: در سالهای گذشته بیشتر شاهد شیوع سرطانهای معده، مری و... بودیم. در حالی که هم اکنون سرطان ریه بیشتر شده و پس از آن، همچنان سرطان معده و روده بزرگ از شیوع بالاتری در کشور برخوردارند.

وی همچنین از شیوع بالای سرطان پستان در زنان ایرانی خبر داد و افزود: سن ابتلا به این سرطان در خانمها پایین آمده است.

رحمانی تاکید کرد: با تمام این تفاسیر و افزایش شیوع سرطان در کشور، نمی توان لفظ سونامی را برای این بیماری بکار برد.

وی با تاکید بر غیرمتعارف بودن افزایش شیوع سرطانها در کشور، تصریح کرد: آنچه مسلم است، اینکه سن ابتلا به برخی سرطانها در کشورمان پایین آمده است. به طوریکه در سالهای گذشته سن ابتلا به سرطان روده بزرگ مربوط به افراد 50 سال به بالا بود اما در حال حاضر مواردی از ابتلا به این نوع سرطان در سنین زیر 25 سال هم مشاهده می شود.

رحمانی، این تغییر در افزایش شیوع و توزیع سرطانها در کشور را غیرطبیعی خواند و افزود: شاید یکی از موارد، افزایش سن باشد که با خودش بیماریهای سنین بالا را می آورد، اما این وضعیت علتهای خاص هم دارد که شناخته شده ترین علت افزایش سرطانها، استرس است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران ادامه داد: استرس، سطح ایمنی را پایین می آورد و یکی از دلایل شکست سیستم دفاعی بدن، به خاطر استرسهایی است که متوجه فرد است.

وی، همچنین به تغییر عوامل محیطی و نقش آن در افزایش سرطانها اشاره کرد و افزود: آلودگی هوای تهران در بروز و افزایش سرطان ریه را نمی توان نادیده گرفت.

رحمانی از راه شدن آزبست در هوای شهر تهران خبر داد و گفت: آزبست، باعث بروز یک نوع سرطان ریه می شود.

این جراح عمومی با اعلام اینکه آلودگی ناشی از دود و غبار در بروز سرطان نقشی ندارند، افزود: مواد شیمیایی ناشی از بنزین غیراستاندارد، ریسک ابتلا به سرطان ریه را بالا می برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گفت‌وگو با 10 داوطلب فروش کلیه

روزنامه شرق : رییس انجمن خیریه «حمایت از بیماران کلیوی ایران» چندی پیش اعلام کرد؛ «به طور میانگین به ازای هر بیمار کلیوی که در انتظار پیوند است، صرف‌نظر از گروه خونی، حداقل چهار متقاضی فروش وجود دارد.» نگاهی به در و دیوار برخی خیابان‌های اطراف بیمارستان‌های تهران و همچنین خیابان فرهنگ حسینی که این انجمن خیریه در آن واقع شده ‌است تا حدود زیادی این جمله را تایید می‌کند.
آگهی‌ها و دیوارنویسی‌های فروش کلیه در تهران و برخی دیگر شهرهای ایران ‌سال‌هاست که رواج دارد. تاکنون نیز خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ایران چندین مرتبه در این رابطه گزارش‌هایی منتشر کرده و نسبت به افزایش تمایل در جامعه به‌خصوص در میان قشر جوان برای فروش کلیه هشدارهایی داده‌اند.
در ایران فروش اعضای بدن افراد زنده ممنوعیت قانونی ندارد، تاکنون تنها یک‌بار مجلس شورای اسلامی در ‌سال 1373 تلاش کرد با ورود به این موضوع به اقدامات در این حوزه جنبه قانونی بدهد. البته آنچه نمایندگان پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر داشتند به تصویب برسانند «لایحه اجازه پیوند اعضای بدن فوت‌شدگان در موارد خاص» بود که در نهایت طرح بررسی این موضوع در صحن علنی مجلس رای نیاورد و از آن تاریخ تاکنون این موضوع مسکوت مانده است.
بر اساس اعلام مسوولان در ایران، 85‌درصد از عمل‌های اهدای اعضا در ایران مربوط به پیوند کلیه است. همچنین دکتر گنجی رییس انجمن‌نفرولوژی ایران گفته است از مجموع 31‌هزار پیوند کلیه‌ای که در ایران انجام شده تنها در 30‌درصد موارد، کلیه افراد مرگ مغزی به بیماران پیوند زده شده و در 70‌درصد پیوندهای دیگر، اهدا‌کننده افراد زنده بوده‌اند. این در حالی است که در دنیا این رقم تنها 15‌درصد است و پیوند کلیه به طور متداول از افراد دچار مرگ مغزی‌ صورت می‌گیرد.
اما افرادی که حاضر به فروش کلیه خود می‌شوند چه کسانی هستند و چرا چنین تصمیم گرفته‌اند؟ یافتن این افراد کار چندان دشواری نیست، تنها لازم است به خیابان «فرهنگ حسینی» در مرکز تهران که به خیابان کلیه معروف شده است سری بزنید. از در و دیوار ابتدا تا انتهای این خیابان آگهی‌های فروش کلیه به چشم می‌خورد. آگهی‌هایی که با نوشتن یک شماره تلفن و گروه خونی از فروشنده بودن خود خبر داده‌اند. علاوه بر این در چندین وب‌سایت و وبلاگی که به همین منظور راه‌اندازی شده نیز با ده‌ها شماره تلفن روبه‌رو می‌شوید که همین موضوع را اعلام کرده‌اند.
در این گزارش به صورت تصادفی شماره تلفن‌های 10‌نفر از کسانی که کلیه خود را برای فروش آگهی کرده‌اند را انتخاب و با آنها تماس گرفتم، در این گفت‌وگوها دلایل آنها برای این کار و موفقیت یا عدم موفقیتشان در فروش کلیه را جویا شوم.


احمد 26‌ساله از کرج


قیمتی که برای فروش روی کلیه خود گذاشته 60میلیون تومان به‌علاوه همه هزینه‌های بیمارستان است، از مدت زمان آگهی‌اش تنها چند روز می‌گذرد، این داستان احمد از زبان خودش است: من چندان مشکل مالی ندارم و تنها می‌خواهم از خانواده‌ام جدا شوم به همین خاطر به کمی پول بیشتر نیاز دارم. خواهر و مادرم دیوانه‌ام کرده‌اند، مخصوصا خواهرم که سه‌سال از من بزرگ‌تر است. با تحقیر و حرف‌های نیش و کنایه‌دارش عذابم می‌دهد، زندگی و خانه را برایم جهنم کرده. 20‌سالی می‌شود که به این درد گرفتارم، در سن 15‌سالگی به خاطر اذیت‌های او افسرده شدم و مدتی در بیمارستان اعصاب و روان بستری شدم، اما هنوز من را اذیت می‌کند. این خانه یا جای من است یا جای او، اما طبیعتا او به خاطر دختربودنش نمی‌تواند از خانه بیرون بزند، پس من باید بروم. برای گرفتن خانه مستقل نیاز به پول دارم و به همین خاطر کلیه‌ام را برای فروش آگهی کرده‌ام. من فقط از لحاظ روحی تحت فشارم و اگر تا سه ماه دیگر از خانواده ام جدا نشوم قطعا باقی عمرم را باید در آسایشگاه اعصاب و روان بگذرانم، البته اگر خودکشی نکنم.


علی 33‌ساله از اصفهان


علی قیمت کلیه خود را برای فروش 70‌میلیون‌تومان اعلام کرده و دلیل آن را هم احتیاج مالی ذکر می‌کند. وقتی برای جزییات بیشتر با او تماس می‌گیرم به‌وضوح مشخص است شوکه شده، ابتدا تا چند لحظه تنها سکوت کرد و هیچ حرفی نزد، کمی بعد به حرف آمد و همه چیزی که گفت این بود و در نهایت تلفن را قطع کرد:
اینکه کلیه‌ام را برای فروش گذاشته‌ام هیچ توضیحی ندارم، لحظه‌ای تصمیم گرفتم و الان که به این کار فکر می‌کنم، خجالت می‌کشم و خنده‌ام می‌گیرد. نمی‌دانم چطور این کار را کردم، الان فقط می‌توانم بگویم پشیمانم، خواهش می‌کنم این بحث را ادامه ندهید تا بیشتر از خجالت آب نشده‌ام.


مانی 29‌ساله از ساری


تنها ردی که از خودش بر جای گذاشته یک شماره تلفن است و گروه خونی‌اش برخلاف بقیه قیمت تعیین نکرده و تنها نوشته است؛ «هر کی می‌خواد یا علی.» مانی ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد:
من مشکل مالی دارم، یعنی بدهکاری بالا آورده‌ام. کار من بارفروشی بود یعنی میوه از باغدارها می‌خریدم و به مغازه‌ها می‌فروختم، یکسری در حدود هشت‌میلیون‌و500‌هزارتومان نارنگی به یک مغازه‌دار فروختم، اما طرف نامردی کرد، بار را فروخت و پول من را پس نداد هیچ مدرکی هم از او ندارم که بخواهم شکایت کنم. الان آبرویم در خطر است و هیچ راهی جز فروش کلیه به ذهنم نمی‌رسد. حاضرم حتی با 10‌میلیون‌تومان کلیه‌ام را بفروشم تا مشکلم حل شود. تنها مشکل من همین بدهکاری است و اگر کسی این مبلغ را بدهد کلیه‌ام را می‌فروشم.


مریم 25‌ساله از کرمانشاه


از مدت‌زمان آگهی مریم پنج‌ماه می‌گذرد. قیمت پیشنهادی خودش را 80‌میلیون‌تومان و علت نیازش را بالا آوردن بدهی و قرض اعلام کرده است. نوشته که مایل است اهدای عضو ترجیحا در بیمارستانی در کرمانشاه انجام شود. وقتی با او تماس می‌گیرم و علت آگهی فروش کلیه را می‌پرسم، سریع می‌گوید اشتباه گرفته‌اید، اما کمی بعد حاضر به صحبت می‌شود و این‌طور قضیه را توضیح می‌دهد:
کارم برای آگهی‌کردن فروش کلیه اشتباه بود و تصمیم درستی نگرفتم، من آدم‌ سالمی هستم و وقتی مشکلات بقیه را در سایت خواندم با خودم گفتم مشکل من که شبیه اینها نیست، چرا باید سلامتی خودم را به خطر بیندازم. چندین بار هم تلاش کردم که آگهی را از آن سایت پاک کنم اما موفق نشدم تا الان هر کس زنگ زده گفتم که پشیمان شده‌ام. دلیلم برای این کار، هم مشکل مالی یعنی بدهکاری بود و هم نیاز مالی، می‌خواستم با پول کلیه هم بدهکاری‌ام را صاف کنم و هم کسب‌وکاری برای خودم راه بیندازم. اما خوشبختانه مشکل من حل شد و نیازی به فروش کلیه پیدا نکردم.


مهشید 34‌ساله از تهران


درست یک‌سال از مدت‌زمانی که مهشید آگهی کلیه خود را با قیمت پیشنهادی 40‌میلیون‌تومان منتشر کرده می‌گذرد، با این حال هنوز برای کلیه این زن جوان مشتری پیدا نشده است. او می‌گوید با وجود گذشت یکسال هنوز در پی آن است که کلیه‌اش را بفروشد. این داستان مهشید است:
می‌خواهم کلیه‌ام را بفروشم که آرامش به زندگی‌ام برگردد، تا بتوانم شب‌ها با خیال راحت بخوابم. بدبختی من از زمانی شروع شد که یکسال پیش به یکی از دوستانم پیشنهاد دادم در کاری سرمایه‌گذاری کند. او هم همه دارایی‌اش که حدود 30‌میلیون‌تومان بود را وارد آن کار کرد اما در نهایت ورشکست شد. حالا من خودم را بدهکار او می‌دانم، اگرچه به لحاظ قانونی نمی‌تواند از من شکایت کند اما من در دادگاه وجدان خودم محکوم شده‌ام. به همین دلیل از آن زمان تاکنون زندگی‌ام شده است عذاب وجدان، تصمیم گرفتم هر طوری شده پول او را جور کنم و بپردازم. کار من خیاطی است اما در شهر بزرگی مثل تهران خیاط‌های کوچکی مثل ما مگر چقدر می‌توانند کار کنند، در نهایت تنها راهی که به ذهنم رسید فروش کلیه بود. قیمت را 40‌میلیون‌گذاشتم که با 30 میلیونش بدهکاری‌ام را صاف کنم و بقیه را هم به یک زخم دیگر بزنم، اما هنوز کسی برای خرید سراغم نیامده است.


احمد 28‌ساله از رشت


متاهل است و بیماری فرزند و بدهکاری و جیب خالی دست به دست هم داد تا کلیه‌اش را هشت‌ماه پیش برای فروش با قیمت 20‌میلیون‌تومان آگهی کند. هنوز اما هیچ‌کس با او تماس نگرفته است. داستان احمد به این شرح است:
متولد تهرانم و در همین شهر توی یک فست‌فودی کار می‌کردم، سه‌سال پیش با دختری که عاشقش بودم ازدواج کردم. زمستان‌سال قبل هم پسرم به دنیا آمد اما متاسفانه هنگام تولد سوراخ مقعدش بسته بود و باید به‌سرعت او را عمل می‌کردیم. هزینه عمل پنج‌میلیون‌تومان می‌شد و من این مقدار پول را نداشتم، در نهایت از یکی از دوستانم قرض گرفتم و پسرم را عمل کردیم، اما موقع بازپس‌دادن بدهی دچار مشکل شدم. نهایتا از سر ناچاری پول پیش خانه‌ای که اجاره کرده بودیم را بابت بدهی پرداختم، پس از آن برای مدتی آواره بودیم، همان موقع بود که این آگهی را نوشتم و حاضر شده بودم کلیه‌ام را بفروشم. چنان سردرگم شده بودم که یک روز زن و بچه‌ام را تنها گذاشتم و از تهران فرار کردم، به شمال رفتم و آنجا در یک ساندویچی مشغول به کار شدم، بعد از پنج ماه که پول پس‌انداز کردم خانه‌ای گرفتم و زن و بچه‌ام را هم به اینجا آورده‌ام، الان زندگی به‌نسبت خوبی دارم و قضیه فروش کلیه هم منتفی شده است.


پیمان 30‌ساله از شیراز


پیمان 30‌ساله هشت‌ماه پیش کلیه‌اش را برای فروش به مبلغ 30‌میلیون‌تومان آگهی کرد، با این آرزو که با پول فروش کلیه برای خودش یک کسب‌وکار مستقل راه‌اندازی کند. در این مدت کسی با او تماس نگرفت تا اینکه کل ماجرا را فراموش کرد، اما عاقبت یادش آمد و ماجرا را این‌طور تعریف کرد:
من شاگرد یک تعمیرگاه ماشین در شیراز هستم و دو‌سال است ازدواج کرده‌ام، حقوقم در ماه 500‌هزار تومان است و این مبلغ با هزینه‌های زندگی در این‌ سال‌ها هیچ دردی از آدم دوا نمی‌کند، مخصوصا وقتی متاهل هم باشی، ‌سال گذشته در یکی از روزهایی که خیلی دچار مشکل و گرفتاری بودم قضیه فروش کلیه به سرم زد، در اینترنت جست‌وجویی کردم و در یک سایت کلیه‌ام را برای فروش آگهی کردم. با این رویا که با 30‌میلیون‌تومان برای خودم یک تعمیرگاه مستقل باز کنم و زندگی‌ام را بچرخانم. چند روز اول منتظر بودم که با من تماس گرفته شود و همیشه به جراحی و سختی‌های آن فکر می‌کردم اما کسی تماس نگرفت و من هم همه‌چیز را فراموش کردم تا امروز. من هنوز شاگرد تعمیرگاه هستم و مشکلات مالی هم دارم اما الان که به موضوع فکر می‌کنم خوشحالم که کلیه‌ام را‌ نفروختم.


رویا 46‌ساله از تهران


46‌سال دارد اما با مادر پیر و مریضش تنها زندگی می‌کند، هیچ درآمدی جز یارانه‌هایی که از دولت می‌گیرند و حقوق بازنشستگی مادرش ندارند. پیش از این در یک مغازه فروشندگی می‌کرد. حقوقش برای 12ساعت کار مداوم در روز 300‌هزار تومان بود اما به دلیل مشکلات مادر مجبور شد کار را رها کند. رویا در رابطه با دلایل تصمیمی که برای فروش کلیه گرفته است این‌طور می‌گوید:
مادرم پیر و بیمار است، نمی‌توانم او را تنها بگذارم کسی را هم جز من ندارد و به همین دلیل امکان اینکه بتوانم جایی کار کنم را ندارم. به غیر از این مستاجر هم هستیم و هزینه‌های سنگین بیماری مادرم هم روی دوش من است، در موقعیت بدی قرار گرفته‌ام و لحظات بسیار سختی را می‌گذرانم، هر چقدر فکر می‌کنم چاره دیگری به‌جز فروش کلیه به ذهنم نمی‌رسد. به همین خاطر کلیه‌ام را به مبلغ 30‌میلیون‌تومان برای فروش گذاشته‌ام تا شاید بخشی از مشکلاتمان حل شود.


محمد 27‌ساله از تهران


تاریخ آگهی محمد به آخرین روزهای اسفند ‌سال 91 بر می‌گشت، او در کنار شماره تلفن خود از نیاز فوری‌اش به پول فروش کلیه خبر می‌داد. قیمت را هم 35‌میلیون‌تومان تعیین کرده بود و نوشته بود سیگاری نیستم و شرایط فیزیکی عالی‌ای دارم. داستان محمد غم‌بارترین داستانی است که در میان این 10‌نفر با آن مواجه شدم:
در 22‌سالگی ازدواج کردم، اما همسرم ‌سال گذشته بعد از پنج‌سال زندگی مشترک با من به بیماری سرطان پستان دچار شد. هزینه‌های این بیماری بسیار زیاد بود و من هم برای نجات‌دادنش باید کاری می‌کردم. قرار بود این پول را صرف مخارج عمل سرطان او کنم. انجام یک عمل تخلیه، شیمی‌درمانی و تهیه مقدار زیادی داروهای بعد از عمل، پول بسیار زیادی لازم داشت در حد 30 تا 35‌میلیون‌تومان، اما من این مقدار پول را نداشتم. این شد که فکر فروش کلیه به سرم زد. در کنار آگهی نوشته بودم با این کار دل دو‌نفر را در این شب عید شاد کنید. اما نشد و در نهایت دو ماه بعد در اردیبهشت ‌سال 92 همسرم از دنیا رفت. اگر آن پول به دست من می‌رسید شاید می‌توانستم مشکل را حل کنم، اما تقدیر و شرایط نگذاشتند و قضیه به مرگ شریک زندگی‌ام ختم شد.


صالح 21‌ساله از بم


با وجود سن پایینش می‌گوید سه‌سال است نامزد کرده و دلیلش برای فروش کلیه تهیه مخارج عروسی و تشکیل زندگی مشترک بوده. صالح از فروردین‌ماه گذشته آگهی فروش کلیه‌اش را منتشر کرده است و اگرچه نوشته بود تنها یک‌ماه فرصت دارم و در غیراین صورت عشقم را از دست خواهم داد اما با وجود گذشت 10ماه از آن تاریخ هنوز کسی برای خرید به سراغش نیامده، این داستان این جوان اهل شهر بم است:
از سه‌سال پیش با دختر مورد علاقه‌ام عقد کرده‌ام اما هنوز نتوانستم عروسی بگیرم و با همسرم شرایط را برای زندگی مشترکمان مهیا کنیم. دلیلش هم وضع مالی نامناسب خانواده‌ام است. شاید بچگی کردم اما به هر حال باید برای خرج عروسی و اجاره‌خانه و بقیه مخارج پول لازم را جور کنم، با وجود اینکه از فروردین تمایل خودم برای فروش کلیه را اعلام کردم و نوشته بودم تنها یک‌ماه فرصت دارم اما هنوز در همان شرایط هستم، همسرم در خانه پدرش است و منتظر آماده‌شدن پول برای برگزاری عروسی‌مان. اما هنوز هیچ‌چیزی درست نشده و من همچنان بلاتکلیفم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
خطر رشد باکتری‌های مقاوم به داروهای آنتی‌بیوتیک بسیار جدی است

خطر رشد باکتری‌های مقاوم به داروهای آنتی بیوتیک خطری بسیار جدی است.
دکتر جرمی فرار، رییس جدید بنیاد Wellcome که بزرگترین سازمان خیریه تحقیقات پزشکی بریتانیا است، گفته است که خطر مقاوم شدن باکتریها به داروهای موجود یک مشکل جهانی است.
او گفت که در صورت عدم اقدام جدی، "دوران طلایی آنتی بیوتیک‌ها به پایان خواهد رسید."
دکتر سلی دیویس، مشاور ارشد امور پزشکی دولت بریتانیا چندی پیش نیز مسائل مشابهی را اظهار کرده بود.
او گفته بود که خطر مقاوم شدن باکتری‌ها به اندازه خطر تروریسم جدی است.
مشاورین پیشین دولت نیز نسبت به خطر مقاوم شدن همه پاتوژن ها، از جمله باکتریها، ویروسها و پارازیتها هشدار داده بودند.
وزرای علوم گروه ۸، شامل هشت کشور صنعتی جهان، در مذاکرات خود در لندن در ماه ژوئن سال گذشته نیز در خصوص خطر مقاوم شدن باکتری‌ها گفتگو کرده بودند.
اما ریشه های نگرانی به بیش از ١٥ سال پیش باز می گردد.
مجلس اعیان بریتانیا در سال ١٩٩٨ در گزارشی گفته بود که مقاوم شدن باکتری‌ها به داروهای آنتی بیوتیک می تواند با خطر بازگشت به دوران ما قبل از آنتی بیوتیک همراه باشد که مرگ و میرها در اثر عفونت فراوان بودند.
آلکساندر فلمینگ پنی سیلین را در سال ١٩٢٨ به صورت اتفاقی کشف کرد ولی این دارو تا سالهای دهه ١٩٥٠ مورد استفاده عمومی قرار نگرفت.
با این که آنتی بیوتیک‌ها تنها چند دهه است که مورد استفاده قرار می گیرند، باکتریها پیش از انسانها پدید آمدند و در حال تحول دائمی هستند.
یک نوع تحول یافته از باکتری عامل بیماری سل اکنون در بریتانیا گسترش یافته که درمان فرد مبتلا به آن دو سال طول می کشد. نوع تحول یافته و خطرناکتری از این باکتری در آفریقا به تمامی آنتی بیوتیکها مقاوم شده و اکنون درمان ناپذیر است.
همچنین باکتری عامل بیماری سوزاک که عمدتا از طریق تماسهای نامتعارف جنسی منتقل می شود نیز با مقاوم شدن نسبت به طیف وسیعی از آنتی بیوتیکها، درمان سوزاک را بسیار سخت تر از گذشته کرده است.
دکتر فرار خواستار آن شده است که در کشف و تولید آنتی بیوتیکهای جدید سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.
او گفت امروزه تنها چهار شرکت داروسازی در خصوص آنتی بیوتیک‌ها تحقیق می کنند. این تعداد زمانی ٢٠ شرکت بوده است.
سازمان بهداشت جهانی گفته است که در ماه مه آینده در این خصوص گفتگو خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 34 از 62:  « پیشین  1  ...  33  34  35  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA