انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 24 از 119:  « پیشین  1  ...  23  24  25  ...  118  119  پسین »

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی


مرد

 
گوگل کرو‌م‌باکس ویژه‌ی اتاق‌های کنفرانس را معرفی کرد

گوگل طی مراسم کوچکی، جدیدترین محصول سخت‌افزاری خود را به بازار معرفی کرد. طی این مراسم، غول جستجو ماحصل آخرین تلاش‌های خود در حوزه‌ی سخت‌افزار را که کروم‌باکس مخصوص برای جلسات و کنفرانس‌ها است، به بازار معرفی نمود.
Chrombax for Meetings یک ستاپ‌باکس است که گوگل با همکاری ایسوس توسعه داده. ایسوس در این محصول از پردازنده‌ی Core i7 ایتنل، دوربین و میکروفون در کنار یک ریموت برای تسهیل استفاده از آن در اتاق‌های کنفرانس بهره برده است. کروم‌باکس گوگل با قیمت 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این سیستم از هنگ‌اوتز برای برقراری مکالمات بهره می‌برد؛ هرچند امکان استفاده از سیستم‌ها‌ی Vidyo و UberConference نیز برای برقراری مکالمات فراهم شده است.
این سیستم تمامی سخت‌افزار مورد نیاز برای انجام یک جلسه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ البته نکته‌ی ناقص این سیستم یک نمایشگر است. برای اولین سال، کاربران ملزم به پرداخت هزینه‌ی خاصی برای استفاده از این سیستم نیستند؛ هرچند در سال‌های آتی باید مبلغ 250 دلار برای هر سال پرداخت شود. این محصول هم‌اکنون در بازار آمریکا عرضه شده است؛ اما در آینده شاهد عرضه‌ی آن در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن، نیوزلند، اسپانیا و بریتانیا خواهیم بود. کمپانی‌های اچ‌پی و دل نیز در ماه‌های آتی کروم‌باکس‌های خود را به بازار عرضه خواهند کرد.
سزار‌سنگوپتا، قائم‌مقام مدیریت‌تولید محصولات گوگل، طی مراسم امروز اعلام کرد که یکی از اساسی‌ترین مشکلات فناوری‌های مربوط به اتاق‌های کنفرانس و ویدئو کنفرانس‌ها، امکان برگزاری کنفرانس‌ها بصورت دورادور است. با گذشت زمان، گوگل برای رفع نیازهای خود راهکارهایی را توسعه داده است که هم‌اکنون تصمیم به انتقال آن‌ها در قالب یک محصول برای استفاده‌ی عموم دارد.
سنگوپتا امیدوار است تا محصول گوگل، ساختار اتاق‌های کنفرانس را را به‌طور کلی متحول نماید. بسیاری از افراد تصور اشتباهی از اتاق‌های کنفرانس دارند که متعلق به فناوری مربوط به 25 سال گذشته است. این روزها و با وجود فناوری اینترنت، زمان اطلاع‌رسانی برای شرکت در جلسه و همچنین حضور فیزیکی در جلسات به سر آمده است.
محصول جدید گوگل به خوبی با سرویس تقویم گوگل هماهنگ بوده که از این طریق امکان برنامه‌ریزی برای شرکت در جلسات را نیز تسهیل کرده است. روی صفحه‌‌نمایش، همیشه شاهد برنامه‌ی جلسات خواهیم بود. برای افرادی که با تنظیمات کروم‌باکس آشنا باشند، استفاده از ین سیستم بسیار ساده خواهد بود.
به‌‌دلیل استفاده از هنگ‌اوتز در این سیستم و پشتیبانی از آن، کاربران قادرند با استفاد از هر وسیله‌ای که قادر به اجرای اپلیکیشن هنگ‌اوتز است، در این جلسات شرکت کنند. کروم‌باکس به تنهایی قادر است تا 15 تماس ویدئویی همزمان را پشتیبانی نماید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن هنگ‌اوتز خود قادر به استریم هم‌زمان 10 مکالمه ی ویدئویی است. در صورتی که مکالمات ویدئویی در فضای اینترنت انجام شوند، تمامی اطلاعات تبادل شده رمزگذاری خواهند شد.
کروم‌باکس گوگل از پردازنده‌ی Core i7 اینتل، 4 درگاه USB و دوربین HD لاجیتک بهره می‌برد که از امکان تغییر رزولوشن بسته به پهنای باند بهره می‌برد. همچنین یک میکروفون با قابلیت تنظیم صدا در آن گنجانده شده است. می‌توان این سیستم را از طریق یک کنترل مجهز به صفحه‌کلید QWERTY که در پشت آن تعبیه شده است، کنترل کرد. این کنترل از طریق یک آداپتور بسیار کوچک USB به کروم باکس متصل می‌شود.
این محصول از بُعد نرم‌افزاری بسیار ساده و دور از هرگونه پیچیدگی نرم‌افزاری توسعه داده شده است. برای آغاز یک جلسه‌ی گفتگو، کاربران با استفاده از ریموت، جلسه‌ی مورد نظر را آغاز می‌کنند و نیازی به وارد‌کردن پین‌کد یا طی مراحل پیچیده برای آغاز این امر نیست. همچنین می‌توان جلسات را از طریق برقراری شبکه‌ی ad-Hoc به انجام رساند. در صورتی که موعد یک جلسه رسیده باشد، نرم‌افزار به کاربران اخطار می‌دهد تا مکالمه ی‌خود یا جلسه‌ی کنونی را به پایان برسانند.
برخلاف اغلب نرم‌افزاری‌های موجود برای کنفرانس‌های ویدئوبی، هنگ‌اوتز هنگام ورود کاربران، حضور آن‌ها را اعلام نکرده و همیشه سیستم صوتی کاربران در حالت خاموش قرار دارد؛ مگر اینکه افراد حاضر، شروع به گفتگو نمایند.
این سیستم را می‌توان به‌راحتی از طریق مرکز مدیریت سیتم عامل کروم در کروم بوک‌ها هدایت و کنترل کرد.
گوگل محصول تولیدی خود را مورد آزمایش قرار داده است و از نظر این کمپانی، استفاده از قابلیت ویدئو کنفرانس، مزایای بسیاری برای کمپانی‌های مختلف دارد. سایر سیستم‌های کنفرانس موجود بسیار گران قیمت بوده و از‌این‌رو متخصصان رده بالا، توانایی استفاده از آن را دارا هستند. گوگل امیدوار است استفاده از این سیستم همه‌گیر شده و بسیاری از کمپانی‌ها از کروم‌باکس استفاده کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
IBM و Darpa در حال تولید تراشه‌هایی با قابلیت انهدام خودکار خود هستند

مطمئناً شما نیز کارتون کارآگاه گجت را مشاهده کرده‌اید. کارآگاه گجت در ابتدای هر داستان، کاغذی را حاوی مأموریت خود دریافت می‌کرد که قابلیت معدوم شدن خودکار داشت. مفهوم انهدام خودکار ابزارها تا حال فقط در فیلم‌های علمی‌-تخیلی و همچنبن کارتون‌هایی چون کارآگاه گجت مشاهده شده است. اما شاید این مهم در آینده‌ای نزدیک به واقعیت بپیوندد؛ چراکه براساس گزارش‌های منتشر شده، کمپانی آی‌بی‌ام و دارپا در حال توسعه‌ی تراشه‌ای هستند که قابلیت انهدام خودکار دارد.
براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، کمپانی IBM‌ و DARPA (آژانس تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی ) در حال توسعه ی تراشه‌ای هستند که قابلیت معدوم شدن خودکار را دارا است.
نباید انتظار داشت تا این تراشه همچون آنچه که در فیلم‌های نمایش داده می‌شود، منفجر شده و نابود گردد. سال گذشته نیز اخباری در مورد تولید چنین ابزاری توسط دارپا منتشر شده بود. براساس اطلاعات ارائه شده این تراشه قابلیت تجزیه‌شدن بصورت جزیی یا کامل را با محیط اطراف دارد.
IBM‌ پس از کسب اطلاع از پروژه‌ی دارپا، با سرمایه‌گذاری 3.45 میلیون دلاری به یکی از شرکای این طرح تبدیل شد. این پروژه‌ با نام منابع قابل برنامه‌ریزی نهان‌شو (Vanishing Programmable Resource-VAPR) شناخته شده و توسعه‌دهندگان، درصدد ساخت طیف جدیدی از محصولات الکترونیک هستند.
آلیسیا‌جانسون، مدیر پروژه‌ی دارپا، در خصوص تولید این تراشه‌ی جدید چنین اظهار نظر کرده است:
همانطور که می‌دانید، تراشه‌های کنونی که برای کابردهای روزانه تولید می‌شوند، قابلیت ماندگاری تا مدت نامحدودی را دارند؛ اما ما درصدد تولید محصولی هستیم تا برای مدت محدودی و تا زمان مورد نیاز بودن آن قابل استفاده باشد.
براساس نظریات IBM، می‌توان تمامی منابع مورد نیاز برای تولید یک تراشه را در قالب یک مجموعه‌ی بسیار کوچک قرار داد تا در صورت عدم نیاز، قابلیت تجزیه و درهم‌آمیختن با گرد و غبار را داشته باشد. اما دارپا معماری متفاوتی را در نظر گرفته است که مبتنی بر استفاده از یک فلز با قابلیت واکنش یا فیوز است تا در زمان مورد نیاز، تراشه از بین برود.
هدف دارپا استفاده از این فناوری در ساخت محصولاتی است که خود توسعه می‌دهد. درصورتی که یکی از این ابزار ها به دست رقبا افتاد، می‌توان با فعال‌کردن ویژگی مورد نظر، اطلاعات حساس را از طریق از بین بردن تراشه از بین برد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بیل‌گیتس برای تبیین خط مشی نرم‌افزاری مایکروسافت، ساتیانادلا را یاری خواهد کرد

سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته مایکروسافت اعلام کرد که بیل‌گیتس از سمت ریاست هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت استعفا خواهد داد؛ اما برای یاری دادن به مدیرعامل جدید مایکروسافت، ساتیا‌نادلا به کمپانی باز خواهد گشت. هدف از بازگشت گیتس به مایکروسافت، کمک به نادلا به منظور ترسیم آینده‌‌ی نرم‌افزار برای ردموندی‌ها است که می‌تواند خبر خوشی برای مایکروسافت باشد.
بیل‌گیتس که پیش از این به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره ردموندی‌ها انجام وظیفه می‌کرد، از این پس در مایکروسافت به‌عنوان مؤسس و مشاور فناوری به فعالیت پرداخته و زمان بیشتری را در خدمت مایکروسافت خواهد بود تا ساتیا‌ نادلا را در مورد فناوری‌های جدید و جهت‌گیری محصولات تولیدی راهنمایی نماید. از آنجایی که بیل‌گیتس و سلاتیا نادلا هر دو جزء توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند، در نتیجه می‌توان انتظار داشت تا این دو فرد نقشه‌ی راه مایکروسافت را در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار که حاصل تفکرات استیوبالمر بود، تغییر دهند. اما هنوز محور تغییرات روشن نیست.
همانطور که اشاره کردیم، هنوز برنامه‌های غول نرم‌افزاری جهان به روشنی مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود ردموندی‌ها در حرکت بعدی خود، رابط کاربری جدیدی را معرفی نمایند که برای انواع کاربردها قابل استفاده و کاربردی باشد. همچنین شایعات دیگری، خبر از ترکیب ویندوزفون و ویندوز RT برای تشکیل یک اکوسیستم واحد برای تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند می‌دهند. برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند که مایکروسافت تا پایان دهه‌ی جاری، سیستم‌عاملی را تحت سیستم ابری خود عرضه خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا فروش کسب و کار PC سونی، یک موقعیت مناسب برای مایکروسافت خواهد بود؟

اغلب بر سر این موضوع توافق وجود دارد که کسب و کار PC سونی، در دریای بزرگ دیگر حیطه‌های فعالیتی این شرکت در حال غرق شدن بود. برخی نیز این رخداد را متاثر از کاهش فروش جهانی PCها می‌دانند؛ می‌توان گفت هیچ کدام از این دو تفکر اشتباه نیستند و این اقدام از هر دو مساله به یک میزان تاثیر پذیرفته است.
آنچه بیشتر از این مساله جالب توجه است، تفکر اغلب افراد در خصوص بد بودن نتایج اقدام سونی در خروج از بازار PC برای مایکروسافت است. بر اساس این تفکر انتظار می‌رود که با در نظر گرفتن همه‌گیر شدن تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، فروش PCها حال و روز بدتری پیدا کند. امروزه دیگر اغلب افراد ترجیح می‌دهند با استفاده از تبلت یا اسمارت‌فون خود نسبت به انجام کارها اقدام کنند. این یک شیوه‌ی نگرش است که در ابتدا به ذهن می‌آید، اما این موضوع جنبه و زاویه دیگری نیز دارد: در حقیقت فروش کسب و کار PC سونی، برای مایکروسافت عالی خواهد بود.
مساله از آنجا نشات می‌گیرد که اغلب کاربران به PCها بعنوان سیستم‌های سطح پایین که کارهای ضروری را انجام می‌دهد نگاه می‌کنند. این کاربران بیشتر به PC بعنوان محصولاتی نظیر Acer و HP می‌نگرند که تلاش دارند یک سیستم ارزان قیمت قابل حمل با موس و کیبرد برای کاربران عادی تولید کرده و به فروش برسانند. نکته‌ای که معمولا فراموش می‌شود این است که VAIO سونی تولید سیستم‌های سطح بالا را در دستور کار خود داشته است. این محصولات اغلب بالای 800 دلار قیمت دارند و استراتژی تعیین شده برای آن‌ها، ترکیبی از ابزار و هنر بوده است. در اصل سونی تصمیم داشته که وایو، همانند مک برای اکوسیستم ویندوز باشد.
از قضا، این رویکرد دقیقا همان برنامه‌ای است که مایکروسافت برای سری سرفیس خود دارد. درک این موضوع نیاز به تلاش زیادی ندارد، مایکروسافت در تلاش است که با سری سرفیس خود، کاربرانی را که قصد پرداخت کمی مبلغ اضافه بابت امکانات و تجهیزات بالاتر و بهتر را دارند به سمت خود جذب نماید. مدیرعامل سابق مایکروسافت یعنی استیو بالمر، در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود با ZDNET به صراحت این موضوع را بیان می‌کند. بالمر می‌دانست که اعلام خبر تولید سرفیس، به هیچ عنوان برای شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت قابل هضم نیست؛ اما او به این دلیل تصمیم به اجرای چنین پروژه‌ای گرفت که تصور می‌کرد اپل در حیطه‌ی کامپیوترهای رده-بالا مایکروسافت را ناتوان کرده است. مایکروسافت بر این عقیده بود که شرکای سخت‌افزاری این شرکت، در سرمایه‌گذاری و رقابت در حیطه‌ی سیستم‌های سطح بالا مشکل دارند.
آنچه امروز شاهد آن هستیم، استدلال مایکروسافت برای وجود سرفیس را به خوبی توجیه می‌نماید؛ مایکروسافت با ارائه سیستم High-End اختصاصی خود به کاربران، به نحو بسیار موثرتری قادر خواهد بود که تجربه‌ی منحصر به فرد کار با PCها را برای کسانی که حاضر به پرداخت هزینه‌ی آن هستند فراهم نماید. وضعیت مالی سونی سال‌ها است که زیر سوال قرار دارد و کسب و کار کامپیوترهای شخصی VAIO در زمان حضور خود در سال‌های اخیر چندان پول‌ساز نبوده و خوش ندرخشیده است.
در هر صورت سونی تنها برند VAIO را واگذار می‌کند، اما برنامه بر این است که مالک جدید این برند، ابتدا بازار ژاپن را مد نظر داشته باشد و تمامی نشانه‌ها نیز دلالت بر این امر دارد که سازنده‌ی جدید، محصولی برای ارائه به بازارهای بزرگ جهانی، حداقل در آینده‌ی نزدیک ندارد. با ناپدید شدن تولیدات VAIO، مایکروسافت احتمالا این موقعیت را خواهد داشت که سهم بسیار بیشتری از فضای بازار PCهای سطح بالا را از آن خود کند. به لطف دیگر فعالیت‌های تجاری مایکروسافت، این شرکت می‌تواند برای مدتی صنعت PCهای سطح بالا را بدون ایجاد سود در کوتاه مدت پشتیبانی نماید. در اصل فروش کسب و کار کامپیوترهای شخصی سونی، برای مایکروسافت موقعیتی فراتر از عالی خواهد بود.
به نظر می‌رسد تصمیم مایکروسافت به تولید سخت‌افزار سرفیس، و نیز پیش‌بینی‌هایی که از نحوه‌ی حرکت بازار انجام داده بود، همگی در عرض یک روز تایید شده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
موزیلا در نسخه‌ی جدید فایرفاکس، ویژگی‌های تازه‌ای همچون امکان استفاده از حساب‌های کاربری را عرضه کرده است

موزیلا اعلام کرد ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر خود خواهد افزود تا کاربران این نرم‌افزار، تجربه‌ی کاربری بهتری را با استفاده از آن در ابزار‌های مختلف کسب کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، قابلیت استفاده از حساب‌های کاربری به مرورگر فایرفاکس اضافه خواهد شد که منجر به فراهم‌آوردن قابلیت همگام‌سازی اطلاعات خواهد شد. همچنین فایرفاکس، امکان تنظیم و تغییر رابط کاربری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
با استفاده از حساب‌های کاربری فایرفاکس، کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات مربوط به ورود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، بوک‌مارک‌ها، تاریخچه‌ی گشت‌و‌گذار خود وهمچنین تب‌های باز خود را از طریق قابلیت همگام‌سازی بین ابزار‌های مختلف در اختیار داشته باشند. این ویژگی بخشی از قابلیت‌های تعبیه شده در سیستم‌عامل فایرفاکس است که توسعه‌ی آن یکی از اهداف موزیلا برای تبدیل و نمایش محتوای وب بر قالب ابزار‌های قابل‌حمل است. موزیلا فعالیت خود برای توسعه‌ و عرضه‌ی قابلیت استفاده از حساب‌های کاربری را سال گذشته آغاز کرد که نشان‌دهنده‌ی دسترسی سهل‌تر به اطلاعات از طریق سرویس‌های ابری است.
می‌توان سیستم جدید فایرفاکس را تا حدودی شبیه به ساز و کاری عنوان کرد که گوگل برای سیستم‌عامل کروم خود توسعه داده است. بزرگترین مزیت استفاده از چنین سیستم‌هایی، امکان انتقال اطلاعات کلیدی کاربران در وب، بصورت کاملاً امن است که دغدغه‌ی کاربران را از بروزرسانی و انتقال اطلاعات خود در ابزار‌های مختلف کاهش می‌دهد.
از دیگر قابلیت‌های جدید که موزیلا از آن سخن گفته است، ارائه‌ی یک بروزرسانی برای قابلیت همگام‌سازی خود است. این سرویس بوک‌مارک‌ها، تب‌ها و سایر اطلاعات شخصی موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط موزیلا، این ویژگی هم‌اکنون امن‌تر از پیش شده است؛ یعنی مراحل طی شده برای رمز‌گذاری داده‌ها در سرورهای موزیلا و همچنین کامپیوترهای کاربران، پیچیده‌تر از پیش شده است.
قابلیت‌های بروز شده هم اکنون در فایرفاکس گنجانده شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک شاهد تعبیه آن در سیستم‌عامل فایرفاکس نیز خواهیم بود.
یکی از جالب‌ترین کاربردهای تعبیه شده در فایرفاکس آئورورا، امکان تنظیم و تغییر ظاهر این مرورگر است که کاربران را قادر به تغییر ظاهر مرورگر خود، بنا به سلیقه‌ی خود می‌کند. در نسخه‌های مختلف این نرم‌افزار که شامل ویندوز، لینوکس و مک است، کاربران قادر خواهند بود تا برای مثال، منو، نوار ابزار، نوار تب و سایر کنترل‌های موجود را درمحل دلخواه خود قرار دهند و این کار به سادگی و با استفاده از قابلیت Drag & Drop امکان‌پذیر است. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا کلید‌های مرورگر و قابلیت‌های موجود را براساس نیاز خود حذف کرده یا اضافه نمایند.
علاوه بر موارد ذکر شده، رابط کاربری این نسخه کاملاً تغییر یافته و بهینه‌سازی شده است تا دسترسی به ابزارهای مورد نیاز در مرورگر سهل‌تر باشد:
نسخه‌ی جدید فایرفاکس به‌گونه‌ای طراحی شده است تا کاربران را در دسترسی سریع‌تر به موارد مورد نظر و همچنین انجام سریع کارهای خود یاری دهد. تب‌ها به شکل روان‌تری توسعه داده‌ شده‌اند تا تب‌هایی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود در متن مرورگر محو شده و دسترسی به تب‌های مورد نظر راحت‌تر باشد. همچنین دسترسی به کلید‌های با کاربرد بالا همچون Copy، Paste، Zoom و آیکون add-ons‌های مورد استفاده در قالب بسیار زیبایی نمایش داده خواهد شد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا سرعت سرویس‌های اینترنتی ارائه شده توسط ISPها با سرعت دانلود برابری نمی‌کند؟

مطمئنا یکی از مهم‌ترین سوالاتی که همیشه برای کاربران اینترنت پرسرعت ADSL مطرح است، عدم برابری سرعت سرویس خریداری شده و سرعت دانلودی است که کاربران در هنگام استفاده از اینترنت خود مشاهده می‌کنند. چرا هیچ‌گاه شاهد دانلود یک فایل حجیم با سرعت 128Kb/s در سرویسی که با این عنوان خریده‌ایم، نیستیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به روشنی دریابید.
شاید پاسخ این سوال در فهم یکی از پایه‌ای‌ترین مفاهیم کامپیوتر نهفته باشد. مطمئنا این سوء برداشت ناشی از عدم اطلاع‌رسانی از جانب ISP‌ها و تاحدودی نیز برگرفته از بدبینی برخی از کاربران نسبت به کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی است.
برای یافتن پاسخ این پرسش بهتر است به سراغ تاریخ کامپیوتر و بررسی مفاهیم بنیادی این رشته برویم. نقل و انتقال داده‌ها در داخل شبکه‌های کامپیوتری همیشه با مقیاسی به‌نام Bit سنجیده شده است. یک بیت کوچکترین واحد شمارش داده در دنیای دیجیتال است. در واقع می‌توان یک بیت را پایه‌ای‌ترین مفهوم ممکن در دنیای دیجیتال عنوان کرد. شاید بهترین تعریف برای بیت 0 و 1‌هایی باشد که همگان آن را زبان دنیای کامپیوتر عنوان می‌کنند. هر 1 یا 0 بکار برده شده در رشته‌های دودویی (باینری)، یک بیت خوانده می‌شود.
برای سنجش سرعت انتقال داده‌ها در شبکه‌های کامپیوتری، از مقیاس تعداد بیت‌ها در هر ثانیه استفاده می‌شود که با bits/second و یا به‌طور خلاصه از b/s نمایش داده می‌شود. در ابتدا شبکه‌های کامپیوتری بسیار کند بودند، از‌ این‌رو نمایش سرعت انتقال داده‌ها با استفاده از مقیاس بیت بر ثانیه محدودیت خاصی را ایجاد نکرده بود. رفته‌رفته سرعت انتقال داده در شبکه‌های کامپیوتری افزایش یافت و کارشناسان برای نمایش سرعت انتقال داده، کیلو را که به معنای هزار است، به ابتدای مقیاس پیشین اضافه کردند که حاصل، کیلوبیت در ثانیه یا Kb/s بود. با روند رو به افزایش سرعت شبکه‌های رایانه‌ای، مقیاس‌های مورد استفاده نیز با گرفتن پیشوندهای متفاوتی همچون مگابیت رفته‌رفته تعریف جدیدی از سرعت در شبکه‌های رایانه‌ای ارائه دادند که هم‌اکنون با سرعت‌هایی چون MB/s روبرو هستیم.
نکته‌ی مبهم در این جا است. در رایانه‌ها برای بیان حافظه‌ی مورد استفاده از مقیاس بایت به جای بیت استفاده می‌شود. همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم، بیت کوچکترین واحد مورد استفاده در رایانه‌ها است و به‌بیان بهتر هر یک و صفر استفاده شده در رشته‌های دودویی یک بیت است. در تمامی اکوسیستم‌های رایانه‌ای موجود که شامل لینوکس، ویندوز و مک است، به رشته‌ای دودویی که مشتمل بر 8 بیت باشد، یک بایت اطلاق می‌شود، یعنی به رشته‌ی دودویی که از ترکیب 8 صفر یا یک تشکیل شده باشد، یک بایت گفته می‌شود.
حال به سراغ سرویس‌های ارائه شده و سرعت دانلودی خواهیم رفت که منجر به اختلاف‌نظر و به بیان بهتر سوء برداشت کاربران از مفهوم سرویس‌های ارائه شده می‌شود و گاها نیز منجر به رقم خوردن مناقشات بی‌پایانی بین کاربران و سرویس‌های پشتیبانی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس پرسرعت می‌گردد. برای مثال بهتر است سرویس 256Kb/s را در نظر بگیریم. این عدد به این معنی است که سرویس‌دهنده‌ی اینترنتی شما متعهد به انتقال 256,000bits در هر ثانیه و تحویل این میزان داده در هر ثانیه به کاربران خود است. حال این جریان را از سمت کاربرن مورد بررسی قرار می‌دهیم. همانطور که گفتیم، هر Byte مشتمل بر هشت bit‌ است. تمامی سیستم‌عامل‌ها و به طبع‌ آن تمامی نرم‌افزارهای موجود در سیستم شما که شامل نرم‌افزار‌های دانلود همچون IDM و مرورگرهای وب چون اینترنت‌اکسپلورر و گوگل‌کروم می‌شود، داده‌ها را با استفاده از Byte نمایش می‌دهد. در نتیجه با تقسیم سرعتی که سرویس‌دهنده‌ی شما متعد به ارائه آن شده است به عدد 8 می‌توانید به سرعت دانلود خود دست یابید. برای مثال می‌توان سرویس 256Kb/s را این طور عنوان کرد که با تقسیم 256 بر 8، عدد 32 حاصل می‌شود. هرچند شاید در کشور ما برخی از مشترکانی که از سرویس 256 استفاده می‌کنند، سرعتی فراتر از 32 کیلوبایت را در ثانیه در زمان دانلود داشته باشند. علت این امر سیاست‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی برای جذب مشتریان بیشتر است، یعنی این شرکت‌ها پهنای باند بیشتر از تعهد را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.
شاید بتوان جنبه‌ی تبلیغاتی را یکی از عمده‌ترین دلایلی برشمرد که بسیاری از کمپانی‌ها را مجاب به استفاده از واحد bits/s برای سرویس‌های خود کرده است، هرچند این مسئله تا حدودی برگرفته از کشورهایی است که فناوری اینترنت ابتدا در آن کشورها توسعه داده شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا مدیرعامل جدید مایکروسافت تصمیم به فروش بخش ایکس‌باکس خواهد گرفت؟

در گذشته صحبت‌هایی در خصوص اینکه مایکروسافت ممکن است بخش ایکس‌باکس خود را به فروش بگذارد شنیده می‌شد، اما مشخص نبود که کدام کمپانی ممکن است به مالکیت بر این کسب و کار علاقه داشته باشد. همین طور با توجه به اینکه اخیرا مایکروسافت حقوق انحصاری بازی Gears of War را از آن خود کرده و همچنان به تاکید بر این نکته که مالکیت بر سری Halo یکی از بخش‌های مهم استراتژی بازی‌های این کمپانی طی چندین سال آینده محسوب می‌شود، تصور وجود چنین معامله‌ای از پیش هم سخت‌تر خواهد شد.
با وجود آنچه ذکر شد، هیچ یک از این مسائل نمی‌تواند مایکروسافت را از اتخاذ چنین تصمیمی منع کند؛ از جنبه‌ی دیگر می‌توان گفت که مالکیت بر حقوق انحصاری این بازی‌ها، می‌تواند باعث بالاتر رفتن منفعت کسب شده از سوی این شرکت طی چنین معامله‌ای شود و دست بالاتر را در اختیار ردموند قرار دهد.
دلیل بیان چنین پرسشی ساده است؛ ساتیا نادلا به هیچ عنوان یک مرد علاقه‌مند به دنیای بازی نیست، او پس از پیوستن به مایکروسافت در سال 1992، نقشی حیاتی در تیم تجاری این کمپانی بازی نمود و به نحوی مغز متفکر پشت پرده در خصوص حرکت این کمپانی به سمت سرویس‌های ابری محسوب می‌گردد. نادلا حتی در ایمیل خود به کارمندان مایکروسافت که هفته گذشته منتشر شد، هیچ اشاره‌ای به قصد و تلاش خود برای تمرکز بر بخش بازی یا محصولات مصرفی نکرده است. در عوض او در خصوص عرضه‌ی محصولات با سرعت بیشتری به بازار و نیز درک اهمیت زمینه‌هایی نظیر موبایل و سرویس‌های ابری صحبت کرد و بر آن‌ها تاکید ورزید.
با در نظر گرفتن تمامی این موارد، به نظر می‌رسد نادلا تصمیم خواهد داشت که مایکروسافت را به شرکتی فرز و چابک بدل نماید؛‌ هر چه باشد غول نرم‌افزاری در حقیقت هم غول محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیمات سریع و اجرای چالاک آن‌ها به منظور ارائه بدون تاخیر محصولات به بازار که به هماهنگی کامل میان بخش‌های عظیم شرکت نیاز دارد در چنین سطحی ساده به نظر نمی‌رسد.در صورتی که نادلا به این جمع بندی برسد که آینده‌ی مایکروسافت در نرم‌افزار و سرویس‌ها نهفته است، بطور منطقی اولین بخشی که سرنگون خواهد شد، بخش ایکس‌باکس خواهد بود. صنعت بازی یکی از حیطه‌های دشوار از نظر درآمدزایی است و با حاشیه سود پایین، هیچ تضمینی وجود ندارد که طی سال‌های آینده مایکروسافت بتواند به شیوه‌ی موثری تمامی گیمرهای ایکس‌باکس را به سمت سرویس‌های ابری خود هدایت کرده و زندگی آن‌ها را همچنان به خدمات خود وابسته نگاه دارد. بر همین اساس ما فکر می‌کنیم این احتمال وجود خواهد داشت که نادلا، از زیر چشم نگاهی به خریداران احتمالی بخش ایکس‌باکس این کمپانی داشته باشد.
سوال بزرگ بعدی این خواهد بود که در اصل کدام کمپانی ممکن است مایل به مالکیت بر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت باشد؟ ممکن است سونی در چنین وضعیتی در صدد از میان بر داشتن قدرترین رقیب خود برآید و با هزینه‌ای احتمالا هنگفت یکه‌تازی آینده‌ی خود در این عرصه را تضمین نماید. حدس و گمان‌هایی نیز در خصوص تمایل اپل و گوگل برای ورود به این بازار وجود دارد که یک شروع سریع با ایکس‌باکس آماده می‌تواند نقطه آغاز ترغیب کننده‌ای برای آن‌ها باشد. فراتر از این، بسیار مشکل است که حدسی در خصوص دیگر کمپانی‌های احتمالی داشته باشیم که حاضر به خرج میلیاردها دلار به منظور تصاحب این بخش مهم باشند.
در صورتی که نادلا تصمیم داشته باشد که تنها بر روی سرویس‌های مرکزی مایکروسافت تمرکز نماید، بطور قطع با بخش ایکس‌باکس به مشکل برخورد خواهد کرد. مشخص است که کمپانی‌های اندکی می‌توانند مشتریان احتمالی تصاحب این بخش باشند و این معامله نیز به سختی گره خواهد خورد ولی به طور قطع هرگاه تصمیمی در کار باشد، راهی هم برای آن پیدا خواهد شد. غافلگیر نخواهیم شد اگر سال آینده در موقعیت مشابهی، مطلع شویم که ایکس‌باکس به مالکیت دیگری نقل مکان کرده است امیدواریم هر تصمیمی که مایکروسافت در خصوص بخش ایکس‌باکس بگیرد، در راستای بهبود و رشد آن باشد و نه در جهت نابودی آن!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اچ‌پی اولین دسکتاپ کروم‌باکس خود را بهار امسال ارائه می‌کند

پس از این که سامسونگ و ایسوس دسکتاپ‌های کروم‌باکس خود را ارائه دادند، حال به نظر می‌رسد که اچ‌پی نیز به صف تولیدکنندگان این نوع کامپیوترها پیوسته و یک کروم‌باکس ارائه نموده است.
اچ‌پی اعلام نموده که کروم‌باکس خود را در چهار رنگ سیاه، سفید، نقره‌ای وفیروزه‌ای روانه بازار خواهد کرد. هنوز ابعاد این کروم‌باکس‌ مشخص نیست؛ ولی گفته می‌شود که این باکس‌ها به قدر کافی کوچک هستند که بتوان آنها را در کیف مسافرتی جای داد یا روی دیوار یا پشت مانیتور قرار گیرند.
کروم‌باکس اچ‌پی مجهز به یک پردازنده نسل چهارم Core i7 اینتل، یک درگاه HDMI و DisplayPort و چهار پورت USB 3.0 است. گفته می‌شود که اچ‌پی به زودی اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری این دستگاه ارائه خواهد نمود.
اچ‌پی بیشتر در بازار کامپیوترهای ویندوزی و دستگاه‌های اندرویدی فعال و اینک به سیستم‌عامل کروم گوگل علاقه‌مند شده است. نکته مهمی که اچ‌پی باید به آن توجه داشته باشد قیمت‌گذاری این کروم‌باکس است. ایسوس برچسب قیمت 179 دلار را بر روی کروم‌باکس خود گذاشته است و انتظار می‌رود که اولین کروم‌باکس اچ‌پی با قیمتی رقابتی روانه بازار گردد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  

 
"سایفون" با مشکل بستن این فیلترشکن‌ مقابله می‌کند

"زمانه" از رسانه‌هایی است که سرویس فیلترشکن سایفون را در اختیار کاربران در داخل می‌گذارد. در روزهای اخیر پیام‌هایی به "زمانه" رسیده است که حاکی از وجود مشکلاتی بعضا جدی در استفاده از سایفون برای دور زدن موانع حکومتی در شبکه اینترنت است.

در روز ۳۰ بهمن خبری توسط "خبرگزاری فارس" منتشر شد که تلاش حکومت برای بستن سایفون را تأیید می‌کند. "فارس" نوشته است: «یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از مسدود شدن فیلتر شکن psiphon از سه روز گذشته خبر داد. وی گفت: یک هفته پیش نیز افزونه ZenMate کروم مسدود شد و برنامه مسدود شدن تمام ۸ فیلتر شکن در دستور کار قرار دارد

سرویس دهندگان سایفون در تماس با "زمانه" گفته‌اند که حکومت ایران نتوانسته سایفون را به طور کامل مسدود کند. تعداد کسانی که از طریق سایفون از سد فیلترینگ عبور می‌کنند، همچنان رقم بسیار درشتی را تشکیل می‌دهد. گردانندگان سایفون با اطمینان می‌گویند که با مشکل موضعی کنونی در استفاده از این فیلترشکن‌ مقابله می‌کنند و امیدوارند که در روزهای آینده تعداد استفاده کنندگان از آن بیشتر شود.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
"شبکه ملی اطلاعات" در سال آینده به‌اجرا گذاشته می‌شود
محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران اعلام کرد که " شبکه ملی اطلاعات" در سال ۹۳ به‌اجرا گذاشته خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن انتظاری گفت: "شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور بعد از دو سال تأخیر به تصویب رسید."

منظور از "شبکه ملی اطلاعات"، همان "اینترنت پاک" یا "اینترنت ملی" است که از چهار سال پیش تاکنون مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از آن سخن می‌گویند.

رضا تقی‌پور، وزیر پیشین ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران، اسفندماه ۱۳۸۹ از تشکیل هسته‌های نخستین ایده "اینترنت پاک" در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پس از آغاز این طرح در ایران، اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار ‌گیرد.

محمدحسن انتظاری در ادامه سخنان خود گفت: "تدوین برنامه اجرایی این شبکه را از وزارت ارتباطات درخواست کرده‌ایم که قرار است تا هفته آینده این برنامه را به مرکز ملی فضای مجازی ارایه دهد."

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران افزود: "با تصویب برنامه اجرایی این شبکه در سال آینده شاهد عملیاتی شدن کاربری زیرساخت ملی خواهیم بود."


منبع : رادیو زمانه
     
  
صفحه  صفحه 24 از 119:  « پیشین  1  ...  23  24  25  ...  118  119  پسین » 
کامپیوتر

اخبار کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA