انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

آزمایشگاه شیمی(آزمایش های جالب)


زن

 
بخار بنفش :

2 گرم ید 5 گرم روی را در کپسول چینی خوب مخلوط کنید زیر هود قرار دهید سپس 1 یا 2 قطره آب با آب فشان به مخلوط اضافه کنید چه اتفاقی می افتد چرا ؟

حرکت موتور آبی: قایقی از فویل آلمینیومی درست کرده تکه ای صابون با سوزن ته گرد به انتهای آن وصل می کنیم و روی آب قرار میدهیم در اثر حل شدن صابون در آب کشش سطحی آب از بین رفته و قایق به سمت جلو رانده میشود.
     
  
زن

 
تخم مرغ نقره اي:

داستان تخم مرغ طلايي را همه ما در دوران كودكي به اشكال مختلف شنيده ايم. اما ما در اين جا به شما داشتن يك تخم مرغ نقره اي را آموزش خواهيم داد. شما مي توانيد با انجام اين آزمايش در مهماني هايتان ضمن شگفت زده كردن مهمانانتان اوقات شادي را براي آنها فراهم كنيد.

مواد و وسايل لازم: تخم مرغ ۱ عدد - ليوان شيشه اي نسبتاً بزرگ ۱ عدد - شمع يك عدد و مقداري آب.





screen shot in windows



خيلي ساده است، فقط كافيست تخم مرغ را روي شمع روشن بگيريد تا سراسر پوسته آن توسط دوده شمع سياه شود. بايد تخم مرغ را به رأس شمع كاملاً نزديك كنيد. ولي مواظب دستان خود باشيد تا نسوزد. دقت نماييد تا سراسر پوسته تخم مرغ بطور كاملاً يكنواخت از دوده پوشانده شود. ليوان را تا نيمه پر از آب كنيد. بطوريكه وقتي تخم مرغ را درون آب انداختيد، آب تمام سطح تخم مرغ را بپوشاند و در ضمن از ليوان نيز بيرون نريزد. حال از روبرو به تخم مرغ خود نگاه كنيد. چه مي بينيد؟ يك تخم مرغ نقره اي درخشنده كه خيلي بزرگتر از اندازه واقعي تخم مرغ سياه شده است.
     
  
زن

 
انداختن تخم مرغ در بطري

شما مي توانيد با نشان دادن يك بطري كه دهانه آن نسبتاً تنگ است ابتدا از دوستان خود بپرسيد كه آيا به نظر شما مي شود بدون شكستن اين تخم مرغ آنرا درون بطري جا داد؟ اجازه دهيد دوستانتان پاسخهاي خود را بدهند كه در نوع خود جالب توجه است. سپس به شكل زير عمل نماييد.

مواد و وسايل لازم: تخم مرغ ۱ عدد - بطري شيشه اي با دهانه نسبتاً تنگ - سركه - وازلين - پنبه و الكل.



شما براي شگفت زده كردن دوستانتان بايستي يك تخم مرغ را حداقل ۶ ساعت قبل درون سركه قرار داده باشيد. اينكار را طوري انجام دهيد كه سركه تمام سطح تخم مرغ را بپوشاند. توجه داشته باشيد كه تخم مرغ تازه نه در سركه و نه در آب شناور نمي شود و بطور كامل غرق خواهد شد. پوسته تخم مرغ با سركه واكنش داده و تبديل به يك لايه لاستيكي شكل و انعطاف پذير مي گردد. وقتي كه پوسته تخم مرغ كاملاً انعطاف پذير گرديد،دهانه بطري را با وازلين چرب نموده سپس مقداري پنبه را به الكل آغشته با احتياط آتش زده و درون بطري بيندازيد. حال اگر تخم مرغ انعطاف پذيرتان را بر دهانه بطري قرار دهيد، طي يك واكنش ناگهاني به درون بطري مكيده مي شود و دوستانتان را شگفت زده خواهد نمود. دقت كنيد اگر دهانه بطري خيلي تنگ باشد آزمايش با شكست مواجه خواهد شد.



چنانچه تمايل به نگهداري اين تخم مرغ داريد، بايد مقداري الكل در بطري بريزيد تا سطح تخم مرغ را كاملاً بپوشاند. در غير اينصورت تخم مرغ به سرعت فاسد خواهد شد.
     
  
زن

 
انرژي گرماي دست

اگر به شما بگويم مي توانيد با گرماي دستتان يك سكه ۵۰ توماني را به حركت در آوريد، حتماً تعجب خواهيد نمود. اگر باور نمي كنيد مي توانيد با انجام اين آزمايش باورهايتان را متحول نماييد.

مواد و وسايل لازم: سكه ۵۰ توماني ۱ عدد - بطري شيشه اي نوشابه - مقداري آب.

بطري نوشابه را تا ۳/۱ از آب پر كرده و در يخچال بگذاريد. توجه نماييد كه در بطري را نبسته باشيد. حال وقتي كه بطري به اندازه كافي سرد شد قبل از خروج بطري از يخچال سكه خود را با كمي آب خيس كنيد و وقتي كه بطري را از يخچال در آورديد. بلافاصله سكه را در دهانه بطري بگذاري. حال قسمت خالي بطري را با دستانتان نگهداريد و به حركات سكه دقت كنيد.
     
  
زن

 
توليد هيدروژن با چنته

شما مي توانيد با استفاده از چنته و كمي فويل آلومينيومي گاز هيدرژن تهيه نموده و از آن در آزمايشهايتان استفاده نماييد.

مواد و وسايل لازم: چنته - فويل آلومينيومي - آب و بطري شيشيه اي

چنته ماده اي است كه از آن براي باز كردن لوله هاي فاضلاب استفاده مي شود، با توجه به اين مطلب بايد بدانيد كه چنته همان سود سوز آور مي باشد، كه شما مي توانيد با قيمت بسيار مناسب آن را از سوپر ماركت محل تهيه نماييد.

مقداري آب درون بطري بريزيد طوريكه ۳/۱ بطري را پر كند. حال مقداري چنته را در اين بطري بريزيد، مواظب باشيد كه سود سوز آور با دستتان تماس پيدا نكند زيرا بلافاصله آب دستتان را جذب كرده و ضمن واكنش با پوست باعث ايجاد سوزش و خارش در محل تماس مي گردد. درحين آزمايش نيز دستتان را به دهان يا چشم خود نزنيد. مقداري فويل آلومينيومي را به صورت گلوله هاي كوچك در آورده و داخل بطري بياندازيد.



free uploader

طي يك واكنش شيميايي گاز هيدروژن ايجاد مي شود كه به آرامي بالا مي آيد. حال اگر با احتياط كامل كبريت مشتعلي را به دهانه بطري نزديك نماييد پديده پر هيجاني را مشاهده خواهيد نمود. از هيدروژن به دست آمده براي باد كردن باد كنك هم مي توانيد استفاده نماييد. اين بادكنك تا ارتفاع زيادي بالا مي رود. محلول داخل بطري را به همراه آب زياد داخل سينك مي تواني تخليه نماييد.
     
  
زن

 
آتشفشان خود اشتعال

اكثر ما از ديدن آزمايش كوه آتشفشان در دوره راهنمايي بسيار متعجب شده ايم، اما در اينجا من مي خواهم به شما كوه آتشفشاني آموزش بدهم بطور خود به خود و ناگهاني مشتعل مي شود. مواد لازم براي اين آزمايش بسيار ساده است.

مواد و وسايل لازم: سطح نسوز - پتاسيم پرمنگنات - گليسرين.

پتاسيم پرمنگنات يك ضدعفوني كننده قوي مي باشد كه مي توان آن را از داروخانه ها تهيه نمود. گليسيرين نيز در سوپر ماركت ها به راحتي قابل خريد است. انحلال اين دو ماده در هم با واكنشي گرما زا همراه است كه باعث ايجاد شعله مي شود. اشتعال اين دو ماده بسيار پر انرژي و سريع است.

به اندازه يك قاشق پتاسيم پرمنگنات را بر روي يك سطح نسوز ريخته، از نبودن مواد و وسايل قابل اشتعال در محيط مطمئن شده و سپس مقداري گليسرين روي آن بريزيد. چنانچه دماي محيط در حدود ۲۵ درجه سانتيگراد باشد، اشتعال خود به خود ناگهاني خواهيم داشت. البته اين اشتعال بعد از مدت كوتاهي روي مي دهد كه شما مي توانيد براي هيجان زده كردن دوستانتان در اين حين با آنها شروع به صحبت نموده و حواسسشان را پرت نماييد. توجه داشته باشيد كه دود حاصل از اين آزمايش تقريباً سمي است و از استنشاق آن بايد خودداري نمود.
     
  
زن

 
ایجاد دودهای رنگی

برای تولید دودهای رنگی که کاربردهای مختلفی دارند،از جمله در جنگهای نظامی برای علامت دادن یا استتار کردن استفاده می شود، به روش های زیر می توان عمل کرد:

۲-۱ دود آبی: مخلوط متیلن بلو، پتاسیم کلرات، و آنتیموآن سولفید، دود آبی رنگ تولید می کند. از استنشاق این دود خود داری کنید. مقدار کم آن تقریبا خطری ندارد اما مقدار زیادش کم خطر نمی باشد.

۲-۲ دودسیاه: دود سیاه را شاید بتوانید با سوزاندن لاستیک بدست بیاورید، اما این دود بسیار بدبو و آلوده کننده است. پس بهتره به روش زیر دود سیاه را تهیه کنید که نسبت به دود لاستیک همگن تر نیز می باشد. مخلوط پتاسیم کلرات، نفتالین و پودر زغال به شما دود سیاهی می دهد که کم خطرتر از دود لاستیک است. از استنشاق این دود نیز خودداری نمایید.

۲-۳ دود خاکستری: مخلوط گرد روی، هگزا کلرو اتان و نفتالین در حین سوختن دود خاکستری تولید می کند. تا حد امکان این آزمایش را انجام ندهید. و در صورت انجام از استنشاق دود آن جدا خودداری نمایید.

۲-۴ دود سبز: ۲۰٪ اورامین،۴۰٪ ایندیگو،۲۰٪ پتاسیم کلرات، ۱۰٪ دوده، ۱۰٪ ذغال

۲-۵ دود آبی: ۴۰٪ ایندیگو، ۲۸٪ پتاسیم کلرات، ۱۵٪ آرد گندم، ۱۷٪ متیلن بلو

۲-۶ دود سیاه: ۲۵٪ پودر منیزیم، ۳۷.۵٪ هگزا کلرو اتان، ۱۲.۵٪ نفتالین، ۲۵٪ سدیم نیترات

۲-۷ دود سفید:۱۵٪ گوگرد، ۴۴٪ پتاسیم کلرات، ۴۰٪ پودر روی، ۱٪ جوش شیرین

۲-۸ دود سفید: غبار روی، هگزا کلرو اتان، آلومینیم

۲-۹ دود سفید: فسفر پنتا اکسید، فسفریک اسید

۲-۱۰ دود خاکستری: گرد روی، هگزا کلرو اتان، نفتالین

۲-۱۱ دود خاکستری: کربن تترا سیلیکون، بخار آمونیم

۲-۱۲ دود زرد: اورامین، لاکتوز،پتاسیم کلرات و کریوزیدین

۲-۱۳ دود زرد: اورامین، لاکتوز،پتاسیم کلرات و آنتیموان سولفید

۲-۱۴ دود قرمز: رودایمن رد، پتاسیم کلرات، آنتیموان سولفید

۲-۱۵ دود قرمز: رودایمن رد، پتاسیم کلرات، سودای پخت نان، گوگرد

۲-۱۶ دود آبی: مالاچیت سبز، پتاسیم کلرات، آنتیموان سولفید
     
  
زن

 
احتراق خود به خود

پتاسیم پر منگنات که یک بلور بنفش است و در صورت انحلال آن در آب رنگ بنفش و ارغوانی ایجاد می شود، در صورت مجاورت با گلیسیرین بعد مدت زمان کوتاهی با شدت بسیار و به صورت خود به خود شروع به سوختن می کند. در صورتیکه این ترکیب در فضای باز بسوزد با ایجاد شعله یاسی رنگ (به دلیل وجود پتاسیم) و تولید حرارت زیاد به شدت خواهد سوخت. اما در محفظه همین مخلوط تبدیل به یک ماده منفجره با شدت انفجار بالا خواهد بود. به دلیل ارزان و در دسترس بودن این مخلوط گروههای زیر زمینی از آن برای ساخت نارنجک های دستی استفاده می کردند. بعد از انقلاب اسلامی نیز گروهکهای مختلف با استفاده از این نارنجک های دستی تعدادی از مردم بیگناه را به شهادت رسانیدند.

روش کار: به صورت یک کوپه تپه ای شکل مقداری پتاسیم پرمنگنات را روی یک سطح نسوز بریزید، سپس کمی گلیسیرین را روی نوک این تپه ریخته و کمی فاصله بگیرید. ضمن انحلال پتاسیم پرمنگنات در گلیسیرین مقداری گرما آزاد می شود که این گرما برای تامین انرژی اکتیواسیون اولیه واکنش شیمیایی بین پتاسیم پرمنگنات و گلیسیرین کافی خواهد بود. با این که انرژی اکتیواسیون اولیه این واکنش بسیار کم است و تقریبا خود به خود آنجام می شود، اما واکنش بسیار سریع و به شدت گرما زاست.
     
  
زن

 
درخشه کلرات

از این واکنش برای شبیه سازی انفجار هسته ای می توان استفاده کرد، زیرا در یک لحظه کوتاه نور و گرمای بسیار زیادی تولید کرده و دود حاصل از آن به شکل قارچی متصاعد می شود.

روش کار: مقداری پودر منیزیم را با پتاسیم کلرات مخلوط کرده و به صورت یک کوپه تپه ای شکل در یک سطح نسوز قرار می دهیم. از آنجایی که انرژی اکتیواسیون اولیه این ماده بسیار زیاد است باید از فتیله برای احتراق آن استفاده نمود. اما اگر به فتیله دسترسی ندارید مانند روش کار شماره ۳-۱ از مخلوط پتاسیم پرمنگنات و گلیسیرین استفاده کنید. به این صورت که یک کوپه پتاسیم پرمنگنات را چسبیده به کوپه مخلوط پودر منیزیم و پتاسیم کلرات بریزید و منتظر شوید تا دو واکنش هیجان انگیز را مشاهده نمایید. به جای پتاسیم کلرات از پتاسیم نیترات نیز می توانید در تهیه مخلوط استفاده نمایید.

این همان فلاش عکاس های عهد قجر بوده.....
     
  
زن

 
فشفه قندی

شاید باور نکنید اما شکر یک ماده منفجره است. البته اگر کمی شکر را پودر کرده (در هاون بکوبید.) و با پتاسیم کلرات مخلوط نمایید در صورتیکه یک قطره سولفوریک اسید روی آن بریزید، قدرت انفجاری شکر را مشاهده خواهید کرد. این مخلوط باید به نسبت ۳ به ۱ شکر به پتاسیم کلرات تهیه گردد. به جای اسید سولفوریک می توان برای شروع واکنش از فتیله نیز استفاده کنید. یا به همان روشی که در مورد ۳-۲ گفته شد عمل نمایید. برای رنگی شدن شعله این واکنش می توانید از موادی که در بالا برای تولید شعله های رنگی نام برده شد نیز استفاده کنید. پودر این مواد را با مواد مخلوط خود ترکیب نمایید.

همچنین اگر مخلوط را داخل یک لوله فلزی ۲ سانتی بریزید و واکنش را شروع نمایید، مانند فشفه به شکل بسیار زیبایی از داخل لوله فوران خواهد نمود.
     
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

آزمایشگاه شیمی(آزمایش های جالب)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA