انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 38 از 62:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  61  62  پسین »

Medical News | اخبار پزشکی


مرد

 
چاقو چاره چاقی نیست

لیپوساکشن ازجمله روش‌های ابداعی برای کاهش میزان چربی‌های بدن افراد چاق طی چنددهه اخیر است.
البته عمل لیپوساکشن که هم می‌تواند اثرات مثبت و هم تأثیرات منفی روی سلامت افراد بگذارد برای همه توصیه نمی‌شود. تنها افرادی که از چاقی مفرط و فشار خون بسیار بالا رنج می‌برند با تشخیص پزشک قادر خواهند بود با عمل مکش میزان نسبتا کمی از چربی را از بدن خود خارج کنند. البته توصیه می‌شود درصورتی که ضرورتی وجود ندارد افراد به لیپوساکشن برای لاغری متوسل نشوند. چرا زمانی که می‌توانیم ورزش کنیم و تحرک کافی در طول روز داشته باشیم و مقداری از حجم غذای روزانه خود کم کنیم به راه‌های غیرطبیعی و عمل جراحی روی آوریم؟ پزشکان همواره برای درمان بیماری‌های مختلف تلاش می‌کنند در ابتدا از راه‌های طبیعی و سپس با دارو و درنهایت اگر چاره‌ای نبود از عمل جراحی جهت درمان استفاده کنند. بنابراین توصیه پزشکان در مورد عمل جراحی یک جنبه کلی دارد و صرفا محدود به لیپوساکشن نمی‌شود. اما فارغ از جنبه‌های مثبتی که لیپوساکشن دارد این شیوه عوارض بسیاری نیز دارد که در این مطلب پیرامون آن از دکتر احمدرضا درستی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران سؤالاتی پرسیده شده است.


لیپوساکشن چیست و چرا گفته می‌شود برای سلامتی مضر است؟

لیپوساکشن یا مکش چربی فرایندی است که در بدن افرادی که چاقی مفرط دارند انجام می‌گیرد البته عمل لیپوساکشن تنها در مورد افرادی انجام می‌شود که چربی اضافی بدن آنها تأثیر منفی بر وضعیت سلامتی‌شان گذاشته باشد. لیپوساکشن در واقع تنها به‌عنوان یکی از راه‌های کاهش چربی بدن این افراد مطرح است و راه اصلی و نهایی نیست. در این روش، با ایجاد یک شکاف کوچک (به قطر حدود نیم سانتیمتر) در پوست، و وارد کردن لوله‌ای به زیر پوست یعنی جایی که مقدار زیادی از چربی‌های بدن در آنجا ذخیره شده‌اند، عمل مکش آغاز می‌شود.


عملکرد دستگاهی که با آن لیپوساکشن انجام می‌گیرد چگونه است؟

در این روش جراحی، به‌وسیله یک دستگاه مکنده که به یک لوله توخالی متصل است، بافت چربی را از موضع‌های گوناگون بدن (مانند شکم) بیرون می‌کشند. درواقع این دستگاه با ایجاد خلأ شدید موجب مکیده‌شدن چربی‌ها شده و آنها را از زیر پوست خارج می‌کند. این عمل عمدتا در نواحی شکم و ران انجام می‌گیرد. البته امروزه دستگاه‌های اولتراسونیک نیز به کمک آمده و ابتدا با استفاده از امواج بسیار پرقدرت چربی‌های نقاط مورد نظر را نرم و آماده برداشت ‌می‌کنند و سپس عملیات مکش آغاز می‌شود؛ البته استفاده از این دو روش به‌طور توأمان تأثیری در افزایش مقدار چربی مورد مکش از بدن نخواهد داشت. در برخی از موارد نیز تنها با استفاده از روش اولتراسونیک مقداری از چربی خود‌به‌خود از محل خود کنده شده و به‌آرامی از طریق خون از محل برداشته می‌شود. در این صورت حجم چربی برداشت‌شده کمتر بوده و در مدت زمان طولانی‌تری این برداشت اتفاق می‌افتد.


آیا می‌توان انتظار داشت عمل لیپوساکشن تأثیر مثبتی در وضعیت سلامت جسمانی افراد ایجاد کند؟

انتظار می‌رود با کاهش چربی بدن، اثرات مثبت فراوانی در وضعیت سلامت فرد ایجاد شود و مثلا عوامل خطر بیماری‌های قلبی ازجمله پرفشاری خون، بالا بودن سطح چربی‌های خون، عدم‌تحمل گلوکز و بالا بودن گلوکز پلاسما، بالا بودن انسولین پلاسما و دیگر مشکلات مشابه کاهش یابد. از طرف دیگر، انتظار می‌رود که اینگونه تراشیدن چربی بدن لطمه زیادی به بقیه بافت‌های بدن و به‌ویژه به پوست (که چربی‌ها زیر آن متمرکز هستند) وارد نسازد. حال باید دید که مطالعات علمی مختلف در این زمینه چه نتایجی نشان داده‌اند.


عمل لیپوساکشن چه عوارضی می‌تواند برای سلامت افراد داشته باشد؟

یکی از نکات منفی این عمل در سال‌های گذشته، بیهوشی کامل بود. اصولا بیهوشی کامل همواره خطراتی را صرف‌نظر از نوع عمل جراحی برای فرد به‌دنبال دارد. در پاره‌ای اوقات افراد بیهوش هرگز به هوش نمی‌آیند، یعنی یا فوت می‌کنند و یا به زندگی گیاهی دچار می‌شوند. امروزه برخی از جراحان سعی در انجام عمل با بی‌حسی موضعی دارند تا از خطرات بیهوشی عمومی (کامل) اجتناب کنند. درهرحال بی‌حس کننده‌های موضعی نیز خالی از عوارض نیستند گرچه عوارضشان به‌مراتب کمتر از بیهوشی عمومی است. اما فردی که دچار بیهوشی موضعی شده است بیش از بیماری که به‌طور کامل بیهوش شده است دچار استرس می‌شود. استفاده از برخی مواد برای بیهوشی یا بی‌حسی موضعی در پاره‌ای از موارد عوارضی را بر سیستم اعصاب مرکزی فرد باقی می‌گذارد و حتی عده‌ای معتقدند که در زمان بیهوشی احتمال دارد ضریب هوشی فرد آسیب ببیند و از میزان آن کاسته شود.


لیپوساکشن غیر از عوارض بیهوشی چه عوارض دیگری می‌تواند برای سلامت فرد داشته باشد؟

بافت چربی نیز مانند سایر بافت‌های بدن زنده و فعال است و رگ‌های خونی فراوانی آن را مشروب می‌سازد. تراشیدن این بافت منجر به ایجاد ضایعات شدید در شبکه رگ‌های خون‌رسان بدن می‌شود که در پاره‌ای از موارد هرگز بدن نمی‌تواند این ضایعات را ترمیم کند. برخی مطالعات علمی به ضایعات کلیوی ناشی از خونریزی این عروق نیز اشاره دارند. علاوه براین برخی از تکه‌های ریزی که در اثر کنده‌شدن بافت‌ها به‌وجود می‌آیند یا لخته‌هایی از خون که در رگ‌های ضایعه دیده ایجاد می‌شود، در رگ‌های دیگر بدن به حرکت درمی‌آید و در پاره‌ای از مواقع با گیرکردن در برخی رگ‌ها، موجب کاهش خون‌رسانی به اندام‌های درگیر و لطمه‌دیدن آنها می‌شوند، به همین دلیل احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی در مواردی که عروق آسیب دیده‌اند افزایش می‌یابد. این نکته نیز باید ذکر شود که نوک لوله مکش قدرت تشخیص بافت‌های مختلف و انتخاب آنها را ندارد و بنابراین هنگام مکش، ممکن است بافت‌های دیگر نیز ضایع و نابود شوند؛ این مسئله به‌ویژه در چربی‌برداری از پوست زیرشکم بسیار مهم خواهد بود. پرده ضریع که بسیار نازک بوده اطراف تمام امعا و احشای داخل محوطه شکمی را می‌پوشاند و از ورود عفونت به این اندام‌ها ممانعت می‌کند. اما از بین رفتن پرده موسوم به ضریع، فرد را در خطر عفونت شدید و گاه مرگ ناشی از آن قرار می‌دهد.


آیا لیپوساکشن به پوست هم آسیب می‌رساند؟

در مطالعات مختلف اذعان شده که پوست روی ناحیه مورد مکش چربی نیز امکان دارد آسیب ببیند. گرچه برخی دیگر از مطالعات بر قدرت بالای ارتجاعی پوست تأکید کرده و احتمال صدمه‌رسیدن به آن را کم می‌دانند ولی اغلب مطالعات انجام شده روی تعداد زیادی از افرادی که چربی آنها مکیده شده، بر خطر آسیب‌دیدگی شدید پوست و بروز عوارض بعدی آن تأکید می‌کنند. البته آویزان و چروک‌شدن پوست در ناحیه چربی‌برداری شده امری کاملا عادی و قابل انتظار است.


آیا لیپوساکشن واقعا در کاهش وزن فرد مؤثر است یا اینکه باید پس از انجام این عمل، افراد ورزش و رعایت تغذیه را در دستور کار قرار دهند؟

متأسفانه اغلب مطالعات به‌وضوح اعلام می‌دارند که لیپوساکشن بهبودی قابل‌توجهی را در چاقی فرد ایجاد نمی‌کند؛ به این معنی که بدون تغییر در روش زندگی و تغذیه فرد، چربی‌ها به‌سرعت باور نکردنی‌ای به جای قبلی بر می‌گردند و فرد مجددا چاق می‌شود. از طرف دیگر، مکش چربی باعث نمی‌شود که عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی- عروقی و متابولیکی در بدن از بین بروند. ذکر این نکته ضروری است که مکش چربی زیرپوستی بر چربی‌های انباشته‌شده در ناحیه شکم و به‌ویژه دور قلب، تأثیر چندانی نخواهد داشت و باعث از بین رفتن آنها نخواهد شد و بدیهی است که در این صورت نباید انتظار بهبودی قابل‌توجهی در این زمینه‌ها داشت. حتی نتیجه برخی مطالعات علمی نشانگر آن است که پس از تراشیدن چربی زیرپوستی، نسبت چربی شکمی به چربی زیر‌پوستی افزایش می‌یابد، بنابراین احتمال خطرات یادشده افزایش نیز خواهد داشت.


آیا لیپوساکشن بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت نیز تأثیر خواهد داشت؟

البته باید توجه داشت که از برخی دیگر از مطالعات انجام شده نتایج متفاوتی به‌دست آمده و این مطالعات نشانگر آن است که لیپوساکشن به‌احتمال زیاد در کاهش سطح کلسترول، چربی و گلوکز خون تأثیر خواهد داشت. برهمین اساس برخی از محققان بر این باورند که احتمال ایجاد دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی در افراد چاقی که مقداری از چربی‌هایشان تراشیده شده، امکان دارد کاهش یابد. یادآوری می‌شود که به‌طور متوسط حدود 2/5کیلوگرم از چربی بدن با روش لیپوساکشن و حدود کمتر از 2کیلوگرم از چربی بدن نیز با روش اولتراسونیک برداشته می‌شود؛ این در حالی است که یک فرد چاق 100کیلوگرمی حدود 40 تا 30کیلوگرم چربی در بدن خود دارد که حداقل 10تا 15کیلوگرم آن اضافی است.


آیا همه افراد چاق می‌توانند عمل لیپوساکشن انجام دهند؟

با توجه به نتایج مطالعات متعدد علمی که روی مکش چربی بدن انجام گرفته است، به‌نظر می‌رسد که این روش فقط در افرادی که از شدت چاقی تحرک خود را از دست داده‌اند یا در معرض خطرات شدید جسمانی قرار دارند قابل توصیه باشد که در این صورت نیز رعایت جانب احتیاط و استفاده از بی‌حسی موضعی و همچنین تغییرات اساسی در روش زندگی فرد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. انجام این عمل صرفا برای زیبایی یا در افراد عادی که قادرند به‌خوبی با تغییر روش زندگی و در پیش‌گرفتن تغذیه صحیح و سالم و متعادل به وزن مناسب خود برسند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.


چاقی؛ مادر بیماری‌ها

چاقی یعنی داشتن مقادیر زیادی چربی بافتی در بدن که اضافه وزن را به همراه داشته و تداوم آن باعث بروز انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. در واقع چاقی باعث افزایش ریسک بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون بالا می‌شود. چاقی را بسیاری از کارشناسان ‌مادر بیماری‌ها می‌دانند. با یک بررسی ساده شما می‌توانید به این نتیجه برسید که منشأ‌ این بیماری‌ها و حتی ریزش مو و خروپف، چاقی است. شما زمانی که بیماری‌ها را مورد شمارش قرار دهید متوجه می‌شوید که چاقی تنها باعث بروز یک یا 2 بیماری یا عارضه نمی‌شود، چاقی حتی می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های روانی نظیر افسردگی شود. معمولا پزشکان برای تشخیص چاقی در افراد، از فرمولی براساس قد و وزن استفاده می‌کنند که نمایه توده بدن (BMI) نامیده می‌شود. بزرگسالان با نمایه توده بدن ۳۰ یا بالاتر، چاق درنظر گرفته می‌شوند. زمانی که نمایه توده بدن ۴۰ یا بیشتر باشد چاقی بیش از حد یا اضافه وزن شدید و چاقی مرضی نامیده می‌شود. زمانی که فرد دچار چاقی مرضی باشد مستعد بیماری‌های جدی است. اما چاقی یک پدیده جهانی است و بسیاری از مردم در کشور ما هم به این عارضه مبتلا هستند. براساس آخرین آمارها، 45میلیون ایرانی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند؛ یعنی 60درصد از هموطنانمان هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند سنگینی اضافه وزن را به پاهای خود تحمیل می‌کنند، داروهای کاهش قند و چربی‌خون می‌خورند یا حتی برای لاغری دست به دامان قرص‌ها و کمربندهای لاغری می‌شوند. آمار چاقی در کشور آنقدر نگران‌کننده است که مسئولان وزارت بهداشت بارها در این‌باره سخن به میان آورده‌اند و از جمله توصیه کرده‌اند که افراد با ورزش منظم و روزانه و رعایت اصول صحیح تغذیه‌ای از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کرده و سلامت خود را حفظ کنند. برای محاسبه شاخص حجم بدن یا BMI وزن خود (بر حسب کیلوگرم) را بر قد خود (بر حسب متر) به توان 2، تقسیم کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ارتباط کابوس‌های دوران کودکی با بروز بیماری‌های روانی

کابوس‌های دوران کودکی می‌تواند علامت بروز بیماری‌های روانی در دوران بزرگسالی باشد.
محققان دانشگاه وارویک در بریتانیا می‌گویند شکایت کودکان از رویت مکرر کابوس در خواب می‌تواند هشداری باشد بر احتمال بروز بیماری‌های روانی در دوران بزرگسالی آنها.
بر اساس مطالعه‌ای که نتیجه آن در نشریه خواب به چاپ رسیده است، اکثر کودکان کابوس می‌بینند اما تکرار بالای آن می‌تواند بیانگر بروز مشکلات روانی در آینده باشد.
بر این اساس، بروز آشفتگی شدید در خواب، همراه با فریاد کشیدن و پرت کردن دست و پا می‌تواند بیانگر جدی‌تر بودن وضع کودک باشد.
کارشناسان می‌گویند نتیجه این تحقیق می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری‌های روانی کمک کند.
محققان دانشگاه وارویک در تحقیقات خود بر روی ۶۸۰۰ کودک مطالعه کردند. این مطالعات تا ۱۲ سالگی این افراد ادامه داشت.
محققان به طور مداوم از والدین این کودکان درباره مشکلات آنها در هنگام خواب سوال می‌کردند و در پایان آنها را از لحاظ مشکلات روانی مانند بروز توهم ارزیابی کردند.
دیتر وولک، یکی از محققان دانشگاه وارویک در این باره گفت: "بروز کابوس، آشفتگی و وحشت در هنگام خواب یک رخداد تقریبا متداول است اما تکرار آن بیانگر وجود مشکلی جدی است."
بر اساس نتیجه این تحقیق، بیشتر کودکان دچار کابوس می‌شوند ولی ۳۷ درصد از آنها به طور مکرر و در طول چند سال رویت کابوس را گزارش کرده‌اند.
از هر ده کودک مورد مطالعه نیز معمولا یک کودک در فاصله سنی ۳ تا ۷ سالگی در هنگام خواب دچار آشفتگی و وحشت شده است.
رابطه میان مشکلات خواب با بروز بیماری‌های روانی کاملا مشخص نیست.
روان‌شناسان می‌گویند هر چند رویت مکرر کابوس می‌تواند علامت مهمی درباره وضع سلامت روانی کودک در آینده باشد اما بهبود شرایط خواب کودکان نمی‌تواند به طور قطع مانع از بروز مشکلات روانی در دوران بزرگسالی شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آلزایمر را می‌توان با آزمایش خون سه سال پیش از شروع علائم تشخیص داد

دانشمندان آمریکایی موفق شده‌اند که با آزمایش خون، ابتلا به بیماری آلزایمر را سه سال پیش از بروز علائم آن تشخیص دهند. این آزمایش بر اساس اندازه‌گیری ده نوع مولکول‌ چربی (لیپید) در خون است.
هنوز دقیقا روشن نیست چرا میزان چربی‌های خون در مبتلایان به آلزایمر تغییر می‌کند، اما محققان حدس می‌رنند آسیبی که این بیماری به سلول‌های مغز می‌زند باعث تغییر میزان این مواد در خون می‌شود.
دقت آزمایش تازه ۹۰ درصد است، بنابراین احتمال تشخیص کاذب وجود دارد، با اینحال تشخیص زودرس این بیماری بسیار مهم است زیرا در حال حاضر بیماری زمانی تشخیص داده می شود که علائم آن ظاهر شده‌اند و دیگر نمی‌توان کمک چندانی به بیمار کرد.
متخصصان می گویند برای اینکه این آزمایش کاملا تایید شود به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما این آزمایش "یک قدم واقعی رو به جلوست."
دکتر داگ براون، مدیر مرکز تحقیقات و توسعه انجمن آلزایمر می گوید: "از این تحول بسیار استقبال می‌کنیم. این آزمایش ما را یک قدم به آنچه که بر زندگی هزاران نفر از مبتلایان به دمانس تاثیر می‌گذارد نزدیک می‌کند."
دانشمندان مدتهاست می‌دانند که روند تخریب سلول‌های مغزی از حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش از بروز علائمی مثل نقصان حافظه، آغاز می شود.
آنها همیشه بدنبال روشی بودند که با یک آزمایش ساده متوجه آغاز روند این بیماری پیشرونده شوند.
دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا به سرپرستی پروفسور هاوارد فدروف از ۵۲۵ فرد بالای هفتاد سال خون گرفتند. برخی از این افراد پنج سال بعد مبتلا به آلزایمر شدند.
پژوهشگران وقتی خون مبتلایان را با نمونه‌هایی که پنج سال پیش از آنها گرفته شده بود مقایسه کردند، متوجه تفاوت‌هایی شدند.
علاوه بر این، تیم تحقیقاتی خون مبتلایان را با خون آنها هم که سالم مانده بودند، مقایسه کردند.
محققان متوجه شدند که با اندازه‌گیری ده نوع چربی می توان تشخیص داد که آیا فرد در سه سال آینده به آلزایمر مبتلا می شود یا نه. این ده چربی در مقادیر کم در خون آنها که مستعد بیماری بودند دیده می‌شد.
به گفته پروفسور فدروف: "اندازه‌گیری چربی‌ها با دقت ۹۰ درصد این دو گروه را از هم متمایز کرد، یعنی افرادی را که از نظر شناختی سالم بودند اما در دو یا سه سال آینده به اختلال شناختی خفیف یا آلزایمر مبتلا می‌شدند از کسانی که در آینده سالم می‌مانند."
"با اینحال باید افراد بیشتری را برررسی کنیم تا بتوانیم این آزمایش را بصورت بالینی بکار بگیریم."
اما برخی نیز مسائل اخلاقی را در استفاده از این آزمایش مطرح کرده‌اند از جمله اینکه افرادی که برایشان این آزمایش انجام می‌شود آیا مایلند سه سال زودتر این خبر تکان دهنده را بشنوند که چند سال بعد آلزایمر خواهند داشت.
هدف نهایی محققان این است که بتوانند با این آزمایش، آلزایمر را بسیار زودتر از سه سال پیش‌بینی کنند.
تخمین زده می شود که از هر سه نفر، یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود. با پیر شدن جمعیت میزان مبتلایان به طور تصاعدی رو به افزایش است و پیش بینی شده که تعداد مبتلایان در دو دهه آینده دو برابر شود.
این بیماری معمولا بین ۴۰ تا ۹۰ سالگی ظاهر می‌شود، اما بیشتر موارد آن بعد از شصت و پنج سالگی دیده می‌شود.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، جمعیت بالای ۶۰ سال در سال ۲۰۵۰ بیش از دو میلیارد نفر خواهد بود.
در ایران جمعیت سالمندان در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر است.
آمار دقیقی از مبتلایان به آلزایمر در ایران در دست نیست، اما شمار آنها حدود یک میلیون نفر تخمین زده می‍ شود.
تخمین‌ها در مورد افغانستان به حدود نیم میلیون مورد اشاره دارد.


دمانس

سازمان بهداشت جهانی دمانس را یکی از اولویت‌های بهداشتی اعلام کرده است. این سازمان در سال ۲۱۰۲ شمار مبتلایان را در دنیا ۳۶.۵ میلیون نفر تخمین زد که سالانه ۷.۷ میلیون بیمار جدید به آن اضافه می‌شود.
آلزایمر شایعترین بیماری از نوع طیفی از بیماری‌ها با عنوان دمانس است. در این بیماری‌ها فعالیت‌های شناختی مغز و نیز تواناییهای حرکتی آسیب می‌بینند.


معیارهای DSM-IV برای تشخیص دمانس

نقائص شناختی متعدد شامل نقصان حافظه: ناتوانی در یادگیری اطلاعات جدید یا به یاد آوردن اطلاعات که قبلا در حافظه ثبت بوده
آپراکسیا (ناتوانی های حرکتی با وجود اینکه اختلالی در کارکردهای حرکتی پیدا نمی شود) مثل ناتوانی در مسواک زدن یا لباس پوشیدن
اختلالات تکلم و زبان: مثل ناتوانی در نوشتن یا فراموش کردن لغات حین حرف زدن
ناتوانی در شناسایی اشیاء با وجود اینکه در کارکرد حسی اختلالی پیدا نمی‌شود
ناتوانی در برنامه ریزی، رعایت نظم و ترتیب در انجام کارها و فعالیتهایی از این دست
اختلال در کارکردهای اجتماعی و افت واضح توانایی های گذشته
اختلالات رفتاری مثل پرخاشگری


چند توصیه ساده برای پیشگیری از آلزایمر

مصرف میوه و سبزی تازه در تعویق بیماری آلزایمر نقش مهمی دارد
ذهن را با فعالیت‌هایی مثل حل کردن جدول، شطرنج و از این قبیل فعال نگه دارید
چربی، قند و فشار خون را در حد مناسب نگه دارید و ورزش کنید
مصرف دخانیات را کنار بگذارید
الکل ننوشید یا دستکم در مصرف آن افراط نکنید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آریتمی قلبی را جدی بگیرید

آریتمی قلبی ازجمله بیماری‌هایی است که باید آن را جدی تلقی کرد، در برخی از این موارد این بیماری دارای علائم واضحی نیست که بتوان مستقیما آن را به آریتمی قلبی دلالت داد.
علائم آریتمی امکان دارد از نظر افراد عادی ربطی به این بیماری نداشته باشد و حتی پزشکان نیز پس از معاینه دقیق قلب متوجه آن شوند. ازجمله علائم آریتمی می‌توان به سرگیجه، حالت غش و ضعف و بی‌حوصلگی اشاره کرد. البته برخی از بیماران نیز تپش شدید و نامنظم قلب خود را به همراه درد در قفسه سینه احساس خواهند کرد.
به‌گفته دکتر محمد حسنی متخصص قلب، آریتمی قلبی در معنای نامنظم بودن ریتم قلب به‌کار می‌رود. ضربان نامنظم قلب یا آریتمی علل متعددی دارد. اکثر موارد ضربان نامنظم قلب که بیش از چند دقیقه طول می‌کشد باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. یکی از علل ضربان نامنظم قلب که اکثر افراد در پاره‌ای از اوقات دچار آن می‌شوند و کاملاً بی‌خطر است ضربان زودرس دهلیزی است. این ضربان‌ها معمولاً با احساس لرزش در گردن و قفسه سینه مشخص می‌شوند. علت ضربان زودرس دهلیزی یک تحریک الکتریکی دوره‌ای است که به‌جای گره سینوسی دهلیزی از عضلات دهلیز آغاز می‌شود.
ضربان زودرس دهلیزی معمولاً بی‌خطر است و اکثر افراد به آن توجهی نمی‌کنند مگر آنکه تکرار آن نگران‌کننده شود. این ضربان‌ها معمولاً توسط مخدرهای محرک قلب مثل نیکوتین و کافئین ایجاد می‌شوند. خودداری از مصرف آنها معمولاً از بروز این عارضه جلوگیری می‌کند مگر آنکه زمینه بیماری قلبی وجود داشته باشد. اگر تعداد این ضربان‌ها زیاد یا باعث نگرانی شما شود، باید به پزشک مراجعه کنید. داروهای متعددی برای کاهش یا توقف این ضربان‌ها وجود دارند.
در موارد استثنایی یک دستگاه الکترونیک ضربان‌ساز که باعث ایجاد ضربان قلب می‌شود، ممکن است زیر پوست تعبیه شود تا ضربان طبیعی قلب را حفظ کند. با توجه به اینکه در این عارضه، خون به‌درستی از قلب به خارج تلمبه نمی‌شود، ممکن است در داخل دهلیزها لخته‌های خونی تشکیل شود که جداشدن و حرکت این لخته‌ها در مسیر گردش خون یا به دام افتادن آنها در مسیر رگ‌هایی که خون را به مغز می‌رسانند، احتمال سکته مغزی را در این گروه از بیماران افزایش می‌دهد.
بر همین اساس آریتمی درصورت تداوم و شدت ضربان امکان دارد باعث افزایش خطر کاهش توانایی‌های ذهنی، فراموشی و زوال عقل شود. همچنین افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند پس از مدتی احساس می‌کنند مانند گذشته توانایی انجام فعالیت‌های روزمره را ندارند و همین موضوع موجب ناراحتی و زودرنجی آنها می‌شود. از علل بیماری آریتمی، مسمومیت با برخی داروهای بیماری‌های قلبی است؛ در نتیجه همواره باید پس از تجویز داروهای قلبی توسط پزشک معالج دوز مورد مصرف این داروها هم پرسیده شود تا در آینده مصرف این داروها بدون آگاهی از دوز مصرف آنها باعث بروز پدیده‌هایی نظیر آریتمی در فرد نشود
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شکستگی استخوان با ابریشم درمان می‌شود

محققان با استفاده از ابریشم موفق به ترمیم استخوان آسیب دیده و شکسته شدند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر دو سر استخوان شکسته توسط آلیاژهای فلزی به هم پیچ می‌شوند. این آلیاژها نسبت به استخوان‌ها استحکام بیشتری دارند و انعطاف آنها به مراتب کمتر است به همین دلیل باعث آسیب به استخوان می‌شوند. در برخی از موارد نیز همین رابط‌های فلزی منجر به بروز عفونت می‌شوند.
محققان آمریکایی موفق شدند که تمام این اتصالات استخوانی را با استفاده از ابریشم تولید کنند.
ایمپلنت‌های ابریشمی نه تنها سازگاری بیشتری با بدن دارند و در اندام مختلف جا به جا نمی‌شوند، بلکه در تصویربرداری اشعه ایکس قابل مشاهده نیستند و پزشک به راحتی می‌تواند روند درمان را لحظه به لحظه کنترل کند.
الیاف ابریشمی خواص منحصر به فردی دارند و یک ماده زیست تخریب پذیر محسوب می‌شوند. در حال حاضر نخ ابریشمی در ایمپلنت‌های مغزی، ترمیم قلب و بیوالکترونیک کاربرد گسترده‌ای دارند. در ادامه به کاربرد این ماده طبیعی در موارد مختلف پزشکی اشاره شده است.


تولید سلول بالغ قلب انسان روی نخ ابریشم

چندی پیش محققان دانشگاه تورنتو کانادا با استفاده از یک رشته باریک ابریشم، روش جدیدی را برای بلوغ در سلول‌های ماهیچه‌ای قلب ابداع کردند.
محققان دانشگاه تورنتو زمانی که قصد شبیه سازی محیط رشد طبیعی سلول قلب جنین انسان را با استفاده از پالس‌های الکتریکی داشتند، روش جدیدی را برای ایجاد بلوغ در سلول‌های ماهیچه‌ای قلب ابداع کردند.
از آنجا که امکان تکثیر سلول‌های قلب انسان در مقادیر انبوه وجود ندارد، دانشمندان برای تحقیقات روی این بافت حیاتی، از سلول‌های شبیه سازی شده که با استفاده از سلول‌های بنیادی تولید می‌شوند، بهره بردند.
متاسفانه سلول‌های قلبی که با استفاده از سلول‌های بنیادی تولید می‌شوند، نارس هستند و برای تحقیقات دارویی و پیوند مناسب نیستند.
محققان دانشگاه تورنتو برای رفع این مشکل سعی کردند محیط طبیعی رشد سلول‌های ماهیچه‌ای قلب را شبیه سازی کنند. آنان برای این منظور از یک رشته ابریشمی بهره گرفتند و سلول‌های نابالغ را روی آن کشت کردند.
این شیوه که با نام نوار زیستی (biowire) معرفی شده، امکان رشد سلول‌های ماهیچه‌ای را در امتداد رشته ابریشمی فراهم می‌کند؛ سپس برای تحریک سلول‌ها و شبیه سازی ضربان قلب به تعداد 180 تا 360 عدد در دقیقه، از پالس‌های الکتریکی استفاده شده است، در نتیجه این فرآیند یک رشته از سلول‌های عضلانی بالغ قلب به دست می‌آید که قابلیت پیوند به بافت قلب انسان را دارد.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوارهای زیستی، استفاده از آنها به عنوان نخ بخیه در زمان پیوند قلب است.


درمان بیماری صرع با استفاده از ایمپلنت‌های ابریشمی

چندی پیش محققان دو مرکز وابسته به موسسه ملی بهداشت آمریکا، با استفاده از یک ایمپلنت ابریشمی موفق به درمان بیماری صرع شدند.
محققان در این روش، ایمپلنت ابریشمی را در مغز موش‌های آزمایشگاهی قرار دادند. این قطعه ابریشمی به گونه‌ای طراحی شده است که به محض قرار گرفتن در مغز، شروع به ترشح ماده‌ای شیمیایی به نام آدنوزین می‌کند.
صرع یکی از اختلالات عصبی است که منجر به تشنج می‌شود. تشنج ناشی از بیماری صرع مکرر است و در طول زمان شدیدتر می‌شود.
ماده شیمیایی آدنوزین، باعث کاهش تحریک پذیری عصبی شده و کمک می‌کند تا تشنج متوقف شود. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که سطوح پایین آدنوزین با افزایش حملات صرع در ارتباط است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که اثرات سودبخش آدنوزین، به دلیل تغییرات اپی ژنیک است. تغییرات اپی ژنیک به واکنش‌های شیمیایی گفته می‌شود که ژن‌ها را بدون دستکاری در کد DNA آنان، فعال یا غیر فعال می‌کند.
کاری که ایمپلنت ابریشمی انجام می‌دهد، ترشح کنترل شده این ماده شیمیایی، درون مغز است.
موش‌هایی که توسط این شیوه به مدت 10 روز درمان شدند، تا سه ماه دچار هیچ حمله ای نشدند.
مدیر این پروژه تحقیقاتی گفته است که این روش درمانی، بیماری صرع را به طور کامل درمان نمی‌کند ولی حملات ناشی از آن را به میزان 4 برابر کاهش می‌دهد. محققان بر این باورند که به محض اطمینان از ایمن بودن این روش در انسان، ایمپلنت ابریشمی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چه کسی نیاز به انجام آزمایش HIV دارد؟

در صورتی که شما سابقه انجام هر کدام از رفتارهای خطرناک زیر را داشته اید٬ نیاز به انجام آزمایش HIV دارید:
* استفاده از سوزن و سرنگ مشترک در اعتیاد تزریقی (‌حتی برای یک بار)
* ابتلاء به بیماری های آمیزشی (مثل سوزاک، سیفلیس، تبخال و زگیل تناسلی)
* با فرد آلوده به HIV تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید.
* با فرد تزریق کننده مواد مخدر (حتی همسر) تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید.
* با فرد دارای سابقه ابتلاء به بیماریهای آمیزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید.
* بدون اطلاع از سابقه ابتلاء فردی به بیماریهای آمیزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با مردان یا زنان دیگر تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با نوع همجنس تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید. (خصوصاً اگر رابطه بین دو مرد بوده و در این رابطه وی مفعول بوده باشد.)
* با فردی که در نواحی پر خطر زندگی می کند، تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته اید. (مناطقی که در آن آمار میزان افراد آلوده به HIV زیاد می باشد. مثلاً بعضی کشورهای آفریقایی، کشورهای تازه استقلال یافته روسیه، افغانستان و کشورهای ناحیه خلیج فارس)
* استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر قبل از تماس جنسی (تریاک، هروئین، قرص اکستاسی، حشیش، گرس و .... )
* سابقه تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار گرفتن
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پیشرفت در ساخت ژل حفاظت در برابر اچ آی وی

محققان می گویند تولید ژلی برای استفاده بعد از آمیزش جنسی به منظور محافظت در برابر ویروس عامل ایدز اچ آی وی، یک گام به واقعیت نزدیک تر شده است.
دانشمندان آمریکایی دارویی را به روی میمون ها آزمایش کرده اند که سه ساعت پس از عفونت به نوعی از ویروس اچ آی وی باعث حفاظت از حیوانات شد.
این یافته ها که در نشریه "ساینس ترنسلیشنال مدیسین" تشریح شده می تواند به شیوه تازه ای برای مبارزه با بیماری ایدز منجر شود.
کارشناسان می گویند آزمایش های وسیع کلینیکی لازم است تا ژل تازه در انسان امتحان شود. آنها تاکید می کنند که استفاده از کاندوم همچنان بهترین راه برای پیشگیری است.
در گذشته ژل های واژن در انسان نتایج یکسانی به بار نیاورده.
اما در تازه ترین تحقیق، تیم پژوهشگران رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و دارویی را در میمون ها آزمایش کرد که توانایی بالقوه تاثیرگذاری بعد از قرار گرفتن در معرض اچ آی وی را دارد.
آنها دریافتند که این ژل وقتی حدود سه ساعت بعد از آلودگی مالیده شد، پنج میمون از میان شش میمون مورد آزمایش را در برابر اچ آی وی محافظت کرد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا این مطالعه را هدایت کرد.
دکتر چارلز دوبارد از بخش پیشگیری از اچ آی وی/ایدز این مرکز به بی بی سی گفت که این یک تحول نویدبخش است.
آزمایش ها تاکنون فقط به روی تعداد اندکی از میمون ها با ترکیبی از اچ آی وی و یک ویروس مشابه انجام شده و کارشناسان می گویند موانعی سر راه آزمایش های انسانی وجود دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
نخستین پیوند جمجمه چاپ شده سه بعدی

برای نخستین بار در جهان گروهی از جراحان هلندی موفق شده اند جمجمه یک بیمار زن را با نمونه ای پلاستیکی که به شیوه «چاپ سه بعدی» ساخته شده جایگزین کنند.
آنطور که «آنتوآن بلوآ» از رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی درباره عمل فوق گزارش کرده، زنی که این جراحی بی نظیر بر روی وی انجام شده هم اینک در سلامت به سر می برد و «دیگر از عوارض پیش از عمل در رنج نیست».
در همین باره جراحان هلندی تأیید کرده اند که عمل فوق «نخستین پیوند جمجمه ای پلاستیکی است که به طور کامل به شیوه سه بعدی آماده شده است».
جراحی یاد شده بر روی زنی ۲۲ ساله در هلند انجام شد که از نوعی اختلال نادر رنج می بُرد که موجب ضخیمی بیش از حد ساختار استخوان جمجمه وی شده بود.
این اختلال رشد غیرطبیعی استخوان جمجمه بیمار را به دنبال داشت که - از جمله - فشار فزاینده ای را بر روی مغز وارد می آورد و کارکرد های این عضو حیاتی را با مشکل مواجه می کرد.
به گفته پزشکان، بیماری که جمجمه «چاپ شده» به وی پیونده زده شد پیش از انجام عمل جراحی دچار «سردردهای شدید» می شد، «به تدریج بینایی خود را از دست می داد» و روز به روز «نابهنجاری های بیشتری در هماهنگی حرکتی» پیدا می کرد.
تیم جراحان، به سرپرستی دکتر بن وِروِی، متخصص اعصاب، تصمیم گرفتند که برای درمان بیمار استخوان فوقانی جمجمه، موسوم به «کرانیوم»، را با یک نمونه پلاستیکی پیوندی جایگزین کنند که به شیوه سه بُعدی چاپ شده بود.
مرکز پزشکی دانشگاه «اولترشت» هلند اعلام کرد که عمل پیچیده فوق ۲۳ ساعت به طول انجامید و «طی آن برای نخستین بار یک استخوان کرانیوم به طور کامل تعویض شد».
این دانشگاه هلندی همچنین تأیید کرد که عمل یاد شده «سه ماه پیش» با موفقیت کامل انجام شد.
دکتر وِروِی پیش از انجام جراحی اظهار داشت: «بخش جلویی جمجمه را به طور ویژه طراحی کردیم. کاری که الان خواهیم کرد این است که جمجمه بیمار را برمی داریم و بعد یک جمجمه پلاستیکی نو را جایش می گذاریم. به این شکل مغز مجدداً فضای کافی خواهد داشت.»
مدتی بعد از انجام عمل، دکتر وِروِی اعلام کرد که بیمار به سر کار خود بازگشته و عوارض سابق را ندارد.
این متخصص اعصاب در ادامه توضیح داد که بیمار «بینایی خود را بازیافته و هیچ رد و نشانی از اینکه عمل کرده در او وجود ندارد».
در گذشته چنین پیوندهایی به شیوه دستی و با استفاده از نوعی سیمان در اتاق عمل انجام می شد.
دکتر وِروِی تصریح کرد که چاپ سه بعدی این امکان را فراهم آورده که جمجمه را به صورت دقیق و با ابعاد دلخواه ساخت. وی افزود: «به این ترتیب بیماران در اغلب موارد، در مقایسه با شیوه قدیمی، عملکرد مغزی بهتری دارند.»
بیمارستان محل انجام جراحی نیز اعلام کرد که روش جدید را می توان همچنین برای بیمارانی که از دیگر انواع مشکلات استخوانی رنج می برند استفاده کرد و به این شکل استخوانی را که در اثر تصادف، یا تومور، به شدت آسیب دیده ترمیم کرد.
پیش از این جراحان دیگری نیز توانسته بودند بخش هایی از استخوان جمجمه را به شیوه ای مشابه با نمونه های پیوندی چاپ شده سه بعدی تعویض کنند.
سال گذشته، یک تیم پزشکی خبرداد که ۷۵ درصد از جمجمه یک بیمار را با پروتز چاپ سه بعدی جایگزین کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
یک ناحیه دیگر جهان مبرا از فلج اطفال

سازمان بهداشت جهانی هفته پیش منطقه جنوب شرقی آسیا را فارغ از بیماری فلج اطفال اعلام کرد.
این اعلامیه به عنوان یک "گام تاریخی" در نبرد جهانی با ویروس مرگبار این بیماری مورد ستایش قرار گرفته است.
هند در سه سال گذشته حتی یک مورد فلج اطفال ثبت نکرده است که بخشی از این دستاورد است.
این بدان معنی است که هم اکنون ۸۰ درصد جهان از فلج اطفال مبرا هستند، هرچند این بیماری هنوز در افغانستان، نیجریه و پاکستان وجود دارد.
سایر کشورها در منطقه جنوب شرقی آسیا مثل سریلانکا، مالدیو و بوتان برای ۱۵ سال از ویروس بیماری مبرا بوده اند.
با این حال علیرغم "اهمیت جهانی عظیم" این اعلامیه، سازمان بهداشت جهانی اذعان می کند که هنوز چالش های عمده ای در راه رسیدن به هدف ریشه کنی فلج اطفال تا ۲۰۱۸ دارد.
بعضی کشورهای مناقشه زده مثل سوریه که قبلا موفق به زدود این ویروس شده بودند شاهد شیوع مجدد آن هستند.
فلج اطفال عمدتا کودکان زیر پنج ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.
ویروس آن از طریق غذا و آب آلوده منتقل می شود و در روده رشد می کند. بعد می تواند به سیستم عصبی حمله کند و باعث فلج در یک مورد از هر ۲۰۰ مورد آلودگی شود.
جنوب شرقی آسیا چهارمین منطقه از مناطق شش گانه سازمان بهداشت جهانی است که مبرا از فلج اطفال اعلام می شود. مناطق قبلی قاره آمریکا، غرب اقیانوسیه و اروپا بودند.
شرق مدیترانه و آفریقا هنوز مبرا اعلام نشده اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  

 
موج تولد نوزادان معلول بر اثر ارسال پارازیت در سنندج



بە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، تنها در یک روز، نزدیک به ١٥ نوزاد معلول در بیمارستان بعثت تهران از مادران کُرد متولد شده‌اند که اغلب از اهالی روستاهای شهرستان دیواندره می‌باشند.

یک منبع مطلع بە آژانس خبررسانی کُردپا اعلام کرد: آمار بالای تولد کودکان معلول بە حدی بودە است کە کادر درمانی این بیامرستان را دچار شک کردە و آن را در نوع خود بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

این منبع همچنین افزود کە این کودکان همگی اواخر اسفند‌ماه ٩٢ و در بیمارستان بعثت سنندج بە دنیا آمدەاند کە همگی از اهالی روستاهای دیواندرە بودەاند.

طی چند سال گذشتە مراکز امنیتی ایران به ویژه سپاه، جهت جلوگیری از پخش شبکەهای ماهوارەای به ویژه رسانه‌های متعلق به احزاب کُرد اپوزسیون، در بیشتر نقاط کُردستان ایران اقدام بە ارسال امواج پارازیت نمودەاند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد؛ قرار گرفتن در معرض اشعه و پارازیت، تا ٣٠برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می دهد.

هرچند تاکنون وزارت بهداشت نسبت بە تبعات منفی پارازیت بر روی سلامت انسان هیچ گزارشی را منتشر ننمودە است، اما متخصصان علم پزشكی نسبت بە آثار منفی این امواج هشدار دادەاند.

آنان اعلام کردەاند کە امواج پارازیت مستقیما بر روی خانە‌های جنسی مردان تاثیر گذاشتە و باعث از کار افتادن این خانە‌ها می‌شوند.

از سوی دیگر این امواج شهروندان را دچار کم‌حوصلەای، عصبانیت، افسردگی و سردرد کردە و تاثیر منفی بر DNA انسان خواهد گذاشت.

ارسال پارازیت در ایران بە حدی رسیدە کە مجلس اسلامی نیز بر روی موضوع تشکیل جلسه غیرعلنی داد و نمایندە‌ی پیرانشهر و سردشت در این بارە گفت: این امواج تاثیرات منفی بر همە‌ی اقشار جامعە گذاشتە و انکار نشدنی است.

رسول خصری اعلام کردە است کە تاكنون هيچ كشوری از آسيب امواج و پارازيت‌ها در خطر نبوده كه بخواهد برای اثبات ضرر و زيان آن به شكلی تخصصی ادله ارايه بدهد.

امواج پارازیت بە غیر از سقط جنین منشا بیماری‌های دیگری نظیر سرطان پستان، سرطان خون، سکتە قلبی و ناشنوایی نیز می‌باشد.


منبع : کردپا
     
  
صفحه  صفحه 38 از 62:  « پیشین  1  ...  37  38  39  ...  61  62  پسین » 
علم و دانش

Medical News | اخبار پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA