انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 14 از 17:  « پیشین  1  ...  13  14  15  16  17  پسین »

اخبار مذهبی (خواندن پست اول الزامیست)



 
مردان خشمگین زنی را در مرکز کابل کشتند و سوزاندند
مقام‌های امنیتی در کابل می‌گویند که مردان خشمگین در مرکز شهر کابل، یک زن را که گفته شده قرآن را آتش زده بود، کشتند و بعد جسدش را سوزاندند.

در ساعت نخست این حادثه، صالح محمد، فرمانده یکی از حوزه‌ای امنیتی پایتخت افغانستان به بی‌بی‌سی گفت: "این حادثه زمانی روی داد که یک زن، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید و ده‌ها تن از رهگذران با سنگ و چوب به او حمله کردند و او را کشتند."

او گفت که پلیس در محل نتوانسته مانع اقدام مردان خشمگین شود.

چند ساعت بعدتر، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که مقام‌های امنیتی هنوز دقیقا نمی‌دانند چه چیزی باعث کشته شدن این زن شد.

این حادثه عصر پنجشنبه ۲۸ حوت/اسفند در نزدیکی مسجد شاه دوشمشیره در مرکز کابل روی داده است.
تلویزیون‌های خصوصی در کابل تصاویری از جسد سوزانده شده این زن را منتشر کرده‌اند.

ویدئوهایی از جریان لت و کوب و سپس سوزاندن جسد این زن در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک به شکل گسترده‌ای همرسانی شد. در ویدئوها دیده می‌شود که پلیس کاری انجام نمی‌دهد.

یکی از شاهدان عینی که در محل حادثه حضور داشته به بی‌بی‌سی گفت: "آنها (مردم) او را لت و کوب کردند و کشتند بعد جسدش را به رودخانه (بستر خشک رودخانه) انداختند و سوزاندند. آتشنشان‌ها بعدا آمدند و آتش را خاموش کردند و جسدش را بردند".

تلویزیون طلوع به نقل از خانواده زن کشته شده گفته که نامش فرخنده است و در ۱۶ سال گذشته مشکل روانی داشته است. خانواده این زن به تلویزیون طلوع گفته اند که او قصد سوزاندن قرآن را نداشت.

شمار زیادی از کاربران افغان حادثه امروز را محکوم کرده اند.

جزئیات دقیق ماجرا هنوز مشخص نشده و پلیس می‌گوید تحقیقات در این مورد آغاز شده است.


منبع : بی بی سی
     
  

 
یک وبلاگ‌نویس دیگر در بنگلادش به قتل رسید

حدود یک ماه پیش هم آبهیجیت رای یک وبلاگ‌نویس آمریکایی-بنگلادشی دیگر در حمله‌‌ای کشته شد

یک وبلاگ‌نویس بنگلادشی در داکا، پایتخت، به قتل رسیده است.

به گفته مقامات پلیس، وثیق الرحمان در نزدیکی خانه‌اش مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

گزارش شده است که دو دانشجوی یک مکتب اسلامی بازداشت شده‌اند.

حدود یک ماه پیش هم آبهیجیت رای یک وبلاگ نویس دیگر در حمله ای مشابه کشته شد. او هنگامی که در یکی از خیابان‌های داکا، پایتخت با همسرش راه می‌رفت، هدف حمله گروهی چاقو به دست قرار گرفت.

خانم آقای رای نیز در این اتفاق بشدت زخمی شد.

آقای رای آمریکایی بنگلادش الاصل بود که برای سفری به بنگلادش رفته بود. او وبلاگ‌نویسی سکولار بود که به خدا اعتقاد نداشت و در نوشته‌هایش از این افکار حمایت می‌کرد.



ابهیجیت رای برای شرکت در یک نمایشگاه کتاب به بنگلادش برگشته بود که کشته شد

پلیس بنگلادش در اوایل ماه مارس (اسفند ۱۳۹۳) اعلام کرد که مردی را به ظن دست داشتن در قتل آقای رای دستگیر کرده است.

پلیس مظنون دستگیر شده را یک "وبلاگ‌نویس افراطی" توصیف کرده است.

سال ۲۰۱۳ هم کشتن یک وبلاگ‌نویس سکولار دیگر در این کشور باعث خشم مدافعان حق آزادی بیان شده بود.


تهدید نویسندگان خداناباور به قتل در بنگلادش اتفاقی تازه نیست.

تسلیمه نسرین، نویسنده نامدار بنگلادشی اوایل دهه ۹۰ میلادی بعد از تهدید به مرگ مجبور به ترک کشورش شد.



منبع : بی بی سی
     
  

 
احضار کاردار سفارت عربستان به خاطر آزار جنسی دو زائر نوجوان ایرانی
پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، سفارت عربستان در تهران به زائران ایرانی ویزا نداد و پروازها از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.این احتمال وجود دارد که به دو نوجوان ایرانی که پیش از این تاریخ به عربستان سفر کرده بودند، تجاوز شده باشد. معاون وزارت خارجه ایران از یک عمل شنیع و غیر انسانی سخن می‌گوید. کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران برای پاسخگویی به وزارت خارجه احضار می‌شود.



شماری از رسانه‌های اصول‌گرا وابسته به حلقه مصباحیون اعلام کرده‌اند که در ایام نوروز، دو مأمور پلیس در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده‌اند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و وعده پیگیری داده است.

ظاهراً ماجرا از این قرار بوده است:
گروهی از زائران ایرانی که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته برای حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، پس از به انجام رساندن مراسم حج قصد داشتند به ایران بازگردند. مأموران فرودگاه جده در گیت بازرسی توجه‌شان به دو نوجوان ایرانی جلب می‌شود. آن‌ها این دو جوان را از خانواده‌شان جدا می‌کنند و به بهانه بازرسی بدنی به اتاقکی می‌برند و به آن‌ها تجاوز می‌کنند.

دو جوان هنگامی که به نزد خانواده‌شان برمی‌گردند، آشفته‌حال و پریشان بوده‌اند. آن‌ها ماجرای تجاوز را به اطلاع خانواده‌‌شان می‌رسانند، پزشکی قانونی تجاوز را تأیید می‌کند و ظاهراً، چنانکه رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند، پس از پیگیری مسئولان کنسولگری ایران در جده دو مأمور سعودی بازداشت می‌شوند.

سایت‌های خبری اصول‌گرا گزارش داده بودند که علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و گفته است که ستاد حج و زیارت از مقامات عربستان سعودی شکایت کرده، اما «هنوز به این مسأله ورود پیدا نکرده.»

اما خبرگزاری مهر می‌گوید این مقام مسئول تجاوز به دو نوجوان ایرانی را تأیید نکرده است. به گزارش خبرگزاری مهر مأموران فرودگاه جده به این دو نوجوان زائر ایرانی «بی‌ادبی» کرده‌اند و با این‌‌حال دو مأمور خاطی سعودی دستگیر شده‌اند و کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران نیز به وزارت خارجه احضار شده است.

حسن قشقاوی از «اقدام شبه‌تجاوز و تعرض» به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده سخن گفته است. به گفته معاون وزیر خارجه ایران رفتار مأموران بازرسی فرودگاه جده با دو نوجوان زائر ایرانی «شنیع و غیر انسانی» بوده و افکار عمومی را «جریحه‌دار» کرده است.

پرونده دو نوجوان زائر در کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرح شده و قرار است که مسئولان ستاد حج و زیارت برای پاسخگویی به کمیسون فرهنگی مجلس بروند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داده بود که سفارت عربستان سعودی در تهران مشکلاتی برای صدور ویزای عمره‌گزاران ایجاد کرده است. سپس وزارت خارجه با سفارت عربستان گفت‌‌وگوهایی انجام داد، اما به ثمر نرسید و به همین دلیل پروازهای حج عمره از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.

از ۱۰ فروردین ماه سال جاری سفارت عربستان سعودی صدور ویزا برای حج عمره زائران ایرانی را از سر گرفته است. در طی یک ماه گذشته، به رغم وجود محدودیت‌ها، ۲۳ هزار زائر ایرانی به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.


منبع : رادیو زمانه
     
  

 
پناهجویان مسلمان مسیحیان را در آب‌های مدیترانه "غرق کردند"
پلیس ایتالیا با تکیه بر اظهارات شاهدان عینی می‌گوید، پناهجویان مسلمان در قایقی که در مسیر رسیدن به اروپا بود پناهجویان مسیحی را در آب انداخته و آنها را غرق کردند. پلیس انگیزه این کار را "نفرت مذهبی" خوانده است.



لیس ایتالیا می‌گوید، ۱۵ پناهجوی مسلمان را به خاطر این که آنها در سواحل سیسیل ۱۲ پناهجوی مسیحی را در قایقی در مسیر اروپا در آب غرق کرده‌اند دستگیر کرده است.

رسانه‌ها‌ی ایتالیا گزارش داده‌اند که وزیر دادگستری این کشور این خبر را در شامگاه پنج‌شنبه (۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین) تأیید کرده است.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد، این رویداد در آب‌های بین‌المللی اتفاق افتاده، با این حال مظنونان در بندر پالرمو در جزیره سیسیل دستگیر شده‌اند.

این گزارش می‌گوید،
انگیزه پناهجویان مسلمان برای این اقدام "نفرت مذهبی" بوده و کسانی که دست به این کار زده‌اند از کشورهای مالی‌، سنگال، گینه و سواحل عاج‌اند. یکی از آنها نیز زیر سن قانونی است.

شاهدان عینی نیز گزارش داده‌اند که مسلمانان ۱۲ پناهجوی مسیحی را در قایق پناهجویان در مسیر رسیدن به اروپا بعد از بالا گرفتن مشاجره به داخل آب پرتاب کرده‌اند. گفته می‌شود که قربانیان از کشورهای غنا و نیجریه بوده‌اند.
ده‌ها پناهجوی دیگر از این قایق نجات پیدا کرده‌اند. آنها بعد از نجات عاملان را شناسایی کرده و گفته‌اند، توانستند با به‌هم پیوستن و تشکیل زنجیر انسانی از خود دفاع کرده و در قایق بمانند.

ایتالیا سال‌هاست که با سیل فرار انسان‌هایی روبروست که مأیوس و ناامید مسیر مرگبار دریای مدیترانه به اروپا را برای پناه جستن انتخاب می‌کنند. بسیاری از این سفرها به سانحه منجر می‌شود.


یک اتفاق دیگر :

روز پنج‌شنبه (۱۶ آوریل) قایقی دیگر نیز که حامل پناهجویان بود در سواحل ایتالیا غرق شد. گفته می‌‌شود این سانحه احتمالا ۴۱ کشته بر جا گذاشته است.

در اوایل این هفته نیز به گفته سازمان "کودکان را نجات دهید"، در جریان واژگونی قایقی پر از پناهجو حدود ۴۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. این سانحه یکی از بدترین فاجعه‌های مربوط به پناهجویان در سال‌های اخیر در دریای مدیترانه به حساب می‌آید.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید، "هیچ‌گونه اطلاعات موثقی" وجود ندارد که شمار یادشده را تأیید کند. به گفته او، پلیس ساحلی ایتالیا از جمعه پیش تا کنون دست کم ۷۸۵۰ مهاجر را نجات داده است.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا یادآور شد: «در حال حاضر نه پول و نه پشتوانه سیاسی ایجاد سیستمی برای محافظت از مرزهای اروپا ندارد؛ سیستمی که عملیات جست‌وجو و نجات را سامان بدهد.»

او همچنین گفت، مقام‌های اتحادیه اروپا در حال بررسی این مسئله‌اند که آیا بالا بردن منابع مالی آژانس فرونتکس - نهاد نظارت بر مرزهای اتحادیه اروپا - "عملی یا مطلوب" است یا خیر.

قرار است کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه مه سند استراتژی خود در مورد مسئله مهاجرت را ارائه کند.


منبع : دویچه ول فارسی
     
  
زن

andishmand
 
کجای دین آمده که موسیقی حرام است؟



عده‌ای فرهنگ را فقط روضه‌خوانی می‌دانند

نظر مراجع درباره موسیقی متفاوت است و هیچ‌کجای دین به صراحت نیامده است که موسیقی فعلی حرام است. بسیاری از مراجع معتقدند حتی تکخوانی زنان اگر مفسده همره نباشد بلااشکال است

حجت الاسلام فاضل میبدی رویکرد وزیر ارشاد درباره توسعه اعتبارات شهر مشهد را قابل قدردانی دانست و از گروه‌های تندرو که مانع برگزاری کنسرت‌ها درشهر مشهد می‌شوند، انتقاد کرد. اخیرا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه فرهنگی شهر مشهد تاکید و اعلام کرده است شهر مشهد به عنوان پای تخت فرهنگی اسلام معرفی شده است و باید برای ساخت فیلم و کتاب و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی کرد.

حجت الاسلام فاضل میبدی گفت: «رویکرد آقای جنتی نسبت به توسعه اعتبارات شهر مثبت و قابل تقدیر است. اما مشکل اینجاست که متاسفانه عدم ذهنیت باز برخی از افراد مانع توسعه فرهنگی شهر مشهد شده است. برخی تصور می‌کنند توسعه فرهنگی فقط در روضه‌خوانی‌های مکرر خلاصه می‌شود و معنای دقیق فرهنگ را در روزگار ما را نمی‌داند و باید برخی روحانیون را در این زمینه قانع کرد.»

فاضل میبدی ضمن انتقاد از کسانی که می‌گویند شهر مشهد جای موسیقی، گفت: «اگر عمل یا فعلی حرام است در همه جا حرام است و اگر حلال باشد در همه جا حلال است به نظر من کسی اجازه ندارد بر اساس جغرافیا احکام الهی را تفسیر کند زیرا این کار بدعت است. اگر برگزاری کنسرت در شهرهای دیگر بلامانع است در شهر مشهد هم هیچ اشکالی ندارد و نباید با تفسیری‌های شخصی دین الهی را جوان گریز معرفی کرد.»

حجت الاسلام فاضل میبدی افزود: «نظر مراجع درباره موسیقی متفاوت است و هیچ‌کجای دین به صراحت نیامده است که موسیقی فعلی حرام است. بسیاری از مراجع معتقدند حتی تکخوانی زنان اگر مفسده همره نباشد بلااشکال است. به نظر من فضای برخی کنسرت‌ها از برخی مداحی‌ها که با اشعار نادرست و گاها مبتذل همراه است ،قابل قبول‌تر است. متاسفانه باید بگویم با اینکه خوارج از بین رفتند اما تفکرات افراطی آنان که با خشک‌مغزی همراه است هنوز در جامعه شیعی بافی مانده است»

وی تاکید کرد: «اگرچه معتقدم بسیاری از این مخالفت‌های بی‌دلیل ریشه سیاسی دارد و برخی از افراد و گروه‌ها درصدد هستند که با برنامه‌های فرهنگی دولت مخالفت کنند. وگرنه کاملا مشخص است که آقای جنتی طلبه حوزه بوده و کاملا امور دینی را می‌شناسند. برخوردهای ناآگانه این افراد با برنامه‌های سالم و قانونی فرهنگی باعث شده پای برنامه‌های مضرر و بی‌فایده به خانواده‌ها باز شود وآسیب‌های فرهنگی نصیب خانواده‌ها کرده است.»

منبع خبر خبر فارسی
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  

 
فیلم/ آبگرفتگی شدید در حرم امام رضا(ع)


بارش شدید باران در شب روز پنج شنبه 17 اردیبهشت 94 تمام نقاط مشهد را دچار آبگرفتگی و جاری شدن آب در خیابان های این شهر کرد. در پی این بارش تمامی صحن های مطهر حرم امام رضا(ع) نیز دچار آب گرفتگی وسیع شدند.

منبع : فرهنگ نیوز

پ ن : برای دیدن فیلم آب گرفتگی حرم رضا،لطفا به منبع خبر مراجعه کنید.
     
  
زن

andishmand
 
کرسی «آزاداندیشی» در قم: «سیاست حجاب اجباری کاملا اشتباه است»




مراسمی که به عنوان «اولين کرسی آزادانديشی با موضوع حجاب اجباری؛ اولويت‌ها و اقتضائات فرهنگی جامعه» در شهر قم برگزار شد، سخنان بی‌سابقه‌ای در مخالفت با حجاب اجباری در ايران بيان شد.

محمدرضا زائری، از روحانيون وابسته به جناح اصولگرا، در اين مراسم تاکيد کرده که «سياست حجاب اجباری» در جمهوری اسلامی «کاملا اشتباه است».

سايت «شفقنا» وابسته به «خبرگزاری بین‌المللی شیعه»، گزارش داده که اين مراسم، روز چهارشنبه ششم خرداد در شهر قم برگزار شد.

محمدرضا زائری در اين نشست گفته که بر «حفظ و حراست از حجاب» تاکيد دارد اما در عين حال افزوده است: «با قدرت مدعی هستم که سياست حجاب اجباری کاملا اشتباه است به اين دليل که اگر روزی حجاب آزاد بود يا من به‌جای تهران و قم در جاکارتا بودم، بهتر می‌توانستم کسی که حجاب ندارد را به حجاب دعوت کنم».

اين مراسم توسط موسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشيد و با همکاری معاونت فرهنگی تبليغی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، مرکز تخصصی خدمات فرهنگی ۳۱۳ و ماهنامه نور دهم برگزار شده بود.

محمدرضا زائری که از روحانيون نزديک به جناح اصولگرا به شمار می‌آيد، پيش از اين سردبير روزنامه همشهری بوده و اکنون نيز مدير مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه است؛ ضمن اينکه سخنرانی‌ها و برنامه‌های متعددی درباره موضوعات فرهنگی – دينی در تلويزيون جمهوری اسلامی و مراسم مختلف داشته است.

از آقای زائری دو کتاب درباره موضوع حجاب به نام‌های «حجاب بی حجاب» و «حجاب با حجاب» منتشر شده است. او در ماه‌های اخير حداقل دو بار که يک بار آن در صداوسيما بوده، از اجباری بودن حجاب در ايران انتقاد کرده است.

مدير مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه در سخنرانی اخير خود در شهر قم نيز گفته است: «اساس ديدگاه من حفظ و حراست از حجاب است و اينکه حجاب بايد به گونه‌ای حفظ شود که خانواده من با آبرومندی در جامعه راه برود نه اينکه روز به روز بيشتر محدود به قم شويم».

محمدرضا زائری از اينکه «برخی کار را به سمتی می‌برند که روحانيت و متدينين را در قم و سپس شهرک مهديه محصور کنند» انتقاد کرده است.

اين روحانی اصولگرا با انتقاد از صداوسيما افزوده است: «آگهی‌های صداوسيمای جمهوری اسلامی ۳۵ سال حجاب را تخريب کرد و نشان داد حجاب برای کلفت و فرد فقير و بينواست. آگهی‌های بازرگانی بر اساس ديدگاه ليبرال دمکراسی غرب بی‌حجابی را در ذهن مردم رسوخ می‌دهند به گونه‌ای که نمی‌توان با خطبه‌های نماز جمعه آن را درست کرد».

آقای زائری تاکيد کرده که «اگر نگران وضع حجاب هستيم بايد تکانی بخوريم و از مهدکودک و صداوسيما شروع کنيم. حتی برنامه‌های منبر خود را تغيير دهيم. اگر می‌خواهيم دين بماند بايد خود را با شرايط جامعه تطبيق دهيم؛ در صورتی از اصل و اساس می‌توان حراست کرد که آن اصل و اساس را با ذهن مخاطب و جوان تطابق دهيم».

به گفته مدير مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه، «اگر حجاب آزاد باشد حرمت حجاب بيشترحفظ می‌شود».

او تاکيد کرده است که «الان چون همه چيز با يکديگر مخلوط شده حرمت چادر مشکی بيشتر از بين می‌رود؛ لذا معتقدم حاکميت برای مسئله حجاب بايد چاره‌انديشی کند».

«سرمايه اجتماعی روحانيت به شدت کاهش يافته»

محمدرضا زائری در بخش ديگری از سخنرانی خود با اشاره به «مطالعات انجام شده در يک سال گذشته» گفته است: «در اين مطالعات که يکی از دوستان در سال ۹۳ محرمانه انجام داده بود و نتيجه آن، اوايل امسال مشخص گرديد، نشان داده شد که سرمايه اجتماعی روحانيت به شدت کاهش يافته به گونه‌ای که اعتماد مردم به پزشکان و اساتيد دانشگاه بيشتر از روحانيت است».

او از اين مسئله به عنوان «فاجعه» نام برده و افزوده است: «حوزه علميه ما بايد دو دستی بر سر خود بکوبد»

اين روحانی اصولگرا با انتقاد از پخش «سريال‌های غربی» توسط صداوسيما، اين سريال‌ها را «مروج فرهنگ بی‌حجابی» دانسته و گفته است: «وقتی در سريال غربی بی‌حجابی را با عنوان زندگی لذت‌بخش و آرمان معرفی کرديم، نمی‌توانيم با يک حديث حجاب را فرهنگ کنيم».

آقای زائری همچنين با اشاره به «مطالعات صورت گرفته بر روی زنان باردار» گفته که در اين مطالعات مشخص شده «يکی از دلايلی که بانوان تمايل به زايمان سزارين دارند، مشاهده ناله‌ها و فرياد زدن زنان هنگام تولد فرزندان‌شان در فيلم‌ها و سريال‌ها است».

خبرگزاری اهل بيت (ابنا) نيز از همين نشست گزارش داده که مدير مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه با بيان اينکه «ما تصور می‌کنيم که اين حجم تبليغات دشمن، با خطبه‌های نماز جمعه خنثی می‌شود» افزوده است: «در حالی که نمی‌دانيم در يک نظرسنجی از مردم، در ۱۶ موضوع مورد پرسش، موضوع بدحجابی اولويت سيزدهم جامعه اعلام شد».

به گفته محمدرضا زائری، معنی چنين مسئله‌ای اين است که «امامان جمعه ما تنها وقتی می‌توانند راجع به موضوع حجاب صحبت کنند که پيش از آن راجع به ۱۲ مسئله قبلی مردم سخن گفته باشند».

آقای زائری تاکيد کرده است که «در غير اين صورت مردم با آنان همدلی نخواهند کرد و بيان‌شان نافذ نخواهد بود».

«فاجعه»

در بخش ديگری از اين برنامه، محمد آقاسی، ریيس مرکز افکارسنجی دانشجويان ايران، گفته است که جامعه ايران «به جهت رعايت فضايل اخلاقی وضعيت خوبی ندارد».

آقای آقاسی با بيان اينکه در رابطه با پوشش و حجاب، چهار پيمايش بين سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۳ انجام شده، افزوده است: «در سال ۵۳، ۷۵ درصد مردم تمايل به محجبه بودن همسر خود داشتند در حالی که در سال ۷۴، ۳۶ درصد چادر را می‌پسنديدند و ۵۱.۸ درصد عنوان می‌کردند که تمايل به استفاده از مانتو و چادر دارند ... از سال ۸۵ تا ۹۳ نگرش مردم به اين که چادر حجاب است ۱۰ درصد کاهش يافته است».

ریيس مرکز افکارسنجی دانشجويان ايران گفته که «اين از نظر ما يک فاجعه است».

محمد آقاسی افزوده که «نگرش مردم در يک دهه اخير اين است که کمترين پوشش خود را چادر و مانتو با مقنعه اعلام کرده و پوشش رايج را مانتو کوتاه و شلوار می‌بينند».

او گفته که در سال ۱۳۹۳ «بيشترين استانی که قائل به احساس بدحجابی بودند به ترتيب تهران، اصفهان و فارس و کمترين احساس بدحجابی مربوط به اردبيل، يزد و خراسان شمالی» بوده است.

«از بين بردن حجاب سبب نابودی اسلام است»

رعايت حجاب اسلامی مدتی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ايران اجباری شد. از آن هنگام تاکنون، جمهوری اسلامی با اجبار و برخوردهای پلیسی، زنان را ناچار به رعایت حجاب اسلامی کرده است.

بيان اين سخنان بی‌سابقه آن هم در شهر قم، در حالی است که يک هفته پيش از آن، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، از مراجع تقليد شيعه گفته بود «امروز می‌بينيم که جامعه اسلامی به سمت بدحجابی می‌رود» و هشدار داده بود که «اين روند بايد اصلاح شود».

آقای مکارم شيرازی گفته بود «اين مسئله که بگوييم حجاب اختياری است صحيح نيست» و افزوده بود: «اينکه حجاب را آزاد بگذاريم غلط است زيرا از محرمات است».

اين مرجع تقليد شيعه مدعی شده بود که «از بين بردن حجاب در جامعه سبب نابودی اسلام است».

منبع خبر رادیو فردا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
نتایج تحقیقی که در ایران انجام شده نشان می‌دهد از ۲۸ مرکز استان در ایران، دینداری در زاهدان، اردبیل، کرمان و قم بیشتر از سایر استان‌هاست و کمترین میزان گرایش مذهبی در کرمانشاه. رشت، تهران و اهواز دیده می‌شود.

این تحقیق که در شماره تابستان نشریه جامعه‌شناسی کاربردی منتشر شده به بررسی رابطه دینداری، سکولاریسم (عرفی گرایی)، فردگرایی و ارزش‌های خانوادگی با میزان باروری در مراکز استان‌های ایران پرداخته است.
بر اساس این پژوهش، شیراز، تهران، رشت و سنندج سکولارترین شهرهای ایران هستند، اما گرایش به سکولاریسم در زاهدان، یزد، مشهد و قم کمترین است.
از نظر فردگرایی هم ساکنان شیراز، رشت، تهران و مشهد بیشترین تمایل را به فردگرایی نشان می‌دهند، اما این گرایش در زاهدان، یزد، کرمان و سمنان در حداقل است.
بندرعباس، سمنان، یزد و بوشهر بیشتر از دیگر مراکز استان‌ها، ارزش‌های خانوادگی را مهم می‌دانند، اما این ارزش‌ها در ساری، ارومیه، کرمانشاه و همدان کمتر اهمیت دارند.
این بررسی نشان می‌دهد که دینداری با سکولاریسم و فردگرایی رابطه معکوسی دارد و در شهرهایی که دینداری کمتر است، گرایش به فردگرایی و سکولاریسم بیشتر دیده می‌شود.



screenshot on pc

بی بی سی فارسی
     
  
مرد

 
nisha2552: کمترین میزان گرایش مذهبی در کرمانشاه. رشت، تهران و اهواز
من همیشه میگفتم ما بی دین ترینیم
     
  

 
مرگ سه زائر عربستانی در مشهد بر اثر مسمومیت


رئیس بیمارستان امام رضا در مشهد گفته است سه زائر عربستانی در این بیمارستان در اثر مسمومیت جان دادند و ۲۰ زائر دیگر عربستانی نیز در این بیمارستان بستری شده اند.

دکتر عبدالله بهرامی، روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: «این زائران در قالب تور زیارتی سیاحتی از عربستان به مشهد سفر کرده اند.»

رئیس بیمارستان امام رضا گفت: «۹ زن و ۱۴ مرد صبح امروز با علائم سرگیجه، استفراغ، تهوع و افت فشار خون به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند.»

او گفت یک دختر ۱۴ ساله و دو کودک ۳ ساله فوت کردند و بقیه نیز در بخش آ.سی.یو بستری هستند.

ایرنا می گوید برخی منابع علت مسمومیت «مصرف غذا» و برخی دیگر «سمپاشی اتاق های هتل» را گمانه زنی کرده اند.

غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد به این خبرگزاری گفت علت مسمومیت زائران در دست بررسی است. او گفت: «در بررسی اولیه مدارکی دال بر اینکه موضوع جنبه عمدی داشته باشد به دست نیامده است.»

چند روز پیش نیز اتوبوس حامل گردشگران عراقی در جاده چالوس به یک دره سقوط کرد و ۲۵ نفر از آنها کشته شدند.


منبع : صدای آمریکا
     
  
صفحه  صفحه 14 از 17:  « پیشین  1  ...  13  14  15  16  17  پسین » 
مذهب
مذهب

اخبار مذهبی (خواندن پست اول الزامیست)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA