انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 25 از 27:  « پیشین  1  ...  24  25  26  27  پسین »

اخبار نقض حقوق بشر در ایران


زن

andishmand
 
ادامه پست قبلی



توجه خاص به موارد نقض حقوق بشر

در این بخش سعی شده به گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر در خرداد ماه که با حساسیت و توجه بیش‌تری از سوی افکار عمومی مواجه شدند، اشاره شود. بدیهی ست که این توجه بیش‌تر، الزاماً به معنی شاخص بودن این دسته از گزارش‌های به لحاظ حجم نقض حقوق بشر نیست.

در اولین گزارش باید به سانسور و تهدید خبرنگار همشهری از سوی تیم رسانه ای روحانی ، برخورد نیروی انتظامی با روزه‌ خواری و ممنوعیت ورود کلیه بانوان به سالن مسابقه والیبال اشاره کرد که با واکنش و حساسیت زیادی در افکار عمومی روبرو شد.

همچنین باید به بازداشت و زندانی شدن رئوف شهبازى و تهدید احمد زیدآبادی طی یک نامه سرگشاده و بازداشت و انتقال محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی به زندان رجایی شهر و محکومیت مدیرمسئول و سردبیر "مردم‌ امروز" اشاره کرد.


گزارش‌های حقوق بشری، در سایه‌ی کم توجهی

در مقابل بخش قبل، بسیاری از گزارش‌های حقوق بشری اساساً باکم توجهی و بعضاً بی‌توجهی رسانه‌ها و افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی که به هر ترتیب تشکیل‌دهنده‌ی قسمتی از افکار عمومی هستند؛ روبه‌رو شدند. گفتنی است این نوع کم توجهی‌های بعضاً غیر تعمدی یا بعضاً تبعیضات هدفمند، زمینه بیشتری از تداوم و گسترش نقض حقوق بشر را فراهم می‌آورد.

بازداشت جعفر عظیم زاده فعال کارگری ، تهدید و حمله به کارگر زندانی؛ بهنام ابراهیم زاده و انتقال وی به سلول انفرادی و رد صلاحیت گسترده معترضان در انتخابات نظام پرستاری تعدادی از گزارشاتی بود که در سایه کم توجهی قرار گرفتند.

علیرغم بخش قبل بازداشت تیمور خالدیان و انتقال به رجایی شهر درپی اعتراض به سانسور صدا و سیما، بازداشت سولماز ایکدر روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی، محکومیت دو فعال مدنی در تبریز به ۱۳ سال زندان و بازداشت علی اکبرباغانی نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران از دیگر مواردی بودند که کمتر موردتوجه قرار گرفتند.

لازم به افزودن است که سهیلا جلودار در خصوص وضعیت کارگران و تفاوت حقوقی بین کارگران زن و مرد در کارخانجات، اظهار داشت: "به لحاظ قانونی وضعیت حقوقی کارگران زن و مرد باید با هم برابر باشد اما شاهد آن هستیم که در مرحله اجرا در بسیاری از موارد تا یک سوم حداقل قانون کار هم به بانوان پرداخت نمی‌شود".

در آستانه روز جهانی منع کار کودک، جمعی از فعالان حقوق کودک از دولت خواستند تا در تقویم رسمی کشور روز جهانی لغو کار کودک را به ثبت برساند که این فعالیت ارزشمند نیز نتوانست حمایت رسانه ای گسترده ای با خود به همراه بیاورد.


پایان گزارش



منبع خبر هرانا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
خبرگزاری قوه قضاییه: حکم اعدام محمدعلی طاهری صادر شده است






خبرگزاری قوه قضایيه ايران که مدتی پيش صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنيان‌گذار «عرفان حلقه» را تکذيب کرده بود، اکنون به نقل از یک منبع آگاه صدور اين حکم را تاييد کرده است.

خبرگزاری ميزان، خبرگزاری رسمی قوه قضایيه، روز پنجشنبه هشتم مرداد و به نقل از يک «منبع آگاه» گزارش داده که اين حکم به وکيل آقای طاهری ابلاغ شده است.

اين منبع آگاه با بيان اينکه محمدعلی طاهری می‌تواند در مهلت قانونی به حکم صادر شده اعتراض کند، از او به عنوان «سرکرده فرقه انحرافی عرفان کيهانی يا حلقه» نام برده است.

خبرگزاری ميزان در ادامه گزارش به شرح موارد اتهامی و نحوه صدور حکم اعدام برای آقای طاهری پرداخته است.

به نوشته اين خبرگزاری، محمدعلی طاهری روز ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «توهين به مقدسات، مداخله غير قانونی در امور پزشکی و درمان بيماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غير مجاز از عناوين علمی مانند دکتر و مهندس و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ ميليون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

«افساد فی‌الارض از طريق منحرف کردن افراد» ديگر اتهام محمدعلی طاهری بود که به گزارش خبرگزاری قوه قضائيه «دادگاه به تحقيقات صورت گرفته در اين بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکميل تحقيقات به دادسرا ارسال شد. در نهايت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجددا به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال ۹۳ برای رسيدگی به اين اتهام تعيين شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاريخ ديگری موکول کرد تا اينکه دادگاه اوايل ارديبهشت ماه امسال به اين بخش از پرونده طاهری رسيدگی کرد».

پيش از اين در ۳۰ خرداد ماه، يک «منبع آگاه» در گفت‌وگو با خبرگزاری ميزان صدور حکم اعدام برای بنيان‌گذار «عرفان حلقه» را تکذيب کرده بود.

اين منبع حتی تاکيد کرده بود که حکم او «تا به امروز صادر هم نشده است».

سپس غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، روز چهارم تير بدون تاييد يا رد اين حکم گفت: «علی‌الفرض هم که حکم صادر شده باشد، قطعی نيست».


هواداران محمدعلی طاهری در سال‌های اخير چندين تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و البته تعداد زيادی از آنها نيز بازداشت و زندانی شده‌اند.

آقای طاهری در تيرماه سال ۱۳۹۳ نامه‌ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ايران، گفت که «بازجويان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.

او همچنين گفت که به علت شکنجه‌های وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده بود.


منبع خبر و گزارش ویدیوئی رادیو فردا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
نگاهی اجمالی به وضعیت حقوق بشر ایران در تیر ۹۴




آنچه که در پی می آید گزارش اجمالی و ماهیانه وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره زمانی تیر ماه ۹۴ است که به همت نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تهیه شده است، این گزارش با توجه به حجم محدود آن و نیز به دلیل عدم اجازه فعالیت گروه های مستقل مدافع حقوق بشر در ایران نمی تواند بازتاب دهنده کامل وضعیت حقوق بشر در ایران باشد.

لازم به یادآوری است بخش آمار این تشکل بصورت سالانه گزارش مفصل تر خود را به اشکال آماری و تحلیلی از وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر می کند.

اگر چه در تیرماه سال ۱۳۹۴ به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان شاهد کاهش گزارشگری در زمینه‌های مختلف بودیم ولی نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران همچنان مانند گذشته ادامه داشت و گزارش‌هایی در راستای نقض حقوق بنیادین بشر نشر گردید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

به دلیل همزمانی با ماه رمضان آمار اجرای احکام اعدام کاهش معناداری در تیرماه نشان داده است ولی از برجسته‌ترین موارد اعدام در این ماه باید به اعدام ده محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر کرج و اعدام درملأعام در خراسان رضوی اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان فارس نیز در اظهاراتی صریح اعلام کرد که تقریباً هر هفته حکم قصاص و اعدام در فارس اجرا می‌شود ولی همه آن‌ها علنی نیستند

از سوی دیگر شاهد موارد متعدد بخشش اعدامیان بودیم که بخشش یک محکوم به قصاص در زندان کاشان، بخشش ۱۴ محکوم‌به قصاص در قم از این جمله بود.

از دیگر اخبار خوشایند و مرتبط با اعدام اینکه حکم اعدام سهیل عربی نقض شد و پس از ماه ها بی خبری زنده‌بودن سامان نسیم و محبوس بودن وی در زندان زنجان به اطلاع وکیل و خانواده اش رسید.

تیرماه با تداوم تعرض به حقوق اولیه اقلیت‌های قومی و دینی در ایران همراه بود که بارزترین آن‌ها، مهاجرت اجباری و منع امامت یک امام جماعت اهل سنت، احضار امام‌جمعه اهل سنت راسک به وزارت اطلاعات و وضعیت حقوق شهروندی اقلیت اهل حق بود که به تذکر کتبی نماینده مجلس درباره نقض حقوق اقلیت یارسان در مجلس انجامید.

در رسته‌ی نقص حقوق شهروندان بهایی مانند گذشته شاهد تبعیض و آزار و اذیت متعدد هموطنان بهایی بودیم و در همین راستا دادگاه ۴ شهروند بهایی در گرگان برگزار شد، ممانعت از دفن یک شهروند بهایی در سنندج از دیگر موارد نقض حقوق بشر در تیرماه بود بدین‌صورت که باگذشت دو روز از درگذشت شهروند بهایی "باجی خانم محمدی فر" نیروهای امنیتی و انتظامی همچنان از خاک‌سپاری وی در "گلستان جاوید"، مدفن ویژه بهاییان سنندج ممانعت نمودند.

در زمینه نقض حقوق شهروندان مسیحی و به‌خصوص نوکیشان مسیحی می توان به بازداشت حمید جلیلوند و بیش از ۱۰ روز بی خبری از وی اشاره کرد.

ورود اتباع افغان به استان مازندران ممنوع اعلام شد تا نقض حقوق پناهجویان و شهروندان افغانی نیز در تیرماه ادامه داشته باشد.

درزمینهٔ حقوق کودکان می توان به اعتراض دانش آموزان شین آبادی به مستمری ۶۰۰ هزارتومانی و ابتلای بیش از ۴ درصد کودکان خیابانی تهران به ایدز اشاره کرد و همچنین انوشیروان محسنی بندپی،رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که سالانه یک هزار کودک زیر سه سال در سطح کشور رها می‌شوند.

خود سوزی یک زن در اردبیل ، افزایش زنان کارتن خواب و برخورد جدی قوه قضاییه با بدحجابی از جمله گزارش هایی بودند که از وضعیت بغرنج زنان خبر می دادند و احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز در سخنانی زن ستیزانه با اشاره به بحث حجاب گفت که نمی‌شود با زن "ولنگار" با عطوفت رفتار کرد، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، نیز با اعلام اینکه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار سرپرست خانوار زن در کمیته امداد وجود دارد، از زنانه شدن فقر در کشور خبر داد.

تجمع اعتراضی ۱۷۰ کارگر شاغل و بازنشسته نیشکر هفته تپه، گزارشی درباره پایین‌ترین دستمزد برای کارگران ایرانی و ادامه اعتراض کارگران عسلویه به پرداخت نشدن معوقات مزدی، گزارش هایی بودند که وضعیت نامناسب کارگران را توصیف می کردند ضمن اینکه اعلام شد که ۹۰ درصد کارگران قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند.

اخراج خبرنگاران سرویس کارگری ایلنا که اعتراض معلمان وفعالان مدنی را در پی داشت نیز از دیگر گزارش های مرتبط به وضعیت کارگران در تیرماه بود.

مرگ کارگران به دلیل فقدان ایمنی محیط کار در تیرماه نیز ادامه پیدا کرد، خودسوزی کارگر زن به دلیل اختلاف با کارفرما در مشهد، مرگ دو کارگر در شهرستان مهدیشهر و مرگ دو کارگر جوان در تهران تنها نمونه هایی از گزارش های متعدد در این زمینه بود.

در بخش حقوق صنفی و تشکل ها در این ماه می توان به تحصن بیش از ۷۰ فعال مدنی در مقابل اوین در اعتراض به بازداشت دبیرکل کانون صنفی معلمان، اعتراض پرستاران به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد و تجمع سکوت معلمان و بازداشت ده‌ها معلم اشاره کرد.

تبصره ماده ۴۸ قانون دادرسی کیفری جدید که موجب دسته بندی وکلا می شود از دیگر موارد جنجالی تیرماه بود که مطابق آن در جرائم سیاسی و امنیتی متهمین در مراحل تحقیقات مقدماتی باید وکلای خود را از لیست وکلای مورد تایید قوه قضائیه انتخاب کنند، این قانون اعتراض جمع زیادی از وکلای دادگستری به تبصره مزبور را در پی داشت.

درزمینهٔ تضییقات فرهنگی ممنوعیت فعالیت یک خواننده در صداوسیما ، تهدیدهای آن‌چنانی برای لغو یک کنسرت، محاکمه مدیرمسئول انصاف‌نیوز به اتهام انتشار اخباری درباره محصوران و اعتراض دوباره مراجع به اکران فیلم سینمایی رستاخیز گزارش هایی بود که در تیرماه منتشر شد.

درزمینهٔ ی بهداشت و محیط‌زیست در این ماه گزارشات اندکی منتشر شد که غالب آن‌ها با موضوع آلودگی هوا و محیط‌زیست و کمبود منابع آبی در کشور بود. تحصن اهالی روستاهای شهرستان قصرقند به خاطر کمبود شدید آب شرب، هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره شدت گرفتن خشک‌سالی، سد بختیاری در کمین آثار تاریخی ۱۸ هزار ساله گزارش هایی در این راستا بود، همچنین صبح سه‌شنبه ۱۶ تیرماه غلظت ذرات معلق در هوای استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۵۷۷ میکروگرم بر مترمکعب گزارش‌شد که به بیش از ۱۰ برابر حد مجاز و سه برابر حد بحران رسید.

توجه خاص به موارد نقض حقوق بشر

در این بخش سعی شده به گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر در آبان ماه که با حساسیت و توجه بیش‌تری از سوی افکار عمومی مواجه شدند، اشاره شود. بدیهی است که این توجه بیش‌تر، الزاماً به معنی شاخص بودن و یا فاحش تر بودن نقض حقوق بشر در همه این موارد نیست.

درخواست تقی رحمانی ،همسر "نرگس محمدی" از فعالان حقوق کودکان، ممنوع الفعالیت شدن فاطمه معتمد اریا برای فیلمی که در آن نقش نداشت و انفجار در ذوب‌آهن اصفهان و مرگ سه کارگر از جمله گزارش های پر توجه بودند.

حمایت تلویحی بهرام رادان از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان و اعتراضات متعاقب آن از سوی تندروها که منجر به احضار به حراست وزارت ارشاد و عذرخواهی رسمی این بازیگر شد نیز از گزارش هایی بود که توجه زیادی برانگیخت.

سی ماه حبس تعلیقی برای امین انواری رستمی، برگزاری دادگاه آرش صادقی و حکم غیابی گل‌رخ ابراهیمی، بازداشت دست‌کم چهار تن در تبریز و کاهش حکم محرومیت نسرین ستوده در نهمین ماه تحصن از دیگر گزارش‌های تیر ماه بود که توجه زیادی جلب کرد.

گزارش‌های حقوق بشری در سایه‌ی کم‌توجهی

در مقابل بخش قبل، بسیاری از گزارش‌های حقوق بشری اساساً باکم توجهی و بعضاً بی‌توجهی رسانه‌ها و افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی که به هر ترتیب تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از افکار عمومی هستند، روبه‌رو شدند. گفتنی است این نوع کم توجهی‌های بعضاً غیر تعمدی و در مواردی هدفمند، زمینه بیشتری از تداوم و گسترش نقض حقوق بشر را فراهم می‌آورد.

محکومیت "شرق" و "انصاف نیوز"، بازداشت عباس پوراظهری و دادی زاده به مدت ۲۴ ساعت، محکومیت آتیلا سیفی به ۶ ماه حبس تعدادی از گزارش‌هایی بود که در سایه کم توجهی قرار گرفتند.

خبر بیش از ۲۳ سال زندان برای معترضان به حمله به بند ۳۵۰ و تأخیر دادگاه سیدمحمد ابراهیمی نیز از دیگر مواردی بودند که کمتر موردتوجه قرار گرفتند.

منبع گزارش هرانا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
تاپیک را که نگاه میکنم پر از اخبار نقض حقوق بشر از سوی حکومت است .انگار ناقض دیگری نداریم. یا که ناقضان دیگر معافند اما من میخواهم نقض حقوق بشر را از سوی مردم بگویم و البته در کنارش حکومت

وقتی موضوع کودکی را شنیدم که اول باید درد بخیه را تحمل کند و بعد از آن درد باز شدن بخیه را، چنان ناراحت شدم که با خود گفتم من این موضوع را رها نمی کنم.
وقتی جوکهایی را که در این باره گفته شده را دیدم با لبخندی رضایت بخش می خواندم
مثل اینکه:
دوس دخترم حامله شد رفتیم سقط جنین کنیم بعد از سقط پول نداشتیم بدهیم دوباره دوس دخترم را حامله کردند.
از بی ادبی جوک معذرت می خواهم ولی می خواهم بگویم اینقدر این اتفاق دردناک بود که این بی ادبی را برای من خنده دار کرد.
تا اینکه دیدم چهره ی مردی منتشر شده که منتسب به پزشکی است که عامل و شاهد این ماجرا بوده است.
اولین واکنشم این بود با چه مدرکی عکسی که در نت منتشر شده را سند قرار می دهند؟ از کجا معلوم این شایعه ای نباشد که عکس متعلق به همان شخص است؟! عادت کرده ایم روی هوا حرف بزنیم
بعد ازینکه دیدم این عکس، هدف فحش باران مردم قرار گرفته دیگر ناراحتی ام چندین برابر شد بعد از آنکه مقاومت دیگران نسبت به عدم فحاشی و بی آبرویی را دیدم خونم به جوش آمد .عده ای نه تنها گوششان باز نیست بلکه وقتی می گویی بی آبرویی نکنید فحاشی نکنید به ناموسش توهین نکنید بدتر وحشی می شوند

جماعتی که عکسی را از پست دیگران کپی کرده و منتشر می کنید

اولا: از کجا می دانید این شخص همان شخص است؟! اگر یک در صد هم نباشد با خود فکر کرده اید که چه کرده اید؟

ثانیا: آبروی این شخص فقط برای خودش نیست. شما مردم، با فرزندان و نزدیکان احتمالی این شخص کاری بدتر از کار او کرده اید! آیا می فهمید؟! فرزند او با یک عمر سرخوردگی و تحقیر و نگاه اشتباه دیگران باید زندگی کند. من خجالت می کشم آنچه را شما انجام داده اید را بازگو کنم. من از خانواده ی این شخص خجالت می کشم که بلایی که شما سر آنها آورده اید را بازگو کنم. با کدام عقل؟، با کدام تفکر و دلیل در جامعه ای که برادر به برادر رحم نمی کند ، حتی گاهی مادر به فرزندش رحم نمی کند حکم تحقیر کودکی بی تقصیر را امضا کرده اید؟! من خبر از خانواده اش ندارم شما که منتشر می کنید خبر دارید؟ گناه فرزند و همسر و خانواده ی این شخص چیست که از گزند زبان و نگاه شما در امان نیستند؟!! آن پزشک گناه کرده؟ کار پستی کرده؟ در چنین جامعه ای، کاری کرده که موجب تعجب است؟ شما اگر بهتر از او هستید بدتر از او رفتار نکنید. راه درست این کار پیگری حقوقی و کیفری است به شکلی که خانواده ی شخص کمترین آسیب را ببینند. تکرار می کنم آبروی این شخص فقط برای خودش نیست

ثالثا: از نظر شخصی هم این شخص باید اصلاح و مجازات شود نه اینکه بی آبرو شود. می توانید پیگیر باشید که عملی درست شکل بگیرد. بی آبرو کردن این شخص در فضایی که هیچ محدودیتی ندارد یعنی اینکه اگر این شخص از رفتار خود توبه کند حتی در روستاها هم نمی تواند به زندگی خود برگردد. شما به چه حکمی و با کدام منطق و دلیل این شخص را بی آبرو کرده اید؟ قرار باشد اگر کسی اشتباه بزرگی کرد تا ابد حق زندگی از او گرفته شود که ما کم اشتباه داشته ایم؟ اگر بگردیم بسیاری از ما کوتاهی هایی داشته ایم که اگر پیگیر این اشتباه باشیم آخر به قتل های متصلی می رسد که یکی عامل دیگری شده است. قرار باشد برای خودمان دادگاه تشکیل بدهیم و حکم بی آبرویی شخصی را در تمام دنیا صادر کنیم که از وحشی وحشی تریم

جالب اینجاست که عده ای برای اینکه نشان بدهند از او متفاوتند به خانواده ی او توهین می کنند. شما مثلا بهترید؟ آن پزشک باید از جیبش خرج کند تا مجانی کار کند. شما مفت مفت به کدام دلیل خاطر خانواده اش را آزرده می کنید؟!!

نامسلمانان
حکم سرزنش نکردن شامل این پزشک خطا کار هم می شود. وا مصیبت ، از جامعه ای که نمی فهمد راه اصلاح چیست! نه تنها خود راه اصلاح را پیش نمی گیرد بلکه در حماقت و شقاوت و جهل خودش سماجت می کند

شما کاری کردید که من، در حالی که می اندیشیدم که چگونه با این واقعه مبارزه کنم فکرم را رها کردم و پشت به این شخص در مقابل شما ایستادم

حرفی هم با پلیس فتا دارم
بر اساس کدام قانون اجازه نشر عکس دادید؟
مگر پلیس فتا پلیسی نبود که حواسش به همه چیز بود؟
یا فقط دنبال عکسای سکسی هستید؟
به بازی گرفتن خانواده ای که بی گناه درگیر می شود جرمی است که اگر قرار باشد شما کاری کنید در اولویت کار شماست.
خدا کند مهربانی رسمی شود که از قلبهای پاک میجوشد نه آنکه فریب و دروغی باشد که بر زبانها جاری می شود
------------------
Signature
     
  

 
احتمال اجرای حکم اعدام یک کودک-متهم سنی‌مذهب


خبرگزاری هرانا – حکم اعدام "برزان نصرالله زاده" یک زندانی سنی‌مذهب که در نوجوانی به اتهام "محاربه" بازداشت شده بود، از سوی دیوان عالی کشور تایید شده و گفته می شود که پرونده وی به بخش اجرای احکام رفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برزان نصرالله زاده هشتم خردادماه سال ۱۳۸۹ و زمانی که زیر هیجده سال و دانش آموز سوم دبیرستان بود، بازداشت شد. وی به اتهام "محاربه" از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد و علیرغم نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور، مجددا حکم تایید شد، این حکم حدود سه ماه قبل به این زندانی ابلاغ شد و گفته می شود که به تازگی به اجرای احکام ارسال شده است.


"محمدسلیم نصرالله زاده" پدر برزان با تاکید بر کودک بودن پسرش هنگام بازداشت به گزارشگر هرانا گفت: "پسرم متولد آبان سال ۱۳۷۱ است و سوم دبیرستان که هفده سال و چند ماه داشت بازداشت شد و یک لپتاپ از وی گرفتند و بعد از مدتی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد، نه کسی را کشته بود و نه به گروهی وابسته بود نه اسلحه ای داشت، من به یکی از مسئولین گفتم اگر پسرم قاتل است من هم راضی ام به حکمش ولی اگر نیست چرا باید حکم اعدام بگیرد و هیچ جوابی نداد."

به گفته آقای نصرالله زاده فرزندش طی محاکمه از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده و به دلیل تنگدستی، خانواده نیز امکان انتخاب وکیل را نداشته است و پیش از محاکمه نیز مدت زیادی را در سلول های انفرادی و بدون ارتباط با خانواده و وکیل سپری کرده است.

بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی قوه قضائیه باید پرونده محکومین به اتهام محاربه را مجددا بررسی کند و اگر این افراد شخصاً اقدام مسلحانه انجام نداده باشند محارب محسوب نشده و باید حکم اعدام آنها لغو شود، از طرفی قانون مجازات جدید محدودیت های بیشتری را درباره اعدام کودکان بزهکار اعمال کرده که حق اعاده دادرسی و درخواست بررسی مجدد را به کسانی که زیر هیجده سال مرتکب جرم شده اند، می دهد.

پدر نصرالله زاده در گفتگو با هرانا از قوه قضائیه و تمام نهادهای تصمیم گیرنده و هرکس امکان کمک دارد خواست که مانع اعدام فرزندش شوند و فرصت بررسی مجدد و نجات وی را فراهم آورند، وی همچنین گفت که با توجه به عدم استطاعت انتخاب وکیل از هر گونه کمکی در این زمینه استقبال می کند.

برزان نصرالله زاده که از خرداد ماه ۱۳۸۹ در بازداشت و زندان به سر برده است، هم اینک در بند ۴ سالن ده زندان رجایی شهر، پنجمین سال حبس زیر تیغ اعدام را سپری می کند.


منبع : هرانا
     
  
زن

 
همه وجود تو اندوه میشود
زدوده اند رنگ مهربانی را

این اخبار واقعا ناراحت کننده است و انسان رو به فکر فرو میبره که براستی چه باید کرد؟
در کشور ما به جای حقوق بشر از چیزی به عنوان حقوق بشر اسلامی سخن گفته میشه و فقط میدونم و می بینم که ارتباط حقوق بشر با اسلامیت همون اندازه است که جمهوریت با اسلامیت!!!
البته صحبت دوستمون(علی رضا دوست) رو نفی نمیکنم که خود ما مردم هم در بسیاری از موارد حقوق همدیگه رو نقض میکنیم
نه بسته ام به کس دل نه بسته کس به من دل
چو تخته پاره بر موج رها رها رها من
     
  

 
حکم قصاص چشم یک متهم در ایران تأیید شد
قضات دیوان‌عالی کشور حکم قصاص چشم «سامان» را که سال ۱۳۸۹ فردی به نام «جلال» را نابینا کرده بود، تأیید کردند.



به گزارش روزنامه شهروند، «سامان» که نام خانوادگی او ذکر نشده است قبلاً به پرداخت دیه محکوم شده بود اما این حکم در دیوان‌عالی کشور تأیید نشد.

این پرونده روز دوشنبه ۲۴ اسفند در شعبه ١۴ دیوان‌عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به اظهارنظر کار‌شناسان پزشکی قانونی که اعلام کرده بودند قصاص چشم در یک مرکز تخصصی چشم‌پزشکی مجهز امکان‌پذیر است، قضات حکم قصاص چشم «سامان» را تأیید کردند.

پزشکی قانونی در حالی گفته که قصاص چشم امکان‌پذیر است که مردادماه سال جاری، پزشکان جنایی در ایران در مورد یک پرونده دیگر اعلام کردند که اجرای حکم «قصاص چشم در برابر چشم» امکان‌پذیر نیست.

با این حال سه‌شنبه ۱۲ اسفند در زندان رجایی‌شهر کرج، اولین حکم قصاص چشم در تاریخ احکام قصاص اجرا و چشم چپ یکی از متهم به اسیدپاشی کور شد.

پیش از این آمنه بهرامی، دختر جوانی که قربانی اسیدپاشی شده بود تا پای قصاص پیش رفت، اما پیش از کور کردن چشمان اسیدپاش از اجرای حکم صرف‌نظر کرد و رضایت داد.

قصاص عضو و قصاص نفس (اعدام) از جمله مجازات‌های پیش‌بینی شده در قوانین ایران است.

قصاص یکی از ابزارهای کیفری در اسلام است که پی‌گیری اثر جنایت معنا می‌شود و در برخی کشورهای اسلامی، از جمله عربستان سعودی و ایران اجرا می‌شود.

قصاص کیفری است که متناسب با عمل صورت گرفته توسط مجرم، بر او وارد می‌شود.

اجرای چنین مجازات‌هایی از سوی فعالان حقوق بشر همواره مورد اعتراض بوده اما مقامات قضایی می‌گویند که «حکومت ایران حقوق بشر اسلامی، قصاص و اعدام محاربه را قبول دارد.»


منبع : رادیو زمانه
     
  
زن

andishmand
 
عفو بین الملل؛ رکوردشکنی اعدام در دنیا در سال ٢٠١۵/ ایران در صدر آمار




سازمان عفو بین الملل طی گزارشی اعلام کرد سال ۲۰۱۵ بالاترین میزان اعدام در دنیا در ۲۵ سال گذشته بوده است و نام ایران در کنار پاکستان و عربستان به عنوان کشورهای دارای بالاترین آمار اعدام اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ در ۲۵ کشور حداقل ۱۶۳۴ نفر اعدام شده اند. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش پنجاه درصدی داشته و در ۲۵ سال گذشته (از سال ۱۹۸۹) بی سابقه بوده است.

در این گزارش لیست سیاهی از کشورهای با آمار بالای اعدام ارائه شده است. اکثر اعدام ها به ترتیب بیشترین در کشورهای چین، ایران، پاکستان، عربستان سعودی و ایالات متحده اتفاق افتاده است.

عفو بین الملل با چشم پوشی از کشور چین که آمار دقیقی از اعدام هایش در دست نیست، اعلام کرد همچنان ۹۰ درصد از این اعدام ها در سه کشور ایران، پاکستان و عربستان اتفاق افتاده اند و این سه کشور عامل بالا رفتن شاخص جهانی اعدام بوده اند.


منبع خبر هرانا
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
حقوق بشر کی برای ما ملاک هست ؟ ملاک حقوق اسلام هست و قانون ایران حالا هر کشوری که طبق قانون خودش رعایت کنه یعنی ضد حقوق بشر ؟ توی آمریکا که همه چی آزاده چرا جرم و جنایت زیاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     
  
مرد

 
حقوق بشر چیه بابا اینا همش بهونست که سر منو شمارو شیره بمالن
والا به خدا
     
  
صفحه  صفحه 25 از 27:  « پیشین  1  ...  24  25  26  27  پسین » 
سیاست

اخبار نقض حقوق بشر در ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA