انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »

کتاب های مفید فیزیک



 
نام کتاب:Introduction to Optical Waveguide Analysis

نويسنده:Kenji Kawano, Tsutomu Kitoh
انتشارات:John Wiley & Sons, Inc

کتابي براي دانشجويان مقاطع مختلف فيزيک که علاقه مند به آناليز موجبرها، فيبرهاي نوري و معادلات شرودينگر هستند. اين کتاب نخستين بار در ژاپن در سال 1998 جهت تهيه متني سرراست درباره آناليز تکنولوژي موجبرها منتشر شده و بسيار مورد توجه دانشجويان در تمامي مقاطع حتي دکتري قرار گرفته است.

متن انگليسي آن که در سال 2003 چاپ شده با متن اصلي تفاوت چنداني ندارد و ساختارش حفظ شده و تنها فصلي با عنوان آناليز فيبرهاي نوري و مسائل به آن افزوده گرديده است.

دراين کتاب نويسنده به سرعت به سراغ اصل مطلب رفته و نظريه الکترومغناطيس را با استفاده از روابط ماکسول بسط و تشريح مي کند. بنابراين دانشجو بايد قبلا با نظريه الکترومغناطيس و روابط ماکسول آشنا باشد. اين کتاب 271 صفحه و 7 فصل دارد:
معادلات اساسي -
روشهاي تحليلي -
روشهاي Finite-Element
- روشهاي Finite-Difference
- روشهاي انتشار باريکه -
روش Finite-Difference Time-Domain
- معادلات شرودينگر.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: The Electromagnetic Origin Of Quantum Theory And Light

نويسنده: Dale M. Grimes - Craig A. Grimes
انتشارات:World Scientific

کتابی چاپ شده در سال 2004 درباره ارتباط نظريه الکترومغناطيس و ميدان کوانتومي.

در ابتداي کتاب ذکر شده :" انيشتين،پودولسکي و روزن در سال 1935 امکان همه جايي بودن الکترونها گيرافتاده (nonlocality of entangled electrons) را پيشنهاد کردند. بل آن را درسال 1964 ارائه داد و در سال 1982 به وسيله آزمايشات تاييد شد. فاينمن اين قضيه در سال 1941 اثبات کرده بود و گفته بود که الکترون براي رفتن بين دو نقطه از تمام مسيرهاي ممکن مي تواند استفاده کند. ما در اين کتاب به اثبات غير موضعي بودن الکترونها در حالتهاي يکسان مجزا مي پردازيم."

براي مطالعه اين کتاب،خواننده بايد در زمينه نسبيت،الکتروديناميک،مکاني ک کوانتومي و نظريه ميدان کوانتومي اطلاعات وسيعي داشته باشد.هم چنين آشنايي با حساب تانسوري ضروري است.بنابراين اين کتاب مناسب براي دانشجويان کارشناسي ارشد و بالاتر مي باشد.اين کتاب 416 صفحه و 7 فصل دارد.

فصلهای کتاب:
Classical Electrodynamics - Selected Boundary Value Problems - Antenna Q - Quantum Theory
Radiative Energy Exchanges - Photons -Epilogue
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:PROBLEMS AND SOLUSTIONS ON ELECTROMAGNETISM

نويسنده:Zhao-Shu-ping,You jun-han,Zhu jun-jie
انتشارات:world scientific


کتاب معرفي شده، کتابيست کمک آموزشي در زمينه الکترومغناطيس،که در آن تعداد زيادي تمرين قرار داده شده است و اساس کتاب آشنا شدن دانشجويان با مسائل گوناگون و چگونگي حل مسئله در زمينه الکترومغناطيس مي باشد.
در مقدمه اين کتاب ذکر شده است که :" اين کتاب از سري کتابهاي "حل مسائل فيزيک" است که شامل زمينه هاي گوناگوني مانند مکانيک-اپتيک-اتمي-هسته اي-ذرات بنيادي و ترموديناميک مي شود. مسائل در نظر گرفته شده در اين کتاب که شامل 440 مسئله مي باشد،از سولات امتحانات ورودي چند دانشگاه آمريکا مانند برکلي-شيکاگو- ام.آي.تي -نيويورک و پرينستون گرفته شده است که برخي از دانشجويان چيني محصل در آمريکا آنها را گلچين کرده اند.

اين کتاب شامل 5 قسمت است:الکترواستاتيک- مگنتواستاتيک و ميدانهاي الکترومغناطيس نيمه ايستا-تحليل مداري- امواج الکترومغناطيسي-نسبيت و برهمکنش ميدان ذرات".
اين کتاب 5 فصل و 665 صفحه دارد و اولين چاپ آن در سال 1993 ميلادي صورت گرفته است. اين کتاب مناسب حال دانشجويان دوره ليسانس وبالاتر مي باشد.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:ترموديناميک و عالم

نويسنده: مارتين گلدشتاين(goldstein)-اينکه گلدشتاين
مترجم:اختر رجبي
انتشارات: مرکز نشر دانشگاهي

کتابي خواندني در زمينه ترموديناميک و بحثهاي جالب و مفهومي آن و کاربردهاي عملي اين گرايش در زمينه هاي ديگر علم.در اين کتاب تا حد ممکن از آوردن روابط پيچيده رياضي صرف نظر شده است.

در پشت جلد کتاب اينگونه آمده است که:" در اين کتاب،نويسندگان قوانين ترموديناميک را براي علاقه مندان و نو آموزان علم بيان مي کنند.آنها نخست تاريخچه ترموديناميک را به سرعت بيان مي کنند،سپس نشان مي دهند اين قوانين چگونه از نظريه اتمي ماده پيروي ميکنند و از کاربردشان در پديده هاي گوناگون نمونه هايي مي آورند. خوانندگان در اين کتاب با مطالب جالبي روبرو خواهند شد".

اين کتاب که در سال 1384 به چاپ رسيده،420 صفحه و 15 فصل دارد:
1-انرژي و آنتروپي در زبان روزمره
2-کار و نيرو
3-گرماي حاصل از کار:قانون اول
4-ديدگاه ميکروسکوپي انرژي
5-موتورها و يخچالها:قانون دوم
6-پيامدهاي قانون دوم
7-ديدگاه مولکولي آنتروپي
8-چرا آنتروپي هميشه افزايش مي يابد
9-آنتروپي و يا اطلاعات
10-انرژي تابش ،اجسام سياه و اثر گلخانه اي
11-شيمي:الماس،خون،آهن
12-زيست شناسي:ماهيچه ها،کليه،تکامل
13-زمين شناسي: سن زمين چه قدر است؟
14-مکانيک کوانتومي و قانون سوم
15- نسبيت و سرانجام عالم
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:مکانيک آماري(مقدماتي)

نويسنده: آر.آم. باولي - آم.سانچز
مترجم: دکتر حسين مرادي- دکتر مهدي خواجوي
انتشارات:دانشگاه امام رضا (ع)

کتاب معرفي شده،423 صفحه و 13 فصل دارد:
1-قانون اول ترموديناميک
2-آنتروپي و قانون دوم ترموديناميک
3-آمار و احتمال
4-ايده مکانيک آماري
5-آنسامبل کانوني
6-ذرات يکسان
7-توزيع ماکسولي سرعت هاي مولکولي
8-توزيع پلانک
9-دستگاه ها با تعداد ذرات متغير
10-ذرات فرمي و بور
11-گذار فاز
12-گذار فاز پيوسته
13-نظريه گينزبرگ -لاندو

در پشت جلد کتاب آورده شده است که: اين کتاب مفاهيم و روشهاي مکانيک آماري را به روش ساده و گام به گام توضيح مي دهد. کتاب با قوانين ترموديناميک و مفاهيم ساده اي از کوانتوم مکانيک شروع مي شود. اين کتاب نه فقط داراي مثالهاي روشني از فيزيک حالت جامد است،بلکه شامل نظريه هاي اخير در مورد تابش سياهچاله ها و اطلاعات اخير در مورد اکتشافات تابش زمينه کيهاني نيز ميباشد.

مجله "فيزيک تودي" درباره اين کتاب بيان کرده است که: کتاب مکانيک آماري مقدماتي داراي مطالب روشن و جديد است و از امتياز بهترين مطالب از رهيافتهاي متعدد به موضوع،برخوردار مي باشد.

هم چنين نويسنده کتاب در مقدمه بيان ميکند:" هدف از نگارش اين کتاب،ارائه متني روشن در زمينه مکانيک آماري است که به بررسي فيزيک مواد بس ذره اي مي پردازد. اين کتاب مجموعه درسهايي است که (باولي) در دوره کارشناسي فيزيک دانشگاه ناتينگهام تدرس کرده است و پس از ويرايش توسط ما دونفر، به چاپ رسيده است. اين کتاب براي دانشجوياني نوشته شده که دوره مقدماتي مکانيک کوانتومي و نظريه جنبشي را گازها را گذرانده اند و با مباحث حسابان آشنايند. دانشجويان دانشگاه ناتينگهام معمولا،درس ترموديناميک را قبل از اين درس،به عنوان پيش نياز مي گذرانند".

در پايان هر فصل اين کتاب مسائلي گنجانده شده و در انتهاي کتاب نيز پاسخ آنها آورده شده است. کتاب فوق از نظر مباحث مکانيک آماري کوانتومي بسيار مفيد مي باشد. چاپ کتاب در سال 85 صورت گرفته است
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:مکانيک آماري

نويسنده:مرتضي محسني
انتشارات:دانشگاه پيام نور

کتاب معرفي شده داراي 257 صفحه و 9فصل مي باشد:
1-احتمال
2-مفاهيم پايه
3-تابع پارش
4-گاز کامل
5-نظريه جنبشي
6-توزيع گيبس
7-آمار بوز-انيشتين
8-آمار فرمي-ديراک
9-گذارهاي فاز
اين کتاب در سال 84 به چاپ رسيده است و ويراستار علمي آن دکتر عليرضا صفارزاده مي باشد. کتابي مناسب براي براي دوره کارشناسي و کارشناسي ارشد که شامل مباحثي از مکانيک اماري کلاسيک و کوانتومي است.البته به نظر مي رسد که ملاحظات فيزيکي کتاب کمتر از روابط رياضي آن باشد.

در پايان هر فصل مسائلي قرار داده شده که در انتهاي کتاب پاسخ آنها آورده شده است. هم چنين مراجع مطالعاتي بيشتر نيز در انتهاي فصل قرار دارد. البته دانشجويان ليسانس براي درک بهتر مطالب اين کتاب بايد يک دوره مقدماتي مکانيک آماري را از کتابي مانند "رايف" بگذرانند.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Statistical Physics of Fields

نويسنده:Mehran Kardar
انتشارات:Cambridge University

موضوع اين کتاب بررسي مکانيک آماري غير تعادلي در نظريه ميدان کوانتومي و پديدهايي تحت عنوان scale-invariance وuniversality است. دکتر کاردار در آن توضيح مي دهد که روابط اين نظريه ها از نظر آماري چگونه فرمول بندي شده و مورد مطالعه قرار مي گيرند. موضوعاتي مانند نظريه آشفتگي، باز بهنجارش گروه ها، حل هاي دقيق، موضوعاتي که با scale-invariance سروکار دارند و ديناميک غير تعادلي پديده تداخل و مسيرهاي انتخاب شده در واسطه هاي تصادفي(directed paths in random media) مورد بحث قرار گرفته است.

اين کتاب مناسب براي دانشجويان کارشناسي ارشد و بالاتر فيزيک آماري است و مسائل جامعي را در خود جاي داده است. کتاب 10 فصل دارد:
1-رفتارهاي دسته جمعي،از ذرات تا ميدانها
2- ميدانهاي آماري
3- نوسانات
4- نظريه مقياس بندي
5- گروه هاي بازبهنجارش آشفته
6- سيستمهاي شبکه اي
7- بسط سري ها
8- ماوراي امواج اسپين
9-ديناميک اتلاف
10- Directed paths in random media.
کتاب معرفي شده در سال 2007 منتشر شده و 370 صفحه دارد
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Statistical Physics of Particles

نويسنده:Mehran Kardar
انتشارات:Cambridge University

اين کتاب نوشته دکتر مهران کاردار، استاد ايراني دانشگاه ماساچوست(MIT) آمريکا است که در زمينه مکانيک آماري پژوهشگري شناخته شده مي باشد و سالها مکانيک آماري را در دانشگاه هاي بزرگ دنيا تدريس کرده است.

اين کتاب حاصل يک دوره درسي است که توسط پروفسور کاردار در MIT ارائه شده و 7 فصل دارد:
1- ترموديناميک
2-احتمال
3 -تئوري جنبشي گازها
4- مکانيک آماري کلاسيک
5- برهمکنش ذرات
6- مکانيک آماري کوانتومي
7- گازهاي کوانتومي ايده آل،حل مسائل بر گزيده.

وجود فصلي براي حل مسائل برگزيده نشان مي دهد که از اين کتاب مي توان به عنوان متن درسي نيز استفاده کرد. در اين کتاب مسائل جذاب و آموزنده اي از فيزيک آماري گنجانده شده که براي دانشجويان و مطالعه کنندگان مفيد خواهد بود. سال انتشار کتاب 2007 بوده و 330 صفحه دارد
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: Statistical Physics

نويسنده:Yoshioka, Daijiro
انتشارات:Springer


اين کتاب مقدمه اي بر فيزيک آماري است که در سال 2007 در 210 صفحه ارائه شده و براي دانشجوياني مناسب است که براي اولين بار قرار مي خواهند با اين قوانين آشنا شوند.

سيستمهاي ماکروسکوپيک که شامل تعداد بسيار عظيمي از اتمها و مولکولها هستند،در هنگام تعادل گرمايي داراي يک حالت مشخص و يکتا نمي باشند بلکه در حقيقت داراي رفتار کاملا تصادفي هستند. بررسي اين مشاهدات منجر به وضع قوانيني با عنوان مکانيک آماري شد.

قسمت اول اين کتاب بسيار مقدماتي است. در قسمت دوم مباحث پيشرفته تري مانند آيزينگ مدل و ديناميک آماري اسپينهاي آزاد و سيستمهايي که با ديناميک کوامنتومي ربط پيدا مي کنند،بحث شده و قسمت سوم کتاب درجه بالاتري از نظر محتوا دارد که شامل موضوعاتي مانند گذار فازها با تقريبهاي مرتبه اول و دوم و چگالي گازها مي شود. کتاب حاوي10 فصل مي باشد
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Statistical Mechanics

نويسنده:R.T.Pathria
انتشارات:Butterwoth-Heinemann

کتابي مشهور درباره مکانيک آماري که از آن به عنوان متن درسي در دوره کارشناسي ارشد فيزيک استفاده مي شود و داراي متن نوشتاري سختي است چون نويسنده آن اصالتا هندي بوده و در دانشگاه watrloo در کانادا استاد مي باشد. مسائل اين کتاب بيشتر بر جنبه هاي رياضي مکانيک آماري تاکيد دارد و براي حل آنها بايد در رياضي-فيزيک چيره دست باشيم. از اين کتاب به عنوان مرجعي جهت شرکت در امتحان دکتري فيزيک نيز نام برده مي شود. مولف کتاب در مقدمه گفته است که مطالب اين کتاب از يک رشته سخنراني درباره مکانيک آماري در دانشگاه آلبرتاي کانادا و watrloo گرفته شده و براي دانشجويان ارشد فيزيک ترتيب داده شده بود.

اين کتاب مجموعا 529 صفحه و 14 فصل دارد و فصلهاي انتهايي آن بيشتر به مباحث مکانيک آماري کوانتومي و کاربردهاي آن مانند توزيع هاي آماري بوز-انيشتين و فرمي ديراک و آيزينگ مدل مي پردازد. چاپ اول کتاب در سال 1972 و چاپ دوم در سال 1996 صورت گرفته و جديدا نيز به فارسي ترجمه و حل المسائل آن نيز به چاپ رسيده است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 4 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
علم و دانش

کتاب های مفید فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA