انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خاطرات و داستان های ادبی
  
صفحه  صفحه 122 از 134:  « پیشین  1  ...  121  122  123  ...  133  134  پسین »

بحث و پیشنهاد پیرامون رمان ها | لیست معرفی کتاب ها در پست دوم


زن

andishmand
 
از مسافر تا تب خال

نویسنده: احمد محمود



مروری بر کتاب

داستان‌های این مجموعه، انتخابی است از داستان‌هایی که بین سال‌های 1338 تا 1352 در مطبوعات، منتخبات و یا مجموعه داستان‌ها چاپ شده است. تاریخ دقیق نگارش این داستان‌ها مشخص نیست، ولی هر چه هست، هیچ یک از این داستان‌ها پیش از سال 1335 نگاشته نشده است. البته نوشتن و چاپ کردن دو مقوله جدا از هم است، گاه می‌شود که بین تاریخ نگارش و زمان چاپ یک داستان سال‌ها فاصله افتد.
قصد داشتم که تاریخ تحریر این داستان ها را به دست دهم اما نشد . ولی هرچه هست ، تاریخ تحریر هیچ یک از این داستانها پیش از سال 1335 نیست . البته نوشتن و چاپ کردن دو مقوله جدا از هم است .گاه می شودکه بین تاریخ و زمان چاپ یک داستان سالها فاصله افتد ...
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
اهل غرق

نویسنده: منیرو روانی پور






مروری بر کتاب

آدمیان روی زمین تار و پود یکدیگرند و هرگز هیچ کس نمی تواند زمینی باشد ، گوشه ی عزلت بگیرد و در قلمرو سرنوشت دیگری دخالت نکند ... ناخواسته درگیر می شوی . دستانت آلوده به خون آدمیانی می شود که می توانستی آنان را دوست بداری .

ستاره در خانه می گشت تا مبادا آب در جایی چک چک صدا کند. قصه ای در ذهن همیشه عاشق او، وادارش می کرد تا با پارچه ای جلوی چک چک آب را بگیرد. زایر که هیچ وقت سر از کار زنان جفره در نیاورده بود، در سکوت به ستاره نگاه می کرد و آه می کشید و پیش خود می گفت که قحط سالی او را واداشته است که قدر و قیمت آب را بداند. اما ستاره در جواب مریم که پا به پایش می گشت و به او کمک می کرد تا صدای چک چک آب را خاموش کند، گفت: " وقتی در جایی آب چکه کند، حتما مرغ عشقی تشنه است.

در این کتاب که داستان آن در جفره بوشهر میگذرد، منیرو روانی پور نگاهی به افسانه های بوشهر می اندازد. عناصری مثل پری های دریایی، طبیعت دریا و جنوب ایران، زنان جنوبی و ... در این داستان به شکل منحصر بفردی بکار گرفته شده اند و نگاهی به خرافات مردم بوشهری تبار خصوصا زنان داشته است. نقش پر رنگ افسانه ها در باور مردمان جفره در این کتاب درخور توجه است. اهل غرق را می توان یک اثر در مکتب رئالیسم جادویی به حساب آورد.

داستان اهل غرق در جُفره بوشهر می‌گذرد و عناصر تکرار شونده شاخص آثار روانی‌پور در آن نقش پررنگی دارند.عناصری چون طبیعت جنوب ایران و دریا، افسانه‌های جُفره و پری‌های دریایی، طلسم‌ها، ماهی‌گیری و زنان بومی که از کتاب کنیزو (۱۳۶۷) با آنها آشنا شده‌ایم و در اهل غرق کامل می‌شوند.

خانم روانی‌پور در این رمان نگاهی پذیرنده و طبیعی به اعتقادات افسانه‌ای بومی‌ها دارد. شخصیت‌هایی مانند مادربزرگ، مرد سبزچشم، گلپر و پری‌های دریایی آبی و قرمز... همگی در این داستان حضور دارند و همچنان که جفره مسیر تاریخی خود را طی می‌کند، آنان نیز به تکامل می‌رسند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
چه زود دیر شد

نویسنده: شهره وکیلی



مروری بر کتاب

داستان از ماجرای دختری به نام بی تا آغاز می شود که در پی دوست یابی اینترنتی با مردی آشنا می شود که پس از دیدار حضوری با وی، متوجه عدم شباهت وی با عکسی که در اینترنت از وی دیده بود و فریب بزرگی که از این جریان خورده بود می شود.

اما مرد ناشناس، دست بردار نیست و بعد از اینکه مورد بی محلی بی تا قرار می گیرد، او را تهدید به اسید پاشی می کند. وحشت حاصل از این تهدید، به خانواده ی دختر نیز سرایت می کند.

و از اینجا ماجرای گریز پنهانی بی تا و مادرش تارا که از پدر بی تا نیز جدا شده و با بی تا تنهایی زندگی می کند، آغاز می شود. اما این گریزهای پنهانی، سر آغاز ماجراهای دیگری در روابط خانوادگی آنها، به ویژه میان تارا و مادرش لیلا و خاله و شوهر خاله اش می شود.

بی‌تا بهت‌زده و از رمق رفته گفت :بزنم تو چه کار می‌کنی؟
ـ فرار می‌کنم. تو همین را می‌خواهی، نه؟
برق شرربار نگاهش بی‌تا را در جا خشک کرد. با صدایی شکسته گفت:
ـ پس تا فریاد نزده‌ام و آبرویت را نبرده‌ام برو.
ـ من دوستت دارم. با من این جوری رفتار نکن! بد می‌بینی‌ها!
ـ من... من از تو متنفرم. برو گمشو دیوانه‌ احمق!...
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
بنفشه های سیاه

نویسنده: شکوه میرزادگی




مروری بر کتاب

روح مقاومت و وطن دوستی مردم آذربایجان در غائله پیشه وری در قالب داستانی شیوا و روان .

نمی خوای پاشی امروز کار زیادی داریم.

در تاریک روشن اتاق چشم گشودم مادر با شتابی که هیچوقت در او ندیده بودم این طرف و آن طرف می رفت و کمترین توجهی به من نداشت ...
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
دعای زنی در راه که تنها می رفت

نویسنده: سیدعلی صالحی



مروری بر کتاب

خبر آوردند! شبی از ورای عجیب وحی و واژه خبر آوردند:
همه دریاهای دور و سینه ریز ستارگان شهریوری را به من داده اند،
تمام ثروت بی پایان آوازی از حوریان هوا،
از هوش نی، از نماز شنیدن و عطر مهتابی همان زنی که پیش از پرسیدن اسامی آسمان، گمش کردم.

آن شب شب هق هق آخرین پیامبر پروانه ها بود،
که بوسه با نانی از نور مطلق ماه آمدند
راهم را به جانب رازدارترین رسولان بی کتاب
بازگشودند، گفتند:
بس است دیگر ای دلداده ترین اولاد گریه ها!

ملائک بازمانده از حواس هفت سالگی هم می دانند
تو ترانه ها سروده ای... ددی
تو دریاها گریسته ای.. ددی
تو تاوان ها کشیده ای... ددی
دیگر تمام شد انتظار آن همه دیده آن همه دریغ
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
سی بل

نویسنده: فلورا ریتا شرایبر

مترجم: عباس داوری




مروری بر کتاب

کتاب زندگی یک دانشجوی هنر دانشگاه کلمبیا به نام "سیبل" دورست است که از اختلال هویت تفرقی رنج می برد . در این داستان اختلالی که در نتیجه تجارب دردناک دوران کودکی این دختر جوان منجر به شکل گیری 14 شخصیت متفاوت در او شده بود ، به تصویر کشیده شده است .
کتاب تاثیرگذار سی بل تالیف درسال 1974 منتشر شد که درآن شرح نحوه ی تشخیص یک مورد از حالت چند شخصیتی به صورت مشروح درمورد خانمی با نام مستعار سی بل دراین کتاب شرح داده شده است .

در حدود 6 سال پس از انتشار این کتاب ، موضوع حقانیت و علمی بودنِ تشخیص بیماران چند شخصیتی که مورد قبول و تائید محافل پزشکی قرار گرفته بود ، با عنوان اختلال چند شخصیتی درکتاب تشخیص بیماریهای روانی چاپ شد . تضادها و اختلافهای زیادی هنوز درمورد چهره های شاخص و مشهور چند شخصیتی از جمله سی بل وجود داشته و هنوز وجود دارند . برخی حتی هنوز بر این باورند و تشخیص بیماری 14 شخصیتی درمورد این فرد را یاتروژنیک یا پزشک زا تلقی می کنند و آنرا نتیجه روشهای تشخیصی و درمانی پزشک درمانگر می دانند .

این درحالی است که گروهی دیگر از صاحب نظران روش تشخیصی و درمانی موجود درکتاب سی بل را کاملاً علمی و واقعی تلقی می کنند و پــزشک مــعالج او دکترکرنلیا . ب . ویلبر را تحسین و روش کار او را تائید می کنند .

رمان تسلط قدرت عظیم ضمیر ناخوداگاه را در رفتار و اعمال انسانی به خوبی بیان می‌کند. قدرتی که، ارتباط میان افکار، خاطرات، احساسات، حرکات و هویت فردی را می‌تواند از میان ببرد.قلم قدرتمند نویسنده چنان است که خواننده در میان تعدد شخصیت سی‌بل به هیچ عنوان گم نمی‌شود و داستان در هیچ واقعه‌ای مفقود نمی‌شود. فلورا ریتا شرایبر به خوبی توانسته است از نگاه یک دانای کل با تمامی شخصیت‌ها همراه شود تا دوباره زمان‌هایی که سی‌بل درآن زیسته را بیان کند .
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
آسوده بخواب، کاترین!

نویسنده: شارل اگزبرایا

مترجم: عباس آگاهی



مروری بر کتاب


در رمان، محیط داستان، ایالت های جنوبی آلمان فدرال و شخصیت اصلی داستان، عهده دار تحقیق در میان طبقه بورژوای مسلط است.

در این جا سبک نگارش با تکیه بر روحیه رمانتیک آلمانی ظرافت بیشتری پیدا می کند و دنیای ذهنیات شاعرانه در پس واقعیات زشت روزمره، همه جا حرفی برای گفتن دارد.

یکی از شخصیت های داستان در توصیف شخصیت اصلی می گوید:«شما برام نماینده یه آلمانی هستین که فکر می کردم داره برای همیشه ناپدید می شه... ازتون متشکرم که بهم ثابت کردین اشتباه می کردم... شما عاشقین...شما شوالیه ای دل شکسته این...»

بازرس «کورت پسبرگ»، برای رسیدگی به پرونده قتل زنی به نام «کاترین» پس از سال‌ها راهی زادگاه خود می‌شود. او به محض ورود مشغول کار می‌شود و تحقیقات خویش را در مورد قتل آغاز می‌کند. اما متوجه می‌شود نوعی هم‌دستی بین مردم شهر وجود دارد و روند تحقیقات کند پیش می‌رود. در بیشتر مواقع با بن‌بست مواجه می‌شود. کورت تمام سعی خود را به کار می‌گیرد و به این نتیجه می‌رسد که دوست دوران مدرسه‌اش، الیزابت، قاتل است. او قادر به دست‌گیری نیست؛ بنابراین از سربازرس کمکمی‌خواهد، سربازرس از راه می‌رسد و خیلی سریع، با مطالعه کامل پرونده و تحقیقات کورت پسبرگ ثابت می‌کند که قاتل نه شخص الیزابت، بلکه همسر وی است که با صحنه‌سازی، قصد متهم نمودن زن خویش را داشته است.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
تنها یک بار پرواز کن

نویسنده: نسرین قدیری (کافی)



مروری بر کتاب

ماهان چشمهای سیاه و نگرانش را به مادرش دوخت و دوباره پرسید :
« مامان ، می گی چی کار کنم؟ عاشقش شدم. از دست این عشق شب و روز ندارم. وای مامان، کمکم کن، کمکم کن. او نقدر نگو که اون...»
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
یک صدف و ده مروارید

نویسنده: گروه نویسندگان

مترجم: محمد نادری



مروری بر کتاب

آثار کلاسیک جهان: مجموع ده اثراز ده نویسنده برجسته

کتاب حاضر مجموعه ای از داستانهای کوتاه کلاسیک جهان اثر ده نویسنده برجسته : فارستر ، سامرست موام ، گراهام گرین و ... می باشد.

مقدمه؟...بله؛ ولی مترجم حرفی برای گفتن ندارد، جز این‌که: شیفته است، مجذوب است، مجذوب هنر؛ و از هنر، ادبیات، که دریایی است، دنیایی است، زندگی است...چه بگوید؟...

راوی از دوست گزارشگر خود، رالف کارله می گوید که لنز دوربین تاثیر عجیبی بر او داشت. انگار او را به لحظات متفاوتی می برد که می توانست بدون دخالت در واقعیت حوادث، آن ها را همان طور که هستند ببیند. او می گوید: هنگامی که او را بهتر شناختم دریافتم که این فاصله خیالی او را در برابر احساساتش محافظت می کند. زمانی که برای تهیه گزارش از واقعه ای که در چهارشنبه مرگ بار نوامبر اتفاق افتاده بود رفت، تحولی عظیم در وی رخ داد.

بر اثر انفجار کوه بهمن همراه با خاک و سنگ بر سر روستائیان فرود آمد و تمام روستاها در لجن زاری فرو رفت. دختری به نام آزوسنا در گل و لای گیر کرده و رالف کارله برای نجات او می رود. رالف برای نجات او تمام قوه ابتکارش را به کار می برد تا دخترک را از چنگال مرگ برهاند. او سه شب پیش دختر می ماند و در این لحظه ها می فهمد که تمامی کارهای متهورانه اش به عنوان یک گزارشگر، شاهکارهایی که برایش چنان شهرتی به بارآورده، تنها تلاشی بوده تا کهن ترین دهشت هایش را واپس زند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
مهمان نامه بخارا

نویسنده: فضل الله روزبهان خنجحی اصفهانی - منوچهر ستوده




مروری بر کتاب

تاریخ پادشاهی محمد شیبانی

مهمان نامه بخارا از آثار ارزنده اوایل سده دهم هجری است .این کتاب در بخارا و هرات نگارش یافته و شامل وقایع تاریخی دوران محمدخان شیبانی و بعضی از مباحث فقهی و کلامی و غیره است و نیز درباره زندگی اجتماعی مردم ماوراء النهر و ترکستان حاوی مطالبی سودمند است.

فضل الله ابن روزبهان شهرها، دیه ها، قلاع، و بناهایی را که در سفر خود به ترکستان و خراسان دیده است توصیف کرده گله داری قزاق ها، خانه های ایشان و آیین و آداب نیایش آن ها و شرح مجالس مهمانی و سوگواری، پیشکش ها، غذاهای مختلف و آداب زیارت مطالبی گرانبها و جالب نوشته و نثر زیبای کتاب را با اشعاری در نصیحت و اندرز و وصف مناظر طبیعی و مساجد و قصور غیره آراسته است.

کتاب مهمان نامه بخارا علاوه بر فواید تاریخی از نظر ارزش لغوی نیز شایان اهمیت است. ارزش اختصاصی «مهمان نامه بخارا» را شاید بتوان در این نکته خلاصه کرد که «وصف» به رویکردی کاربردی در «متن» بدل شده و از حالت «زینتی» در آمده و به همین دلیل است که خواننده با جلوه هایی داستانی روبه روست. اگر نگوییم با داستان که نشاید و نباید به چنین متونی گفته شود چرا که در بهترین جلوه خود، «پیش داستان» محسوب می شود و نه بیش.

این کتاب، تقریباً مقارن قرن شانزدهم میلادی نوشته شده و در آن زمان، ادبیات روسی، آنقدر حضور و قدرت نداشته که بتواند به دیگر زبان ها تسری یابد اما می توان جلوه هایی از توصیفات درخشان آثار قرن نوزدهم روسیه را در این کتاب دید و نه به یقین، اما به هرحال در هاله ای از آن، پنداشت که آن ادبیات، متاثر بوده از چنین متونی یحتمل...

فهرست

مقدمه مصحح
سرگذشت مولف
1- خطبه و مقدمه
2- مباحث بخارا در ماه رمضان
3- مباحثه توریث ولدولد با وجود ولد صلبی
4- مباحثه جمع میان خلق فی سته ایام و امر کن فیکون
5- ذکر موعظه هرات

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
صفحه  صفحه 122 از 134:  « پیشین  1  ...  121  122  123  ...  133  134  پسین » 
خاطرات و داستان های ادبی

بحث و پیشنهاد پیرامون رمان ها | لیست معرفی کتاب ها در پست دوم

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA