انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 8 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »

کتاب های مفید فیزیک



 
نام کتاب:Problems And Solutions In Quantum Mechanics

نويسنده: Kenneth W. Ford
انتشارات:Cambridge University Press

اين کتاب 10 فصل و 344 صفحه دارد و همانطور که از نام آن پيداست، داراي تعداد زيادي مسئله حل شده درباره تابع هاي موج، ذرات آزاد، پتانسلي هاي ساده، نوسانگر هارمونيک، تکانه زاويه اي، رفتار کوانتومي، حرکت عمومي، سيستمهاي بس ذره اي، روشهاي تقريبي و پراکندگي مي باشد. کتاب حاضر حاصل سالها تدريس مکانيک کوانتومي توسط نويسنده در مقاطع مختلف دانشگاهي است و قابل استفاده براي دانشجويان و مدرسين مي باشد. مسائل بيشتر جنبه آموزشي داشته و داراي جذابيت هاي مفهومي نيز مي باشد.
کتاب در سال 2005 انتشار يافته است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: A Beginner’s Guide Quantum Physics

نويسنده:Alastair I. M. Rae
انتشارات:Oneworld Special Priced Titles

دو نظريه جهان علم را متحول کردند، نظريه کوانتوم و نسبيت. هر دو به اندازه کافي عجيب و دير هضم هستند. اما نتايج حاصل از آنها، تجربيات عملي را تاييد مي کنند و اعتمادمان به آنها جلب مي شود. از بين اين دو نظريه، فيزيک کوانتومي کاربردي تر و جالب تر است. در بين تمام تئوري هاي علمي،نظريه کوانتوم بيشتر از ساير نظريه ها راه تفکر درباره ساختار اساسي جهان را متحول مي کند.
کتاب حاضر مقدمه ايست بر فيزيک کوانتومي که در برگيرنده نظريه و کاربردهاي آن مي باشد و توضيح مي دهد که چرا کوانتوم تنها يک نظريه نيست بلکه به عنوان يک انقلاب علمي شناخته مي شود.
اين کتاب در سال 2005 منتشر شده و 208 صفحه دارد.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Quantum Thermodynamics

نويسنده:Gemmer, Jochen, Michel, M., Mahler, G
انتشارات:Springer


نام اصلي اين کتاب Quantum Thermodynamics ، Emergence of Thermodynamic Behavior Within Composite Quantum است که 346 صفحه و 88 تصوير و 25 فصل داشته و موضوع آن درباره ترموديناميک سيستمهاي کوانتومي با تعداد درجات آزادي بسيار بالا مي باشد.

دو فصل اول کتاب به بيان مفاهيم مکانيک کوانتومي، مکانيک آماري و ترموديناميک اختصاص پيدا کرده،در فصل سوم مختصري درباره تابع پارش صحبت شده،اين 3 فصل بخش اول کتاب را تشکيل مي دهند. بخش دوم کتاب درباره حالتهاي تعادل ترموديناميکي سيستم ها و در بخش سوم گذار از حالت تعادل و به اصطلاح Non-equilibrium مورد بررسي قرار ميگيرد.
چاپ دوم اين کتاب قرار است در سال 2010 رونمايي شود.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Advanced Quantum Mechanics

نويسنده:Freeman Dyson
انتشارات: World Scientific
کتابي جهت آشنايي با نظريه ميدان کوانتومي.

فيزيکدان و رياضيدان مشهور فريمن دايسون،وي تمام تلاش خود را در جهت نشان دادن يکي بودن فرمولاسيون الکتروديناميک کوانتومي ريچارد فاينمن و روشهاي وردشي پيشرفته (که توسط Julian Schwinger و Sin-Itiro Tomonoga ابداع شده بود) کرده است. اين کتاب حاصل سخنراني هاي دايسون در دانشگاه کرنل در سال 1951 مي باشد. دايسون در دانشگاه هاي بزرگي همچون Princeton و Chicago و Institute for Advanced StudyLaboratory Schools استاد بوده است.

درباره اين کتاب گفته شده که:" اين کتاب براي تاريخنويسان علم بسيار جذاب خواهد بود. يک چيز در اين کتاب بسيار خوب انجام شده و آن بررسی رفتار نسبيتي طيف اتم هيدروژن است که به صورت رياضي وار نيز بدست آمده است. هم چنين به رفتار آشفتگي ها در ميدانها نيز اشاره هاي زيبايي شده است.مطالعه اين کتاب براي گرفتن ديد جديد در نظريه ميدان کوانتومي توصيه مي شود ".
با نگاه کردن به محتواي فصول کتاب پي مي بريم که سطح آن به گونه اي است که خواننده بايد براي فهم ابتدايي ،چند ترم از دوره کارشناسي ارشد فيزيک را گذرانده باشد.اين کتاب 236 صفحه و 7 فصل دارد و در سال 2007 به چاپ رسيده است.

فصول کتاب:
The Dirac Theory
Scattering Problems and Born Approximation
Field Theory
Examples of Quantized Field Theories
Free Particle Scattering Problems
General Theory of Free Particle Scattering
Scattering by a Static Potential. Comparison with Experimental Results

s
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:quantum mechanics

نويسنده: LEONARD I. SCHIFF

انتشارات:McGraw-Hill Book


کتابي قديمي درباره مکانيک کوانتومي که توسط SCHIFF استاد دانشگاه استانفورد در سال 1948نوشته شده است.
اگر در کتابهاي مکانيک کوانتومي دقت کرده باشيد در برخي قسمتها به مطالبي که در کتب قديميتر وجود دارد،ارجاع داده مي شود.کتاب معرفي شده يکي از آن مراجع مي باشد.

در مقدمه کتاب، نويسنده ذکر کرده است که:"اين کتاب براي سه هدف نوشته شده،
1- توضيح مفاهيم مکانيک کوانتومي و
2- براي شرح فرمولبندي رياضي و
3-بيان مثالهايي که هم نظريه و هم روشهاي به کار رفته را به طور واضح نمايش دهد. اين کتاب به عنوان متن براي فارغ التحصيلان اين رشته (دوره ليسانس) و هم به عنوان مرجع مورد استفاده قرار مي گيرد. نويسنده اعتقاد دارد که روشهاي تحليلي به کار رفته در اين کتاب، فيزيکدانان نظري کار را راضي ميکند، حتي اگر تلاشي در جهت بدست آوردن روابط سخت رياضي آن به کار نبرند. براي مثال در اين کتاب توضيحات بسيار کمي درباره انتگرال عملگرها و مشتق پذيري و تابع دلتاي ديراک بيان شده،ولي نتايج فيزيکي گرفته شده از آنها در همه جاي کتاب شرح داده شده است."

اولين فصل کتاب درباره برخي آزمايشات در حوزه فيزيک اتمي مي باشد که باعث ايجاد سوال درباره حيطه فيزيک کلاسيک شد. اين کتاب 14 فصل و 417 صفحه دارد.متاسفانه فصلهای آن موجود نیست
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
ام کتاب: The Electromagnetic Origin Of Quantum Theory And Light

نويسنده: Dale M. Grimes - Craig A. Grimes
انتشارات:World Scientific


کتابی چاپ شده در سال 2004 درباره ارتباط نظريه الکترومغناطيس و ميدان کوانتومي.

در ابتداي کتاب ذکر شده :" انيشتين،پودولسکي و روزن در سال 1935 امکان همه جايي بودن الکترونها گيرافتاده (nonlocality of entangled electrons) را پيشنهاد کردند. بل آن را درسال 1964 ارائه داد و در سال 1982 به وسيله آزمايشات تاييد شد. فاينمن اين قضيه در سال 1941 اثبات کرده بود و گفته بود که الکترون براي رفتن بين دو نقطه از تمام مسيرهاي ممکن مي تواند استفاده کند. ما در اين کتاب به اثبات غير موضعي بودن الکترونها در حالتهاي يکسان مجزا مي پردازيم."

براي مطالعه اين کتاب،خواننده بايد در زمينه نسبيت،الکتروديناميک،مکاني ک کوانتومي و نظريه ميدان کوانتومي اطلاعات وسيعي داشته باشد.هم چنين آشنايي با حساب تانسوري ضروري است.بنابراين اين کتاب مناسب براي دانشجويان کارشناسي ارشد و بالاتر مي باشد.اين کتاب 416 صفحه و 7 فصل دارد.فصول کتاب در "ادامه مطلب" آمده است.

فصلهای کتاب:
Classical Electrodynamics - Selected Boundary Value Problems - Antenna Q - Quantum Theory
Radiative Energy Exchanges - Photons -Epilogue
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Introduction to the fundamental ideas of quantum mechanics

نويسنده: C. Cohen-Tannoudji - B. Diu- F. Laloe
انتشارات:
در مقدمه اين کتاب دو جلدي که مجموعا 1515 صفحه دارد آمده است که:" بسيار لازم و ضروري است که بر اهميت مکانيک کوانتومي در فيزيک مدرن و شيمي تاکيد کرد. برنامه هاي دانشگاه هاي کنوني ما اين اهميت را به طور طبيعي انعکاس مي دهند. براي مثال در دانشگاه هاي فرانسه مقدمه اي بر مکانيک کوانتومي در سال دوم ارائه مي شود و در پايان کار دانشجوي فيزيکي که فارغ التحصيل مي شود،پايه اي از مکانيک کوانتومي و کاربردهاي آن را همراه با جزئيات آموخته است. کتاب حاضر ثمره سالها تدريس دو دوره مکانيک کوانتومي در دانشگاه هاي پاريس در سال آخر دوره ليسانس مي باشد. ما تصميم گرفتيم که محتويات کتاب را به دو بخش تقسيم کنيم که شامل سخنراني ها (lectures ) و بخش تعاريف و شرح ها (recitations) مي شود. به دو علت اين کار انجام شد.اول به خاطر اينکه اين کتاب حاصل سخراني ها در دو دوره مختلف بود و ما بايد بر روي متن کتاب بحث و مشورت و بازبيني مي کرديم و علت دوم کامل کردن تمرينها و توضيحات و شرح ها و مسائلي بود که به دانشجويان داده شده بود و آنها بايد آنها را تکميل مي کردند. بايد گفت که خواننده اين کتاب احتياج ندارد که با فيزيک کوانتومي قبلا آشنا باشد".معرفی شده توسط وبلاگ طبیعت زنده.

هم چنين اضافه شده است که:" ما احساس کرديم که براي يادگيري مکانيک کوانتومي بهتر است که آنرا در حل مسائل مشخصي مورد استفاده قرار دهيم. هم چنين اصول موضوعه مکانيک کوانتومي خيلي زود در فصل 3 آورده شده است تا دانشجو بتواند از همه آنها استفاده کند. تجربه تدريس ما نشان مي دهد که آوردن يک جاي تمام اصول موضوعه در آغاز، بسيار بهتر و موثرتر از آوردن آنها به صورت مرحله اي است. هم چنين ما کار در فضاي حالت و نماد گذاري ديراک را از همان ابتداء شروع مي کنيم. تغيير دير هنگام در نمادگذاريها باعث گيج شدن دانشجو مي شود،پس بهتر است از ابتداء با يک نماد کار کرد. اين کار باعث مي شود که در هنگام ارائه نما هاي برا-کت در بيان توابع موج با مشکلي مواجه نشده و کار آسانتر شود".
آنها در باره نحوه شروع کتاب مي گويند:" پس از آنکه در فصل 1 ايده هاي مکانيک کوانتومي بيان شد،در فصل 2 به بيان رياضيات مورد نياز در کوانتوم پرداخته مي شود و سپس در فصل 3 اصول موضوعه مکانيک کوانتومي و بحثهاي فيزيکي آنها با جزئيات بيان مي شود".
متن فرانسوي اين کتاب در سال 1973 به چاپ رسيده و به فارسي در چند جلد نيز ترجمه شده است.



براي نمونه عناوين فصول چند فصل جلد اول کتاب(که طولاني مي باشد) آورده شده است.برای مشاهده آن بر روی گزینه "ادامه مطلب"کلیک نمایید.
چند فصل کتاب برای نمونه:
CHAPTER I
ELECTROMAGNETIC WAVES AND PHOTONS
MATERIAL PARTICLES AND MATTER WAVES
QUANTUM DESCRIPTION OF A PARTICLE ، WAVE PACKETS
PARTICLE IN A TIME-INDEPENDENT SCALAR POTENTIAL
CHAPTER II
ONE-PARTICLE WAVE FUNCTION SPACE
STATE SPACE DIRAC NOTATION
REPRESENTATIONS IN THE STATE SPACE
EIGENVALUE EQUATIONS. OBSERVABLES.
TWO IMPORTANT EXAMPLES OF REPRESENTATIONS AND OBSERVABLES
TENSOR PRODUCT OF STATE SPACES
CHAPTER III
INTRODUCTION
STATEMENT OF THE POSTULATES
THE PHYSICAL INTERPRETATION OF THE POSTULATES CONCERNING OBSERVABLES AND THEIR MEASUREMENT
. THE PHYSICAL IMPLICATIONS OF THE SCHRODINGER EQUATION
THE SUPERPOSITION PRINCIPLE AND PHYSICAL PREDICTIONS
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: Introduction to Quantum Mechanics

نويسنده: David J. Griffiths
انتشارات:Prentice Hall


از اين نويسنده کتابهاي ديگري در زمينه هاي مختلف مانند الکترومغناطيس و ذرات بنيادي (که به فارسي ترجمه شده اند)، به چاپ رسيده است.

نويسنده در مقدمه کتابش ميگويد:"مکانيک کوانتومي مانند قوانين نيوتن،روابط ماکسول و يا نسبيت توسط منحصرا يک نفر ابداع نشده است. بلکه حاصل تلاش فيزکدانان در رشته هاي گوناگون بوده است.در کوانتوم يک رضايت عمومي از اينکه مفاهيم اصلي چه هستند و چگونه بايد آموخته شوند و يا اينکه "معني واقعي آن چيست"، وجود ندارد. ريچارد فاينمن معلم بزرگ امريکايي مي گويد: فکر مي کنم به راحتي بتوانم بگويم که هيچکس مکانيک کوانتومي را درک نميکند". هدف اين کتاب آن است که به شما ياد دهد چگونه با مکانيک کوانتومي کار کنيد. من اعتقاد دارم کسي تا نداند که مکانيک کوانتومي چه گونه کار مي کند، نمي تواند هوشمندانه درباره اينکه معني مکانيک کوانتومي چيست،صحبت و بحث کند. اگر شما مطلقا تا کنون در اين باره چيزي نميدانيد، به فصل 1 اين کتاب مراجعه کرده و آنرا بخوانيد.کوانتوم نه فقط از نظر مفهومي غني است بلکه از نظر تکنيکي نيز سخت و مشکل است و لازم است که براي حل مسائل آن از تکنيکهاي ويژه و پيشرفته اي استفاده نمود".

وي مي افزايد:" اين کتاب به دو قسمت تقسيم شده است: قسمت اول شامل مفاهيم اصلي و قسمت دوم شامل بيشتر جنبه هاي عملي و کاربردي و طرح هاي تقريبي مي باشد. اين کتاب مي تواند گزينه خوبي براي يک دوره نيمسال و يا يکساله براي دانشجوي سال سوم و بالاتر فيزيک باشد. خواننده کتاب بايد با حسابان، جبر خطي،اعداد مختلط ، مشتقات پاره اي، تحليل فوريه و تابع دلتاي ديراک آشنايي داشته باشد.هم چنين آشنايي با مکانيک کلاسيک و الکتروديناميک نيز ضروري است".
اين کتاب که در سال 1994 به چاپ رسيده، 394 صفحه و 11 فصل دارد.



فصول کتاب:
PARTI
THEORY

THE WAVE FUNCTION
THE TIME-INDEPENDENT SCHRODINGER EQUATION
FORMALISM
QUANTUM MECHANICS IN THREE DIMENSIONS
IDENTICAL PARTICLES
PART II
APPLICATIONS
TIME-INDEPENDENT PERTURBATION THEORY
THE VARIATIONAL PRINCIPLE
THE WKB APPROXIMATION
TIME-DEPENDENT PERTURBATION THEORY
THE ADIABATIC APPROXIMATION
SCATTERING
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  ویرایش شده توسط: benyamin   

 
معرفي کتاب: شبيه سازي هاي الکترومغناطيس

نام کتاب:شبيه سازي هاي الکترومغناطيس
نويسنده: رابرت ارليش-ياروسلا توسنرينسکي- ليل رولفس- رونالد استونر
مترجم: داوود صالحي
انتشارات: نشر دانشگاهي

اين کتاب با کمک نرم افزارهايي که معرفي کرده،چگونگي شبيه سازي سيستمهاي الکترومغناطيسي مانند ميدانها و محيطهاي مغناطيسي و مواد دي الکتريک را نشان مي دهد. کتاب معرفي شده يکي از مجموعه هاي نه تايي کتاب نرم افزاريست که اتحاديه تهيه نرم افزارهاي فيزيکي در سطح پيشرفته،آن را توليد کرده. کاربر مي تواند پارامترها را تغيير داده و برنامه با فرضيات جديد اجراء شود.همه برنامه هاي اين کتاب به زبان توربو پاسکال و تحت Dos نوشته شده اند و نيازي به نوشتن برنامه وجود ندارد.در حقيقت روند نوشتن الگوريتم لازم جهت شبيه سازي هاي مربوط به الکترومغناطيس در اين کتاب مورد بررسي قرار گرفته.
فصول اين کتاب عبارتند از:
1- پيشگفتار
2-ميدانهاي برداري و اسکالر
3-معداله پواسون و قانون گوس
4-بارهاي تصويري و بسط چند قطبي
5-قطبش و محيطهاي دي الکتريک
6-مغناطواستاتيک
7-ميدانهاي ناشي از بار متحرک
8-امواج الکترومغناطيسي.اين کتاب در سال 1383 در 249 صفحه چاپ شده است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
معرفي کتاب:برنامه نويس در فرترن 90

نام کتاب:برنامه نويس در فرترن 90
نويسنده:يان م.اسميت
مترجم:محمود مشعل
انتشارات: جهاد دانشگاهي

کساني که علاقه مند به کارهاي محاسباتي و شبيه سازي هستند حتما بايد به يک زبان برنامه نويسي تا حد خوبي تسلط داشته باشند. در فيزيک براي انجام محاسبات عددي مي توان از فرترن که داراي سرعت خوبي در اين زمينه مي باشد بهره برد.فرترن زبان برنامه نويسي فيزيکدانان است و آشنايي با آن لازم و ضروري است.
کتاب معرفي شده مرجع خوبي براي آشنايي با فرترن90 و رابطي براي فرترن 77 نيز مي باشد.فرترن 90 ريشه اي ترين نسخه فرترن به حساب مي آيد. اين کتاب در سال 84 چاپ شده و 259 صفحه و 13 فصل دارد که من از آوردن تمام عناوين فصول آن صرف نظر مي کنم. آرايه ها و فراخواني توابع و عملياتهاي ساده جبري ،ماترسيها،حلقه هاي تکرار و شرطها از جمله عناوين کتاب است. اين کتاب داراي مثالهاي حل شده متعددي است که دانشجويان فيزيک با آنها سروکار دارند. در پايان هر فصل نيز مسائل متعددي قرار دارد که در انتهاي کتاب حل آنها آورده شده است.معرفی شده
نویسنده کتاب استاد دانشگاه منچستر و مترجم آن استاد دانشگاه تهران می باشد.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 8 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
علم و دانش

کتاب های مفید فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA