انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین »

کتاب های مفید فیزیک



 
نام کتاب: آشنايي با روش هاي شبيه سازي در فيزيک

نويسنده: مهدي نيک عمل- امين الله واعظ- امير لهراسبي
انتشارات : دانشگاه صنعتي شريف

بايد گفت که شبيه سازي شاخه اي جداگانه از علم مي باشد و در تمام حوزه هاي علمي کاربرد فراواني دارد. از شبيه سازي زماني استفاده مي شود که براي بررسي پديده اي نتوانيم آزمايش انجام دهيم و يا آزمايش مقرون به صرفه نباشد. آنگاه مي توانيم با استفاده از برنامه نويسي و روشهاي خاصي فرايند مورد نظر را براي کامپوتر تعريف کنيم و کامپيوتر هم در دفعات زياد و با سرعت بالا برنامه را اجرا کند. مي توانيم بر روي خروجي هاي آن بحث کنيم. با استفاده از شبيه سازي مي توان برخي پارامترهاي مسئله را تغيير داد و نتايج گوناگوني بدست آورد. بنابراين با استفاده از شبيه سازي مي توان نتيجه يک آزمايش و فرآيند را بدون انجام آزمايش و صرف هزينه هاي گزاف پيش بيني کرد.
شما اگر دانشجوي کارشناسي ارشد و بالاتر هستيد، ممکن است که با پايان نامه اي در اين مورد برخورد کنيد. پس يادگيري روش هاي شبيه سازي براي شما لازم است. در اين کتاب 220 صفحه اي سعي شده است برخي روشهاي متداول در شبيه سازي عنوان شود. ديناميک مولکولي- مونت کارلو- مکانيک آماري-پتانسيل هاي بين ذره اي- توليد اعداد تصادفي - شبيه سازي در نانو فن آوري از عناوين اين کتاب مي باشد.
نويسندگان اين کتاب از دانشجويان و يا فارغ التحصيلان پژوهشکده علوم نانو در مرکز دانش هاي بنيادي (ipm) هستند.این کتاب به عنوان کتاب سال دانشجویی نیز انتخاب شده است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: تکنيک هاي شبيه سازي محاسباتي در نانو

نويسنده: شاهرخ رضايي
انتشارات : سبزان

به نظر مي رسد نانو فن آوري از آن حوزه هايي باشد که در آن ناگزير از شبيه سازي هستيم. به نظر مي رسد بالا بودن تکنولوژي دستگاه ها در اين قسمت از علم و پرهزينه بودن انجام آزمايشات و هم چنين نو و جديد بودن برخي شاخه هاي آن و ممکن نبودن انجام آزمايش، باعث شده است که محققين در اين حيطه علمي به شبيه سازي هاي کامپيوتري روي بياورند. اصلا شايد برخي دانشگا ها امکانات آزمايشگاهي در اين زمينه را نداشته باشند. براي مثال ميکروسوپ الکتروني يکي از دستگا ه هاي اساسي در اين زمينه مي باشد که خريد آن پر هزينه است. شايد حتي محققي به روشي دست پيدا کرده باشد که هنوز دستگاهي براي آزمايش آن وجود نداشته باشد. در اينجا اهميت شبيه سازي مشخص مي شود.
به نظر مي رسد در کشور ما بحث نانو فن آوري فقط در حد ارائه چند مقاله رشد کرده باشد و تا صنعتي شدن آن راهي بسيار طولاني را در پيش داشته باشيم. به نظر نمي رسد که براي عملي شدن پروژه هاي نانو تمهيداتي در کشور در نظر گرفته شده باشد. مانند خيلي از شاخه هاي علمي ديگر در کشور، اگر براي صنعتي شدن دانشي که آن را روي کاغذ مي آوريم سرمايه گذاري و برنامه ريزي دقيقي نکنيم، انگاه بايد در آينده اي نه چندان دور شاهد ورود محصولات اين دانش جديد به کشورمان از کشور هاي ديگر باشيم.
در اين کتاب 176 صفحه اي نيز سعي شده است برخي روش هاي اساسي و مورد نياز در شبيه سازي نانو ساختارها، بيان شود. روش هاي ساختار الکتروني- مونت کارلو کوانتومي و بحث هايي از اين قبيل در اين کتاب آمده است. در پشت جلد کتاب نويسنده مي گويد: کارآمدي تکنيک هاي محاسباتي به عنوان ابزار، در يک سناريوي محاسباتي نمود پيدا مي کند.اين کتاب مي کوشد تا برخي تکنيک هاي کاربردي محاسبات عددي در حوزه نانو را از رهگذر تحليل توانمندي ها، درجه اعتماد پذيري آنها برحسب حوزه کاربردي ، معرفي کند و پژوهشگر را در خلق سناريوي محاسباتي و قضاوت در اين تکنيک ها و اندازه گيري در جه اعتمادي هر روش محاسباتي ياري کند."
البته من به نويسنده اين کتاب توصيه مي کنم که براي معرفي کتاب از جملات ساده تري استفاده کنند. هنر در اين است که با جود داشتن دانش بالا، جملاتي که براي مخاطب به کار مي بريم، ساده و روشن باشند نه غليظ و پيچيده.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: Atomic Simulation of Electrooptic and Magnetooptic Oxide Materials

نويسنده:HansjiSrg Donnerberg
انتشارات:Springer

کتابي با 8 فصل و 202 صفحه که در سال 1999 توسط انتشارات Springer به چاپ رسيده است. موضوع کتاب درباره شبيه سازي کامپيوتري مواد مغناطواپتيکي و الکترواپتيکي است. اين کتاب به طور خلاصه و مروري مبحث روشهاي شبيه سازي که به طور متداول درباره خواص نقصهاي مربوط به کمپلکسهاي اکسايد(مواد اکسيده شده) و شبيه سازي اتمي به کار مي رود را مورد بررسي قرار مي دهد. اينگونه مواد در ساخت کريستالهاي نيمه رسانا و سيستمهاي آيونيک کاربرد دارند. اين کتاب به نحوي نوشته شده که مورد استفاده تمام علاقه مندان اين رشته و سخنرانان و دانشجويان قرار گيرد.

فصلها:
Introduction - The Scope of Theoretical Methods - Barium Titanate - Potassium Niobate and Potassium Tantalate - Lithium Niobate - Strontium Barium Niobate - Yttrium Iron Garnet - Summary and Conclusions
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Quantum Mechanics Using Computer ALgebra

نويسنده:Willi-Hans Steeb- Yorick Hardy
انتشارات:World Scientific Publishing

کتابي براي علاقه مندان به مکانيک کوانتومي و برنامه سازي .در اين کتاب سعي بر اين است که مسائل مکانيک کوانتومي با ديد محاسباتي حل شود و در آن از زبان هاي برنامه نويسي C++،Maxima, Maple, Mathematica استفاده شده و نمونه هايي نيز ذکر شده است.

گاهي حل برخي از مسائل مکانيک کوانتومي به گونه اي است که نمي توان جواب تحليلي براي آن ارائه کرد. براي مثال حل معادله شرودينگر که يک معادله ديفرانسل است ممکن است مشکل باشد و ما ناگزير هستيم آن را به صورت عددي و با استفاده از برنامه نويسي حل کنيم. در اين کتاب مجموعه روشهاي استاندارد و پيشرفته اي در مکانيک کوانتومي وجود دارد که به وسيله زبانهاي برنامه نويسي اجرا و ارائه مي شوند و مثالهاي آن با توضيحات رياضي و فيزيکي همراه مي باشد.طبیعت زنده

اين کتاب 16 فصل و 244 صفحه دارد و در سال 2010 به چاپ رسيده است.
از جمله فصول آن : بسته هاي موج و معادله شرودينگر - عملگرهاي يکتا - عملگرهاي هرميتي و يکتا - نوسانگر هماهنگ - پتانسيل شعاعي متقارن و ترازهاي حالت - Teleportation - حالتهاي همدوس - اتم هليم و تابع آزمايشي - نظريه اختلال.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Free Energy Computations

نويسنده:Tony Lelièvre - Gabriel Stoltz - Mathias Rousset
انتشارات: World Scientific

نقش محاسبات انرژي آزاد در ديناميک مولکولي بسيار برجسته و حائز اهميت بوده و در حال گسترش و پيشرفت در فيزيک محاسباتي، شيمي،بيولورژي مولکولي است و به وسيله آن مي توان سيستمهاي پيچيده مولکولي را تجزيه و تحليل نمود.

اين کتاب در برگيرنده مقدمه اي پيشرفته بر روشهاي محاسباتي انرژي آزاد است.
عناوين 14فصل کتاب :
روشهاي نمونه برداري - معادلات ديفرانسيل متغير - پايداري - آشفتگي انرژي آزاد - پيوستگي ترموديناميکي - حرکت اجباري - روشهاي غير تعادلي - خصوصيات افت و خيز - خصوصيت Jarzynski - تکنيک هاي توافقي - همگرايي طولاني مدت - روشهاي گزينش نسخه - مکانيزم هاي گزينش - محاسبات موازي.

اين کتاب در مجموع 470 صفحه داشته و سال 2010 منتشر شده است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Computation In Modern Physics

نويسنده:William R Gibbs
انتشارات: World Scientific

اين کتاب براي تدريس در دو دوره فيزيک محاسباتي مناسب است. در دوره اول دانشجويان مقدمه اي بر تکنيک هاي انتگرال و ديفرانسيل، انتگرال مونت کارلو، معماري کامپيوتر پايه اي، جبر خطي، تکنيک هاي finite element، پردازش ديجيتالي سيگنال، محاسبات موازي پيشرفته و آشوب را فرا مي گيرند. در دوره دوم که 4 فصل انتهايي کتاب را شامل مي شود با مسائل برهم کنشهاي قوي که به وسيله تکنيک مکانيک کوانتومي حل مي شوند سرو کار دارند. براي مثال حل مسائل پراکندگي سيستمهاي بس ذره اي و حالت مقيد يک سيستم چند ذره اي به صورت محاسباتي با استفاده از روش مونت کارلو مورد بحث قرار مي گيرد.
اين کتاب 14 فصل و 380 صفحه داشته و سال 2006 منتشر شده است.
j
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: Advanced Device Modeling And Simulation

نويسنده:Tibor Grasser
انتشارات: World Scientific

اين کتاب را مي توان در زمينه ساخت، طراحي و شبيه سازي قطعات نيمه رسانا و ميکروالکترونيک مورد استفاده قرار داد. هر فصل کتاب توسط يک يا چند محقق نوشته شده و آقاي Grasser از دانشگاه صنعتي Vienna در استراليا آنها را جمع آوري و تدوين کرده است.

ميکروالکترونيک شاخه اي است که امروزه بسيار سريع در حال تغيير و تحول بوده و يکي از اهداف آن ساخت ابزار نيمه هادي با کارايي بالاتر و ابعاد کوچکتر مي باشد. اين کتاب دربرگيرنده طيف گوناگوني از مباحث پيشرفته درباره شبيه سازي و طراحي قطعات ميکروالکترونيک است. قسمت زيادي از کتاب به نظريه طراحي transport در حالت کلاسيکي و کوانتومي اختصاص يافته که بر اساس روشهاي ماکروسکوپيک، نوسانهاي کروي و مونت کارلو پي ريزي شده است.
اين کتاب شامل 7 فصل و 216 صفحه بوده و سال 2003 منتشر شده است: طراحي انتقال الکترون در قطعات MOSFET - مدلهاي ذره اي براي شبيه سازي قطعات - پتانسيل هاي موثر و مدل هاي شار کوانتومي به عنوان روش ترموديناميکي - طراحي هيدروديناميکي نويز RF براي قطعات با پايه سيليکون و ... .
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Adaptive Methods Of Computing Mathematics And Mechanics

نويسنده:D G Arsenjev - V M Ivanov - O Y Kul'chitsky
انتشارات: World Scientific

نويسندگان اين کتاب از دانشگاه صنعتي سنت پترزبورگ روسيه مي باشند. اين کتاب مناسب براي مطالعه در زمينه هاي محاسبات عددي، شبيه سازي آماري، روشهاي آماري و محاسبات عددي در مکانيک مي باشد. آنچه که اين کتاب را براي دانشجويان فيزيک مفيد قرار داده وجود روشهاي شبيه سازي مانند مونت کارلو و کاربردهاي آن مي باشد.
کتاب حاضر داراي سه بخش با اين عناوين است:

1- محاسبات انتگرالي و حل معادلات آن که شامل 8 فصل مي شود و عناويني مانند روشهاي مونت کارلو، روشهاي نيمه آماري براي حل معادلات انتگرالي،اولين و دومين مسئله اساسي در نظريه Elasticity، راهي براي حل مسائل در حالت ناپايدار، جزو اين فصول هستند.

2- روش قدم زني تصادفي و حل مسائل مقدار مرزي، که خودش داراي 6 فصل است و شامل مقدمه اي بر قدم زني تصادفي و کاربردهاي روش مونت کارلو نيز مي شود.

3- بهينه سازي گريدهاي FEM که 6 فصل را دربر دارد.
کتاب در مجموع 20 فصل و 436 صفحه داشته و در سال 1999 به چاپ رسيده است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Computational Physics

نويسنده: Nicholas J. Giordano - Hisao Nakanishi
انتشارات:Addison-wesley

کتابي که داراي موضوعات فراواني در حوزه حل مسائل فيزيک به روش محاسباتي است و باعث افزايش انعطاف پذيري ما در حل مسائل گوناگون مي شود.

موضوعاتي مانند: حل مسائل حرکت اجسام با و بدون در نظر گرفتن مقاومت هوا - بررسي مسائل مربوط به اجسام سماوي و سيارات و مسئله سه جسمي ها- جستحو در مسائل مربوط به پاندول ها و امواج ريسمان- موضوعاتي از فرکتالها و سيستمهاي تصادفي - مسائلي از سيستمهاي آماري و مکانيک کوانتومي. همچنين براي راهنمايي بيشتر دانشجويان، الگوريتمهاي برخي از مسائل نيز ارائه شده تا آنها را در چگونگي حل مسائل ياري رساند
اين کتاب با 544 صفحه در سال 2005 براي دومين بار به چاپ مي رسد.
l
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Computational Physics Of Carbon Nanotubes

نويسنده:Hashem Rafii-tabar( دکتر هاشم رفيعي تبار)
انتشارات:Cambridge University Press

نانو لوله هاي کربن محصولي از نانو تکنولوژِي هستند. تحقيقات در زمينه خواص آنها در حال حاضر جزو موضوعات بسيار پيشرفته و بروز جهان علم محسوب مي شود.

اين کتاب نمايش دهنده مدلهاي محاسباتي و شبيه سازي هاي عددي در زمينه بررسي خواص نانو لوله ها مي باشد. به ويژه اينکه روشهاي گفته شده براي بررسي خواص هندسي و مرزي، حرارتي، مکانيکي، گذار و انبارش به کاربردني هستند.
در نيمه اول اين کتاب تکنيکهاي شبيه سازي مکانيک آماري کلاسيک و مکانيک کوانتومي که شامل شبيه سازي هاي ديناميک مولکولي،مونت کارلو و ab initio ميشود،بيان شده و هم چنين نظريه هاي اتمي و پيوستار نيز ذکر مي شود. قسمت دوم کتاب کاربردهاي عملي روشهاي شبيه سازي گفته شده (مانند نانو ماشين ها) همراه با نتايج بدست آمده را شرح مي دهد.
اين کتاب قابل استفاده براي دانشجويان علوم مواد،مهندسي نانو و فيزيک مي باشد و تعداد صفحات آن 493صفحه بوده و سال 2007 به چاپ رسيده است. اميدواريم که هر چه زودتر ترجمه فارسي آن نيز تهيه شود.
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 9 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  پسین » 
علم و دانش

کتاب های مفید فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA