انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 10 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

کتاب های مفید فیزیک



 
نام کتاب:monte carlo methods in statistical mechanics

نويسنده: Mark Newman - Grard Barkema
انتشارات:Oxford University

کتاب معرفي شده يکي از بهترين کتابهاي شبيه سازي به روش مونت کارلو مي باشد و کاربرد آن را در مکانيک آماري و سيستمهاي با تعداد ذرات بالا توضيح مي دهد.

در مقدمه کتاب ذکر شده است:" در اين کتاب شرح داده مي شود که شبيه سازي مونت کارلو چگونه به طور موثر انجام مي شود.براي بسياري از دانشجويان،مونت کارلو يعني استفاده از الگوريتم متروپليس.با وجود اينکه اين الگوريتم از مشهورترين روشهاي مونت کارلو است،ولي به طور بسيار نادر در انجام شبيه سازي ها موثر است.اين الگوريتم در فصل 3 کتاب شرح داده شده است.اما الگوريتمهاي جديدي در سالهاي اخير طراحي شده اند که بسيار در انجام شبيه سازي موثر و پرسرعت عمل مي کنند. در اين کتاب چندين الگوريتم جديد شرح داده شده و براي آنها مثالهايي ذکر شده است.مانند الگوريتمهاي cluster- multi grid-non local -kmc."

هم چنين در انتهاي اين کتاب تعداد زيادي برنامه نوشته و پيشنهاد شده به صورت الگوريتم وجود دارد. اين کتاب از جنبه نگرش به مفاهيم فيزيک، در درجه بسيار خوبي قرار دارد و مي توان گفت که تاکيد بيشتر نويسندگان بر طرح مسئله در فيزيک آماري و چگونگي شبيه سازي آن بوسيله روش مونت کارلو مي باشد. اين کتاب 16 فصل و 474 صفحه دارد و در سال 1999 به طبع رسيده است.

Mark Newman در دانشگاه santa fe در نيو مکزيکو استاد است و Grard Barkema در دانشگاه utrecht در ايالت netherlands استاد مي باشد.

فصول کتاب:
introduction
the principle of equlibrium thermal monte carlo simulation
the ising model and the metropolis algorithm
other algorithms for the ising model
the conserved-order-parameter ising model
disordered spin models
ice models
analysing monte carlo data
out-of-equilibrium mote carlo simulations
none-equilibrium simulations for the ising model
mote carlo simulations in surface science
the repton model
lattices and data structures
monte carlo simulations on parallel computers
multispin coding
random numbers
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Molecular Gas Dynamics And The direct Simulation Of Gas Flows

نويسنده:G. A. BIRD
انتشارات:Oxford University,Clarendon Press

اين کتاب دنباله اي از سري کتاب هاي ديناميک مولکولي گازها مي باشد که در سال 1976 در دانشگاه آکسفورد (علوم مهندسي) به چاپ رسيده است.

"مدلهاي مولکولي که قبلا در سال 1976 در روشهاي DSMC به کاربرده شده اند،از نظريه کلاسيک جنبشي گازها پيروي ميکنند. اين مدل کلاسيکي براي مولکولهاي دواتمي ها و چند اتمي ها داراي مقبوليت کمتري ميباشد". در ديناميک مولکولي براي اينکه اتم از يک مکان به مکان ديگر برود،بايد مسير آن دقيق مشخص شود و اين باعث مي شود که دقت اين روش بالا باشد و هم چنين زمان لازم براي اين گونه شبيه سازي نيز بالا مي باشد.در حالي که در روش مونت کارلو بين چند حالت ثانويه،از طريف روشهاي علمي محتملترين حالت انتخاب شده و اتم به آن حالت جهش مي کند.بنابراين نسبت به ديناميک مولکولي زمان کمتري صرف مي شود.
اين کتاب 479 صفحه دارد و در سال 1994 به چاپ رسيده و نويسنده ان در دانشگاه سيدني پروفسور بازنشسته مي باشد.اين کتاب 16 فصل دارد.مي توان با مشاهده فصول کتاب از محتواي آن بيشتر آگاه شد.


d

فصول کتاب:
the mocular model
binary elastic collisions
basic kinetuc theory
equlibrium gas poroperties
inelastic collisions and surface interactions
chemical reactions and thermal radiation
collisionless flows
analytical methods for transition regime flows
numerical methods for transition regime flows
general issues related to direct simulations
DSMC procedures in a homogeneous gas
one dimensional steady flows
one dimensional unsteady flows
two dimensional flows
axially symmetric flows
three dimensional flows
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Understanding Molecular Simulation

نويسنده:Daan Frenkel - Berend Smit
انتشارات:Academic Press

کتابي عالي و مشهور در زمينه شبيه سازي به روش ديناميک مولکولي همراه با الگوريتمهاي پيشنهادي- نويسندگاه کتاب از دانشگاه Amsterdam, The Netherlands ميباشند.

ديناميک مولکولي يکي از قديمي ترين شيوه ها و در حين حال کاملترين و دقيقترين آنها مي باشد.در حقيقت با در نظر گرفتن نيروهايي که به يک مولکول يا اتم وارد مي شود و معادلات حرکت نيوتن،مسير اتمها پيش بيني مي شود. براي بدست آوردن نيروها ناگزير از دانستن پتانسيل هاي اتمي هستيم.بنابراين شناخت پتانسيل هاي اتمي و اينکه چه قدر به واقعيت نزديک هستند بسيار با اهميت است و شاخه علمي پرکاربردي نيز محسوب مي شود.

در پيشگفتار کتاي ذکر شده است که:" در اين کتاب سعي شده تا مفاهيم فيزيکي که در وراي شبيه سازي ديناميک مولکولي قرار دارد،بيان شود. اين کتاب به کساني که در زمينه شبيه سازي هاي کامپيوتري فعال هستند پيشنهاد مي شود".

اين کتاب درسال 1996 چاپ نخست را گذرانده و در سال 2002 چاپ دومش را و محتوي 638 صفحه و 17 فصل مي باشد..
انتشارات آکادميک پرس: http: / / www. academicpress.com


j


Introduction
Statistical Mechanics
Monte Carlo Simulations
Molecular Dynamics Simulations
Monte Carlo Simulations in Various Ensembles
Molecular Dynamics in Various Ensembles
Free Energy Calculations
The Gibbs Ensemble
Other Methods to Study Coexistence
Free Energies of Solids
Free Energy of Chain Molecules
Long-Range Interactions
Biased Monte Carlo Schemes
Accelerating Monte Carlo Sampling
Tackling Time-Scale Problems
Rare Events
Dissipative Particle Dynamics
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:A Guide to Monte Carlo Simulations in Statistical Physics

نويسنده:David P. Landau- Kurt Binder
انتشارات:Cambridge

در مقدمه اين کتاب آمده است:" از نظر تاريخي فيزيک به عنوان "فلسفه طبيعت" شناخته شده است و تحقيقات آن کاملا به صورت نظري (فيلسوفانه) صورت مي گرفت. با پبشرفت علم در نهايت آزمايشات تجربي وارد اين حيطه شدند.با وجود اين همواره با محدوديت توانايي فيزيکدانان براي حل مسائل مواجه بوده ايم. تا اينکه با ظهور کامپيوترها آنها توانستند مدلهاي خود را شبيه سازي کنند.مدلهايي که با روشهاي کلاسيکي رام نشدني بودند. در بسياري از جهات کامپيوترها نمي توانند به فيزيکدانان براي ساخت يک مدل براي جنبه هاي مختلف يک پديده ياري برسانند.آنها فقط مي توانند مدلهايي مشابه هم را بدون ساده سازي هاي ذاتي حل کنند. يعني بايد يک مدل اوليه را فيزيکدان براي آنها تعريف بکند. در سالهاي اخير سرعت و قدرت کامپيوترها به شدت افزايش يافته و باعث شده که شبيه سازي هاي کامپيوتري نيز به طور پيوسته بهتر و کارآمدتر شوند به طوري که شبيه سازي هاي کامپيوتري راهي جديد براي تحقيقات در فيزيک به شمار مي آيد. در بسياري موارد شبيه سازيها يک مفهوم و پايه نظري را در تفسير نتايج آزمايشات بدست مي دهند".معرفی شده توسط وبلاگ طبیعت زنده.

همچنين آمده است:" اين کتاب سعي کرده است تا مقدمه اي باشد بر روشهاي مونت کارلو براي داشنجويان فارغ التحصيل و پيشرفته ليسانس و محققيني که هنوز شبيه سازي با کامپيوتر را تجربه نکرده اند.برنامه ها و مسائل اين کتاب به زبان فرترن نوشته شده اند. نه به خاطر اينکه بهترين زبان علمي به شمار مي آيد،بلکه به اين دليل که زباني فراگير است و بسياري از subprograms در مونت کارلو در فرترن نوشته شده اند".
چاپ اول اين کتاب در سال 2005 صورت گرفته،432 صفحه و 14 فصل دارد.


dd


فصول:

Introduction
Some necessary background
Simple sampling Monte Carlo methods
Importance sampling Monte Carlo methods
More on importance sampling Monte Carlo methods for lattice systems
Off-lattice models
Reweigh ting methods
Quantum Monte Carlo methods
Monte Carlo renormalization group methods
Non-equilibrium and irreversible processes
Lattice gauge models: a brief introduction
A brief review of other methods of computer simulation
Monte Carlo methods outside of physics
Outlook
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب:Introductory Computational Physics

نويسنده: Andi Klein - Alexander Godunov
انتشارات:Cambridge

کتابي که معرفي شده،داراي 137 صفحه و 10 فصل مي باشد. نويسنده گان کتاب در مقدمه آن بيان مي کنند:" کامپيوتر يکي از ابزارهاي مهم در تمامي شاخه هاي علم به ويژه فيزيک به حساب مي آيد. دانشجويي که در يک آزمايشگاه کار مي کند براي محاسبه و نتيجه گيري از اطلاعات دريافتي خود،کمک گرفتن از کامپيوتر را احساس مي کند. افراد متخصص تر از کامپيوتر در موارد تخصصي تر مانند شبيه سازي و آزمايشات گوناگون استفاده مي کنند. فيزيک به طور عميق با رياضيات انجين شده و نياز شديدي به انجام مقدار زيادي محاسبات دارد. اگر شخصي خودش را به يادگيري مفهومي در يک رشته محدود کند، ويا اينکه تنها با نتايج يک آزمايش سرو کار داشته باشد،محاسبات معمولي براي وي کافي خواهند بود. ما مي توانيم مسئله مربوط به يک توپ بدون در نظر گرفتن مقاومت هوا ويا نيروي کريوليس را با رياضيات ساده حل کنيم. ولي اگر ملاحضات ديگر را (مثلا مقاومت هوا) در نظر بگيريم،مسئله پيچيده مي گردد. در اينجاست که نقش محاسبات کامپيوتري مشخص مي شوند. ما براي حل محاسبات پيچيده نيازمند سرعت و دقت و ظرفيت کامپيوتر هستيم".
آنها مي افزايند:" استفاده از کامپيوتر در تحقيقات فيزيک سالهاي بسياري است که رواج پيدا کرده و تعداد بسيار زيادي از نرم افزارها و برنامه ها وجود دارند که مي توانند مسائل مختلف را حل کنند.در اين کتاب ما سعي کرديم بسياري از اين راه حلها را تا آنجا که امکان دارد ،مورد استفاده قرار دهيم. بسياري از اين نرم افزارها با زبان فرترن نوشته شده اند و شما مي توانيد در پيوست c کتاب نحوه فراخواني يک subroutine را در فرترن از برنامه ++c مشاهده کنيد".
اين کتاب براي يک دوره فيزيک محاسباتي مفيد است و در آن روشهايي مانند Runge–Kutta ، Euler method ، random walk و Monte Carlo شرح داده شده اند. در پايان هر فصل مسائلي قرار داده شده و در پيوستهاي کتاب توضيحات و شرح يک سري از برنامه ها آورده شده است. نويسندگان کتاب از آزمايشگاه لس آلاموس و دانشگاه Old Dominion مي باشند. اين کتاب در سال 2006 به چاپ رسيده است.





فصول کتاب:
Introduction
Basics
Short introduction to Linux
Interpolation
Taking derivatives
Numerical integration
Solution of nonlinear equations
Differential equations
Matrices
Random processes and Monte Carlo simulation
Appendix A The ROOT system
Appendix B Free scientific libraries
Appendix C FORTRAN and ++ c
Appendix D Program listings
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  

 
نام کتاب: َAn introduction to computational physics

نويسنده:Tao pang
انتشارات: Cambridge

اين کتاب که شامل 12 فصل و 385 صفحه مي باشد در زمينه فيزيک محاسباتي و شبيه سازي به رشته تحرير درآمده و در سال 2006 به چاپ رسيده است. نويسنده در مقدمه نسبتا طولاني اين کتاب بيان مي کند که:" در سالهاي اخير استفاده از روشهاي محاسباتي در بسياري از زمينه هاي علمي باعث بوجود آمدن شاخه جديدي به نام علوم محاسباتي شده است.با افزايش قدرت و توان کامپيوترها و پديد آمدن تکنيکهاي محاسباتي جديددر سالهاي اخير،دانشمندان در حوزه هاي مختلف شروع به آشکار کردن رازهايي در علم کرده اند. فيزيک محاسباتي در بسياري از جهات،پايه و اساس علوم محاسباتي به شمار مي آيد. بسياري از مسائل مطرح شده در اين حوزه ،با شاخه هاي علمي ديگر نيز سروکار دارد. براي مثال روابط نيوتن را مي توان در مسائل ديناميک مولکولي در شيمي و بيولوژي مورد استفاده قرار داد. اما هنوز اين گرايش و شاخه در بسياري از دانشگاه ها به صورت يک دوره تخصصي استاندارد در نيامده است به نظر ميرسد با گسترش وافزايش اهميت اين شاخه به زودي شاهد راه اندازي اين شاخه در بسياري از کالجها و دانشگا ه ها باشيم. بسياري از مطالب اين کتاب از روي سخنان درسي من در کلاس فيزيک محاسباتي که آن را در دانشگاه نوادا در لاس وگاس ارئه کردم،برداشته شده است.


y


فصول کتاب:
Introduction
Approximation of a function
Numerical calculus
Ordinary differential equations
Numerical methods for matrices
Spectral analysis
Partial differential equations
-Molecular dynamics simulations
Modeling continuous systems
Monte Carlo simulations
Genetic algorithm and programming
Numerical renormalization
این كاربر به درخواست خودش بن شد.
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
اگه بر گردم به دوران دانشگاه حتما چند تا کتاب پایه ومرجع فیزیک رو مطالعه می کنم حداقل در سطح کارشناسی بدونم
شاید امروز نه

اما سرانجام همه چیز درست خواهد شد
     
  
مرد

 
برای بچه هایی که تازه وارد دبیرستان شدن فیزیک هالیدی (همه جلدها) رو پیشنهاد میکنم.

و برای مقاطع بالاتر (دانشگاه) پیشنهاد میکنم به جز رفرنسهای دانشگاهی، سه چیز رو برای مطالعه رو فراموش نکنن:
1. کتاب های تخصصی فیزیک به زبان انگلیسی (خیلی زشته یک فیزیکدان زبان تخصصیش ضعیف باشه)
2. تاریخچه ی فیزیک. شامل زندگی نامه فیزیکدان های برجسته تاریخ مثل نیوتن، اینشتین، ماکسول، تسلا، وبر، کوری، پلانک، یانگ، اویلر،هایزنبرگ و ... / علت یا چگونگی کشف برخی موارد مثل الکترومگنتیک، گراویتی، کلیه ذرات زیراتمی به ترتیب کشف / تاثیرات کشفیات فیزیکدانان برجسته و هم عصر (و شاید همکار) روی تحقیقات یکدیگر
3. تفاوت های فیزیک کلاسیک و فیزیک مدرن، اینکه چه مسائلی را و چرا نمیتوان با فیزیک کلاسیک توضیح داد.

اگر به علم (اینجا فعلا با فیزیک کار داریم) علاقمندید، هر از گاهی هر چیز یا اتفاق جزئی رو از دیدگاه فیزیک نگاه کنید، حتی اگر فعلا با آموخته هایمان غیر قابل توضیح باشد.
ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﯾﯽ هم ﺑﺎﺷﺪ، ﻻﯾﻖ ﻣﺤﺎﮐﻤﻪ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻣﺤﺎﮐﻤﻪ ﮐﺮﺩﻥ!
     
  
صفحه  صفحه 10 از 10:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 
علم و دانش

کتاب های مفید فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA